راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

امروزه تمام کسب و کارها دریافته اند که بخشی از بازار از حالت فیزیکی به حالت مجازی تبدیل شده است و نیاز به ورود به کسب و کار آنلاین بسیار جدی حس می شود. اما فقط ساخت یک سایت فروشگاهی بوسیله فروشگاه ساز به خودی خود ضامن موفقیت نیست. در سایت فروشگاهی باید اصول طراحی و سئو در آن رعایت و تولید محتوای مناسبی هم برای آن انجام شود تا امکان رقابت داشته باشد. در این مطلب به این مسائل به صورت کامل اشاره و همچنین به راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی نیز می پردازیم.

به طور کلی باید دیدگاه بسیاری افراد عوض شود که فکر می کنند فقط تاسیس یک سایت اینترنتی به عنوان فروشگاه آنلاین برای کار تجارت انلاین کفایت می کند. سایتی که مخاطب و بیننده نداشته باشد چگونه می تواند خریدار کالا و خدمات شما را جذب کند؟ در حقیقت اول سایت باید بیننده داشته باشد تا بتوان با روش هایی این بازدید کننده ها را به خریدار تبدیل کرد.

اصول بازاریابی فروشگاه های اینترنتی

باید اصول بازاریابی خاصی نیز در فروشگاه های اینترنتی رعایت شود. یکی دیگر از راه های افزایش فروش دادن پیشنهادات ویژه به مشتریان است. مشتریان به کدهای تخفیف و فروش‌ های ویژه علاقه فراوانی دارند. با ارائه کدهای تخفیف و کاهش قیمت برخی از کالاها به صورت منظم و دوره ‌ای، به نیاز مشتریان خود پاسخ دهید. مشتریان علاقمند، در این شرایط به رایگان برای شما تبلیغات خواهند کرد و به دوستانشان خواهند گفت که فروشگاه شما پیشنهاد های خوبی ارائه داده است. در حقیقت خود این افراد تبدیل به بازاریاب شما خواهند شد.

همواره باید مشتریان قبلی خود را برای بازاریابی برند خود ترغیب کنید. به ازای هر خریدار جدید که توسط مشتریان قدیمی به شما معرفی می‌شود، مبلغی از سود را به آنان بدهید تا با هزینه‌ای اندک و کاملا موثر، برای شما تبلیغ شود.

از فناوری هایی مانند ایمیل نیز برای اطلاع رسانی پیشنهادات ویژه خود استفاده کنید. از این رو داشتن یک دیتا بیس از خریداران و مشتریان بالقوه بسیار مفید می باشد. سعی کنید به صورت منظم پیشنهادهایی جذاب را در قالب خبرنامه برای مشتریان قدیمی و جدید خود ارسال کنید و به آنان یادآوری کنید که شما هنوز حضور دارید. می‌توانید کدهای تخفیف را به صورت شخصی و برای مشتریان قدیمی ارسال کنید تا دوباره به خرید از شما ترغیب شوند. هر ایمیل ارسالی از طرف شما، می‌تواند یک پوستر تبلیغاتی باشد. ایمیل‌ ها ممکن است چندین بار فوروارد شوند و توسط ده‌ ها نفر دیده شوند. در امضای ایمیل بهتر است نشانی سایت را درج نمایید.

در همین راستا شبکه های اجتماعی نیز به عنوان یکی از راه های افزایش فروش می تواند بسیار برای سایت شما مفید باشد و تولید و انتشار محتوا در این شبکه ها می تواند برند شما را به خوبی معرفی نماید. بهتر است تک تک محصولات و پیشنهادات ویژه را در شبکه های اجتماعی معرفی نمایید. مشتریان زیادی هستند که نمی‌دانند نیاز خود را چگونه برطرف کنند و برای این کار به تالارهای گفتگو مراجعه می‌کنند تا پاسخ به پرسش خود را بیابند. در این محل‌ها حضور فعال داشته باشید و اگر محصولات شما می‌تواند نیاز آنان را برطرف کند، این موضوع را به آنان اطلاع دهید.

محتوا کلید اصلی دیده شدن سایت فروشگاهی

برای تولید محتوا باید سایت شما دارای یک بلاگ یا وبلاگ باشد. یکی دیگر از راه های مهم افزایش فروش این است که در وبلاگ خود روش استفاده و مزایای محصولات خود را شرح دهید. در این نوشته‌ها سعی کنید راه حل‌ هایی برای مشکلات واقعی مردم ارائه نمایید و در کنار آن با لینک دادن به محصولات فروشگاه، مشتریان بالقوه را به خریدار کالا تبدیل نمایید. می توانید حتی مطالبی که به طور غیر مستقیم به محصولات شما مربوطند را در وبلاگ ذکر کنید. این موضوع برای شما این حسن را دارد که از این طریق نیز مخاطب به سایت وارد می کنید.

همچنین برخی افراد خوش ذوق از توان مردم و مخاطبان برای تولید محتوا بهره می برند. بهتر است شما هم مشتریان و مراجعه کنندگان به سایت را ترغیب کنید تا در مورد محصولات و فروشگاه شما مطلب بنویسند. مطالب ارسالی کاربران می‌تواند در قالب نقد و بررسی یا نظرات کوتاه در مورد محصولات باشد. به نویسندگان برتر هدیه یا کدهای تخفیف یا بن خرید اعطا کنید. اما در یاد داشته باشید محتوا فقط متن نیست. تصاویر مناسب و ویدئوهای جذاب هم باید در میان مطالب خود قرار دهید تا افراد مختلف ترغیب شوند تا ته مطالب شما را نگاه کنند.

بهینه سازی سایت کلید جذب بیننده و مشتری

در زمینه تولید محتوا عرض شد که هر چه محتوای بهتری داشته باشید کم کم سایت شما محبوب گوگل می شود و رتبه بهتری در این موتور های جستجو می گیرید. از این رو تولید محتوا در سئو و بهینه سازی بسیار مفید است. لینک های داخلی بین صفحات سایت و گرفتن بک لینک های مناسب و قوی که طبیعی هم به نظر برسند هم به سایت شما بسیار کمک خواهد کرد. بنابراین سئو نیز نیز می تواند از راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی باشد

چگونه بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنیم؟

اول از همه باید بازدید کننده از سایت شما فراری نشود. پاپ آپ در سایت خود قرار ندهید که سایت شما مردم را آزار ندهد. حتی از نظر رنگ و طراحی نیز بهتر است سایت شما طوری باشد که برای چشم بیننده آزار دهنده نباشد.

طراحی مناسب سایت فروشگاهی به منظور موفقیت در این زمینه بسیار مهم و از راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی می باشد. بهتر است طراحی سایت خود را با کمترین هزینه از طریق فروشگاه ساز پوپش انجام داده و نکاتی برای جذب مخاطب از نظر بصری را نیز در ان رعایت فرمایید.

یادتان باشد برای موفقیت بیشتر باید رقبای خود را شناخته و مرتب به سایت آن ها سر بزنید و پیشنهادات آن ها را دیده و در راستای رقابت تصمیم بگیرید. همچنین رازهای موفقیت آن ها و اشتباهات آن ها را لیست کرده و برای بهبود عملکرد خود در نظر داشته باشید تا بتوانید از آن ها پیشی بگیرید و سهم بیشتری از بازار فروش اینترنتی را به خود اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *