تاثیر تخفیفات در فروش فروشگاههای اینترنتی

تاثیر تخفیفات در فروش فروشگاههای اینترنتی - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

حتما همه روزه همه ما در سطح شهر و حتی در فضای مجازی با پیشنهادات تخفیف کسب و کارهای مختلف که برای ما ارسال می شود مواجه می شویم. این نشان می دهد که چقدر رقابت در بازاریابی بین کسب و کارها شدت یافته است. این تخفیفات اثر روانی جالبی روی مخاطبان دارند. به عنوان مثال اگر فردی قصد خرید محصولی داشته باشد ولی عجله ای در خرید نداشته باشد وقتی با یک تخفیف خوب مواجه می شود ترغیب به خرید شده و به سرعت خرید می کند. حتی در برخی موارد افرادی که قصد خرید کالایی را اصلا ندارند وقتی با قیمت مناسب تخفیفی آن مواجه می شوند تصمیم به خرید می گیرند. در مورد خرید اینترنتی از طریق سایت های فروشگاهی و اپلیکیشن فروشگاهی نیز این اصل صدق می کند. در ادامه بیشتر به تاثیر تخفیفات در فروش از فروشگاههای اینترنتی می پردازیم.

اثرات روانی پیشنهادات تخفیف

در واقع پیشنهاداتی مانند تخفیف هنر بازاریابی متخصصان برندسازی و مارکتینگ است که می توانند فردی که اصلا قصدی برای خرید ندارد را به خرید ترغیب نمایند. خرید یک کالا با قیمتی کمتر از قیمت معمول که در اصطلاح تخفیف محسوب می شود یک انگیزه بسیار قوی برای خریداران است که حتی اگر نیاز زیادی به کالای مورد نظر ندارند، خرید را انجام دهند. اینکه بتوان یک کالا را با قیمتی خرید که بخشی از قیمت اصلی آن در جیب خریدار باقی بماند واقعا از نظر روانی وی را تحت فشار برای ورود به فرآیند خرید قرار می دهد. برای ارائه پیشنهادات خرید باید از طریق ایمیل به خریداران بالقوه اطلاع رسانی نمود. همچنین اگر کسب و کارها دارای اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی باشند، از طریق نوتیفیکیشن های اپلیکیشن خود نیز پیشنهادات ویژه را می توانند اطلاع رسانی کنند که بسیار نتیجه بخش بوده است.

جمع آوری اطلاعات تماس مشتریان بالقوه

همان طور که عرض شد برای اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه، اینکه بتوانید یک دیتابیس خوب از ایمیل و شماره موبایل مشتریان قبلی و بالقوه خود داشته باشید یک مزیت است. زیرا با این وسایل ارتباطی می توانید پیشنهادات حراج های جدید خود را به اطلاع آن ها برسانید. در واقع مشتری های سابق شما پتانسیل خرید مجدد را دارند. همچنین آن ها اگر به سایت شما اعتماد پیدا کرده باشند اگر پیشنهاد شما را ببینند و خود قصد خرید نداشته باشند هم ممکن است پیشنهاد را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند و در واقع برای شما بازاریابی کنند.

ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان

تمامی فروشگاه ها حتی کوچکترینها از تاثیر تخفیفات در فروش آگاه هستند و برای ارائه پیشنهادات تخفیف خود از ایمیل یا نوتیفیکیشن های اپلیکیشن ها استفاده می کنند. معمولا برای پیشنهادات خود زمان کوتاهی هم تعیین می کنند تا مخاطب را از نظر روانی در فشار قرار دهند تا به خرید ترغیب شود. اما بهتر است زمان شروع تخفیف خود را از قبل به کاربران اطلاع رسانی کرده باشید. مردم دوست دارند پیش از خرید، درباره محصول مورد نظر خود تحقیق کرده و نظر دیگر کاربران را بخوانند. همچنین برخی شاید نیاز به تهیه مبلغ مورد نظر داشته باشند. بنابراین بهتر است از قبل، درباره زمان شروع تخفیف ویژه فروشگاه اینترنتی به مشتریان خود اطلاع دهید. به این ترتیب می توانید با ساخت ایمیل ها و پست های جالب شبکه های اجتماعی، در شبکه های اجتماعی و سرویس های ایمیل، ارتباط بهتری با کاربران برقرار کنید.

معمولا نزدیک مناسبت های مختلف بهترین زمان برای ارائه پیشنهادات تخفیف است. جمعه سیاه که تخفیف فروشگاه های بین المللی است، اخیرا در کشور ما نیز برای تخفیف در نظر گرفته می شود. فروش با تخفیف در این روز در سال های اخیر در کشورما بسیار رونق گرفته است. چند فروشگاه اینترنتی بزرگ و معتبر کشور نیز در این روز حراج بسیار گسترده ای انجام می دهند که مورد استقبال مشتریان نیز قرار می گیرد. چرا شما نیز برای فروشگاه خود از این مناسبت استفاده نکنید؟ البته محدود بودن به یک مناسبت نیز اشتباه است. با آگاهی از تاثیر تخفیفات در فروش شما هم می توانید از مناسبت هایی مانند اعیاد مذهبی و نوروز نیز برای ارائه پیشنهادات ویژه و حراج بهره ببرید.

استفاده از کوپن های تخفیف

حتما شما نیز اسم سایت های ارائه پیشنهادات تخفیف را شنیده اید. این سایت ها در واقع با ارائه یک تخفیف خوب، خدمات موسسات و شرکت های دیگر را با تخفیف به مشتریان ارائه می کنند. همان طور که عرض شد وقتی اسمی تخفیف می آید از نظر روانی تحریک زیادی به خرید در ذهن فرد صورت می گیرد. اما فقط از طریق این سایت ها نمی توان کوپن تحفیف را ارائه نمود.

بلکه برای تاثیر تخفیفات در فروش راه های دیگری نیز به مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال شما اگر در فروشگاه فیزیکی خود مشتریان زیادی دارید ولی هنوز فروش اینترنتی سایت شما درصد بسیار کمی است می توانید مشتریان فیزیکی خود را نیز با پیشنهاد ویژه خرید اینترنتی به صورت کوپن تخفیف روبرو کنید. به عنوان مثال به آن ها کوپن تخفیف بدهید. اگر هم ایمیل و شماره تلفن مشتریان قدیمی خود را دارید از این طریق هم می توانید آن ها را به سایت خود کشانده و پیشنهاد خود را ارائه دهید. شاید این افراد که از شما کالایی خریده اند با این کار کالایی دیگر را نیز خریداری نمایند.

اما شاید حتی این افراد نیازی به خرید کالایی نداشته باشند. این پیشنهاد ویژه آن ها را ترغیب می کند که کوپن تخفیفی که شما به آن ها داده اید را در اختیار دوستان و آشنایان و خانواده خود قرار دهند و این فرصت را برای عزیزانشان فراهم کنند که از این تخفیف استفاده نمایند. این کار باعث می شود آن ها ناخودآگاه برای شما بازاریابی نیز بکنند.

در داخل خود سایتتان نیز می توانید کوپن تخفیف برای بازدید کنندگان ارائه نمایید. فراموش نکنید که ارائه کوپن در سایت باید در تاریخ های غیر مشخص تکرار شود. یعنی نه شما و نه مشتری نباید بدانید که تاریخ بعدی ارائه کوپن چه زمانی  خواهد بود. به این ترتیب مشتری برای رسیدن زمان ارائه کوپن در سایت منتظر نمی ماند و خرید خود را به عقب نمی اندازد. حتما استفاده از تکنیک های بازاریابی می تواند برای کسب و کارهای اینترنتی مفید واقع شود. وبه همین دلیل است که بازاریابی را یک علم بسیار مهم قلمداد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *