چگونه توضیحات محصول عالی برای فروش بهتر بنویسیم

چگونه توضیحات محصول عالی برای فروش بهتر بنویسیم

چگونه توضیحات محصول عالی برای فروش بهتر بنویسیم

امروزه دیگر برای یک فروشگاه آنلاین فقط بارگذاری عکس و نوشتن نام و قیمت و توضیحات مختصر برای جلب توجه خریدار کافی نیست، چون زمانی که خریداران دو محصول مشابه را از دو فروشگاه مختلف می بینند، محصولی که توضیحات بهتر و هوشمندانه تری دارد بیشتر مورد توجه خریدار قرار خواهد گرفت.

برخی ممکن است تمایل داشته باشند تا با کپی کردن اطلاعات از دیگر سایت ها بخش توضیحات خود را پر کنند، اما این روش همیشه یک راه کار مناسب نیست. در ادامه این پست ما ترفندهایی که فروشگاه های معروف استفاده کرده اند تا مشتریان را علاقه مند به خرید کنند را به شما یاد خواهیم داشت. ممکن است اگر تعداد محصولات شما زیاد باشد این کار زمانبر باشد اما به ما اعتماد کنید این تلاش ارزشش را با زیاد کردن فروش شما نشان خواهد داد.

 

اطلاعات پایه ای

توضیحات فروشگاه

صرف نظر از اینکه خدمات مشتریان شما چقدر خوب است، خیلی از مشتریان به خود زحمت نمی دهند تا سوالاتی که در مورد محصولات دارند را از شما بپرسند.

برای مثال اگر در زمینه فروش پوشاک فعال هستید برخی سوالات پایه ای که باید جواب دهید اینها هستند.

نوع لباس (تیشرت، دامن، لباس مجلسی و …)

مدل (یقه هفتی، آستین کوتاه و …)

اندازه

جنس (۹۰% کتان، ۱۰% پلی استر)

دستورالعمل شست و شو

به مشخصات فنی فقط زمانی اشاره کنید که نیاز است، مثلا برای ابزارهای کامپیوتر و تجهیزات الکترونیک. در غیر اینصورت، این اطلاعات ممکن است از نظر مشتری گیج کننده به نظر بیاید. علاوه بر آن از اصطلاحات فنی مرتبط به همان کسب و کار که برای مشتریان آشنا هستند استفاده کنید. مثلا عبارت “فاقد باطری” خیلی ساده تر و قابل فهم تر از عبارت “منبع تغذیه متحرک همراه محصول عرضه نمی شود” است.

راه اندازی سایت با سایت ساز پوپش

در استفاده از کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنید.

یک قانون مهم SEO، زمانی که یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید، این است که از دنباله ای طولانی از کلمات کلیدی در قسمت توضیحات استفاده کنید. به جای استفاده از “ماشین اسباب بازی RC ” از عبارت ” ماشین اسباب بازی قرمز مدل مینی کوپه RC” استفاده کنید تا بازدید های بیشتری از مشتری های واقعی داشته باشید (مشتریانی که تحقیقات خود را انجام داده اند و دقیقا می دانند که به دنبال چه چیزی هستند). این ایده زمانی که فروشگاه شما روی یک دسته بندی خاص از محصولات متمرکز است، بسیار موفق عمل می کند. در استفاده از کلمات کلیدی راحت باشید و تاجایی که به خوانایی و روان بودن متن شما آسیب نزده از آنها استفاده کنید.

کمی قضیه را شخصی کنید.

کمی قضیه را شخصی کنید.

زمانی که می خواهید محصولی را آنلاین بفروشید، خیلی ساده است که به صورت سرد و بی روح به نظر برسید. به هر حال، خریداران در حال تعامل به کامپیوتر هستند و نه نژاد انسان.

 

با خودمانی شدن و کمی شخصی کردن توضیحات، به مشتریان خود این حس را القاء کنید که در پست صفحه نمایش آنها شخصی حقیقی وجود دارد. راجب توصیه های خاص، احساس خودتان راجب برندتان و چیزی که فکر می کنید مشتری را خوشحال می کند صحبت کنید. اگر امکانش وجود دارد از افعال اول شخص (ما، به ما، خودمان) استفاده کنید که خیلی جذاب تر از صحبت کردن خنثی است. در این حالت مشتریان نیز راحت تر و خودمانی تر ارتباط برقرار می کنند.

نوشتن معمولی در مقابل نوشتن حرفه ای

نوشتن معمولی در مقابل نوشتن حرفه ای

نوشتن اینکه کمربندهایی که در حال فروش آن هستید “زیبا” و “با کیفیت مناسب” هستند ساده است، اما به اندازه کافی برای مشتریان قانع کننده نیست. شما باید “کیفیتی” که از آن صحبت می کنید را اثبات کنید. بنابراین، بهتر است به جای آن بنویسید ” کمربند دست دوز با چرم اصل ایتالیایی با سگگ طلای ۱۸ عیار” .

علاوه بر آن سعی کنی طوری بنویسید که از نظر حسی جذاب باشد.این موضوع زمانی مهم تر می شود که بدانیم مشتریان تصمیماتشان را تنها بر اساس توصیفاتی که شما از محصولات خود در فروشگاه مجازی می کنید باید بگیرند و نه در حالی که می توانند محصول را ببینند و لمس کنند.

راز نوشتن حرفه ای در بیان یک داستان است و این همان راز بازاریابی است. یک تبلیغ تلوزیونی برای یک صبحانه مکمل را در ذهن خود تصور کنید. آنها هرگز راجب خود مکمل صبحانه صحبت نمی کنند. در واقع شما یک مادر را می بینید که صبح در حال آماده کردن کودک خود برای مدرسه است. داستان محصول شما چیست؟ نیازی نیست یک شاهکار ادبی بنویسید، اما باید حسی انسانی داشته باشد. مشتری شما در حال خرید کمربند با چرم ایتالیایی نیست، بلکه در حال خرید میراثی دلنشین، یک سبک زندگی و یا خاطره ای است که آن محصول ارائه می کند.

با مخاطبان خود صحبت کنید.

با مخاطبان خود صحبت کنید.

مشتری ایده ال خود را تصور کنید. چطور با او صحبت می کنید. سعی کنید آن رفتار را تقلید کنید و سبکی را برای صحبت انتخاب کنید که مناسب او باشد، در غیر اینصورت مشتری ممکن است به شما گوش نکند.

اگر در حال فروش محصولات جدید و عجیب هستید اضافه کردن کمی شوخی با توضیحات معقول به نظر می رسد. اما عبارت “دهان همه را از تعجب باز نگه می دارد” برای یک قطعه گران قیمت هنری ممکن است مشتری را بدگمان کند. به همین صورت، اگر می خواهید مشتری فروشگاه شما را جدی بگیرد باید یک تکه جواهر لوکس را در فضایی توام با متانت و وقار توصیف کنید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که جزئیاتی را به مشتری بدهید که برایش مهم هستند. در صورتی که می دانید که بخش زیادی از مشتریان شما رژیم گیاه خواری می گیرند، در دادن اطلاعاتی در این زمینه به آنها خساست به خرج ندهید. ویژگی ها و مزایایی که در ارتباط با چیزهایی است که مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند را حتما در توضیحات خود بگنجانید.

توضیحات را برای مشتریان موبایلی خود بسازید.

توضیحات را برای مشتریان موبایلی خود بسازید.

توجه داشته باشید که خواندن توضیحات طولانی به خصوص روی تبلت و موبایل کاری پر زحمت است و پیغام شما زمانی که کاربر مجبور است حجم زیادی از متن را پیمایش کند، به راحتی نادیده گرفته می شوند. یک متن ۳۰۰ کلمه ای می تواند در قالب یک متن ۷۵ کلمه ای طوری خلاصه شود که اثر گذاری آن کم نشود.

از قالب بندی متن خود غافل نشوید

از قالب بندی متن خود غافل نشوید

ویرایشگر متن قدرتمند سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش به شما اجازه می دهد تا متن های خود را به صورت دلخواه ویرایش کنید، چیزی که به سایت شما ظاهری حرفه ای می دهد.

نوع نوشته ها، رنگ ها و اندازه ها را تغییر دهید تا توضحات محصول شما به راحتی قابل خواندن شوند. اطلاعاتی که می خواهید مشتریان حتما ببینند را به صورت تیتر یا هایلایت درآورید. از خطوط و دایره های توپر برای سازماندهی به متن خود استفاده کنید اما در استفاده از آنها زیاد روی نکنید.

ویرایش ویرایش ویرایش

ویرایش ویرایش ویرایش

متنی که نوشته اید را قبل از انتشار به لحاظ ساختار متنی و لغوی به دقت چک کنید. به هر اشتباهی که انجام داده اید به عنوان یک مشتری از دست رفته نگاه کنید. توجه زیاد به جزئیات می تواند یکی از ارزش های کسب وکار شما باشد.

 

خوب، حالا شما آماده اید.

خوب، حالا شما آماده اید.

می دانم که گفتن این چیزها خیلی راحت تر از عمل کردن به آنهاست اما، به خاطر داشته باشید که هدف شما این است که آنچه راجب محصول خود می دانید را به اشتراک بگذارید و هیچ کسی بهتر از شما نمی تواند این کار را انجام دهد.

ترجمه شده در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *