کدام را برای کسب و کار خود می پسندید وبلاگ یا وب سایت

1

در اینترنت ابزارها و امکانات متنوعی برای ارائه خدمات و همچنین کسب و کار های آنلاین وجود دارد. بسیاری از کاربران از وب سایت و بسیاری از وبلاگ برای کسب و کار استفاده می کنند مسئله این است که آیا مردم واقعا تفاوت بین این دو را درک می کنند.جهت بررسی تفاوتهای بین این دو ادامه مطلب را در در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش مطالعه فرمایید.

موارد زیر تفاوتهای اساسی بین یک بلاگ و یک وب سایت را توضیح می دهد.

وب سایت

  • محتوا استاتیک می باشد.
  • رسمی و حرفه ای است.
  • تعاول وجود ندارد و تنها یک راه ارتباطی وجود دارد.
  • رفتار متقابل
  • ارتباطات در مورد محصولات و یا خدمات است.
  • داشتن یک وب سایت یک یک نیاز برای کسب و کار امروز است.

 

بلاگ

  • محتوا بطور منظم بروز می شوند.
  • رسمی نیستند.
  • تعاملی هستند.
  • جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند.
  • تعامل در مورد مسائل مربوط به مشتری.
  • بخاطر آسان بودن بیشتر مردم یک وبلاگ دارند.

 

2

یک راه خوب برای وب سایت این است که بعنوان فروشگاه مجازی مبادرت به فروش و یا خدمات و همچنین کانونی برای ترویج و تبلیغ است. ارتقاء و خرید و فروش دقیقا انتظاری است که مردم در زمان مراجعه به وب سایت دارند. هنگامی که آنها تصمیم به خرید می گیرند به دنبال وب سایتی هستند که نیاز های آنها را برآورده کند.آنها می توانند بطور مستقیم و آنلاین از وب سایت شما خرید انجام دهند و یا در وب سایت شما جستجو کنند محصولات و خدمات دیگر را . وب سایتها به لحاظ کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند.

سایتهای استاتیک یا ایستا : سایتها استاتیک سایتهایی هستند که هیچ ضرورتی در تغییر محتوای آن وجود ندارد. طراحی این سایتها معمولا یک بار انجام می شود و دیگر محتوای آن تغییری نمی کند.در این سایتها از حجم کمی کد نویسی استفاده شده بهمین منظور از سرعت بارگذاری نسبتا بالای برخوردار هستند و این سرعت بارگذاری مطمئنا بر رتبه سایت در موتور های جستجو نیز تاثیر خواهد گذاشت. در اینگونه سایتها هیچ نوع دسترسی به پایگاه داده وجود ندارد.

سایتهای داینامیک یا پویا: وب سایتهای داینامیک گرانتر از وبسایتهای استاتیک هستند اما از مزایای متعددی نسبت به آنها برخوردار هستند که می توان به ایجاد سیستم مدیریت محتوا، ایجاد فروشگاه آنلاین،تالارهای بحث و گفت وگو، ایجاد سرویس پست الکترونیک و … اشاره کرد. در سایتها داینامیک امکان تغییر محتوا وجود دارد و شما می توانید دائما محتوا سایت را بروز نمایید. در سایتهای داینامیک امکان برقراری ارتباط با پایگاه داده وجود دارد.

 

3

در وبلاگ تهیه محتوای جالب و مفید بطور مدارم مشتریان را قادر به بحث و تعامل با وبلاگ نویس می کند.نه تنها بحث با مشتریان بلکه شما می توانید برای سوالات خود از آنها پاسخ بخواهید. محتوای وبلاگ را می توانید به طور منظم بروزرسانی کنید و آن را در بخش موضوعات خود قرار دهید و از مشتریان بخواهید که در رابطه با آن بحث نمایند.یکی از ویژگی های مفید وبلاگ ترویج تعامل است. وبلاگ بازدید کنندگان را قادر می سازد تا برای عضویت ثبت نام کنند و در صورت ارائه بروزرسانی و درج مطالب جدید بطور منظم به آنها اطلاع رسانی خوهد شد.بمنظور مؤثر بودن وبلاگ جهت کسب و کار باید حتما مطالب و محتوای اصلی وبلاگ بطور منظم بروزرسانی شود و مطالب جدید به آن اضافه شود. توجه داشته باشید که محتوای بلاگ همان چیزی است که می تواند مشتریان شما را نگهداری کند و یا مشتریان جدید برای شما جذب نماید.

بهترین گزینه ترکیب این دو باهم است یک وب سایت می تواند وبلاگ نیز داشته باشد. همچنین ترکیب این دو می توانید سئو سایت شما را بهبود ببخشد. در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش امکان استفاده همزمان از وبلاگ و وب سایت فراهم می باشد.

ارائه شده توسط بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *