از چه رنگی برای معرفی کسب و کارتان استفاده می کنید؟  (قسمت اول)

از چه رنگی برای معرفی کسب و کارتان استفاده می کنید؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

از چه رنگی برای معرفی کسب و کارتان استفاده می کنید؟ – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

بیایید کمی رنگ آمیزی کنیم. زمانی که اکثر مردم راجب نقاط مشترک بین رنگ و کسب و کار فکر می کنند، تصویری از هنرمندان، سبک شناسان و طراحان حرفه ای در ذهنشان مجسم می شود، کسانی که برای امرار معاش با رنگ ها بازی می کنند. اما این تصور درست نیست.

در ادامه به بررسی رنگهای اصلی در مورد کسب و کار در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش خواهیم پرداخت.

رنگها تاثیر عمیقی رو طیف وسیعی از صنایع، بخصوص زمانی که راجب برندینگ و بازاریابی صحبت می کنیم، دارند. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد که رنگ ها امکان شناخته شده برندها را تا ۸۰ درصد افزایش می دهد و ۸۵ درصد از کسانی که در تحقیق شرکت کرده اند با این نظریه که رنگ ها اصلی ترین تاثیر را روی تصمیم گیری برای خرید دارند توافق داشته اند.

شرکت اپل را به عنوان یک مثال در نظر بگیرید. در سال ۱۹۹۸ این کمپانی با اعلام اینکه دیگر نیازی نیست فقط به رنگ “بژ” باشیم جهش بزرگی به سمت استفاده از رنگ های شاد برای خط تولیدش برداشت. و نتیجه آن انجام بیش از  ۱۵۰۰۰۰۰ پیش سفارش و فروش بیش از ۲۷۸۰۰۰ واحد در طی شش هفته بود.

رنگ ها کاربردهای زیادی برای کسب و کار های کوچک و حتی دارندگان وبسایت ها دارد. رنگ بندی سایت شما اولین چیزی است که کاربران شما هنگام ورود به سایت به آن توجه خواهند کرد، پس بسیار مهم است که آنرا به شیوه مناسبی انتخاب کرده باشید. از همین رو، ما تحقیقاتی راجب  رنگ های اصلی انجام داده ایم که به شما کمک میکنه تا رنگ مناسب خود را بهتر انتخاب کنید.

 

رنگ قرمز - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رنگ قرمز – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رنگ قرمز جالب، جوان پسند، بی پروا و همچنین رنگ زمستان است. تحقیقات نشان داده است که قهرمانان ورزشی که رنگ لباسی به رنگ قرمز به تن می کنند از مزیت رقابتی بیشتر نسبت به رقبایشان که رنگ های دیگری استفاده می کنند برخودارند. شاید به همین دلیل باشد که این رنگ را رنگ محرک و انرژی زا نیز میدانند. برند هایی مثل تارگت، ورجین، لگو، نتفلیکس از قرمز تیره برای جلب مخاطبین خود استفاده می کنند.

علاوه براین، قرمز یاقوتی، تحریک کننده حس گرسنگی است که توسط تعداد زیادی از برندها در فروشگاه های زنجیره ای مواد خوراکی استفاده می شود. مثلا کوکاکولا و کی اف سی هم در لوگو ها و هم در برنامه های بازاریابی خود از این رنگ استفاده می کنند. درواقع، اگر دفعه بعد که به یک رستوران یا فست فود می روید اگر به رنگ دیوارها، میز و صندلی ها و منو نگاهی بیندازید رنگ قرمز را زیاد خواهید دید.

 

رنگ نارنجی - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رنگ نارنجی – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نارنجی رنگ خوشحالیست. این رنگ احساس نشاط، سرزندگی و جسور بودن را القا می کند. اگر کسب و کار شما در ارتباط با سرگرمی است مثل Nickelodeon، Crush و Shutterfly می توانید از این رنگ در لوگوی خود استفاده کنید.

نارنجی همچنین احساس اطمینان را در مشتری ها بر می انگیزد و به همین دلیل است که آمازون، بزرگترین خرده فروشی آنلاین دنیا، از این رنگ استفاده می کند. در سال ۲۰۱۵ آمازون فروشی بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار را تجربه کرد که نیاز به تداراکات و آماده سازی ها فوق العاده زیادی دارد. رنگ نارنجی به آمازون کمک می کند تا به مشتری خود این احساس را منتقل کند که حتی کوچکترین جزئیات را نیز در نظر می گیرد.

 

رنگ زرد - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رنگ زرد – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رنگ زرد روشن، احساس خوشبینی، سبکی، خلاقیت و گرمی را منتقل می کند که شخصیت زنده دل و با نشاط بودن را القا می کند مثل کمپانی های از قبیل Sprint، IKEA، Shell و National Geographic. علاوه بر این،  رنگ زرد به خوبی به رنگ قرمز برای برندهای غذایی همساز می شود. اما توجه به این نکته که رنگ زرد رنگ خیلی محبوبی در دنیا نیست مهم است.

 

رنگ سبز - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رنگ سبز – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رنگ سبز در دو زمینه مختلف استفاده می شود. مثلا شرکت هایی مثل Whole Foods و Tropicana از رنگ سبز استفاده می کنند تا حس سلامت، تازگی، و سرزندگی را القا کنند. سایر برند، به خصوص شرکت های ملی و خرد فروشی ها لوکس از سبز تیره برای ایجاد حس ثروت و پرستیژ استفاده می کنند. نمونه هایی از این شرکت ها Fidelity، Mint و Land Rover هستند.

همچنین، براساس جدیدترین تحقیقات، رنگ سبز برانگیزنده خلاقیت نیز می باشد. محققان آلمانی تحقیقاتی انجام دادند تا تاثیر رنگها را روی خلاقیت ارزیابی کنند. نتیجه این بود که، کسانی که قبل از انجام آزمایش با رنگ سبز در تعامل بودند بسیار بیشتر از سایر افرادی که با رنگ های دیگر سروکار داشتند از خود خلاقیت نشان دادند. بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک جو خلاق هستید به رنگ سبز توجه خاصی نشان دهید.

ادامه دارد ….

ترجمه شده توسط : بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *