آموزش روش های فروش آنلاین

آموزش روشهای فروش آنلاین
آموزش روشهای فروش آنلاین

آموزش روشهای فروش آنلاین

یادگیری روش های فروش آنلاین و یا یادگیری راهکارهای فروش محصولات بصورت اینترنتی موضوع استرس زایی برای بسیاری از افراد تازه وارد می باشد. 

اما اگر شما تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید جای درستی آمده اید. ما در این مقاله به بررسی راهکارهای فروش محصولات بصورت اینترنتی خواهیم پرداخت.

اولین قدم فروش آنلاین، داشتن یک وب سایت فروشگاهی خوب و حرفه ای میباشد‌.

سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش  گام به گام شما را یاری می کند تا نگران فنی بودن، سرعت پایین سایت، هزینه ی زیاد و یا هر مشکل دیگری نباشید. به لطف این فروشگاه متقاضیان کالا و خدمات، آسان ترین خرید اینترنتی خود را تجربه خواهند کرد. بنابر‌این پیشنهاد ما به شما ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی است؛ زیرا فروش آنلاین محصولات، بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است و متقاضیان به دنبال راحت ترین و مطمئن ترین روش برای خرید هستند.

به عنوان یک فروشنده فروش آنلاین، باید آشنایی با فروش اینترنتی داشته باشید و بدانید که اولین فروش شما در عین لازم بودن، نمادین است. درست است که به انجام رساندن اولین فروش ساده به نظر می رسد، اما اعتمادی که به دنبال دارد می تواند آن را به بزرگترین نقطه عطف در شروع زندگی تجاری شما تبدیل کند. اگرچه نباید اجازه دهید عبارت ساده بودن شما را گمراه کند، زیرا به دست آوردن اولین مشتری گاهی یک نبرد سخت و طولانی می باشد. 

بهتر است در این جا به چند راه مختلف برای وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک اشاره کنیم تا بتوانید در این نبرد، بدون هزینه کردن به آسانی پیروز شوید.


ارسال نمونه کار و سپردن تبلیغ به اینفلوئنسرها

دنیای مجازی مملو از وبلاگ نویسان، بلاگرها، واینرها، استایلیست ها و افراد معروف زیادی است که هر کدام طرفدار های خاص خودشان را دارند. ابتدا باید موارد مناسب را پیدا کنید و از مورد اعتماد بودن آنها اطمینان حاصل کنید. مثلا اگر میخواهید فروش آنلاین لباس داشته باشید، بهتر است تبلیغ آن را به یک استایلیست بسپارید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 در تبلیغات فروش آنلاین، داشتن بودجه متناسب لازمه کار است، اما این هزینه علاوه بر این که به فالوور یا طرفداران شما می افزاید، مهر تاییدی از طرف آنها نیز می باشد که موجب افزایش اعتماد افراد نسبت به پیج یا سایت شما می شود، که البته این به نفع شما نیز خواهد بود، زیرا علاوه بر فروش بیشتر از طریق سایت، در آینده می‌توانید درآمد های جانبی از راه تبلیغات نیز کسب کنید.

اگر وبلاگ مرتبط با فروشگاه اینترنتی یا محصول خود نداشته باشید، پتانسیل بی حد و اندازه بازاریابی محتوا را در فروش آنلاین از دست می دهید.

با تولید محتوای رایگان و ارزشمند، برای برند خود اطمینان به وجود می آورید و متقاضیان را در جریان این اعتماد می گذارید. به کمک وبلاگ نویسی و محتوایی که تولید می کنید و در رسانه های اجتماعی قرار می دهید، می توانید در موتورهای جستجو نیز رتبه بندی شوید.

در مرحله اول می توانید به تمام سوالات احتمالی مردم در مورد خدمات و یا محصولات شما در قالب مقالات جداگانه پاسخ دهید. علاوه بر این، می‌توانید در وبلاگ خود نکات، آموزش‌ها و منابع مرتبط با محصولات را ذکر کنید و سبک زندگی پیرامون محصولات خود را در قالب ویدئو، تصویر و متن به مشتریان خود نشان دهید.

حمایت مالی از یک رویداد می تواند تاثیر معجزه آسایی بر فروش آنلاین شما داشته باشد، به شرط آن که از رویداد مناسبی استفاده کنید.

 ابتدا رویدادهایی را بیابید که احتمالا شرکت کنندگان آن، از طرفداران محصولات شما می باشند و سپس تعداد مصرف کنندگان در آن رویداد را تخمین بزنید.

اگر مشتریان بالقوه حضور دارند، باید خلاقیت زیادی برای جذب مشتری به کار ببرید. در واقع دوران فرستادن کاروانی از بازاریان و پخش آگهی در بین میزها به پایان رسیده است.

اما می‌توانید از ایده ای که در اینجا بیان می شود استفاده کنید تا هنگام حمایت

 مالی در یک رویداد،  بازدهی فروش آنلاین خود را به حداکثر برسانید.

کمی قبل به اهمیت مصاحبه با اینفلوئنسرها پرداختیم. در اینجا نیز مصاحبه با یک اینفلوئنسر در صنعت مربوطه، می‌تواند راه اصلی برای ایجاد این پیوند باشد. به یاد داشته باشید مصاحبه همیشه راه چاره است و هیچ گاه شما را بازنده نمی‌کند بلکه بیشتر در معرض دیده شدن قرار می دهد.


تبلیغات گوگل را امتحان کنید

تبلیغات گوگل بسیار محبوب است و در عین حال بازدید زیادی هم دارد، به این صورت که هزینه ای به اندازه ی کلیک های خورده و یا به عبارت دیگر بازدید های انجام شده پرداخت می کنید و در عوض به تبلیغات شما اجازه می دهد تا تقریبا در هر صفحه ی نتایج جست‌وجوی گوگل، ویدئو های یوتیوب و وب سایت ها نمایش داده شود. بنابراین میزان جذاب بودن محتوا می‌تواند، میزان افزایش دنبال کنندگان شما را تعیین کند. 

به عنوان مثال؛ تبلیغات گوگل که به صورت متنی، ویدئویی و یا تصویری انجام می شود، اگر با سرعت بالا و دسترسی گسترده قرار گیرد، میلیون ها طرفدار را در سراسر وب به خود جذب خواهد کرد. چه کسی است که نخواهد در سه موتور برتر جستجویی قرار بگیرد و باعث فروش بیشتر شود؟ وقتی تلویزیون سامسونگ را در گوگل جستجو می کنید، اولین چیزی که به شما نشان داده میشود، تبلیغاتی است که سامسونگ برای آن هزینه کرده است.


از تصاویر و ویدئوهای جذاب استفاده کنید 

 تصاویر یا ویدیوهایی که در سایت خود برای فروش آنلاین قرار می دهید، از آنچه که فکر می کنید مهم تر هستند و در صورت جذاب بودن، به میزان زیادی بر روی تعداد بازدید کنندگان و طرفداران محصولات شما می افزایند. 

برای داشتن تصاویر جذاب، ابتدا برای طرح کلی سایت و یا صفحه خود برنامه ریزی کنید و اگر آشنایی با فروش اینترنتی ندارید، از متخصصان این زمینه در سایت پوپش کمک بگیرید.

 علاوه بر آن، برای چشمگیر کردن تصاویرتان می توانید از عکاسان حرفه ای کمک بگیرید. بهتر است برای فهم بیشتر این موضوع به این آمار دقت کنید: 

 •۸۸ درصد کاربران وقت خود را در سایت هایی می گذرانند که از ویدئو استفاده کرده اند.

•۴۶ درصد مردم اظهار کرده اند که دلیل خریدشان از فروشگاه اینترنتی ویدئو هایی بوده که در صفحه خود قرار داده بودند.

•۵۰درصد از بازدید کنندگان ویدئو های آموزشی بعد از تماشا تصاویر، تصمیم به خرید محصول مرتبط کرده اند.

•استفاده از ویدئو و تصاویر ۵۳ درصد امکان نمایش صفحه را در گوگل افزایش می دهد.

•بازاریابی ویدئویی امکان کلیک خوری سایت را ۹۰ درصد افزایش می دهد.

بنابراین عملاً می توان تولید تصاویر و ویدئوهای جذاب و کارآمد را لازمه افزایش مشتری و فروش اینترنتی دانست.


معرفی ویژگی های بارز محصول

نباید فراموش کرد که یکی از مهم ترین راهکار های جذب مشتری، بیان برجسته ترین ویژگی های محصول می باشد. هر محصولی را که می خواهید به فروش برسانید اعم از لباس، کفش، پوشاک و یا هر محصول دیگر، نیاز به یک فردی دارید که بتواند تولید محتوای حرفه ای انجام دهد و تمام ویژگی های کالا و یا خدمات مربوطه را با جزئیات برای مشتریان توضیح دهد تا مشتریان خرید مطمئنی را تجربه کنند. 

از تکنیک های فروش استفاده کنید

از تکنیک های فروش استفاده کنید

تکنیک هایی در فروش آنلاین وجود دارد که می‌تواند مشتری را به خود جذب کند و احساس خرید لذت بخش و فوق العاده ای را به آن بدهد. از این روش ها می توان به عنوان حقه های فروش نیز یاد کرد. به عنوان مثال یکی از این روش ها چند تا بخر یکی ببر می باشد، در این روش شما یک کالای رایگان را در ازای خرید چند محصول در نظر میگیرید، با این ترفند مشتری را به خرید ترغیب می کنید و از طرفی دیگر انبار خود را از کالاهای کم ارزش خود خالی می کنید و فضا را برای کالاهای جدید باز می کنید. روش دیگر ارسال رایگان محصول می باشد، مشتریان محصول را می بینند و از قیمت اطلاع پیدا میکنند و تصمیم به خرید می گیرند اما وقتی با هزینه ارسال روبرو می شوند مضطرب می شوند و از خرید صرف نظر می کنند. وقتی این هزینه را به قیمت اولیه کالا اضافه کنید و عنوان ارسال رایگان را بیان کنید مشتری احساس می کند در این خرید برنده شده است و به نام تجاری شما اعتماد می کند.

یکی دیگر از این ترفند ها در فروش از طریق اینترنت این است که به مشتری این حس را القا دهید که فرصت زیادی برای معطل کردن ندارند و تعداد محدودی از محصول باقی مانده است و امکان دارد که دیگر محصول شارژ نشود. زیرا زمانی که مشتری حس کند زمان محدودی دارد، به احتمال زیاد برای خرید عجله می کند و سریع تر محصولات شما به فروش می رود.

مطلب مرتبط : راه های افزایش فروش آنلاین – ۱۴ روش سریع و کاربردی برای افزایش فروش آنلاین

به نظرات و پیشنهادات مشتریان توجه کنید
به نظرات و پیشنهادات مشتریان توجه کنید

انتقادات مشتریان را برای بهبود شرایط کاریتان و ایجاد سبد خریدهای جدید به کار بگیرید. می توانید از پاسخ و پرسش یا سیستم نظرسنجی های آنلاین در طراحی وب سایت خود، استفاده کنید تا از اشکالات و ایرادات کار خود اطلاع پیدا کنید و در جهت رفع آنها برآیید.

 سعی کنید انتقادات را صادقانه و با  تلاش مضاعف پاسخ دهید، زیرا این عمل در نظر مشتری بسیار ارزشمند است و احتمالا این رفتار شما را به اطرافیانشان نیز بازگو می کنند.

بنابراین اگر می خواهید به کسب و کار خود رونق دهید، یک برنامه ریزی داشته باشید و حداقل دو ماه یکبار به شکایات رسیدگی کنید و آنها را پیگیری کنید و در آخر نیز در صدد رفع آن ها بر آیید و پیشنهادات را نیز بازخوانی کنید تا از دید مشتری، سایت یا فروشگاهی باشید که آنها می خواهند.

جلب اعتماد مشتریان
جلب اعتماد مشتریان

با توجه به زیاد شدن کلاهبرداران اینترنتی و صفحه های تقلبی مردم سخت می توانند به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کنند و در هنگام خرید ابتدا از مورد اعتماد بودن صفحه مطمئن می شوند.

برای این که صفحه و یا سایت مورد اعتماد داشته باشید باید به چند نکته توجه کنید:

•اضافه کردن قسمتی با عنوان رضایت مشتری به جذب اعتماد دنبال کنندگان بسیار کمک می کند.

•باز گذاشتن کامنت ها و نظرات مشتریان در زیر پست و یا تصاویر کالا به مشتریان این حس را می دهد که تنها نیستند.

•گذاشتن آدرس و شماره تلفن حقیقی بودن فروشگاه را به مشتریان نشان می دهد.

•نمایش کدهای رهگیری بعد از هر پست و یا ایجاد قسمتی با عنوان کدهای رهگیری، به مشتریان کمک می کند که از فرایند خرید تا تحویل را پیگیری کنند و سایر مشتریان نیز برای سفارش ترغیب شوند.

•پیگیری پس از خرید و نمایش نظرات، و  یا درخواست از مشتریان به ثبت تصاویر با کالای ارسالی و به نمایش گذاشتن آن مخصوصا در مورد پوشاک، به تصمیم گیری مشتریان کمک شایانی می کند.

•درست است که پاسخگو بودن پس از خرید بسیار سخت و زمان بر است اما شما باید تعهد بدهید که همیشه پاسخگوی مشتریان خود هستید از این رو می توانید چت آنلاین را در سایت نیز راه اندازی کنید و یا از طریق تماس و یا پیام جوابگوی مشتریان باشید، جالب است بدانید ۸۰ درصد خریداران اینترنتی در آمریکا از فروشگاه هایی که مشاوره و چت آنلاین ندارند خرید نمی کنند. 

مطلب مرتبط : ۹ روش جلب اعتماد مشتری در فروشگاه آنلاین

از پیچیدگی فرایند خرید فروشگاه خود بکاهید

از پیچیدگی فرایند خرید فروشگاه خود بکاهید

جالب توجه است که بدانید تحقیقی در که سال ۲۰۱۷ به گزارش business insider انجام شد، نشان داد که مبلغی بیش از ۴ تریلیون دلار در سبد های خرید کاربران اینترنتی رها شده است و این به اندازه کافی اهمیت راحت بودن فرایند خرید را نشان می دهد. تجربه و آمار و ارقام ثابت کرده است که مردم حوصله فرایند پیچیده خرید را ندارند و همین امر باعث کاهش فروش بسیاری از سایت ها می شود و بالعکس. اجتناب از پر کردن فرم های غیر ضروری و افزایش راه و روش های پرداخت نیز از مواردی است که در این امر شما را یاری می کند.

با این تفاسیر اهمیت داشتن یک سایت و فروشگاه آنلاین بسیار واضح است، اگر قصد داشتن یک کسب و کار اینترنتی را دارید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و همین حالا فروشگاه و سایت خود را بسازید. سایت پوپش بیش از ۱۰۰۰ مشتری فعال دارد و تجربه رونق کسب و کار آنلاین بسیاری از سایت های شخصی و تجاری و فروشگاهی افراد را داشته است . بنابراین برای آشنایی با فروش اینترنتی و راه اندازی وب‌سایت شخصی خود، می‌توانید از متخصصان این مجموعه کمک بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *