تاثیر محتوا در سئو سایت

تاثیر محتوا در سئو سایت - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

بسیاری از سایت ها را دیده اید که قسمتی به نام وبلاگ یا بلاگ در طراحی خود قرار داده اند؟ خیلی از ما این مورد را دیده ایم و سرسری از کنار اهمیت آن عبور کرده ایم. اما حقیقتا چرا باید در یک سایت وبلاگی برای تولید محتوا تعبیه شود؟ تاثیر محتوا در سئو چیست؟ در این مطلب قصد داریم به اهمیت تولید محتوا و ایجاد یک بلاگ در وبسایت ها اشاره نماییم و تکنیک های محتوا محور جذب بازدید کننده و مشتری برای سایت ها را خدمتتان معرفی نماییم.

چرا باید سایت دارای یک بلاگ هم باشد؟

ابتدا باید بدانید یک وبلاگ یا بلاگ دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد. در حقیقت وقتی شما وبلاگی دارید می توانید مطالبی مرتبط با فعالیت کسب و کار خود و حتی مطالبی که غیر مستقیم با آن مربوط هستند را در آن پست کنید. این مطالب در گوگل ایندکس شده و برای سایت شما بازدید کننده می آورد. این بازدید کننده ها می توانند به خریداران کالا و خدمات کسب و کار شما تبدیل بشوند. از این رو باید در نظر داشت که هدایت بازدید کنندگان بلاگ یک سایت به بخش محصولات نیز بحث مهمی است. اما چه مطلبی در وبلاگ به خوبی در گوگل ایندکس می شود؟ در حقیقت گوگل دنبال محتوای ناب و ارزشمند است. همچنین گوگل رفتار کاربران سایت را نیز آنالیز می کند.

اگر کاربران به بلاگ سایت شما وارد شده و یک مطلب را سریع خوانده و به سرعت از سایت شما خارج شوند گوگل مطالب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما را بی ارزش تلقی کرده و جایگاه سایت شما را تنزل می دهد. طبیعتا بالعکس این قضیه نیز صدق می کند. اگر کاربران در سایت شما زمان زیادی مانده و صفحات زیادی را بگردند گوگل سایت شما را مخاطب محور و جذاب تلقی کرده و جایگاه بهتری برای آن در نظر می گیرد.

محتوای کپی چه تاثیری بر سئو دارد؟

نحوه عملکرد گوگل در مقابل محتوای تولیدی و محتوای کپی شده تا حدودی نامشخص است. گوگل مکانیزم الگوریتم های خود را افشا نمی کند تا رقابت میان تولید کنندگان محتوا عادلانه باشد و سیستم های تقلبی رواج پیدا نکند. گوگل محتوای کپی شده را مشمول پنالتی و جریمه نمی کند مگر آنکه محتوای کپی شده را دزدی تشخیص دهد. یعنی محتوایی که شما به عنوان محتوای خود منتشر می کنید، پیش از شما توسط یک منبع معتبر تر به گوگل معرفی شده باشد. برای جلوگیری از این مشکل راهی وجود دارد که بسیار ساده است. بدین منظور شما می بایست لینک محتوا را به عنوان منبع در قالب محتوای خود قرار دهید و منبع را معرفی کنید. اما به طور کلی بهتر است بخشی از محتوا را خودتان بنویسید تا مطلب کپی به نظر گوگل نرسد.

یک بار مطلب را بصورت کامل بخوانید، نکات کلیدی را در جایی یادداشت کنید و به آن اندازه ای که می توانید بخش هایی از مطلب را تغییر بدهید. صحبت از تغییرات جزئی نیست. می بایست زبان خود را در متن اضافه کنید و آن را به شکلی در آورید که با متن اولیه تفاوت های آشکاری داشته باشد. البته می توانید بصورت مستقیم از بخش هایی از متن اصلی استفاده کنید، اما جدا این کار توصیه نمی شود. در نهایت محتوا را بدون ذکر منبع و به عنوان یک محتوای ناب و یونیک منتشر نمایید. قطعا محتوای ناب برای گوگل از محتوای کپی شده حتی با ذکر منبع ارزش بیشتری خواهد داشت.

محتوای ناب برگ برنده در سئو سایت

می دانیم هدف از سئو سایت یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو دقیقا بهبود رتبه سایت در جستجوی کلمات کلیدی اصلی آن است. در حقیقت تاثیر محتوا در سئو بسیار چشم گیر است و در راه رسیدن به رتبه بهتر در موتورهای جستجو، محتوای ناب و غیرکپی و نوشته شده بر اساس اصول سئو می تواند برگ برنده باشد. در این راستا بد نیست نکاتی اشاره نماییم که رعایت آن ها می تواند تاثیری شگرف در موفقیت سایت بگذارد. برای بهبود کیفیت محتوا این نکات را همواره باید رعایت کنید.

برای اینکه تاثیر محتوا در سئو سایتتان زیاد باشد مطالب سایتتان را خودتان بنویسید و یا به کسی که تخصص تولید محتوا دارد بسپارید. همچنین از ترجمه مقالات خارجی در سایت خود استفاده کنید. مقالات را خودتان ترجمه کنید و در سایت قرار دهید. در آخر ذکر منبع مقاله فراموش نشود.

از یاد نبرید که عنوان مطالب را جذاب کنید. عنوان، برگ برنده هر مطلب می‌تواند باشد. عنوان مطلب خود را منحصر به فرد انتخاب کنید، طوری که مورد علاقه کاربران موتورهای جستجو باشد. در بهترین عنوان، باید کلمهٔ کلیدی به کار رفته باشد. با قرار دادن فیلم، صوت، تصاویر ودیگر ابزارهای چند رسانه‌ای، تاثیر محتوا در سئو بیشتر و احتمال آن که محتوای شما خوانده شده و به آن توجه شود بیشتر خواهد شد، همیشه محتواهای تصویری جزء بهترینِ انواع محتوا بوده‌اند که مخاطب را درگیر آن موضوع می‌کنند. بدیهی است که استفاده از عکس نیز در میان مطلب بسیار مفید است.

تاثیر محتوا در سئو در متنهای بالای ۱۰۰۰ کلمه بیشتر است. زیرا کاربر زمان بیشتری در سایت شما می ماند و سیگنالی به گوگل ارسال می شود که مطالب این سایت جذاب است. بهتر است عکس و محتواهایی مانند فیلم را در میان این متن طولانی قرار دهید. خود را مقید کنید که مقالات بیشتری در سایت خود قرار دهید. در برنامه هفتگی خود، چند ساعت را برای افزایش مقالات سایتتان، زمان بگذارید. هر هفته، مقالات جدیدتری در سایت شما باید قرار بگیرند.

در طراحی سایت خود بلاگ تعریف نمایید

با ارائه توضیحات ذکر شده و توضیح اهمیت تاثیر محتوا در سئو وجود محتوای ناب در سایت، که از طریق پست کردن مطالب در بلاگ ممکن می باشد، قطعا در ساخت سایت حرفه ای باید یک قسمت بلاگ در سایت تعریف نمود. خدمتتان مژده می دهیم که با کمک سایت ساز پوپش با مکانیزمی که برای شما عزیزان فراهم شده است، به راحتی خودتان بدون نیاز به صرف هزینه گزاف طراحی می توانید سایتتان را طراحی کنید. در این روش به دانش برنامه نویسی نیز اصلا نیازی نخواهید داشت و فقط با موس هر قسمت را کشیده و سر جای مدنظرتان قرار می دهید تا سایت سر و شکل لازم را پیدا کند. در طراحی با این مکانیزم نیز باید یادتان باشد حتما در سایتتان بلاگ تعریف نمایید تا بتوانید از مزایای تولید محتوا بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *