۵ قدم برای ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای و کامل

5 قدم برای ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای و کامل

ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای یکی از راه های پر طرفدار برای کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود. فروشگاه های اینترنتی بزرگی در تمام دنیا وجود دارد که روزانه فروش های موفق فراوانی را انجام می دهند. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق است لازم است به صورت اصول در خصوص طراحی و اجرای آن برنامه ریزی و اقدام نمایید.

به طور کلی ساختن یک فروشگاه اینترنتی کار چندان سختی نبوده اما آن چه موجب می شود شما بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید توجه به نکات اصولی و مدیریت صحیح یک فروشگاه اینترنتی است. در ادامه قصد داریم تا گام های اساسی که باید برای ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای بر داریم را مورد بررسی قرار دهیم.

گام های اساسی برای ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای

برخی از گام های اساسی که برای ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید برداشته شود به طور کلی مشابه راه اندازی کسب و کار های مختلف در فضای خارج از اینترنت است و تنها تفاوتی که در این بخش وجود دارد در خصوص بستری است که مراحل انجام کار در آن پیش خواهد رفت.

گام اول: شناخت محصول و خدماتی که در فروشگاه اینترنتی برای فروش عرضه می کنید

این گام را می توان به عنوان پایه و اساس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی دانست.  پیش از شروع کار باید بدانید چه محصولات و خدماتی را برای عرضه در دست دارید. در صورتی که تولید کننده محصول خاصی هستید می توانید تمرکز فروشگاه خود را بر همان محصولات بگذارید اما اگر شما قصد فروش محصولات دیگران را دارید باید بتوانید شناخت مناسبی از بازار های موجود به دست بیاورید و سپس اقدام به این کار کنید.

می توانید محصولات متنوعی را برای فروش عرضه کنید و به این ترتیب در بازار های مختلفی وارد شوید. ابزار های مختلفی برای بررسی وضعیت علایق مردم وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید نتایج جستجو های افراد را مورد بررسی قرار دهید.

موضوع دیگری که در این بخش باید مورد توجه قرار داده شود این است که شناخت محصول به تنهایی نمی تواند گامی موثر برای موفقیت فروشگاه اینترنتی شما باشد زیرا شما باید مخاطبان خود را نیز بدانید. هر محصولی و خدماتی مخاطبان خاص خود را دارد که با شناخت صحیح از آن ها می توانید فروشی موفق داشته باشید.

گام دوم: مشخصات فروشگاه اینترنتی خود را از پیش تعیین کنید

هویت یک فروشگاه اینترنتی وابسته به نام و مشخصاتی است که برای آن تعریف می کنید. پیش از شروع کار باید بدانید اسم فروشگاه شما چه چیزی است و حتی بهتر است برای معرفی آن از لوگوی خاصی استفاده کنید.  در خصوص پیدا کردن نام برای ساختن فروشگاه اینترنتی باید به مواردی نظیر منحصر به فرد بودن نام و غیر کپی بودن آن توجه کنید.

برخی از فروشگاه ها اسامی مشابهی با فروشگاه های بزرگ برای خودشان انتخاب می کنند که این کار از لحاظ اصولی و اخلاقی روش صحیحی نیست.  موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار دهید. این است که از اسامی غیر متعارف یا مواردی که با اصول اخلاقی جامعه مغایرت دارد استفاده نکنید. نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که باید سعی کنید نام شما با خدماتی که ارائه می دهید تا حدی هماهنگی داشته باشد.

گام سوم: انتخاب هاست و دامنه برای ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای

فروشگاه اینترنتی شما سایتی است که باید بتواند بازدید های روزانه فراوانی را پشتیبانی کند به همین سبب انتخاب یک هاست مناسب می تواند نقش مهمی در سرعت و عملکرد وب سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشد. همان طور که اشاره شد موضوع سرعت بار گذاری صفحات سایت نیز از جمله موارد مهمی است که برای موفقیت عملکرد یک فروشگاه اینترنتی ضروری است.

مشتریان شما در صورتی که زیاد معطل شوند به طور یقین به سراغ رقیب های شما خواهند رفت. همچنین هاستی که انتخاب می کنید باید از شرکت های با پشتیبانی مناسب تهیه شود تا در صورت بروز مشکلات احتمالی آن را با سرعت رفع کنید. علاوه بر هاست موضوع دامنه نیز دارای اهمیت بالایی است.

باید سعی کنید نام فروشگاه اینترنتی و دامنه ای که انتخاب می کنید یکسان باشند. انتخاب شرکت های قابل اعتماد برای خرید دامنه و هاست برای فروشگاه اینترنتی موضوعی است که باید در خصوص آن بررسی های دقیقی انجام دهید.

گام چهارم: طراحی و برنامه نویسی گرافیکی در ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای

طراحی گرافیکی و برنامه نویسی ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای در واقع اصلی ترین گام اجرایی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. طراحی گرافیکی باید منحصر به فرد و جذاب باشد تا بتواند مخاطبان بیشتری را برای سایت شما جذب نماید. از طراحی های پیچیده دوری کنید زیرا می تواند مخاطبان را دچار سردرگمی کند. همچنین باید استفاده از قالب های آماده را فراموش کنید.

طراحی سایت فروشگاهی شما در واقع ویترین کار شماست و باید همواره به فکر نمایش بهتر آن باشید. استفاده از تصاویر زیبا و با کیفیت و بنر هایی که با اهداف مشخصی ویژه سایت شما طراحی شده است می تواند نقش مهمی در زیبایی بصری سایت داشته باشد. پس از طراحی نوبت به برنامه نویسی سایت می رسد. برنامه نویسی باید با به روز ترین روش های کد نویسی و با دقت فراوانی صورت پذیرد.

در ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای هر چه امکانات بیشتر باشد برنامه نویسی پیچیده تری خواهد داشت. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که در برنامه نویسی سایت به امنیت و بهبود سئو سایت توجه کنید.

گام پنجم: مدیریت سایت و بهبود وضعیت سئو در ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای

مرحله پایانی کار شما این است که مدیریت درستی در هدایت سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشید. به روز رسانی محصولات، موجودی ها و قیمت ها و همچنین توجه به محتوا نویسی برای بهبود وضعیت سایت از مهم ترین وظایفی است که بر عهده مدیریت فروشگاه اینترنتی قرار دارد.

فراموش نکنید تامین محصولات، نظارت صحیح بر ارسال و راه اندازی بخش پشتیبانی از دیگر مواردی است که می تواند برای راه اندازی و موفقیت یک فروشگاه اینترنتی امری ضروری به شما بیاید. ساختن فروشگاه اینترنتی حرفه ای تنها طراحی و راه اندازی یک وب سایت نیست و باید تمام شرایط را برای انجام خریدی دلچسب و به یاد ماندنی برای مشتریان خود ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *