راه حل رفع ۷ مورد از اساسی ترین مشکلات خریداران آنلاین

راه حل رفع ۷ مورد از اساسی ترین مشکلات خریداران آنلاین

راه حل رفع ۷ مورد از اساسی ترین مشکلات خریداران آنلاین

اگر متوجه شده اید که در ترقیب بازدیدکنندگان برای خرید از فروشگاه تان به مشکل برخورده اید  و آنقدر که در نظر داشته اید،فروش ندارید احتمالا به نگرانیهای مشتریان بالقوه خود در خرید انلاین توجه نکرده اید.  خرید آنلاین بدون شک یک مسیر صعودی دارد اما اینجا خود نقطعه شروع است: در حالی که ۴۳٪ از فروش تحت تأثیر فروش آنلاین است ،  فقط حدود ۹٪ از خرده فروشی ها را فروش اینترنتی تشکیل می دهد.  این رقم هنوز هم  چشمگیر است ، و نشاندهنده ان است که فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.  هنوز گروهی از خریداران هستند که از خرید آنلاین امتناع می کنند – و محصولات عالی شما ، قیمت های رقابتی یا چک کردن آسان محصولات شما فرق چندانی برایشان ندارد.  چه چیزی موجب امتناع انها می شود و چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

1- پشتیبانی سایت

1- مشکل پشتیبانی سایت

تصور رایجی است که داشتن مجموعه ای گسترده از محصولات ، نکته اساسی در فروش آنلاین است.  با این حال ، متخصصان پیشنهاد می کنند که از نظر جسمی انتخاب بین تعداد زیادی از محصولات طاقت فرسا است.  ارائه گزینه های زیاد بدون هیچگونه پشتیبانی موجب ناامیدی بسیاری در مصرف کننده می شود که باید مراقب آن باشید.  هنگامی که از لحاظ ذهنی خریداران شما تحت فشار قرار گیرند ، این احتمال وجود دارد که آنها اصلاً چیزی را انتخاب نکنند.

  راه حل:

بسیار مهم است که همیشه ذهن و مسیر خرید مشتری خود را در نظر بگیرید.  بسیاری از مصرف کنندگان ، به ویژه هزاره ها( افراد جوان پولدار) ، خرید آنلاین می کنند و نمی دانند دقیقاً چه می خواهند ، اما می دانند که از این طریق این کار را سریع انجام می دهند.  این موقعیت خوبی برای شماست که به عنوان یک متخصص پرشور و آگاه  به آنها کمک کنید تا محصولات مورد علاقه خود را کشف کنند و به آنها راه هایی برای انتخاب آسان ارایه دهید .

  

۲-پیچیدگی زیاد

۲-پیچیدگی زیاد

 در حالی که خریداران به سمت سایت های پیچیده ای جلب می شوند ، اما به دلیل وجود برخی گزینه ها در سایت ها همچون گزینه های طولانی و جزئیات بی ربط ، ناامید می شوند.در این مورد  مطالعات انجام شده توسط Forrester Research تخمین می زند که تقریباً ۵۰ درصد از فروش بالقوه از بین می رود زیرا بازدید کنندگان شما نمی توانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند.  بازدیدکنندگان شما لازم نیست یاد بگیرند که چگونه می خواهید آنها در سایت شما پیمایش کنند ، این باید روالی طبیعی داشته باشد. 

راه حل:

 آیا پیمایش و ساختار سایت شما ساده و در عین حال آموزنده است؟  برای درک اینکه خریداران شما در تلاش برای انجام چه کاری هستند و چه تعداد کلیکهایی را که برای یافتن محصولات مورد نظرشان انجام می دهند ، می توانید از یک طرح انگیزشی استفاده کنید.  تمام بی نظمی هایی که باعث پرت شدن حواس بازدیدکنندگان می شود را از بین ببرید و به آنها اجازه دهید احساس خوبی نسبت به شرکت شما و محصولاتی که می فروشید داشته باشند.

۳- تجربه خسته کننده

۳- مشکل تجربه خسته کننده

 ممکن است برای شما تعجب آور باشد ، اما میزان توجه یک خریدار آنلاین کمتر از خریداران دیگر در خیابان بزرگ نیست.  تفاوت کلیدی: وقتی خریداران آنلاین حواسشان پرت می شود یا بی حوصله می شوند ، دیگر از سایت رفته اند.

راه حل:

موضوعات غنی و لذت بخشی ایجاد کنید که مورد توجه خریداران بی تاب امروزی باشد.  تلفیق رویکردها و فن آوری هایی که خرید را تعاملی و جذاب تر می کند ، مانند:

 تکنیک های بازی وار سازی(gamification)

 نمایش راهنمای تعاملی محصولاتی که وابسته به تاثیر متقابل هستند . مانند : نمایش ۳d محصول

 و به یاد داشته باشید که همیشه وب سایت خود را با سرعت بالا طراحی کنید.  همه مشتریان به اینترنت پرسرعت یکسان دسترسی ندارند.  Kissmetrics  گزارش می دهد که اگر بارگیری بیش از ۴ ثانیه طول بکشد ، ۲۵٪ از بازدید کنندگان سایت شما را رها می کنند.

  

۴- از بین رفتن تصور کالا

۴-مشکل از بین رفتن تصور کالا

 مصرف کنندگان به  اندازه ی خرده فروشان یا تولیدکنندگان برند ،از معامله بدون بازده بیزار هستند.  اگر نتوانند از نظر ذهنی گرفتن کالایی را تصور کنند و یا اینکه نتوانند چگونه بسته بندی شدن محصولی را تصور کنند ، آنها از خرید آنلاین خودداری می کنند.

  ارائه نکردن اطلاعات دقیق محصول که به سوالات خریدار درباره یک محصول پاسخ  دهد ، یک اشتباه اساسی است.  میزان اطمینان شما را کاهش می دهد و بازدید کنندگان شما را وادار می کند که در یک ثانیه سریع از فروشگاه شما خارج شوند.  براساس گزارش فورستر ، ۴۵ درصد از مشتریان ایالات متحده اگر نتوانند پاسخ سریع به سوال خود پیدا کنند ، احتمالاً خرید آنلاین را کنار می گذارند.

  راه حل:

 برای جلوگیری از عیب یابی خریداران آنلاین ، به آنها کمک کنید تا بتوانند محصول شما را به درستی ارزیابی کنند و تمام اطلاعاتی را که  موجب می شود تا درخرید محصول شما احساس راحتی کنند را به آنها ارایه دهید.  برای تولیدات مشابه از همان ساختار و برچسب های مشخصات ویژه برای کمک به مشتریان خود در مقایسه و تصمیم گیری استفاده کنید.  به یاد داشته باشید: سازگاری نکته بسیار مهمی است.

  

۵-عدم امکان لمس کالا

۵-مشکل عدم امکان لمس کالا

 انسان ها موجوداتی لمسی هستند و تجربیات حسی بخشی اساسی از تجربه خرید آنها است.  عدم امکان آزمایش فیزیکی و لمس یک محصول ، احتمالاً یکی از بزرگترین نکات منفی خرید آنلاین است.  برای جبران این نقطه ضعف ، خرده فروشان آنلاین باید راه های بیشتری را طی کنند و یک تجربه را بفروشند ، نه فقط یک محصول.

  راه حل:

 خریداران خود را با توصیف محصولات جذاب که مزایای هر محصول را برجسته می کند و تخیل آنها را مجذوب خود می کند ، جلب کنید.  ارایه بهترین توصیفات در مورد محصول ،فراتر از گفتن خود محصول به خریداران است و همچنین توضیح می دهید که چرا این محصول برای آنها عالی است.  احساسی که محصول پدید می اورد را توصیف کنید ، اینکه چگونه به آنها کمک می کند تا مشکلی را حل کنند ، در وقت صرفه جویی کنند یا اینکه چگونه باعث خوشبختی آنها می شود.  متن را با عکس ، گرافیک و فیلم تکمیل کنید.  سرگرم کنید ، نه فقط اطلاع رسانی کنید.

۶-مشخصات فنی بسیار زیاد است

۶-مشکل مشخصات فنی بسیار زیاد است

 وقتی مصرف کنندگان به دنبال خرید کالای جدید به صورت آنلاین هستند ، می خواهند به خرید خود ۱۰۰٪ اطمینان داشته باشند.  صنایعی که اقلام خاص مانند دوچرخه یا دوربین می فروشند صدها محصول را ارائه می دهند که ممکن است شبیه یک تازه کار به نظر میرسند ، اما در واقع بسیار متفاوت هستند.  در بین تمام ویژگی ها و مشخصات بسیاری از محصولات ویژه ، به احتمال زیاد مشتریان بدون دانش کافی از خرید خود ناراضی خواهند بود.

  راه حل:

 هر مشتری متفاوت است ، بنابراین درک و برآورده کردن نیازهای فردی او مهم است.  با ایجاد مکالمه و پرسیدن سوالات صحیح ، می توانید آنها را به یک محصول مناسب و متناسب با نیازهایشان راهنمایی کنید.

بخوانید : چگونه توضیحات محصول عالی برای فروش بهتر بنویسیم

 7-عدم فهم اندازه

7-مشکل عدم فهم اندازه

 آیا تا به حال لباس بصورت آنلاین سفارش داده اید ، آن را امتحان کرده اید و متوجه شده اید که از نظر مدل کاملاً متفاوت از نظر شما است؟  نمودارهای اندازه گیری ممکن است اندازه گیری های دقیقی داشته باشند ، اما اندازه ، نوع بدن یا وزن را در نظر نمی گیرند.  برای یک فرد عادی سخت است که تصور کند محصول بر روی بدن او چگونه به نظر می رسد ، درصورتی که مدلی که محصول را پوشیده  بلند و باریک  است.

  راه حل:

 انواع مختلفی از مدل ها را با اشکال و اندازه های مختلف در هر محصول قرار دهید.  با درج مشخصات قد و وزن از انواع مختلف بدن ، خریداران می توانند انتظار واقع بینانه تری از شکل ظاهری یک محصول بر روی بدن خود داشته باشند.

 

در انتها باید یادآوری کرد که ۸۱٪ از مشتریان می گویند اگر از تجربه راضی باشند دوباره از همان فروشگاه خرید می کنند.  بنابراین بله ، پیمودن آن مسیر اضافی برای مشتریان و پرداختن به نقاط مورد نیاز آنها مطمئناً به روشی دیگر نتیجه خواهد داد.  تبدیل این موارد زمانی اتفاق می افتد که اصول اولیه را درست دریافت کنید و فراتر از ان ، ساده نشان دادن محصولات است.

همچنین بخوانید : راه های افزایش فروش آنلاین – ۱۴ روش سریع و کاربردی برای افزایش فروش آنلاین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *