Google Analytics ابزاری برای بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین (قسمت دوم)

گوگل آنالیکتیکس google Analytics در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

گوگل آنالیکتیکس google Analytics در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

در قسمت اول این مقاله در بلاگ سایت ساز پوپش ، ما راجب برخی از سرویس هایی که Google Analytics برای تحلیل سایت در اختیار صاحبان وبسایت ها قرار می دهد و اینکه چطور از این خدمات جهت بهبود سئو و افزایش بازدید و ماندگاری بازدیدکنندگان استفاده کنیم صحبت کردیم، در ادامه با تعداد دیگری از این سرویس ها آشنا خواهیم شد.

 

گوگل آنالیکتیکس google Analytics در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

اگر در کسب و کار خود، در حال استفاده ار هر نوع رسانه اجتماعی هستید مثل فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس یا پنترست، Google Analytics می تواند دیدگاهی جامع از عملکرد هر یک از این رسانه های به شما ارائه کند. روی Acquisition > Social > Overview  کلیک کنید تا به سرعت ببینید چه تعداد و چه در صدی از کل بازدید کننده ها از هر شبکه اجتماعی به سایت شما می آیند. از آنجایی این آمارها مدارک قابل قبولی از نتیجه فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی در اختیار شما می گذارند و نشان می دهند که در هر شبکه اجتماعی چه عمکردی داشته اید، می توانند در اتخاذ تصمیمات بعدی شما در این زمینه تاثیر گذار باشند.به عنوان مثال اگر فسیبوک ترافیک زیادی به سایت شما می آورد و توئیتر نه، وقت آن است که زمان بیشتری را صرف توئیتر کنید.یا مثلا اگر با وجود تلاش زیاد هنوز در یک رسانه اجتماعی عملکرد قابل قبولی ندارید بهتر است وقت خود را صرف گزینه های دیگری که در آنها عملکری بهتری دارید کنید.

 

گوگل آنالیکتیکس google Analytics در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

به دلیل افزایش محبوبیت ابزارهای قابل حمل برای جستجو در اینترنت، دانستن اینکه چه تعدادی از کاربران شما از تلفن های همراه یا تبلت ها برای دیدن سایت شما استفاده می کنند، ضرروی به نظر می رسد. Google Analytics می تواند به شما نشان دهد که چه تعدادی از کاربران با استفاده از کامپیوتر/لپتاپ، گوشی های هوشمند و تلبت ها از سایت شما بازدید کرده اند. با کلیک روی Audience > Mobile > Overview می توانید بررسی کنید که چه تعداد کاربر از هر نوع ابزار، چه تعدادی از صفحات را به چه مدت زمان دیده اند.

 

گوگل آنالیکتیکس google Analytics در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

این ویژگی  می تواند جزئیات زیادی از طرز فکر و عملکرد کابران زمانی که در سایت شما گردش می کنند ارائه کند. برای دیدن این جزئیات روی Behaviour > In-Page Analytics کلیک کنید. از طریق این لینک می توانید بفهمید که کاربران شما در هر صفحه ای چقدر زمان صرف کرده اند. به عنوان مثال اگر تعداد کاربران شما در صفحه اصلی زیاد است اما پس از ورودی به صفحه “درباره ما” عده زیادی از آنها سایت شما را ترک می کنند، به نظر می رسد که شما در این صفحه نیاز به اطلاعاتی بیشتری که بتواند اعتماد مخاطب را به شما جلب کند دارید.

گوگل آنالیکتیکس google Analytics در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

ابزار تحلیل موقعیت مکانی بازدید کنندگان که در صفحه Audience > Geo > قابل دستیابی است که اطلاعات ارزشمندی درباره شهر و کشوری که از آن بازدید کننده سایت شما را بازدید کرده ارائه می کند. این اطلاعات در زمانی که شما محصولات و یا خدمات خود رابرای شهر و یا کشور خاصی ارائه می کنید می توانند سودمندتر باشند زیرا تمرکز آن بر جامعه هدف شما (مردم آن شهر یا منطقه) خواهد بود.

هماهنطور که در ابتدای قسمت اول مقاله قبل اشاره شد Google Analytics یکی از بهترین سرویس های تحلیل بازدیدکنندگان برای صاحبان وبسایت هاست. اگر چه به علت تعدد خدماتی که این سرویس ارائه می دهد، توضیح و اشاره به همه آنها از عهده این مقاله خارج است، با این وجود تلاش شد تا شما را با برخی از مهمترین این ویژگی ها آشنا کنیم و از آنجایی سعی داشته ایم  تا سایت ساز پوپش را سازگار با تمام امکانات روز دنیا توسعه دهیم، شما می توانید به راحتی از طریق این لینک آموزش  در راهنمایی سایت ساز پوپش یک اکانت Google Analytics و سپس با وارد کردن آن در قسمت تنظیمات، سایت خود را در Google Analytics تحلیل کنید.

قسمت اول مقاله را در اینجا بخوانید .

منبع: searchenginejournal.com

ترجمه شده توسط واحد ترجمه سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *