شش دلیل برای اینکه چرا بازاریابی ایمیلی شما موفق نیست

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

زمانی بازاریابی ایمیلی بهترین شیوه رسیدن به مشتری در سایت ها و فروشگاها های حوزه های مرتبط با اینترنت بود، اگرچه، با گذر زمان، مشتریان شروع به استفاده از راههای برای فیلتر کردن ایمیل ها کردن تا فقط آنهایی که مورد علاقه شان است بخوانند. در مواجه با پوشه های هرزنامه و پوشه تبلیغات گوگل (پروموشن)، امروز بازاریاب ها بزرگترین چالش ها را برای رسیدن به مشتری در پیش روی خود دارند.

اگر شما هنوز بدون استفاده از یک استراتژی مناسب در حال ارسال ایمیل های انبوه هستید، ممکن است تا کنون متوجه شده باشید که نتایج مایوس کننده هستند. هر چقدر هم که زمان برای توسعه لیست ایمیل خود و ارسال ایمیل های جدید صرف کنید، اگر کلیکی روی ایمیل شما نشود در حال اتلاف وقت خود هستید.

در ادامه چند دلیل که چرا روش های قدیمی بازاریابی ایمیلی دیگر امروزه اثر بخش نیستند را به شما معرفی می کنیم و راهکاری های مناسبی برای هر کدام ارائه خواهیم داد.

شما مشتری خود را نمی شناسید.

شما مشتری خود را نمی شناسید.

سخنرانی های بی هدف دیگر به اندازی کافی برای جلب مشتری قوی نیستند. راه های زیادی وجود دارد که درباره مشتریان خود بیشتر بدانید. ابزار مورد علاقه من  GetResponse است، ابزاری که به شما اجازه می دهید ببینید مشتریان شما چگونه با ایمیل های شما رفتار می کنند. با توجه به رفتاری های مشتری از قبیل باز کردن ایمیل، کلیک ها، و لغو اشتراک شما می توانید مشتری های خود را بهتر بشناسید.

ایمیل های شما جنبه شخصی ندارد

ایمیل های شما جنبه شخصی ندارد

امروزه بازاریابان ایمیلی موفق از تقسیم بندی و هدف قرار دادن برای جمع آوری اطلاعات مشتریان خود استفاده می کنند تا ایمیل هایشان بیشتر جنبه شخصی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یکی از مشتریان شما در گذشته محصول خاصی را خریده است، ممکن است به محصولات جدید مشابه ای که شما این ماه معرفی می کنید نیز علاقه مند باشد. برای دستیابی به این منظور، به ابزاری نیاز دارید که نتایج فروش شما را ارزیابی کند و نتایج مفیدی را در قالب ایمیل به شما بدهد.

عنوان ایمیل های نیاز به کار بیشتری دارد.

عنوان ایمیل های نیاز به کار بیشتری دارد.

از آنجا که مشتری ها هر روز تعداد زیادی ایمیل ها دریافت می کنند، تمایل دارند که صندوق پستی خود را پیمایش کنند و تنها به ایمیل هایی که برایشان جالب است پاسخ دهند. همچنین دانستن اینکه امروز مشتریان بیشتر ایمیل ها را از طریق موبایل و تبلت می خوانند تا کامپیوتر شخصی نیز برای شما مفید خواهد بود. جنبه شخصی دادن به ایمیل ها کمک بزرگی به مشتریان است، اما فقط توجه به نام کافی نخواهد بود. شما نیاز دارید که توجه مشتری را به موضوعی که می خواهید راجب آن صحبت کنید جذب کنید، چه از طریق شوخی و خنده و یا دربرداشتن چیزی که مورد نیاز مشتری است.

 

روی نتایج نظارت ندارید.

روی نتایج نظارت ندارید.

اگر به کمپین های ایمیلی خود توجه ندارید، در حال از دست دادن یک فرصت بزرگ هستید. با هر کمپین جدید، ایمیل هایی که باز می شوند، کلیک می شوند و تبدیل به خریدار می شوند را بررسی کنید. آیا ایمیل هایی که در ساعت خاصی از روز می فرستید تاثیر بیشتری دارند؟ آیا یک عنوان خاص منجر به تاثیری گذاری بهتری می شود؟ با استفاده از سایت هایی مثل   Optimizely و VWO نظارت داشتن روی کمپین های ایمیلی کار ساده است.

لیست مخاطبین شما قدیمی شده است.

لیست مخاطبین شما قدیمی شده است.

کمپین بازاریابی ایمیلی شما زمانی موفق عمل می کند که لیست مخاطبین شما به روز باشد. این امکان در ( فروشگاه ساز پوپش محیاست ) بهترین پیام های بازاریابی نیز اگر به عنوان مثال به ایمیل مشتری ارسال شوند که چند ماه پیش شرکت را ترک کرده، چیزی جز اتلاف وقت نخواهند بود. اگر عادت ندارید که لیست مخاطبین خود را هر چند وقت یکبار بررسی و بروزرسانی کنید، احتمالا تا کنون متوجه شده اید که کمپین های بازاریابی شما آنطور که باید بازدهی ندارند. از ابزارهایی استفاده کنید که ایمیل های قدیمی شما را شناسایی می کنند و به شما پیشنهاد آپدیت می دهند.

بیش از حد ایمیل ارسال می کنید.

بیش از حد ایمیل ارسال می کنید.

بدترین کاری که یک کسب و کار می تواند انجام دهد سوء استفاده از ایمیل هایی است که مشتریان ارائه کرده اند. اگر آدرس ایمیل مشتریان خود را دریافت می کنید از آن برای ارسال اطلاعاتی استفاده کنید که مشتریان تمایل به دریافت آن دارند، از قبیل کوپن ها و پیشنهادات ویژه. اگر هر هفته مشتریان خود را با انبوهی از پیغام های بازارایابی پیش پا افتاده بمباران می کنید، به زودی خواهید دید که مردم برای زدن دکمه لغو اشتراک درنگ نخواهند کرد.

بازاریابی ایمیلی هنوز بخشی از فرایند رسیدن به مشتری است، اما امروز کسب و کارها نیاز به فراست بیشتری دارند، تمایل امروز بیشتر در ارسال ایمیل هایی است که مشتریان تمایلی به خواندن آنها داشته باشند. اگر از ابزار مناسب و در زمان مناسب استفاده کنید کسب و کار شما همچنان در عرصه رقابت باقی خواهد ماند و مشتریان شما را در هر کمپین بیشتر خواهد کرد و همچنین اطلاعات بیشتری از مشتریان خود کسب خواهید کرد که به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را در آینده بهتر و بهتر کنید.

 

می توانید جهت استفاده از بازاریابی ایمیلی از سایتهای مانند : میلرلایت استفاده کنید .

ترجمه شده در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *