ساخت سایت اینترنتی و ضرورت آن در تجارت موفق

ساخت سایت اینترنتی و ضرورت آن در تجارت موفق

این مقاله تلاشی است برای به چالش کشیدن مبحثِ ساخت سایت اینترنتی .

نامِ سایت اینترنتی به چشممان تکراری است. مدت هاست چنین نامی را در بوق و کرنا فریاد می زنند و ادعا می کنند ساخت سایت اینترنتی کاری است کارستان. اما چرا؟ از دلایلش خواهیم گفت و ضرورتش را به بحث خواهیم گذاشت. دعوت می کنیم تا انتها همراهمان باشید.

ضرورت غیرقابل اغماض ساخت سایت اینترنتی

رسیدن به قله قاف با ساخت سایت اینترنتی!

بار ها و ماه ها شنیده ایم که ساخت سایت حرفه ای ، شاه کلیدی است که قفل های تجارت را باز می کند و چرخ هایِ اقتصاد و کسب و کار را به گردش در می آورد.

همه چیز از این جا شروع می شود که تجارت یا به عبارت بهتر، کسب و کار، با جذب مخاطب پیوند ناگسستنی دارد. در غیابِ مشتری، هیچ  تجارتی موفق نخواهد بود و هیچ کسب و کاری به سر منزل مقصود نخواهد رسید. باری! جذبِ مخاطب، مهم ترین دغدغه ای است که فعالان اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کنند که نیل به این هدف (جذبِ مخاطب)، در پرتو استفاده از شیوه های درست و ابزار های مناسب، شدنی است.

ناگفته پیداست گلِ سر سبدِ تمام شیوه های موجود، اینترنت و فضای مجازی است. برای این که مُهر تأیید بزنیم پایِ این گفته، کافی است نگاهی بیندازیم به اطرافمان. همه کاربران، خواسته ها و نیاز هایشان را از اینترنت طلب می کنند و بر این باورند مرتفع نمودن نیاز ها (از آموزش آسانِ بافتنی تا خرید خودرویِ نوظهورِ صنعت)، گره ای است که تنها به دستان سایت های اینترنتی باز می شود. استقبال پرشور از سایت های اینترنتی گواهی بر این ادعاست.

جانِ کلام این که: در بلبشوی کنونی، که برنده میدان شدن گویی کار حضرت فیل است! اگر مایلیم آن چه در چنته داریم را با صدایی رسا اعلام کنیم و با تصاویری درخور به نمایش بگذاریم بهترین راهش ساخت سایت اینترنتی است. سایتی که زیبایی و کیفیت را زیر یک چتر می آورد و رسالت ما را جزئی و جامع عیان می سازد.

ساخت سایت اینترنتی، بزرگ ترین برگِ برنده ماست!

تمامِ سایت های اینترنتی همان طور که از نامشان بر می آید، حولِ محور اینترنت، به ایفای نقش می پردازند. با علم به این موضوع که امروزه حتی دورترین نقاط نیز مجهز به اینترنت شده و از این نعمت متمتع گشته اند، بنابراین بار دیگر کنارِ ساخت سایت اینترنتی یک ستاره می گذاریم و اهمیتش را برجسته می سازیم.

اگر موافق باشید مقاله را ادامه دهیم با این عنوان که مهم ترین مزایای ساخت سایت اینترنتی کدامند؟

مهم ترین مزایای ساخت سایت اینترنتی کدامند؟

از آموزش تا  فروش!

آنان که با فروشِ محصول دست به گریبانند خوب می دانند بازاریابی چه مسئله مهمی است. با ساخت سایت اینترنتی ، نامِ فروشگاه و کسب و کار خود را نه بر تمامِ دیوار ها و بیلبورد های یک شهر که تنها در یک مکان درج می کنید اما مکانی که توسط همگان قابل رؤیت است و جهانی مشاهده می شود. با وجود سایت اینترنتی، محدودیت های زمانی کمرنگ می شوند و مرز های مکانی محو خواهند شد، به این واسطه فروش رونق می گیرد (دردسترس بودن سایت های اینترنتی ، مزید بر علت شده تا بسیاری از مشتریان به آن روی خوش نشان دهند).

ساخت سایت با کمترین هزینه فرصتی است مناسب تا هر آنچه احساس می کنید بهتر است به گوش مخاطب برسد را با حوصله و دقیق ذکر نمایید، می توانید مزایای محصولتان را مو به مو قید کنید یا آن را در یک ویدئوی کوتاه تزریق نمایید (ویدئویی که می توان آن را بار ها با دیگران به اشتراک گذاشت و به سادگی دست به دست کرد). با ساخت سایت اینترنتی، تمامِ کاربران، فضایی می یابند برایِ درج نظرات خود، احتمالا شما هم با ما هم عقیده اید که خواندن نظر دیگر کاربران چراغِ راهِ ارزشمندی است؛ این طور بگوییم از طریق سایت اینترنتی، تعامل با کاربر پررنگ تر است، این تعامل، مشتریان شما را به افرادی وفادار و ماندگار بدل خواهد کرد.

از قافله عقب نمانیم!

با توجه به این که تمامِ رقیبان مطرح دنیا، بستر اینترنت را برای بسط دادن کسب و کار خود برگزیده اند، با داشتن یک سایت اینترنتی می توان دوشادوش آن ها گام برداشت و با توسل به مزیت های رقابتی (همچون تخفیف های مناسب)، توپ خود را گل کرد.

مدیریت سایت اینترنتی برای صاحبان کسب و کار ساده تر است، می توان تغییرات را در لحظه اعمال کرد و ترند و وضعیت فروش را رصد نمود. می شود آخرین اخبار را به سرعت در سایت تعبیه کرد و تمامِ ایده های مدیریتی را در کسری از ثانیه به سایت خود گره زد. اطلاع دقیق از وضعیت رقیبان را به این لیست بیفزایید.

این قسمت از مقاله را با این نتیجه گیری کلی به پایان می بریم که ساخت سایت اینترنتی تمامِ عیار، گزینه ای است درخور و راهی ای است ایده آل اما لازم است به این پرسش، پاسخ دهیم که ” ساخت سایت اینترنتی را قرار است چه کسی انجام دهد؟”

ساخت سایت اینترنتی را قرار است چه کسی انجام دهد؟

ساخت سایت اینترنتی تلفیقی از تخصص و تجربه

ساخت سایت اینترنتی را باید به آنان سپرد که در این حوزه دستی بر آتش دارند. به عبارتی برای ساخت سایت اینترنتی مرغوب، لازم است کسی پایِ کار بیاید که نکاتِ تخصصی این حرفه، جان و جهانش را شکل داده و با چم و خم این حوزه آشناست. ساخت سایتی که پاندول وار و با سرعتِ آهسته کار می کند، یا با زیاد شدن تعدادِ محصولات و ازدیاد اطلاعات سایت، کارایی اش افت کرده و عملکردش بر ریل نزول سوار می شود، قطع به یقین، کلافه کننده خواهد بود. فراموش نکنیم پشتیبانی سایت، رسالتِ مهمی است که نباید از نظر دور بماند.

صحبت پایانی

اگر رونق بخشیدن به کسب و کارتان همان سودایی است که در سر می پرورانید، ساخت سایت اینترنتی اگر اولین راه نباشد اما بی تردید بهترین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *