ده نکته برای انتخاب یک نام دامنه عالی

ده نکته برای انتخاب یک نام دامنه عالی

ده نکته برای انتخاب یک نام دامنه عالی

زمانی که تصمیم به راه اندازی وبسایت خود میگیرید یکی از مهمترین سوالاتی که باید پاسخ دهید درباره نام سایتی است که می خواهید ثبت کنید. انتخاب نام از آنجا برای شما بسیار مهم است که مشتریان شما، شما را با این نام خواهند یافت و این نام در صورتی که به درستی انتخاب شود در ذهن مشتری باقی خواهد ماند، و برند و جایگاه شما را نسبت به رقبا بهبود خواهد داد. در ادامه به چند نکته اساسی که در زمینه ثبت دامنه باید لحاظ شوند  اشاره شده است.

تایپ کردن آن آسان باشد

تایپ کردن آن آسان باشد

انتخاب یک نامه دامنه که تایپ آن ساده باشد برای یک کسب و کار اینترنتی بسیار مهم تلقی می شود. به عنوان مثال اگر از حرف u  به جای کلمه you استفاده کنید یا کلمه express را به صورت xpress انتخاب کنید، پیدا کردن سایت شما برای کاربران سخت تر خواهد بود.

نام دامنه کوتاه باشد

نام دامنه کوتاه باشد

اگر نام دامنه شما خیلی بلند و پیچیده باشد، ریسک تایپ اشتباه یا غلط املایی در آن بیشتر می شود. انتخاب یک نام ساده و کوتاه راه حل این مشکل است.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

از کلمات کلیدی استفاده کنید

سعی کنید که با استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنید. به عنوان مثال، اگر در کار خدمات عینک هستید بهتر است نام دامنه هایی مثل GlassRepair.ir یا  GlassReplacement.ir را انتخاب کنید. انتخاب شما باید از بین کلماتی باشد که با جستجوی آن مردم به خدمات و محصولات شما می رسند. اینکار نه تنها باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت شما می شود، بلکه برای کاربران شما هم بیشتر با معنی خواهد بود.

حوزه کاری شما مشخص کند

حوزه کاری شما مشخص کند

اگر کسب و کار شما محلی است، اضافه کردن نام استان یا شهر به نام دامنه راحتی بیشتری را برای مشتری های محلی شما به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال TehranGlass.ir

سعی کنید از خطوط تیره و شماره ها اجتناب کنید

سعی کنید از خطوط تیره و شماره ها اجتناب کنید

کلمات و اعداد اغلب باعث سوتفاهم می شوند. زمانی که برای مشتری خود عدد (۵) را در نام دامنه خود می خوانید، مشتری نمی داند که آیا (۵) را باید به صورت عدد بنویسد یا به صورت (five) حروف و همچنین خطوط تیره ممکن است به سادگی از خاطر بروند. اگر به نام دامنه ای به این شکل حتما نیاز دارید، سعی کنید حالت های مختلفی که دامنه شما به آن صورت نوشته می شود را ثبت کنید.

راحت برای بخاطر سپاری باشد

راحت برای بخاطر سپاری باشد

ده ها میلیون دامنه تا به امروز در اینترنت به ثبت رسیده است، بنابراین داشتن نامه دامنه ای که جذاب باشد و به راحتی قابل یادآوری باشد بسیار ضروری است.زمانی که یک نامه دامنه انتخاب کردید آنرا با دوستان خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که نام دامنه برای بقیه هم جذاب و معنی دار است. در صورتی که تصمیم دارید نام دامنه ای غیر از  .ir داشته باشید می توانید از این لینک جهت انتخاب یک نام دامنه مناسب استفاده کنید.

در مورد نام دامنه خود تحقیق کنید

در مورد نام دامنه خود تحقیق کنید

مطمئن شوید که نام دامنه شما یک نام تجاری ثبت شده، حاوی کپی رایت، یا استفاده شده توسط شرکت دیگری نیست. در غیر این صورت ممکن است با موانع قانونی مواجه شوید که به قیمت موفقیت شما تمام نشود.

پسوند دامنه مناسب انتخاب کنید

پسوند دامنه مناسب انتخاب کنید

پسوند ها حروفی هستند که پس از نقطه به دنبال نام دامنه شما می آیند. در مورد دامنه های ایرانی این پسوند .ir می باشد. هر کدام از این پسوند ها کاربرد خودشان را دارند، بنابراین باید مطمئن شوید که پسوند انتخابی شما متناسب با کسب و کار شماست. دامنه .com و با اختلاف زیادی در حال حاضر محبوب ترین نامه دامنه است. و در ایران پس از .com دامنه .ir بسیار محبوب است. اما گرفتن یک نامه دامنه کوتاه و قابل بخاطر سپاری با پسوند .com بسیار سخت است چون تقربیا اکثر این نوع نام دامنه های قبلا گرفته شده اند. گروه جدید نام دامنه ها با پسوندهایی مثل .photography و یا .travel  می توانند راهکار بسیار مناسبی برای کسب و کار شما باشند  که به شما اجازه می دهند نام های کوتاه و مرتبط انتخاب کنید. در ادامه چند پسوند دامنه معروف دیگر نیز معرفی می شوند.

.co – اختصار کلمه  company, commerce و یا  community  مناسب برای دامنه های شرکتی، بازرگانی و اجتماعی

.info – برای سایت های اطلاع رسانی

.net – برای شرکت های فنی و سایت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی

.org برای سازمان های غیر انتفاعی

.biz – برای سایت های کسب و کار ها و تجارت به خصوص آنلاین

.me – برای وبلاگ ها، رزومه ها و سایت های شخصی.

برند خود را بسازید و از آن محافظت کنید

برند خود را بسازید و از آن محافظت کنید

برای حفاظت از نام برند خود بهتر است که، پسوند های مختلف مربوط به برند خود و همچنین حالت های تایپ اشتباه آنرا خریداری کنید. اینکار باعث می شود که رقبای شما نتوانند این نام دامنه ها را ثبت کنند و همینطور شما مطمئن می شوید که اگر کاربری حتی نام دامنه شما را اشتباه وارد کند باز هم به سایت شما هدایت خواهد شد. لازم به ذکر است که سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش در بسته های ۲ و ۳ خود امکان هدایت (redirect) را برای کاربران خود فراهم کرده است.

سریع عمل کنید

سریع عمل کنید

نام دامنه ها به سرعت به فروش می روند. اما خوشبختانه آنقدر ارزان هستند که شما بتوانید نام دامنه مورد علاقه خود را به سرعت ثبت کنید. همچنین می توانید از سایت های فروش دامنه برای پیدا کردن نام دامنه های انگلیسی مناسب بر اساس فیلترهی متنوع و پیشنهادات متنوع استفاده کنید.

 

منبع  : godaddy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *