سه استراتژی قیمت گذاری برای محصولات در فروشگاه های آنلاین (قسمت اول)

3  استراتژی قیمت گذاری  برای محصولات در فروشگاه های آنلاین  - سایت ساز فروشگاه ساز وپش

3 استراتژی قیمت گذاری برای محصولات در فروشگاه های آنلاین – سایت ساز فروشگاه ساز وپش

به بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش خوش آمدید .

قیمت ها همیشه مهم هستند، اگر برخلاف این موضوع فکر می کنید، خود را در یک فروشگاه فیزیکی تصور کنید در حالی که مشغول تماشای یک محصول جالب در قفسه هستید. خود حالا اقدام بعدی شما چه خواهد بود؟ مطمئنا چک کردن قیمت کالا در ادامه این مطلب، این موضوع که کمپانی های مرتبط به کسب و کار آنلاین در ابعاد مختلف و از سراسر جهان چطور و با چه استراتژی قیمت محصولات خود را تعیین می کنند صحبت خواهیم کرد.

قبل از اینکه بخواهیم بیشتر وارد موضوع سه استراتژی قیمت گذاری شویم، توجه شما را به این دو نکته عمومی و مهم در مورد قیمت جلب می کنم.

قیمت گذاری هرگز نباید به عنوان وظیفه ای مختص یک دپارتمان خاص یا یک شخص خاص در شرکت تلقی شود، بلکه باید به صورت تیمی و با کار جمعی تمام افرادی که ارزشی را به این محصول اضافه می کنند و یا دیدگاهی درباره آن دارند انجام شود.

قیمت گذاری یک تصمیم نیست که برای رفع یک ضرورت گرفته شود. با ترکیب چند استراتژی درست قیمت گذاری و هوشمندانه تر نسبت به رقبا عمل کردن، کمپانی ها می توانند قیمت گذاری را به بعنوان یک ابزار افزایش سود و یک سلاح دربرابر رقبا ببیندد.

1- هزینه های خود را به درستی شناسایی کنید و حاشیه سود خود را  بر اساس آن به درستی تعیین کنید.

هزینه های خود را به درستی شناسایی کنید و حاشیه سود خود را بر اساس آن به درستی تعیین کنید.

درواقع این استراتژی به صورت گسترده به عنوان استراتژی مبتنی بر هزینه شناسایی میشود. و با فاصله زیادی از سایر روش ها، ساده ترین روش قیمت گذاری است و توسط شرکت هایی با اندازه های مختلف استفاده می شود.

اگرچه ممکن است خیلی ساده به نظر برسید اما حقیقت تکان دهنده این است که هزاران کمپانی در جهان به علت این که هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت پروژه های خود را به درستی پیش بینی نکرده اند، نتوانسته اند از این استراتژی به درستی بهره ببرند.

نکته اساسی که این شرکت ها از آن غفلت کرده اند این است که “چطور هزینه های را تعریف کنند“.  یک کسب و کار زمانی موفق است که درآمدش بیشتر از کل هزینه هایش باشد و این “کل” در اینجا یک کلمه کلیدی است.

اغلب، شرکت ها روی هزینه ای که مواد اولیه ای روی دستشان می گذارد به عنوان هزینه محصول نگاه می کنند. این نگاه، یک نگاه پر خطر است و برای رفع آن باید بلافاصله هزینه های عملیاتی کسب و کار آنلاین را نیز در هزینه ها در نظر گرفت. هزینه های نهفته و آشکار زیادی دیگری مثل: حقوق کارمندان، پیدا کردن مشتری، دستگاه ها و تجهیزات، و … نیز  وجود دارند. پیش از گرفتی هر تصمیمی راجب قیمت کالا تمام این هزینه ها باید به درستی درک شوند و به قیمت مواد اولیه یا هزینه های اولیه سرویس اضافه گردند.

با در دست داشتن چنین محاسباتی، تنها چیز دیگری که لازم خواهید داشت تعیین یک حاشیه سود است. برای گرفتن چنین تصمیمی شرکت ها باید رقابت ها و پستی، بلندی های اقتصادی را نیز در نظر داشته باشند. قیمت ها ممکن است با توجه به شرایط اقتصادی که درآن قرار دارید تغییر کنند و انتظارات مشتری به شما در این زمینه کمک خواهند کرد تا در مورد حاشیه سود خود بهتر تصمیم بگیرید. با در دست داشتن هزینه تمام شد و حاشیه سود، دیگر کاری جز جمع بستن آنها نخواهید داشت.

مانند هر استراتژی کسب و کار دیگری، قیمت گذاری مبتنی بر هزینه نیز باید با در نظر گرفتن ریسک های احتمالی انجام شود. این ریسک های می توانند شامل قیمت گذاری پایین تر از هزینه تولید و یا قیمت گذاری چنان بالا که قابل رقابت نیست باشند. در نتیجه، استراتژی قیمت گذاری نباید به عنوان یک وظیفه که یکبار باید انجام شود در نظر گرفته شود بلکه باید به عنوان یه عملکرد دنباله دار از ارزیابی محصول در بازار و مورد توجه قرار دادن سایر استراتژی های بلقوه قیمت گذاری دیده شود.

 

“۹۰% خریداران بیش از ۱۰ دقیقه وقت صرف این می کنند که کالایی با بهترین قیمت را پیدا کنند.”

ترجمه شده در : سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *