تاثیر تصاویر بر سئو

تأثیر تصاویر بر سئو - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

تأثیر تصاویر بر سئو – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

قرار دادن تصویر به درک بهتر خریدار از محتوای فروشگاه شما کمک می کند.اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید باید بدانید که بهینه سازی تصاویر یک هنر است و نیاز به یک استاد دارد.بهینه سازی تصویر بخش مهمی از ساخت یک وب سایت تجاری موفق بشمار می رود. و تاثیر زیادی در جذب خریداران و بالا بردن رتبه سایت شما در موتور های جستجو دارد چرا که گوگل از لود شدن صفحات به عنوان یک عامل در رتبه بندی رنکینگ خود استفاده می کند.

در ادامه بیشتر به تأثیر تصاویر بر سئو در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش خواهیم پرداخت.

چرا تصاویر را بهینه کنیم؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

چرا تصاویر را بهینه کنیم؟ – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

در وب سایت ها معمولا بیش از ۶۰ درصد پهنای باد را تصاویر مصرف می کنند. در صورتی که شما از تصاویر بهینه شده استفاده نکنید باگذاری طولانی تصاویر باعث کمتر شدن توجه بازدید کننده گان به فروشگاه شما خواهد شد. و همچنین بهینه سازی تصاویر تاثیر مطلوبی بر سئو سایت شما خواهد داشت چرا که گوگل از لود شدن صفحات به عنوان یک عامل در رتبه بندی رنگینگ خود استفاده می کند.

چگونه تصاویر را بهینه کنیم - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

چگونه تصاویر را بهینه کنیم – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نام فایل تصویر 

نام تصویر کمک زیادی به موتور جستجو در شناسایی آن می کند. نام تصویر یک کلمه کلیدی غنی و کامل برای بهینه سازی تصویر می باشد.بهتر است از خط تیره در جداکردن کلمات در نام تصویر استفاده شود.بعنوان مثال نام تصویر نباید به شکل CAM125.jpg باشد بلکه باید به صورت page-web-home.jpg انتخاب گردد.

انتخاب متن جایگزین یا alt tag

متن جایگزین یا alt tag زمانی که تصویر شما در مرورگر بازدید کننده لود نشود بجای تصویر نمایش داده می شود.متن جایگزین در بهزینه سازی تصاویر اهمیت زیادی دارد و موتور های جستجو از آن برای شناسایی تصویر استفاده می کنند.در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش متن جایگزین بطور پیش فرض در بخش تنظمات سئو تصویر قرار گرفته و شما فقط متن جایگزین را قرار می دهید.

کاهش اندازه و حجم فایل تصاویر 

اکثر بازدید کنندگان حدود ۳ ثانیه برای بارگذاری یک وب سایت در دسکتاپ و لپ تاب و حدود ۵ ثانیه در دستگاه تلفن همراه صبر میکند.طی تحقیقی آمازون به این نتیجه رسید که کند شدن یک ثانیه ای لود سایت این شرکت باعث از دست دادن ۱٫۶ میلیارد دلار خواهد شد.گوگل از لود شدن صفحات به عنوان یک عامل در رتبه بندی رنگینگ خود استفاده می کند.مطمئنا تصاویر بزرگتر از اندازه و با حجم زیاد در بارگذاری صفحات سایت تاثیر منفی می گذارند و سرعت آن را کاهش می دهند.یکی از راههای کاهش حجم و اندازه تصویر استفاده از فرمت مناسب است.

رایج ترین فرمت ها برای وب سایت این سه فرمت می باشد. JPEG، GIF، PNG

JPEG : از این فرمت برای ذخیره سازی تصاویر دوربینهای دیجیتال استفاده می شود. خصوصیات این فرمت این است که با فشرده سازی تصویر کیفیت آن نیز کاهش پیدا می کند.برای همین در استفاده از آن دقت نمایید.

GIF : این فرمت در تصاویر ثابت و متحرک بکار می رود. این فرمت با توجه به ۸ بیت بودن آن ۲۵۶ رنگ است که بسیار محدود است.بدلیل محدودیت تعداد رنگ ها این فرمت در تصاویر خطی و با تعداد رنگ محدود بسیار مناسب است.از دیگر خصوصایت این فرمت این است که کیفیت آن پس از فشرده سازی بر خلاف jpeg تغییری نمی کند.

PNG : این فرمت در واقع نوع پیشرفته تر فرمت gif می باشد. png فرمتی است که برای استفاده در محیط وب بوجود آمد.یکی از خصوصیات جذاب این فرمت ایجاد تصاویر بدون پس زمینه است.این فرمت نیز مانند gif پس از فشرده سازی کیفیت آن تغییری نمی کند.

ارائه شده توسط بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *