ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید برای سایت فروشگاهی

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید برای سایت فروشگاهی

می دانیم که امروزه بخش قابل ملاحظه ای از خریدها از بازار سنتی به بازار اینترنتی و الکترونیک منتقل شده است و این نرخ همه ساله افزایش نیز پیدا می کند. از طرف دیگر درصد قابل توجهی از کاربران اینترنت از طریق موبایل های هوشمند و تبلت ها وارد این سایت های فروشگاهی می شوند. پس داشتن یک سایت فروشگاهی واکنش گرا که برای کاربران موبایل و تبلت مناسب باشد، از ضروریات موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک محسوب می شود. اما کسب و کارهای موفق به این نیز اکتفا نکرده اند. آن ها برای راحتی بیشتر مشتریان خود ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید در دستور کار قرار داده اند و در مارکت های بزرگ برای کاربران قرار داده اند.

اگر شما نیز قصد دارید برای کسب و کار آنلاین خود اپلیکیشن فروشگاهی بسازید در نظر داشته باشید که درصد بالایی از کاربران از موبایل هایی با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. پس اولویت شما نیز طراحی اپلیکیشن اندروید باید باشد. ولی مشکل دیگری که شاید شما را از طراحی اپلیکیشن فروشگاهی منصرف کند هزینه های بالای طراحی است. در این مطلب راه حل این مشکل را خدمتتان ارائه می نماییم. ساده ترین راه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید برای سایت که هزینه های شما را به شدت کم می کند، استفاده از سیستم اپلیکیشن ساز پوپش است. در ادامه بیشتر با امکانات این سیستم آشنا خواهید شد.

هزینه های معمول طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

همان طور که عرض شد بسیاری از کسب و کارها اهمیت داشتن سایت و اپلیکیشن فروشگاهی را دریافته اند. اما به علت نداشتن منابع مالی مناسب، از هزینه های جدید اجتناب می کنند. به ویژه اینکه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای می تواند بعضا تا چند ده میلیون نیز هزینه داشته باشد. پس این افراد با وجود دریافتن لزوم این کار ناچار از آن سر باز می زنند. البته در برآورد قیمت طراحی اپلیکیشن به عوامل مختلف فنی و تعداد ساعات کاری باید توجه داشته باشیم. هزینه طراحی اپلیکیشن بستگی به تعدادی از عوامل مورد نیاز برای موفقیت اپلیکیشن دارد و شامل طراحی ایده، نوع و پیچیدگی محصول، تعداد سیستم عامل های پشتیبانی کنند، طراحی سفارشی و پشتیبانی پس از انتشار است.

برای این افراد یک پیشنهاد ویژه داریم و آن هم استفاده از خدمات سایت ساز و اپلیکیشن ساز شرکت پوپش است که در کاهش چشمگیر هزینه های این عزیزان نقش عمده ای خواهد داشت. بیشتر شرکت های بزرگ تولید گوشی تلفن همراه در دنیا از سیستم عامل اندروید بهره می برند. پس کسب و کارها هم باید در اولویت کاری خود ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید در کنار سایت را قرار دهند.

سیستم پوپش در زمینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید استاندارد و البته کم هزینه بوده و آماده خدمت رسانی به عزیزان می باشد. هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در سیستم پوپپش بسیار کم بوده و اصلا با هزینه های معمول طراحی قابل مقایسه نیست. همچنین اپلیکیشن های سیستم پوپش علاوه بر هزینه های کم با استاندارد بالایی که مورد تایید مارکت های معتبر است طراحی و ارائه می شوند.

مورد تایید بودن اپلیکیشن برای مارکت های معتبر اندروید

می دانیم که مارکت اندروید برای انتشار اپلیکیشن فروشگاهی مارکت اصلی یعنی گوگل پلی است. اما غیر از این مارکت، موارد دیگر معتبری هم وجود دارد. اما به علت بالا بودن تعداد کاربران این مارکت، حتما لازم است اپلیکیشن شما استاندارد لازم را داشته باشد تا در این مارکت قرار بگیرد.

همچنین معروف ترین مارکت ایرانی اندروید کافه بازار است. برخلاف iOS، که کاربر مجبور است اپلیکیشن‌های مورد نیازش را تنها از طریق اپ استور دریافت کند، اندروید این آزادی را به کاربران می‌ دهد تا اپلیکیشن ‌های مورد نظرشان را از طریق کامپیوتر یا مارکت ‌های مستقل روی دستگاه‌های اندرویدی نصب کنند. معروف ترین مارکت های اندرویدی ایرانی یعنی کافه بازار کاربران بسیاری دارد. برای تایید شدن اپلیکیشن شما در این مارکت نیز رعایت استانداردهایی لازم است.

باید اپلیکیشن ها برای داشتن مخاطب و دیده شدن، در مارکت های معتبر داخلی و خارجی تایید شوند. خوشبختانه طراحی اپلیکیشن در سیستم پوپش علاوه بر کم کردن هزینه های شما امکان ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید با قابلیت تایید در این مارکت های معتبر و پر مخاطب را به شما می دهد.

یک اپلیکیشن فروشگاهی با چه مشخصاتی برای کسب و کارها مفید واقع می شود؟

واضح است که اولین مورد که یک اپلیکیشن فروشگاهی را موفق می کند، کاربر پسند بودن است. برای این منظور باید اول از همه اصل سادگی در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید لحاظ شود. معمولا امکاناتی که در اپلیکیشن قرار گیرد و بیش از اندازه با اپلیکیشن های موجود متفاوت باشند مورد استفاده کاربران قرار نمی گیرند و بیشتر کاربران را گیج می کنند از این رو توصیه می شود که رابط کاربری در اپلیکیشن فروشگاهی ساده باشد که کار با آن نیز آسان باشد. این کار باعث می شود که هر کاربری به راحتی با آن بتواند کار کند و در حین کار با اپلیکیشن حس خوبی نیز داشته باشد.

باید در نظر داشته باشید اپلیکیشن شما نباید کاربر را به زحمت اندازد. اگر کاربر برای هر کاری مثلا پیدا کردن محصولی خاص در اپلیکیشن شما گیج شده و وقت زیادی بگذارد، حس بدی از آن گرفته و با این تجربه کاربری نامناسب دیگر رغبتی به خرید از شما پیدا نمی کند. راحتی کاربران در کار با اپلیکیشن فروشگاهی باید سرلوحه کار طراحی اپلیکیشن قرار گیرد. اما غیر از مواردی که در طراحی لحاظ می شود، برای موفقیت و فراگیر شدن اپلیکیشن ها، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به کاربران اپلیکیشن خود پیشنهاداتی ویژه می دهند. مثلا برای خریدارانی که با اپلیکیشن از آن ها خرید کنند، تخفیفی قائل شده یا مثلا هزینه حمل کالا را برای آن ها محاسبه نمی کنند.

این کار باعث می شود کاربران ترغیب شوند اپلیکیشن فروشگاهی شما را نصب کرده و از این طریق خرید کنند. این است که توصیه می شود شما نیز به همین روش ها اپلیکیشن خود را بیشتر جا بیندازید. نتیجه این کار این است که این افراد همواره به علت داشتن اپلیکیشن شما می توانند از پیشنهادات ویژه ای که برایشان می فرستید آگاه شوند و حتی پیشنهادات ویژه شما را برای دیگران و دوستان خود نیز ارسال نمایند. تحقیقات نشان داده این مورد می تواند فروش فروشگاه اینترنتی شما را بسیار بالا ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *