روشهای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی

روشهای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی

این روزهای بکمک یک فروشگاه ساز براحتی می توانید یه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید اما باید توجه داشته باشید که فروش آنلاین هم مانند فروش سنتی به برخی مولفه ها وابسته است. یکی از مهم ترین آن ها اعتماد مشتری به فروشنده است. می دانیم که برخی سایت ها با کارهای خلاف اخلاق و قانون، باعث کاهش اعتماد مشتریان به فروش اینترنتی شده اند. البته راه هایی مانند مشاهده نماد اعتماد الکترونیک و صحت درگاه بانکی موجود در سایت ها وجود دارد که می تواند اعتماد مشتری را بالا ببرد. از این رو سایت هایی که دنبال جلب اعتماد مشتریان هستند باید به فکر دریافت نماد اعتماد الکترونیک بوده و درگاه بانکی معتبر را مستقیما از خود بانک دریافت نمایند. غیر از این نیز نکات دیگری برای جذب اعتماد مشتری وجود دارد. در ادامه به چند نکته برای جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه آنلاین اشاره می کنیم که می تواند در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی موثر باشد.

جلب اعتماد برای فروشگاه‌های تازه تاسیس اینترنتی

یک فروشگاه جدید باید پیشنهاداتی ویژه ارائه دهد تا بتواند با فروشگاه هایی که اعتبار کسب  کرده اند رقابت کند. به عنوان مثال امکان تعویض یا برگشت کالا بدون دریافت وجه تا مدت مشخص، امکان پرداخت وجه خریدها در محل تحویل، مشخص بودن نشانی فروشگاه و مبدا ارسال کالا و پشتیبانی آنلاین مشتریان می تواند در جلب اعتماد آن ها برای خرید موثر باشد. همچنین برای جلب اعتماد مشتریان سعی کنید سایت و تبلیغات آن را به صورت مستمر تغییر دهید تا مخاطبان صفحات تکراری مشاهده نکنند. نیز در عوض مشخص کردن زمان ارسال، زمان رسیدن کالا به دست مشتری را مشخص کنید.

نماد اعتماد الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت می تواند یک علامت اطمینان بخش برای مشتری باشد. پس حتما آن را برای سایت خود دریافت کرده و در محلی در معرض دید در سایتتان قرار دهید تا اعتماد بیشتری به سایت شما وجود داشته باشد. سیاست‌ها و فرآیندهای خود مانند سیاست برگشت کالا را به طور دقیق در دسترس مشتریان قرار دهید. باز هم تاکید می کنیم امکان پشتیبانی و چت آنلاین بسیار برای جلب اعتماد مشتریان لازم است.

اطلاعات مناسب و صحیح در اختیار مشتری قرار دهید.

مشتری باید صداقت شما را ببیند. سعی کنید اطلاعات درست و واضح و صحیح از کالاها در سایت خود قرار دهید. اطلاعات جانبی و مورد نیاز در مورد محصولات را در وبلاگ و محصولات یادداشت کنید و از تصاویر با کیفیت و زیبا استفاده کنید. رتبه‌بندی محصولات موجود را به صورت آشکار در فروشگاه قرار دهید. بهتر است مشتری را به درستی در سایت هدایت کنید. از این رو دسته بندی مناسب محصولات نیز حس مشتری به سایت شما را بهبود می بخشد. نظرات مشتریان را همراه با تصاویر آنان در صفحه‌ هر محصول درج کنید.

پرهیز از فراری دادن بازدید کننده سایت

وقتی کسی سایت شما را باز کند و ببیند بارگذاری سایت شما چندین ثانیه طول می کشد، احتمالا سایت شما را بسته و خارج می شود. این مورد یعنی تجربه کاربری سایت شما بسیار آزار دهنده است. یعنی با این کار حتی فرصت فکر کردن به اعتماد به سایت خود را به وی نمی دهید. وی مسلما وقتی از سایت شما فرار کند به آن اعتماد نیز نخواهد کرد. همچنین قرار دادن بنرهای زیاد و آزار دهنده و از همه بدتر تبلیغات پاپ آپ در سایت می تواند کاربران را از سایت شما فراری دهد. کاربران معمولا به همچین سایتی اصلا اعتماد نمی کنند. پس اگر قصد فروش دارید از این کار ها پرهیز کنید.

داشتن گواهی نامه SSL-HTTPS

در صورتی که در فروشگاه اینترنتی خود امکان عضویت به کاربران داده اید حتما این سرویس را از شرکت ارائه دهنده هاست تان خریداری کنید. این سرویس ۳ کار انجام می دهد، تأیید هویت سرویس دهنده و سرویس گیرنده و ارتباطات رمز شده بین این دو سرویس که مانع افشای اطلاعات شخصی کاربران در مقابل هکرها خواهد شد. SSL  مخفف عبارت Secure Socket Layer  می باشد .

روش های پرداخت مختلف و متنوع

کاربران با سلیقه ها و طرز فکرهای  مختلف به سایت شما مراجعه میکنند شاید برای بعضی از مشتریان پرداخت آنلاین به هر دلیلی مقدور نباشد و یا تمایل داشته باشند پس از دریافت کالا وجه خود را پرداخت کنند و یا وجه خود را از طریق سیستم کارت به کارت پرداخت کنند پس باید روش های پرداخت مختلفی را برای مشتریانتان در نظر بگیرید. همچنین باید در نظر داشته باشید هر کاربر درگاه یکی از بانک ها را برای پرداخت آنلاین ممکن است ترجیح بدهد. پس بهتر است برای جلب اعتماد مشتریان ، درگاه بانک های متنوع را در سایت خود برای انتخاب کاربران قرار دهید.

حضور در شبکه های اجتماعی پر مخاطب

با توجه به امکانات و تعداد بی شمار کاربران شبکه های اجتماعی شما می توانید شما می توانید از این گزینه نیز برای جلب اعتماد مشتریان استفاده کنید و در مدت کوتاهی به محبوبیت برسید. همچنین هنگامی که یک مشتری جدید به وب سایت شما مراجعه می کند قبل از خرید مایل است که  اطلاعات بیشتری در مورد کسب وکار و محصولات شما پیدا کند که مطمئنا برای رسیدن به این هدف در شبکه های اجتماعی به جستجو می پردازد. نظرات کاربران و مشتریان قدیمی شما در شبکه های اجتماعی نیز می تواند خود یک تبلیغ برای محصولات شما باشد. همچنین باید این صفحات را به صورت منظم به روز کنید در صورتی که مدت مدیدی اینکار رانکنید مشتریان شما فکر میکنند که کسب وکار شما تعطیل شده است.

طراحی سایت ارزان و مناسب کسب و کارها

حال با دانشتن این نکات اگر هنوز سایت فروشگاهی خود را تاسیس نکرده اید می توانید از خدمات فروشگاه ساز پوپش بهره بگیرید که هزینه شما را بسیار کم می کند. با این روش بدون داشتن دانش برنامه نویسی می توانید سایت خود را خودتان طراحی نمایید. این روش استفاده از سیستم فروشگاه ساز مانند پوپش است که با استفاده از این سیستم شما می توانید دقیقا فروشگاه اینترنتی خود را به شکلی که مدنظرتان است طراحی فرمایید. بدین منظور می توانید محصولات خود را همراه با عکس و توضیحاتشان را در سایتتان در این سیستم قرار دهید. با صرفه جویی در هزینه طراحی سایت می توانید هزینه بیشتری در زمینه بازاریابی، تبلیغات و سئوی سایت خود خرج کنید تا بازدید کننده و مشتری بیشتری جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *