۵ راه ضروری برای جذب مشتری به فروشگاه آنلاین

5 راه ضروری جذب مشتری به فروشگاه آنلاین  - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

5 راه ضروری جذب مشتری به فروشگاه آنلاین – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

فرقی نمی کند  که شما قبلاً یک فروشگاه آن لاین برای مدتی داشته اید یا اینکه به تازگی نسبت به تجارت الکترونیک کنجکاو شده اید، مادامی که نتوانید مشتریان را به کسب و کار الکترونیک خود جذب کنید نمی توانید در این حوزه موفق باشید.البته حرف زدن بسیار راحتتر از عمل کردن است- جذب کاربر برای یک فروشگاه آن لاین ممکن است بسیار مشکل و زمان بر باشد.برای آسان تر کردن این فرآیند، ما ۵ تا از موثرترین روش هایی که به شما کمک می کند ترافیک سایت خود را بدون صرف مخارج هنگفت افزایش دهد ارائه می کنیم.

در ادامه به این ۵ راه در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش خواهیم پرداخت.

یک فروشگاه زیبا  - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

یک فروشگاه زیبا – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

اولین چیزی که نیاز دارید این است که از خود بپرسید آیا وبسایت شما جذاب است. طراحی یک فروشگاه آن لاین بسیار حیاتی است زیرا اگر سایت شما زیبا نباشد مشتریان خیلی سریع از آن خارج  می شوند. باید آگاه باشید که تصمیم خرید کاربران تنها بعد از ۳ ثانیه حضور در سایت شما انجام می شود بنابراین اولین احساس است که مهم است اگر مشتریان آن را دوست نداشته باشند، هیچ چیزی نمی خرند و هرگز به این سایت بازنمی گردند.

فعالیت در رسانه های اجتماعی  - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

فعالیت در رسانه های اجتماعی – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رسانه های اجتماعی یکی از کانال هایی است که به شما امکان تبلیغ رایگان می دهد. البته، اگر شما تبلیغاتی در شبکه انجام دهید، باید پرداخت انجام دهید اما صرف حضور در شبکه های اجتماعی بدون هزینه است و می تواند منافع بسیاری داشته باشد. رمز موفقیت در رسانه های اجتماعی تهیه محتوای جالب است. باید جذاب و مهم باشد، و به این ترتیب مردم دوست دارند که شما را دنبال کنند (فالو). اگر چنین کنید یک کانال بازاریابی عالی بدون هیچ هزینه ای خواهید داشت.بنابراین آنچه شما باید انجام دهید جذب مشتریان با استفاده از رسانه های اجتماعی است.

مرتب پست بگذارید– حداقل به صورت روزانه، این باعث می شود مشتریان نتوانند شما را فراموش کنند (اما این کار را به هر هزینه ای انجام ندهید.اگر پستی بگذارید صرفا به این خاطر که این کار را انجام داده باشید، ممکن است که اثر معکوس داشته باشد)کاربران خود را درگیر کنید. از آنها سوال بپرسید، به کامنت های آنها پاسخ دهید، تلاش کنید که توجه آن را به دست آورید.از گرافیک استفاده کنید. پست های دارای تصاویر ۵۰ درصد بیشتر از سایر پست ها کاربران را درگیر می کند می توانید از اینفوگرافی هم استفاده کنید.

مراقبت از مشتریان  - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

مراقبت از مشتریان – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

مورد دیگری که به شما در جذب مشتری زیاد کمک می کند مراقبت از مشتریان است. همیشه به یاد داشته باشید که هیچ تبلیغی بهتر از مشتریان راضی وجود ندارد. تجربه خرید را در فروشگاه خود داشته باشید اما به شیوه مثبت. تحقیقات فورستر بیان می کند که ۴۵ درصد از مشتریان آمریکایی در صورتی که درخواست ها یا نگرانی های آنها به سرعت مورد توجه قرار نگیرد مبادلات آن لاین را رها می کنند. به این معنا که اگر شما می خواهید مشتریان خودتان را جذب کنید باید به تمام نظرات و سوالات آنها پاسخ دهید. پاسخ های به موقع کلید دستیابی به موفقیت در این مسئله است.بنابراین به یاد داشته باشید که هرگز اثر مراقبت از مشتریان را دست کم نگیرید. یک تحقیق که توسط مک کینزی انجام شده نشان داد که ۷۰ درصد تجارب خرید براساس این است که مشتریان حس می کنند چگونه با آن ها برخورد شده است.همانطور که آشکار است، این کار به خودخود یک محصول یا تبلیغ به حساب نمی آید بلکه خدمات مشتریان است. و وظیفه شما ساده نیست. مردم نسبت تقسیم کردن اثرات منفی دو برابر بیشتر از اثرات مثبت مشتاق هستند. حتی گفته می شود ۱۲ تجربه مثبت مشتری جبران کننده یک تجربه منفی است. بنابراین مطمئن شوید که تمام مشتریان از خدماتی که ارائه داده اید راضی هستند. عالی، مفید و باکفایت باشید در این صورت خواهید دید که مشتریان به سمت شما خواهند آمد. باور کنید شما از قدرت بالای بازاریابی شفاهی شگفت زده خواهید شد.

تخفیف  - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

تخفیف – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

همه ما  تخفیف را دوست داریم. اما معمولاً ۵ دلاری که ذخیره می کنیم باعث خوشحالی ما نمی شود. این احساس یک مکانیزم روانشناسی دارد. اثبات شده که کلمه رایگان هیجان غیرمنطقی به ما می دهد، که با احساس مثبت در ارتباط است.شما چگونه می توانید از این در جذب مشتریان برای فروشگاه آن لاین خود استفاده کنید؟ یک ایده این است که به مشتریان یک خرید رایگان بدهید همانطور که پاتریک پاولیکوسکی از shopo.com می گوید: راه دیگر این است که کوپن تخفیف توزیع کنید. می توانید این را به مشتریان جدید بدهید بنابراین انگیزه برای اولین خرید خود دارند. همچنین پیشنهاد می شود به مشتریان وفادار با دادن پیشنهادهای خاص برای مثال: دو عدد بخرید و سومین را رایگان بگیرد. یا دومین مورد ۳۰ درصد تخفیف تمام این ها به مشتریان احساس خاص بودن می دهد و آنها را تشویق به خرید از فروشگاه شما می کند.

بازاریابی ایمیلی  - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

بازاریابی ایمیلی – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

آخرین، اما نه کمترین: بازاریابی ایمیلی یک راه ارزان و موثر برای جذب مشتری بازاریابی ایمیلی است. ان اپسیلون برندینگ سروی نشان داد دکه ۵۴ درصد از مردم نگرش مثبت به شرکت هایی که به آنها ایمیل می فرستند دارند. چیزی که بیش از ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند این است که هنگام خرید همیشه یاد ایمیل هایی که شرکت برای آن ها فرستاده است می افتند. این نتایج اهمیت بازاریابی ایمیلی را تایید کرده اما واقعا باید چه کرد؟

برخی از رایج ترین نظرات این است که:

ارسال ایمیل در مورد محصولات جدید

ارسال ایمیل در مورد حراج ها و تخفیف ها

ارسال ایمیل بعد از خرید با محصولات مشابه یا توصیه شده، و مشتاق کردن افراد به خرید سایر محصولات

ارسال ایمیل به مشتریان که در فروشگاه شما فعال نیستند با کوپن تخفیف جهت مجبور کردن آنها به مراجعه مجدد به وب سایت شما

ارسال نکات یا حقایق مرتبط با محصولتان- به این طریق شما مردم را تشویق به بازدید از فروشگاهتان می کنید.

 

ترجمه شده توسط : بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *