خصوصیات رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی

خصوصیات رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

یک اپلیکیشن فروشگاهی که قصد دارد شعبه آنلاین یک کسب و کار باشد باید طوری طراحی شود که کاربران که در حقیقت مشتریان بالقوه آن کسب و کار هستند بتوانند تعامل خوبی با آن داشته باشند. در حقیقت کاربر پسند بودن اپلیکیشن به ویژه در زمینه اپلیکیشن های فروشگاهی می تواند کلید اصلی موفقیت کسب و کارهای آنلاین تلقی شود. در ابتدا کمی در مورد رابط کاربری توضیحاتی ارائه می نماییم تا موضوع باز شود. در حقیقت رابط کاربری یا UI مخفف User Interface می باشد که عامل تعامل سیستم با کاربر است.  این سیستم می تواند سایت یا اپلیکیشن باشد. حتی برای نرم افزارها نیز رابط کاربری تعریف می شود. بهبود رابط کاربری معمولا در بین طراحان و توسعه دهندگان سایت و اپلیکیشن ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اینقدر رابط کاربری مهم شده است که حتی در مورد سایت ها، گوگل به سایت هایی که کاربران را بیشتر در خود حفظ می کنند رتبه بهتری می دهد. یعنی رابط کاربری در سئو سایت نیز اهمیت فراوانی پیدا کرده است. زیرا گوگل سعی دارد نیاز کاربران را رفع نموده و مخاطب محور عمل نماید. در ادامه بیشتر به خصوصیات رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی خواهیم پرداخت.

لزوم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کارهالزوم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کارها

همه کسب و کارها دریافته اند که دیگر نمی توان فقط در بازارهای سنتی حضور داشت. رقابت کسب و کارهایی که به تجارت الکترونیک وارد شده اند بسیار شدید شده است. ابتدا ورود به فروش آنلاین فقط به یک سایت فروشگاهی نیاز داشت. مرتب تحولات فناوری نیازهای این کار را گسترش می دهد. امروزه کار پیجیده تر شده و یک سایت نیز کفایت نمی کند. اکثر شرکت ها به فکر طراحی اپلیکیشن فروشگاهی نیز در کنار سایت فروشگاهی افتاده اند. اما هر اپلیکیشن فروشگاهی نمی تواند موفقیتی برای کسب و کار به همراه بیاورد. باید اپلیکیشنی طراحی شود که استاندارهای لازم برای تایید در مارکت های بین المللی و داخلی معتبر را داشته باشد که  معمولا هزینه بر است. البته ما برای این عزیزان پیشنهادی داریم که به کاهش هزینه ها می انجامد و آن استفاده از سیستم فروشگاه ساز و اپلیکیشن ساز پوپش است که با کمترین هزینه می توانند صاحب سایت فروشگاهی و اپلیکیشن فروشگاه دقیقا طبق خواسته های خود شوند.

کاربر پسند بودن کلید موفقیت  اپلیکیشن فروشگاهی

حتما اپلیکیشنهای فروشگاهی را دیده اید که برای کاربران امکان پیدا کردن یک مورد مثلا یک محصول خاص بسیار سخت است و امکان جستجو و همچنین دسته بندی مناسبی ندارند. این ها همه مواردی است که نشان می دهد این اپلیکیشنهای فروشگاهی کاربر پسند نیستند. 

ساده و راحت بودن کار با اپلیکیشن فروشگاهی

از مهم ترین مواردی  که می تواند یک اپلیکیشن را برای کاربران جذاب کند سادگی است. فضای اپلیکیشن شما نباید به گونه ‌ای پیچیده باشد که مشتری را از مطالب اصلی و مهم برنامه منحرف کند. اپلیکیشن شما باید به گونه ‌ای طراحی شود که بتواند به آسانی و در کمترین زمان، اطلاعات مورد نیاز را به مخاطب منتقل کند. همچنین نکته مهم دیگر، کارا بودن اپلیکیشن فروشگاهی است. واضح است که کسی دوست ندارد از اپلیکیشنی استفاده کند که عملکرد کندی دارد.  با پیشرفت دنیای اپلیکیشن، کاربران این امکان را پیدا کرده‌اند که از اپلیکیشن ‌هایی با سرعت بالا استفاده کنند. اگر اپلیکیشن شما کند باشد کاربران به سراغ رقبای شما خواهند رفت و شما بازار را به رقبا خواهید باخت. همچنین گرافیک اپلیکیشن های موفق به طوری طراحی می‌شوند که فضای کمتری را در حافظه موبایل به خود اختصاص دهند.

همان طور که قبلا عرض شد سادگی مهم ترین مورد در اپلیکیشن است. تا حد امکان از مواردی که می تواند مشتری را گیج کند در طراحی اپلیکیشن پرهیز کنید. مورد مهم دیگر نیز که از قبل ذکر شده است کارا بودن اپلیکیشن است. اما غیر از این ها موارد بسیار دیگری به عنوان خصوصیات رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی تعریف می شود که بدان ها اشاره می نماییم.

طراحی انعطاف پذیر اپلیکیشن فروشگاهی

طراحی رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی باید انعطاف پذیر باشد. به طوریکه این اجازه را به کاربر بدهد تا بتواند اعمال گذشته خود را تصحیح نماید. همچنین برای یک طراحی اپلیکیشن هوشمند می توان در قسمت هایی که نیاز است کاربران فیلد مشخصی را پر کنند، فیلد حساس به ورود مقادیری خاص باشد تا از بروز خطاهای انسانی جلوگیری شود.

همچنین در طراحی رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی باید تمامی گزینه های مورد نیاز و مواد مورد نیاز برای یک کار مشخص در دسترس کاربر قرار گیرد . کامل بودن دسترسی مواردی که کاربر به آن نیاز دارد به این معنی نیست که حواس کاربر را به موراد اضافی و غیر ضروری پرت کنیم.یکی از مواردی که بسیار برای کاربران مهم است این است که اجزا و رفتارهای اپلیکیشن باید طوری طراحی شود که کاربران در هر بار ورود نیاز نباشد اطلاعات کاربری را مجددا وارد نمایند.

طراحی رابط کاربری طبق نیاز کاربران

در مسیر طراحی رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای لازم است که نیازهای کاربران خود را شناخته و خود را جای آن ها قرار دهید. غیر از مواردی که در قبل ذکر کردیم در اینجا لازم است عرض کنیم داشتن عملکرد آفلاین برای یک اپلیکیشن یک مزیت بزرگ است. اگر اپلیکیشن شما بتواند در نبود اینترنت هم کارایی داشته باشد، کاربران را بسیار راضی می کند. در حقیقت بر همه عیان است که بیشتر اپلیکیشن های پرکاربرد و معروف بدون اتصال به اینترنت هم کار می کنند. مصرف کم باتری نیز یکی دیگر از ویژگی های خاص اپلیکیشن کاربرپسند است.

در پایان لازم است عرض کنیم از شبکه اجتماعی خود استفاده کنید و از کاربران نظر بخواهید. به کاربران اجازه دهید که با ارایه نکات به شما بگویند که دقیقا چه چیزی می خواهند و دوست دارند اپلیکیشن چگونه باشد. اگر پرسنل کافی دارید فردی را مسئول این کار کنید که مرتب با مخاطبان و کاربران در تماس باشد و بهترین پیشنهادها را گزینش کرده و به شما ارائه  دهد تا در تصمیم گیری های بعدی لحاظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *