حذف صفحه از نتیجه جستجوی گوگل

نحوه حذف صفحات از نتیجه جستجوی گوگل - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

حذف صفحه از نتیجه جستجوی گوگل – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

به دلایل زیادی ممکن است شما بخواهید یک صفحه را از فهرست جستجوی Google حذف کنید. به عنوان مثال، شاید محتوای که در صفحه قرار داده اید بطور ناخواسته به سرقت رفته و شما می خواهید آن را از نتیجه جستجو حذف شود. شاید این صفحه ای بود که نباید برای عموم قابل رویت باشد. شاید به طور تصادفی اطلاعات شخصی شما که مخفی کرده بودید را به اشتراک بگذارد. شاید محتوای خود شما به سرقت رفته و در سایت دیگری پست شده باشد. و شما دیگر نمی خواهید که صفحه سایت شما در نتیجه جستجو آن مطلب نمایش داده شود. ممکن شما کلا محتوای و  موضوع سایت خود را تغییر دهید و محتوای قدیمی همچنان در نتیجه جستجو نمایش  داده می شود . در هر  صورت برای انجام این کار روش های  ساده ای وجود  دارد و شما می توانید  براحتی صفحات مورد  نظر خود را از فهرست جستجو گوگل حذف نمایید. برای آشنایی با این روشها لطفا ادامه مطلب را در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش مطالعه فرمایید.

روش اول : حذف صفحه از سایت - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

روش اول : حذف صفحه از سایت – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

یک روش خیلی ساده این است که صفحه مورد نظر را بطور کامل حذف کنید، دفعه بعد که گوگل سایت شما را بررسی می کند متوجه خواهد شد که صفحه از بین رفته است (مخصوصا اگر دیگر در نقشه سایت شما نیست) و آن را علامت گذاری می کنند. و خزنده موتور جستجو با یک یا دوبار خزیدن، از حذف آن اطمینان حاصل خواهد کرد. هنگامی که حذف صفحه از سایت توسط موتور جستجو تایید شود، صفحه از فهرست جستجوی Google حذف خواهد شد. در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش امکان حذف و یا غیر فعال کردن صفحه در بخش منو و صفحات سایت وجود دارد.

عیب این روش این است که سریع نیست. و این اتفاق زمانی می افتد که Google پس از مشاهده چند باره سایت شما تایید کند که صفحه از دست رفته و یا حذف شده است و آن موقع صفحه از فهرست جستجوی Google حذف خواهد شد. اگر می خواهید سریعتر این اتفاق بیفتد باید کار بهتری را انجام دهید.

روش دوم : استفاده از Google Webmaster Tools - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

روش دوم : استفاده از Google Webmaster Tools – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

همانطور که می دانید گوگل وب مستر گزینه ها و ابزار های کاربردی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. که برای حذف صفحات ایندکس شده از فهرست جستجوی Google نیز می توانید از مجموعه ابزارهای وب مستر استفاده نمایید.

برای استفاده از این روش شما باید URL صفحه ای که می خواهید از فهرست حذف نمایید را داشته باشید.

برای مشاهده صفحات ایندکس شده سایت خود باید عبارت : site را به ابتدای نام دامنه در آدرس بار مرورگر اضافه نمایید. به عنوان مثال : site:mysite.com

برای شروع باید اول وارد حساب گوگل وب مستر تولز خود شوید.

صفحه سرچ کنسول

صفحه سرچ کنسول

در صفحه Search Console بر روی دامنه سایت خود کلیک نمایید.

در صفحه داشبورد و دری زیر منوی گزینه google index بر روی گزینه remove URLs کلیک نمایید و در صفحه باز شده بر روی دکمه Temporarily hide کلیک کرده و در پنجره باز شده لینک صفحه مورد نظر را قرار داده و بر روی دکمه ادامه(continue) کلیک نمایید.

افزودن لینک صفحه به removeurls در وب مستر تولز

افزودن لینک صفحه به removeurls در وب مستر تولز

در صفحه بعد سه نوع انتخاب در اختیار شما قرار می گیرد. که گزینه اول آدرس مورد نظر را از نتیجه جستجو گوگل خارج و تمامی ایندکسهای آن را نیز حذف می کند. گزینه دوم فقط ایندکس صفحه را از نتیجه موتور جستجو خارج می کند و برای مواقعی است که تغییرات اساس در صفحه ایجاد کرده اید و امکان دوباره ایندکس شدن آن وجود دارد. و گزینه سوم تمامی صفحاتی که با عبارت ابتدایی لینک آغاز می شود را مانند گزینه شماره بطور کامل حذف می کند. به عنوان مثال در آدرس mysite.com/shop تمامی لینکهایی که shop را داشته باشند از نتیجه جستجو حذف می کند.

remove URLs 2

انتخاب گزینه های حذف آدرس صفحه

و در نهایت بر روی دکمه submit Request کلیک نمایید. تا لینک آدرس به لیست انتظار افزوده شود.

لیست remove URLs

ثبت شدن آدرس در در لیست remove URLs

بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *