بروزرسانی در سایت ساز پوپش – امکان ساخت و ویرایش حالت موبایلی قالب

بروزرسانی در سایت ساز پوپش - امکان ساخت و ویرایش حالت موبایلی قالب

طی این بروزرسانی در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش، امکان ساخت و ویرایش حالت موبایلی قالب ( نسخه بتا ) فراهم شده است. در ادامه مطلب در مورد برخی از مزایا و قابلیتهای این امکان جدید شرح داده شده است.

با توجه به افزایش روز افزون استفاده کنندگان اینترنت از موبایل باید طراحی صفحات سایت ها به گونه ای باشد که متناسب با رزولوشن صفحه نمایش موبایل کاربر تغییر کند تا سایت به شکل صحیح و بدون نیاز به زوم  و اسکرول به کاربر نمایش داده شود که اصلاحا به چنین حالتی نسخه موبایلی سایت گفته می شود.

نسخه موبایل علاوه بر اینکه تجربه متفاوت و جذابی در نمایش سایت است و امکان مشاهده سایت را برای کاربر سهولت می بخشد در موتور های جستجو نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و سایتهایی که از این قابلیت استفاده می کنند در موتور های جستجو امتیاز بالاتری نسبت به دیگر سایتها دارند.

سایت ساز پوپش نیز بر اساس نیاز سنجی و به منظور بالاتر بردن میزان کارایی و بهبود عملکرد سیستم سایت ساز، طی بروز رسانی در ویرایشگر قالب خود امکان ویرایش و ساخت قالب مخصوص موبایلی را فراهم کرده است تا کاربران پوپش نیز از این قابلیت بسیار مهم بهره مند شوند.

مزایای قالب موبایلی سایت ساز پوپش

۱- بهبود سئو :

با توجه به میزان بالای جستجوهای کاربران از طریق موبایل برای جستجوی وب سایت ها، موتورهای جستجو به کلیه مدیران وب سایت ها توصیه می کنند وب سایت خود را به شکلی طراحی کنند که برای موبایل بهینه شده باشد و برای وب سایتهایی که این قابلیت را داشته باشد امتیاز بالایی در نظر می گیرد.

۲- تجربه بهتر از نمایش سایت در موبایل :

کاربر در حالت موبایلی به جای نمایش تمامی صفحه سایت در صفحه موبایل، سایت را به شکل بهینه شده و به اندازه صفحه نمایش موبایل خواهد دید و در نتیجه حس رضایت بیشتری در کاربر ایجاد می شود.

۳- Bounce Rate کمتر برای وب سایت :

به میزان درصدی از بازدید کنندگان وب سایت که پس از ورود به یک صفحه از سایت از آن خارج می شوند Bounce Rate گفته می شود. هر چه درصد Bounce Rate کمتر باشد به این معناست که وب سایت شما عملکرد بهتری داشته است. وجود نسخه موبایلی وب سایت باعث کاهش Bounce Rate در وب سایت شما می شود زیرا کاربران موبایل پس از ورود به وب سایت شما به راحتی می توانند سایت را مشاهده و مطالب آنرا مطالعه کنند. اما اگر وب سایت نسخه موبایلی نداشته باشد و کاربر برای مشاهده مجبور به بزرگنمایی و اسکرول شود ممکن است سریعا از سایت خارج شده و همین موضوع باعث افزایش Bounce Rate در وب سایت می شود.

۴- افزایش نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری :

حالت موبایلی به مشاهده محصولات و سفارش محصول از طریق موبایل سهولت می بخشد و از این طریق می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری شود.

۵- جلوتر بودن از رقبا:

داشتن قالب مخصوص موبایلی و بهینه بودن نمایش سایت در موبایل به بازدید کننده سایت شما این حس را می دهد که سایت شما از سایتهای دیگر جلوتر و حرفه ای تر است و همین امر باعث می شود شما از رقیبانتان که این قابلیت را ندارند جلوتر حرکت کنید.

برخی از قابلیتهای قالب موبایلی سایت ساز پوپش

۱- ویرایش قالب موبایلی :

در ویرایشگر قالب امکان انتخاب دو حالت دسکتاپ و موبایلی وجود دارد که حالت موبایلی برای ویرایش، جابجایی و چیدمان ماژول های صفحه جهت نمایش در موبایل می باشد.

۲- امکان مخفی کردن المانهای صفحه در حالت موبایلی :

در صورتی عدم نیاز به برخی از ماژول ها در صفحه می توانید آنها را مخفی نمایید. ماژول هایی که مخفی شوند در نمایش سایت در حالت موبایلی نمایش داده نخواهند شد.

۳- چیدمان مجددا صفحه در حالت موبایلی:

در صورتی که پس از ویرایش قالب موبایلی، تغییرات انجام شده مطلوب شما نبود می توانید قالب موبایلی خود را مجددا (بر اساس نسخه دسکتاپ ) بازسازی و یا مرتب سازی نمایید.

۴- امکان مشاهده پیش نمایش از حالت موبایلی:

در ویرایشگر قالب علاوه بر مشاهده پیش نمایش حالت دسکتاپ امکان مشاهده پیش نمایش موبایلی نیز وجود دارد.

۵- امکان فعال و غیر فعال کردن قالب موبایلی:

در بخش مدیریت قالبها و  بر روی هرکدام از قالبهایی که در این بخش ذخیره شده اند آیکونی قالب موبایلی قرار داده شده که با کلیک بر روی آن می توان حالت موبایلی را فعال و یا غیر فعال کرد.

توجه داشته باشید قبل از فعال کردن قالب موبایلی حتما بازبینی کامل و همچنین ویرایش قالب موبایلی در صورت نیاز را انجام دهید و بعد قالب موبایلی خود را فعال نمایید

جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار این امکان جدید راهنمای ویرایشگر قالب حالت موبایل را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *