چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم ؟

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم ؟

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد و اینکه چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم ؟ و همچنین راه کارهای لازم برای فروش بیشتر محصولات و کالاها را به شما آموزش دهیم. در اینترنت چگونه می توان کسب درآمد نمود و چه کالاهایی را می توان فروخت؟ برای پاسخ به این سوال فقط کافی است که اینترنت لپ تاپ و گوشی موبایل خود را باز کرده و سرچی در مورد فروشگاه اینترنتی و سایت ها بکنید.

قطعا بعد از جستجو در گوگل متوجه خواهید شد تمامی اجناس مورد نیاز در سایت به فروش رسیده و دقیقا همان کالاها و محصولاتی می باشد که در گذشته در بازار به صورت فیزیکی خریداری می شد. پس پاسخ به این سوال کاملا روشن شده و می توان به جرات گفت همه چیز را می توان از طریق راه اندازی فروشگاه اینترنتی به فروش رساند.

این محصولات می تواند شامل فروش بیمه و بلیط وسایل نقلیه باشد تا فروش اتومبیل های گران قیمت که همگی توسط سایت و فروشگاه اینترنتی قابلیت خرید دارند. حال چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم تا بتوانیم اجناس و کالاهای خود را به صورت آنلاین بفروشیم؟

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم ؟

اینکه چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم ،  در گام اول نیازمند ایجاد یک سایت برای فروش محصولات داریم که به دو روش ایجاد می شود. یکی استفاده از سیستم کدنویسی شده و دیگری استفاده از سیستم های سایت ساز می باشد.

در روش اول یعنی استفاده از روش کدنویسی برای طراحی سایت و خرید فروشگاه اینترنتی نیازمند اشخاصی هستیم که به برنامه نویسی سایت تسلط داشته و از آنها برای ایجاد فروشگاه اینترنتی استفاده نماییم.

این روش بسیار قدرتمند بوده و تمامی امکانات لازم برای ایجاد فروشگاه اینترنتی را به ما می دهد اما دارای برخی مشکلات خاص می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب نمی کند و این دلایل عبارتند از: گران بودن طراحی فروشگاه و هزینه بالای ده میلیون تومان، زمان بر بودن طراحی سایت به دلیل کدنویسی، پرداخت هزینه بیشتر بر نصب برنامه های جدیدتر و … که طرفداران زیادی ندارد و با توجه به وضع اقتصادی چندان به صرفه نیست.

در روش دوم یعنی استفاده از سیستم های فروشگاه ساز ، دیگر نیاز به برنامه نویسی نبوده و هزینه ایجاد سایت و فروشگاه اینترنتی بسیار ارزان تر بوده و برای نصب برنامه های اضافی کافی است که فقط افزونه مورد نظر را با قیمت کاملا اندک خریداری کنید. از جمله سیستم های فروشگاه ساز می توان به: فروشگاه ساز پوپش ، پرتال، وردپرس، جوملا و … اشاره کرد.

راه کارهای مفید برای آنکه بدانیم چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم

قبل از اینکه بخواهید فروشگاه اینترنتی خود را بسازید ابتدا باید به موارد زیر توجه کرده و سپس اقدام به ساخت سایت نمایید. این عوامل عبارتند از:

انتخاب حیطه فعالیت

قبل از فکر کردن به اینکه چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم اول از همه باید فکر کنید که حیطه فعالیت شما چیست؟ آیا در حیطه مورد نظر اطلاعات کامل و به روزی دارید یا نیاز است که حتما آموزش های لازم را ببینید. علاقه در انتخاب حیطه فعالیت نقش بسیار مهمی دارد.

تحقیق جامع در ارتباط با فروش کالا

بعد از انتخاب حیطه فعالیت باید تحقیق جامعی در ارتباط با فروش کالا و خدمات خود در اینترنت داشته باشید. و باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دقیقی بدهید.

  • آیا افراد زیادی از خرید محصول مورد نظر استقبال می کنند؟
  • آیا کالا یا خدمات ارائه شده قابلیت فروش در اینترنت را دارد؟
  • امکان پست اجناس به شهرهای دیگر امکان پذیر است یا چه راهی برای پست کردن وجود دارد ؟
  • کالای ارسالی فاسد شدنی است یا خیر؟
  • چه کالاهایی نیاز به مجوز دارند؟
  • و …

طرح تجاری خود را مشخص کنید

طرح تجاری برای فروشگاه اینترنتی خود را تعیین کنید و نحوه عملکرد خود را کاملا مشخص نمایید.

  • برای راه اندازی فروشگاه آنلاین به چه میزان سرمایه نیاز خواهید داشت؟
  • قصد دارید از چه جاهایی کالا و محصولات خود را تهیه کرده و به فروش برسانید؟
  • برای تاسیس شرکت و ساخت فروشگاه اینترنتی تک نفره هستید یا یک گروه؟
  • محدوده فعالیت شما در شهر خودتان است یا به صورت سراسری و در تمام نقاط کشور می باشد؟
  • چه ایده ای را برای ایجاد فروشگاه اینترنتی و جلو زدن از رقبا به کار گرفته اید؟ و …

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

بعد از قرار دادن محصولات و کالاهای مورد نظر در فروشگاه اینترنتی باید اطلاعات دقیق و جامعی از محصولات را در سایت قرار دهید. این اطلاعات می تواند شامل: مقایسه محصولات شما با دیگر کالاها، مزایا و معایب، معرفی مختصری در مورد محصول، استفاده از تصاویر جذاب با پس زمینه های زیبا و … باشد.

در واقع تولید محتوا در فروش محصولات اینترنتی شما نقش بسیار مهمی دارد و با استفاده از آن می توانید دید بهتری به کاربر داده و به کاربران خود اعتماد به نفس دهید تا محصولات شما را خریداری کنند.

خرید دامنه اینترنتی

نام دامنه برای شروع کسب و کار بسیار مهم است. در واقع فروشگاه اینترنتی شما از این پس با نام دامنه شناخته خواهد شد. پس در انتخاب نام دامنه حتما با مشاوران سایت صحبت کرده و نامی زیبا و جذاب برای سایت خود ایجاد کنید. مثلا دامنه سایت دیجی کالا “digikala.com “می باشد.

خرید هاست

بعد از اینکه نام دامنه اینترنتی خود را مشخص کردید، نیاز به مکانی برای ذخیره اطلاعات و محصولات خود به نام هاست می باشید. در واقع تمامی اطلاعات سایت شما در این مکان ذخیره شده و بدون استفاده از هاست نمی توانید فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.

فروشگاه ساز پوپش راه حل مناسب برای اینکه چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم

فروشگاه ساز پوپش یکی از سایت سازهای ایران برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی می باشد. پوپش دارای قالب های آماده و رایگان برای ایجاد سایت بوده و در کمترین زمان ممکن می توانید فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.

یکی از قابلیت های بسیار ویژه آن طراحی سایت به روش Drag & Drop می باشد یعنی می توانید تمامی اجزای سایت از جمله: دکمه، تصاویر، ویدیو و … را به سلیقه خود طراحی و رنگ آمیزی کرده و با استفاده از موس در هر جای سایت قرار دهید و ابدا نیاز به دانستن برنامه نویسی نخواهید داشت.

همچنین با استفاده از فروشگاه ساز پوپش دامنه اختصاصی نیز برای شما ایجاد شده و می توانید به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.

One thought on “چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم ؟

  1. بازتاب: دراپ شیپینگ چیست؟ با کمترین سرمایه کسب درآمد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *