ساخت فرم ، پرسشنامه و آزمون آنلاین رایگان با فرم ساز گوگل فرم

ساخت فرم ، پرسشنامه و آزمون آنلاین رایگان با فرم ساز گوگل فرم

چرا باید در سایت خود فرم قرار دهیم و کاربرد آن در سایت چیست ؟ پاسخ این سوال کاملا واضح است، گاهی اوقات نیاز است که اطلاعات کاربران یا مشتریان را برای ارائه خدمات مورد نیاز از آنها دریافت کنید ویا نیاز به جمع آوری اطلاعات از کاربران جهت ارائه خدمات بر اساس منافع فردی آنها را داشته باشید و یا از آنها در مورد مطلب خاصی نظر سنجی نمایید و یا اینکه به کاربران و مشتریان خود این امکان را بدهید که بتوانند به سادگی با شما تماس داشته باشند. در چنین مواردی استفاده از یک فرم در سایت می تواند بسیار راه گشا باشد. با رسیدن به پاسخ ، این نکته مطرح می شود که مطمئنا برای قرار دادن فرم در سایت نیاز به برنامه نویسی است و نوشتن یک فرم و قرار دادن آن در سایت نیز کار راحتی نیست. اما جای نگرانی نیست ابزار های فرمساز آنلاینی هستند که به کمک آنها می توانید فرم مورد نظر خود را بدون هیچ کدنویسی ایجاد و خیلی راحت فرم را در سایت خود قرار دهید. یکی از فرم سازهای معتبر و رایگان که می توانید از آن استفاده کنید فرم ساز گوگل فرم می باشد.

فرم ساز گوگل فرم چه خدماتی ارائه می دهد؟

فرم ساز گوگل فرم یکی از فرمسازهای قدرمند است که امکان ایجاد فرم را به ساده ترین شکل ممکن و با رابط کاربری بسیار آسان فراهم کرده است. بوسیله فرم ساز گوگل فرم می توانید در سایت خود انواع فرم، نظرسنجی ، پرسشنامه و … را ایجاد نمایید.

برای ایجاد فرم در فرم ساز گوگل فرم کافیست عبارت google form را در گوگل جستجو و بر روی عبارت و بر روی اولین گزینه در نتیجه جستجوی گوگل (Google Forms: Free Online Surveys for Personal Use) کلیک نمایید.

صفحه اصلی فرم ساز گوگل فرم

پس از ورود به صفحه بر روی دکمه “Go to Google Forms” یا “رفتن به فرم نگار google” کلید کنید تا به صفحه ایجاد فرم وارد شوید.

توجه داشته باشید که برای ورود به صفحه ایجاد فرم، باید با حساب گوگل خود حتما لاگین نمایید.

در صفحه بعد در بخش start a new form یا افزودن فرم جدید چند گزینه وجود دارد که با کلیک بر روی گزینه blank یا + می توانید یک فرم خالی ایجاد و از اول آن را طراحی کنید و یا اینکه یکی از قابلهای آماده را انتخاب نمایید.

ایجاد فرم جدید

کادر ایجاد فرم شامل دو بخش می شود

بخش اول سوالات یا Questions نام دارد و موارد که قرار است از کاربر پرسیده شود در این بخش قرار می گیرد.

بخش دوم پاسخ ها یا Responses نام دارد و پاسخ هایی که کاربران ثبت کرده اند در این بخش قرار می گیرد.

کادر ایجاد فرم

بخش اول سوالات یا Questions

در بخش سوالات یا Questions و در کنار کادر ایجاد فرم پنجره کوچکی قرار دارد که بوسیله آن می توانید به فرم آیتمهای مورد نظر خود را اضافه نمایید.

افزودن آیتم

۱- افزودن سؤال جدید: این آیکون سؤال جدید به صفحه اضافه می کند.

۲- افزودن عنوان : این آیکون به فرم عنوان و توضیحات اضافه می کند. می توانید برای هر بخش از فرم خود عنوان و توضیحات جداگانه ای داشته باشید.

۳- افزودن تصویر : این آیکون به فرم تصویر اضافه می کند

۴- افزودن ویدئو : به کمک این گزینه می توانید به فرم خود ویدئو اضافه کنید اما توجه داشته باشید در بخش ویدئو فقط می توانید ویدئو های آپلود شده در یوتیوب را قرار دهید.

۵- افزودن بخش : با کلیک بر روی این آیکون می توانید بخش های فرم خود را از هم جدا نمایید.

با کلیک بر روی آیکون افزودن سؤال جدید یک کادر به فرم اضافه می شود که در این کادر پرسش مورد نظر خود را باید قرار دهید.

آیتم جدید

پس از افزودن سوال های مورد نظر به فرم زمان انتشار آن می رسد برای انتشار فرم کافیست بر روی دکمه SEND یا ارسال که در نوار بالای صفحه کلیک نمایید. انتشار فرم به سه روش انجام می شود.

ارسال فرم

روش اول : ارسال از طریق ایمیل که در این روش می توانید فرم را به ایمیل مخاطبان مورد نظر خود ارسال نمایید.

روش دوم : لینک فرم  که در این روش لینکی در اختیار شما قرار می گیرد که این لینک را می توانید به روش های مختلف منتشر نمایید.

روش سوم : در این روش کد اسکریپتی در اختیار شما قرار می گیرد که جهت نمایش فرم در سایت می توانید این کد را در صفحه مورد نظر در سایت خود جایگذاری نمایید. کاربراین که از سایت ساز پوپش استفاده می کنند به کمک ماژول اسکریپت می توانند فرم ایجاد شده توسط فرم ساز گوگل فرم را در صفحه سایت خود قرار دهند.

توجه داشته باشید که در روش سوم به دلیل سیاستهای امنیتی گوگل امکان استفاده از حالت آپلود فایل وجود ندارد

بخش دوم پاسخ ها یا Responses

در بخش پاسخ ها یا Responses می توانید پاسخها و یا موارد خواسته شده در فرم را که کاربران ثبت کرده اند را مشاهده نمایید. پاسخها به دو صورت خلاصه یا Summary و یا فردی Individual قابل مشاهده می باشند.

پاسخ ها

 

در نوار بالای صفحه نیز امکان تغییر رنگ تم ، مشاهده پیش نمایش و تنظیمات فرم فراهم می باشد.

دیگر امکانات فرم

پرسش های متداول :

۱- از کجا بفهمیم که فرم یا آزمون مربوط به کیست؟

پاسخ : می توانید فیلدی را در فرم برای گرفتن نام و نام خانوادگی از کاربر در فرم اضافه و آن را ضروری نمایید. همچنین در بخش تنظیمات فرم می توانید جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل را فعال نمایید تا ضمن تکمیل فرم، آدرس ایمیل کاربر نیز از وی خواسته شود.

۲- پاسخ های ثبت شده در کجا قابل مشاهده می باشد؟

پاسخ : در صفحه فرم ساز و در بالای فرمی که ایجاد کرده اید دو گزینه وجود دارد دو زبانه وجود دارد که زبانه پاسخ ها یا Responses می توانید پاسخ های ثبت شده در فرم را مشاهده نمایید.

۳- چگونه فرم را به آزمون تبدیل کنیم ؟

پاسخ : در تنظیمات فرم و در زبانه آزمون یا Quizzes با فعال کردن گزینه Make this a quiz یا به آزمون تبدیل شود می توانید فرم را به آزمون تبدیل نمایید.

۴- آیا امکان محدود کردن کاربر به یک پاسخ وجود دارد ؟

پاسخ : بله در صورتی که در تنظیمات فرم (تنظیمات کلی )گزینه محدود به یک پاسخ را فعال کرده باشید. برای تکمیل فرم باید کاربر باید حتما با حساب گوگل خود لاگین نماید که در اینصورت از هر حساب کاربری فقط یک پاسخ پذیرفته می شود.

353 thoughts on “ساخت فرم ، پرسشنامه و آزمون آنلاین رایگان با فرم ساز گوگل فرم

  1. بهروز فرجی

    سلام و عرض ادب
    من برای پایانامه میخوام دو صفحه پرسشنامه از طریق گوگل فرم بین دانش اموزان با لینک به اشتراک بگذارم ،فایل رو انتخاب می‌کنم و مینویسه پشتیبانی نمی شود.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      باسلام
      فایلهای که گوگل فرم پشتیبانی میکند:
      متن: فایل هایی با پسوند .txt، .rtf، .doc و .docx
      اسلاید: فایل هایی با پسوند .ppt، .pptx و .pps
      صدا: فایل هایی با پسوند .mp3، .m4a، .wav و .ogg
      ویدئو: فایل هایی با پسوند .mp4، .avi، .mpeg، .mov، .flv و .wmv
      تصویر: فایل هایی با پسوند .jpg، .jpeg، .png، .gif، .bmp و .svg
      جدول: فایل هایی با پسوند .xls، .xlsx و .ods

  2. محمد رضا احسانی

    سلام . من پرسشنامه ای را طراحی کردم و لینک آن را به سه گوشی برای امتحان فرستادم ولی فقط در یکی از گوشی ها پرسشنامه باز می شد باید چکار کنم برای اطمینان دریافت پرسشنامه توسط مخاطبین.

  3. محسن غنجی

    سلام
    وقت بخیر
    یک فرم نظر سنجی طراحی وبه اشتذاک گذاشتم سه پاسخ دریافت کردم بعد خودم تست کردم بعد از تست متوجه شدم فرم تکمیل شده ام submit نمی شود مشکل از کجا میتونه باشه؟ آیا امکان داره کسی فرم را به عنوان abuse گزارش کرده باشند؟

  4. احمدی

    سلام بنده قصد دارم با فرمت فرم یک سایت یه فرم ازمایشی برا خودم بسازم تا وقتی سایت بسته بود بتونم ازش استفاده کنم میشه راهنمایی کنید.

  5. مریم

    سلام وقت بخیر. ممنون میشم منو راهنمایی کنید. اول اینکه هنگام طراحی آزمون، من چجور میتونم نوشته ها رو راست چین کنم؟ در زمان نوشتن درست نوشته میشه، اما موقع مشاهده اون در فرم ازمون میبینم نوشته ها چپ چین شده و بعضا جای اعداد و نوشته ها عوض میشن
    ثانیا من چجور میتونم اندازه نوشته هامو بزرگ کنم؟
    ثالثا اینکه برای نوشتن سوالات ریاضی که نیاز به علائم ریاضی و محور و اشکال هندسی و … داره باید چکار کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  6. غزل

    سلام ممنون به خاطر توضیحاتتون
    چجوری میتونم دانش اموز رو ملزم‌کنم که به همه ی سوالات جواب بده؟ از چه طریقی میتونم ملزم کنم بدون رد شدن از هیچ کدوم‌از سوال ها پرسش نامه رو تموم کنن؟

  7. Zooy

    سلام شبتون پر برکت،
    من جهت کار پژوهشی میخوام با گوگل فرم پرسشنامه طراحی کنم ولی وقتی وارد سایت میشم با لپ تاپ مدام پیغام مده فایل بارگذاری نشده و مجددا بارگذاری کنید، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید دلیل این پیغام چی میتونه باشه

  8. محبوبه

    سلام لطفا منو راهنمایی کنید من قبلا فرمم رو با کپی پیوند ارسال میکردم بالای نشانی عنوانم میومد، الان نمیاد وهمین نشانی لینک بالا کپی شده انگار من چیکار کنم درست بشه دوباره عنوان فرمهایم موقع ارسال بالای لینک بیان لطفا کمکم کنید

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      باسلام
      منظور را شما را درست متوجه نشدیم ولی اگرمنظور ارسال لینک فرم برای دیگران است در بالای صفحه دکمه بنفش رنگ “Send” را بزنید و تبی که علامت زنجیر دارد لینک فرم را کپی و برای دیگران ارسال کنید. اگر منظور عنوان فرم است باید آن را ایجاد کرده باشید که مورد خاصی نیست قابل افزودن است . اگر مورد دیگری است لطفا بیشتر توضیح دهید.

  9. مریم

    سلام میشه لطفا راهنمایی کنید برای سوالی که حدود ۳۰ تا گزینه داره و ممکنه بنا به نظر شخصیه هر فرد همه ی گزینه ها درست باشه از چه نوع تایپ سوال باید استفاده کنم؟ چون multiple choice فقط اجازه ی یک گزینه ی صحیح رو میده و multiple choice box هم که بصورت ردیفی میاد من خیلی اشنا نیستم. ممنون میشم این مورد رو توضیح بدهید

  10. نرگس

    سلام وقت بخیر. من پرسشنامه ام رو در فرم گوگل آوردم ولی نیاز دارم برای هر سوال دو دسته گزینه بذارم، یک دسته چهار تایی و یک دسته ۳ تایی که گزینه های دو دسته با هم متفاوتن. این امکان وجود داره؟

  11. غزل

    سلام نام و نام خانوادگی که درجیمیل نوشته شده در سایت فرم‌نگار برای معلم میرود؟ مثلن جیمیل این باشه mohammad @gmail.com
    بعد نام و نام‌ خانوادگی باشه مثلن محمد کاظمی برای معلم محمد کاظمی نشون داده میشه ؟

  12. غزل

    سلام یکی از رفیق های من موقع امتحان با یک گوشی چند بار امتحان داد به جای نام معلم و نام دانش‌آموز اسم های الکی نوشت
    و بعدش با گوشی خودش امتحان داد
    به نظر شما شماره برای معلم می رود ؟در سایتی که فقط نام و نام خانوادگی و نام معلم را می‌خواهد ‌؟

  13. Mh

    با سلام
    چطور میتونیم در طراحی فرم ،تنظیمات رو جوری تغییر بدیم که اگر ۲۰ چک باکس داشتیم فقط ۱۰ گزینه را بتوانند انتخاب کنند ؟
    بیش از ۱۰ انتخاب نتوانند انجام دهند .

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      باسلام
      این امکان وجود ندارد که محدود به چند انتخاب شود . در حالت checkboxs گزینه های درست را ۱۰ گزینه قرار دهید ولی کاربر در صورتی امتیاز کامل را میگیرد که فقط و فقط گرینه های درست را انتخاب کرده باشد . اگر خودتان می خواهید نتایج را به کاربران اعلام کنید می توانید جواب های صحیح را شرمده و خودتان نمره را به دست آورید.
      در اکستنشنهای گوگل فرم بگردید شاید موردی را پیدا کنید .

  14. حسين ميرزايي

    سلام و درود خدمت شما من فایل را ساختم و لینک را از طریق واتساپ برای یک عده ارسال کردم اما بعضی ها نمی توانند از طریق گوشی وارد شوند و فقط از طریق لپ تاب می توانند مشکل چی هست؟

  15. فاطمه

    “سلام پیشنهاد می کنم برای برگزاری آزمون آنلاین از نرم افزار های بومی ایرانی که رایگان در اختیار معلم ها قرار گرفته استفاده کنین. الان دایاموز داره اپلیکیشن جامع خودش رو که یک دفتر کلاسی جامع با آزمون آنلاین، تکلیف آنلاین و ارسال نمرات هست رو رایگان می ده. اینجا دربارش بیشتر بخونید لینک دانلودش رو هم گذاشته:
    https://dayamooz.co/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86/

  16. علی

    با سلام و احترام،

    در گوگل فرم، میتونیم به هر گزینه نمره خاصی بدیم؟
    مثلاً گزینه ۱ (۱ امتیاز)، گزینه ۲ (۲ امتیاز)، ….
    و در آخرش بر همین اساس نمره نهایی بهمون بده؟

    با تشکر فراوان

  17. زهرا

    سلام
    وقت بخیر
    آیا امکان این که به یه روش دیگه وارد گوگل فرم بشیم وجود داره؟
    چون من ۱۰ بار امتحان کردم ولی اصلاً وارد نمیشه

  18. ناشناس

    سلام من یه مشکلی پیش اومد برا گوشیم که مجبور شدم چندبار از صفحه آزمون خارج بشم این رو سایت برام تقلب در نظر میگیره

  19. امین

    سلام ببخشید دو تا سوال دارم ممنون میشم راهنمایی کنید اول این که میخوام ازمون در تاریخ و زمان معین برگزار شود و ثانیا میخوام هر دانش اموز یکبار امتحان دهد و نتواند چند بار امتحان دهد ،راهکار چیست ممنون میشم بابت راهنمایی.

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      باسلام
      مورد اول شاید در افزونه های گوگل فرم ( آیکون ۳نقطه گزینه add-ons ) موردی را پیدا کنید ولی در حالت پیش فرض چنین گزینه ای در حال حاظر وجود ندارد .
      مورد دوم اگر ملزم به ورود با ایمیل شوند (در تنظیمات گوگل قسمت Requires sign in را فعال کنید) و ایمیل دانش آموزان را از قبل بگیرید فقط یکبار می توان امتحان داد.

  20. Parvanah

    سلام آیا امکان دیدن تقلب دانش اموزان در خود سایت
    مشاهده ی پاسخنامه و چک کردن هر سوال با پاسخنامه هستش؟
    منظورم اینه چون دبیران سوالات رو با پاسخنامش در سایت وارد میکنند و اگر دانش اموز تونست جواب رو پیدا کنه من میتونم ببینم

  21. ناشناس

    با عرض سلام و خسته نباشید
    از کجا باید مطمئن شویم که نمره برای معلم ارسال خواهد شد؟
    چون بعضی از معلم ها میگن که اسکرین شات بگیریم معلوم نیست که نمره براشون ارسال میشه یا نه؟
    ممنونم از شما

  22. هانی

    سلام وقت بخیر
    من نیاز داریم آزمونی با تصحیح خودکار طراحی کنم که هر سوالش دو گزینه داره( که امتیاز هر گزینه مثبت یک یا منفی یک است). آیا چنین امکانی در گوگل فرم هست؟
    با سپاس

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      باسلام
      امتیاز منفی در گوگل فرم نداریم . یک راه این است که تمام سوالات اجباری باشد و هر نمره هر سوال درست ۱ و نتیجه آزمون را هم به کاربر نمایش ندهید . حالا اگر کاربری به عنوان مثال ۱۰ گرفته باشد از ۱۵ سوال قطعا ۵ سال را اشتباه زده که می تواند ۵ را از ۱۰ کم کرده و نمره را بعدا به دانش آموز اعلام کنید .

  23. مریم

    سلام من آزمون طراحی کردم و زمان برگزاری آزمون می توانستم نمران را ببینم ولی یادداشت نکردم بعد از چند ساعت که برای ثبت نمرات مرجعه کردم دیگر در بخش individual نمرات را ندارم چطور می توانم به نمرات دسترسی پیدا کنم

  24. محمدرضا

    سلام ببخشید اگه معلم بگه که نمررو برای من اسکیرین بگیرید و بفرستید یعنی برای معلم دقیقا چیا ارسال میشه؟

  25. صالح زاده

    من سوالاتم رو به صورت طبف در پاسخ طراحی کردم که امتیاز ۰ تا ۳ داره آیا امکانش هست که طوری تنظیم کنم پاسخ دهنده بتونه امتیاز کسب شده ش رو به صورت جمع پاسخ ها در هر بخش ببینه؟

  26. دانش آموز

    سلام
    من سه بار امتحان دادم، اولین بار ۱۶، دومین بار۱۸، و سومین بار۲۰ گرفتم،میخواستم بدونم کدوم نمررو معلم میبینه ؟؟؟

  27. دانش آموز

    سلام
    من در ۳ بار امتحان دادم، اولین بار ۱۶، دومین بار ۱۸، و بار سوم ۲۰گرفتم، معلم کدوم نمررو میبینه؟؟

  28. Za

    سلام ببخشید من ازمون طراحی کردم گزینه جمع اوری ایمیل و محدود به یک پاسخ هم فعال نیست ولی دانش اموزان نمیتونن وارد فرم بشن چرا؟؟

  29. *

    سلام . خسته نباشید . آیا میشه دانش آموزی که با ۲ تا گوشی جداگانه امتحان بده معلم بفهمه که ۲ بار امتحان داده ؟

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      زمان پاسخگویی فرم را محدود کنید تا کاربر فرصت تقلب نداشته باشد و گرنه در هر صورت کسی دیگری می تواند پاسخ دهد و شما نمی توانید صحت فرد مورد نظر را بررسی کنید . و اگر تمامی افراد کلاس هم زمان در یک مکان باشند زمان هم کمک نمیکند یک نفر که پاسخ صحیح را بدهد بقیه متوجه خواهند شد .

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      اگر این گزینه را برای پاسخ دهنده ها باز کرده باشید فقط کاربر می تواند مجداد پاسخ خود را ویرایش کند . در صفحه ساخت فرم – آیکون چرخدنده- گزینه “Edit after submit” باید فعال باشد. ما موردی پیدا نکردیم که خودتان این کار را انجام دهید مگر افزونه برای آن وجود داشته باشد .

  30. نیوشا

    سلام
    اگر کسی وارد بشه اما دکمه ارائه سوالات و نزنه برای معلم میاد که یک نفر وارد شده است اما اتمام رو نزده؟
    یا هیچی نمیره؟
    ممنون میشم اگر پاسخ بدین

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      بله میشه نمره گذاشت -ولی برای سوالات تشریحی اگر سوال رو از نوع “short answer” قرار بدید میشه جواب درست را وارد کرد ولی جواب نمیشه طولانی باشه برای این کار در محیط ساخت فرم شما هر سوالی که ایجاد میکنید یک لینک آبی وجود دارد به نام Answer key که اگر بر روی آن کلیک کنید جواب صحیح و نمره می توانید وارد نمایید .

  31. فرزانه

    سلام من با گوشی فرم رو ایجاد کردم و در واتساپ فرستادم ولی نمی‌دونم جواب ها کجا هستند ….شما گفتین دوتا زبانه بالاش وجود داره ولی برای من هیچ چیز نیست

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      در محیط ساخت فرم ( توجه داشته باشید در محیط ساخت فرم ) شما هر سوالی که ایجاد میکنید یک لینک آبی وجود دارد به نام Answer key که اگر بر روی آن کلیک کنید جواب صحیح و نمره ( اگر وارد کرده باشید ) وجود دارد . در قسمت تب Responses جوابهای کاربران هست که باید ببینید و نمزه دهید .

  32. مینا

    سلام . من آزمون رو خودم طراحی کردم لینک به راحتی قابل دسترس هست و مشکلی نیست. همکارم دقیقا مثل من طراحی کردند اما برای پاسخ از دانش آموز ایمیل میخواد . محدود به یک پاسخ رو هم فعال نکردند‌ .جمع اوری ایمیل رو هم فعال نکردند . چه کار کنند ؟

  33. مهدیس

    من میخام پرسشنامه ی مربوط به پایان نامم رو توی گوگل فرم اپلود کنم و باید همه رو خودم تکمیل کنم.۳۰۰ تا باید تکمیل بشه
    امکان ویرایش یا افزودن جوابها در بازه زمانی متفاوت وجود داره؟

  34. عسل

    باید چیکار کنم تا از تقلب جلوگیری کنم تا مبادا بچه ها بتونن از سایت خارج بشن و تقلب کنن و بعد دوباره وارد بشن؟ چیکار کنم؟

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      کاری نمیتوانید انجام دهید اگر بخواهید به طور کامل جلوی تقلب را بگیرید .
      ولی می توانید سختر کنید تقلب را مانند : زمان دارد کنید سوالات را که فرصت تقلب نداشته باشند ولی اینکه شخصی دیگری امتحان را بدهد نمی توان فهمید .

  35. عسل

    سلام
    میشه برای طراحی آزمون کاری بکنم که فقط دانش آموز یکبار بتونه وارد گوگل فرم بشه و اگر خارج بشه سایت بسته بشه و امکان تقلب وجود نداشته باشه؟ میتوانم همچین کاری رو انجام بدم در گوگل فرم؟

  36. نیوشا

    سلام خسته نباشید اگر یک نفر اسم رو وارد کنه اما دکمه ارائه سوالات رو نزنه ایا برای معلم میره یا خیر؟

  37. N

    سلام مثلا اگه من با یه گوشی ازمون رو داده باشم و با گوشی دیگه جوابای درستو بزنم شماره گوشی اولی برای طراح ازمون ثبت میشه؟؟

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      باسلام
      این امکان وجود دارد ولی حتما قبل ازاین عمل مرورگر شما میپرسد که اجازه دسترسی به دوریبن را می دهید یا خیر – و اگر سیستمی وبکم نداشت و یا خراب بود چه می شود امتحان برگذار میشود یا خیر این موضوع رو باید از معلموتون بپرسین .

  38. هستی

    سلام ممنون میشم بهم بگید ک دقیقا بعد دادن امتحان و زدن دکمه ارائه چطوری میتونیم ب پاسخ صحیح سوالات دست رسی پیدا کنیم

  39. علی

    سلام خسته نباشید.
    ببخشید چطور میتونم این قابلیت رو “که خودم پاسخ دانش آموزایی که ثبت شده رو صحیح کنم” و بعد نمره بدم؟؟

  40. تاجی

    سلام ببخشید من میخواستم بدونم وقتی فایل سوالات رو ذخیره میکنیم یه صفحه باز میشه و درش نوشته شده در کلیپ کیبورد ذخیره شده باید وارد چه قسمتی بشیم تا بفهمیم

  41. شمس

    سلام و عرض ادب
    ممنون بابت معلومات شما. من خودم یک فورم ساختم در گوشی خودم خیلی خوب هم تنظیم شده اما وقتی لینکش را با دیگران میفرستم گزینه تایید در اخیرش ظاهر نمیشه.
    ممنون میشم اگه راه حل شو بگید

  42. مانیار

    سلام
    من میخواهم که نمره ثبت بشه چطوری میشه؟همینطور که یک گزینه را انتخاب کنم و این پاسخ درست باشد.ممنون میشم اگر کمک کنید

  43. وحید

    سلام
    ولی من فرم هایی را که در گوگل درست شده اند دیدم که برای هر سوال یا هر بخش یک صفحه جدا نمایش داده می شود. اما نمیدانم چطور؟

    1. پـوپـش نویسنده

      احتمالا از همان روشی که قبلا گفته شده است ( یک راهکار این است که برای هر سوال یک فرم بسازید و بعد از پاسخ هر سوال لینک فرم دوم را نمایش دهید تا سوال آخر )
      اگر نمونه ای دارید بفرستید تا بررسی شود در منابع چستجو شده ما موردی وجود نداشت .

  44. سروش

    ببخشید من آزمونم را در کامپیوتر ساخته ام اما وقتی آزمونم را به دانش آموزانم می دهم. آنها می گویند ما با موبایل وارد آن می شویم و باد فیلترشکنمان روشن باشد. چطور می توانیم کاری کنیم که بدون فیلترشکن وارد آن شوند.

    1. پـوپـش نویسنده

      طی گزارشاتی که به ما رسیده معمولا این اتفاق در بعضی مواقع روی گوشی های موبایل می افتد ولی با تغییر ip استفاده از یک اینترنت دیگر مشکل حل شده است .

  45. دانش آموز

    با عرض سلام.پسرم توی امتحان شرکت کرده و بعد از اتمام وقت، کلید ارائه را زده و پیغام زمان آزمون تمام شده است نمایش داده شده.
    آیا جواب ها برای معلم ارسال شده.آیا معلم میتواند جواب ها را ببیند یا اینکه نمره امتحان را از دست داده.

    1. پـوپـش نویسنده

      افزونه ای پیدا نشد ولی بیک راهکار این است که برای هر سوال یک فرم بسازید و بعد از پاسخ هر سوال لینک فرم دوم را نمایش دهید تا سوال آخر .

  46. معلم

    با سلام. زمان آزمون را از کجا باید تعیین کنیم؟ مثلا از ساعت ۳ تا ۳:۳۰ فقط فرصت انجام امتحان را داشته باشند.

    1. پـوپـش نویسنده

      خود گوگل فرم این قابلیت را ندارد ولی با افزونه formLimiter می توانید تا حدودی این کار را انجام دهید . برای نصب کردن افزونه‌ی formLimiter، یکی از فرم‌ها را در سرویس تحت وب گوگل فرم باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه و سپس روی گزینه‌ی Add-ons کلیک کنید. به این ترتیب پنجره‌ی افزونه‌ها باز می‌شود. در این پنجره عبارت formLimiter را جستجو کنید و پس از یافتن افزونه، روی دکمه‌ی + کلیک کنید و دسترسی‌های لازم را بدهید تا افزونه نصب شود. پس از نصب در پنجره باز شده نوع محدودیت را انتخاب و تنظیمات لازم را اعمال کنید .

  47. امیرحسین

    سلام
    میخواستم بدون ایا گوگل فرم این قابلیت رو داره که در حین آزمون از کسی که ازمون میده عکس یا فیلم گرفته بشه؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      احتمالا این را بطور کامل درج نکرده اید. برای ساده تر کردن لینک می توانید از کوچک کننده لینک که در همان بخش ارسال وجود دارد استفاده نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در صفحه اصلی یا ابتدایی فرم ساز که تمامی فرمهای ساخته شده در آن قرار گرفته ، در بخش تنظیمات می توانید زبان را تغییر دهید.

  48. امیر

    با سلام.. زمانی که لینک رو برای افراد ارسال می کنیم ، آنها می توانند سوالات رو ویرایش کنند. و می تونند سوالات رو تغییر بدند .. چطور می شه امکان ویرایش بر روی متن سوالات رو برای سایرین حذف کرد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      فقط افرادی امکان ویرایش فرم را خواهند داشت که به صورت همکار افزوده شده باشند در غیر اینصورت امکان ویرایش فرم یا آزمون توسط افراد تکمیل کننده وجود ندارد.

  49. فائزه

    سلام آزمون را طراحی کردم کاملا درست بصورت آزمون هم زدم
    ولی درآخر بچها نمره ی آزمون و پاسخ صحیح را نمیتوانند دریافت کنند؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      نمره آزمون پس از انتشار نتیجه در بخش پاسخها به ایمیل تکمیل کننده ارسال می شود، همچنین در قسمت تنظیمات آزمون می توانید ارسال نتیجه پس از تکمیل آزمون را فعال نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      پس از اینکه انتشار امتیاز را در بخش پاسخهای فردی انجام دادید، در ایمیل ارسالی به کاربر میزان امتیاز کسب شده یا نمره ارسال می شود.

  50. علیرضا

    سلام ببخشید من آزمون برای دانش اموزان طرح کردم و لینک رو براشون فرستادم اما هیچ کدام نمی توانند وارد صفحه آزمون شوند و نوشته برای پاسخ باید وارد سیستم بشید یعنی چی؟ یعنی همه باید جیمیل داشته باشند تا آزمون بدند؟ کسی میتونه لطفا راهنمایی کنه ممنون

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر فرم یا آزمون را محدود به یک پاسخ کرده باشید برای تکمیل آن لازم است که کاربر حتما با حساب جیمیل خود لاگین کرده باشد. اگر می خواهید که این اتفاق نیفتد باید در تنظیمات فرم یا آزمون گزینه محدود به یک پاسخ را غیر فعال کنید.

  51. عباس

    سلام
    میشه آزمون تشریحی که میگیریم ، چند کلمه کلیدی رو مشخص کنیم اگر دانش آموز اون چند کلمه رو درست نوشته بود پاسخ رو صحیح به حساب بیاره و نمره کامل رو بده؟
    الان حتی یه حرف رو که دانش آموز وارد نمیکنه اشتباه میگیره برا دانش آموز

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در هر پایین کادر پرسش آیکون سه نقطه قرار داد که با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه راستی آزمایی می توانید نوع بررسی پرسش های تشریحی را مشخص کنید.

  52. امیر محمدم

    سلام/ وقت بخیر
    چطور می تونم نمره آموزانی که در امتحان شرکت کردند را به صورت جداگانه ببینم
    مثلا: حسین کبیری: ۱۸
    محمد ساداتی”۱۶

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در قسمت پاسخها یا Responses سه زبانه وجود دارد که در زبانه فردی یا Individual می توانید نمره هر فرد را بصورت جداگانه مشاهده نمایید.

  53. سمیرا

    سلام.. ممنون بابت اطلاعات خوبتون… اگه بخوایم بجای لینک گوگل که حروف به هم ریختست یه چیز دیگه بزنیم برای لینک مثل اسم سایتمون رو چه باید بکنیم؟ چون برای بعضیها لینک معنی‌داره و خودشون انتخاب کردند که چه لینکی بدن!

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در گوگل فرم امکان تغییر لینک وجود ندارد اما می توانید در همان صفحه ارسال از طریق لینک گزینه کوتاه کردن لینک را برای اینکه لینک کوتاه تر شود انتخاب کنید.

  54. علی شفاعی

    سلام من در خردادماه چند نمونه ازمون طرح کردم و از بجه ها امتحان گرفتم و از ان موقع به گوگل داکس نرفتم حالا می خام ازمون جدید طرح کنم چرا ازمون های قبلی ام نیست؟؟؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در صورتی می توانید آزمونهای کسانی که آزمون ساخته اند را مشاهده کنید که به عنوان همکار در آن آزمون افزوده شده باشید.

  55. سعید

    با سلام
    من لینک پرسشنامه رو که برای نمونه هام میفرستم میگن به رنگ مشکی هست و باز نمیشه. داخل واتساپ میفرستم و لینک رو هم کوتاه نکردم.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      ممکن است با تغییر مرورگر پیش فرض گوشی مشکل حل شود. به عنوان مثال مرورگر کروم را به عنوان مرورگر پیش فرض انتخاب کنید.

  56. محمد

    با سلام چطور می تونم آزمون ساخته شده را بچه ها یکبار جواب بدن و برای پاسخ دادن به استفاده جیمیل نداشته باشد
    ممنون از شما

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر فرم محدود به یک پاسخ باشد باید حتما کاربر با حساب جیمیل خود لاگین کرده باشد. اگر دانش آموزان ایمیل مشخص داشته باشند می توانید محدود به یک پاسخ باشد را غیر فعال و فقط آزمونهایی که از ایمیل مشخص ارسال شده اند را تایید نمایید.

  57. زهره

    سلام خسته نباشید دبیر ما میخواد امتحان بگیره و میگه که برای هر سوال تایم گذاشته ایا گوگل فرم این قابلیت رو داره

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      گوگل فرم قابلیت تایمر ندارد اما سازنده فرم یا آزمون می تواند در زمان مقرر دریافت پاسخ را غیر فعال کند.

  58. علی

    سلام و خسته نباشید ببخشید اگر در گوگل فرم دانش انوزی نیمی از سوالات رو جواب بده ولی در اخر دکمه ی تایید رو نزنه اون مقداری از سوالات که پاسخ داده برای معلم نشون داده میشه؟
    یا این که چون تایید رو نزده انگار همون مقدار سوال رو هم جواب نداده

  59. احمد

    سلام میخواستم بدونم میشه چند نمونه ازمون رو با ی لینک منتشر کرد ک به صورت رندوم یکی از نمونه سوالاتو برا ازمون انتخاب کنه

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در یک لینک خیر – اما در تنظیمات فرم می توانید گزینه بر زدن سوالات را فعال کنید تا ترتیب سوالات برای هر کاربر متفاوت باشد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای آزمون نمی توانید رمز عبور قرار دهید اما اگر در تنظیمات فرم محدود به یک پاسخ را فعال کنید برای تکمیل آزمون باید کاربر حتما با حساب گوگل خود لاگین کند.

  60. خدادادی

    سلام.ممنون از راهنماییهاتون
    آزمون رو برای بچه ها فرستادم.جواب دادند.حالا میخوام کل نتایج رو پاک کنم تا دوباره عده ای دیگه امتحان بدن.چکار کنم؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در قسمت پاسخها یا response بر روی آیکون سه نقطه که در بالا قرار گرفته کلیک کنید و در منویی که باز می شود بر روی گزینه حذف همه پاسخها کلیک کنید.

  61. دیشیدی

    با سلام. آیا برای فعال کردن گزینه اعلام نمره بعد از بازبینی دستی نیاز به ایمیل شرکت کنندگان در آزمون هست؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در صوتیکه گزینه اعلام نمره بعداً پس از بازبینی دستی را فعال کرده باشید در زمان تکمیل آزمون از کاربر ایمیل خواسته می شود که پس از اعلام بازبینی نمره به صورت خودکار به ایمیل آزمون دهنده ارسال می شود.

  62. معلم متوسطه

    من تنظیمات گوگل خودم رو طبق راه حلی که در این پاسخ ها بود فارسی کردم اما باز هم ایکون های گوگل فرم انگلیسی هست

  63. معلم ریاضی

    سلام و تشکر از آموزش بسیار عالی و جامع شما
    سوالی داشتم اگر امکان دارد:
    چطور میشه فقط افرادی (با حساب گوگل یا ایمیل معلوم) را محدود به جواب کرد؟
    یعنی فقط افرادی بتوانند به سوالات جواب دهند که من ایمیل آنها را یا مشخصات آنها را دادم؟
    ممنونم از لطف شما

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر در بخش تنظیمات فرم ، فرم را محدود به یک پاسخ کنید آن وقت برای تکمیل فرم کاربر باید حتما با حساب گوگل خود لاگین کرده باشد اما اینکه بخواهید فرم را به ایمیل هایی مشخص محدود کنید در حال حاضر گوگل فرم چنین امکانی را ندارد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      احتمالا آزمونی که ساخته اید محدود به یک پاسخ است و برای تکمیل آزمون باید آزمون دنده وارد حساب گوگل خود شود تا بتواند آزمون را تکمیل کند. اگر می خواهید فرم محدود به یک پاسخ نباشد در بخش تنظیمات فرم و در زبانه آزمون می توانید آن را غیر فعال کنید.

  64. طاها

    سلام. ممنون بابت محتوای عالی
    من آزمون طراحی کردم وقتی که لینک میگیرم پاسخ ها هم قابل مشاهده هستند!! اشکال کار کجاست؟.؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام

      گزینه نمایش پاسخ های صحیح در تنظیمات فرم بخش آزمون را غیر فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه پس از انتشار نمره پاسخهای صحیح از پرسش نمایش داده می شود.

  65. رضا

    سلام
    وقت بخیر
    یک پرسشنامه کلی از بخش های مجزا درست کرده ام. در هنگام نمایش با دو مشکل زیر مواجه می شوم.
    ۱- ترتیب بخش ها بهم ریخته اند.
    ۲- برخی مواقع هنگامی که وارد یک بخش جدید می شوم. می بینم که به سوالات ان بخش از قبل پاسخ داده شده است.
    لطفا همکاری نماید
    با تقدیم احترام

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام

      ۱- احتمالا گزینه بر زدن ترتیب پرسشها در زبانه ارائه در تنظیمات فرم را فعال کرده اید.
      ۲- گزینه نمایش پاسخ های صحیح در تنظیمات فرم بخش آزمون را غیر فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه پس از انتشار نمره پاسخهای صحیح از پرسش نمایش داده می شود.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای مشاهده پاسخ های آزمون کافیست با حساب گوگل خود(حساب گوگلی که فرم را با آن ایجاد کرده اید) لاگین و عبارت فرم نگار گوگل را جستجو کنید و یا به آدرس این لینک برورید. و پس از ورود به فرم آزمون مورد نظر بر روی گزینه پاسخها یا response کلیک کنید.

  66. مریم کلانتری

    با سلام، من دیروز برای دانش آموزان کلاس یک آزمون فارسی طراحی کردم، با وجود اینکه قبل از ارسال لینک خودم بیشتر ده بار لینک رو امتحان کرده بودم اما تعدادی از دانش آموزان هنگام پاسخگویی به سوالات دچار مشکل شدن از قبیل پاک شدن جواب گزینه و سفید ارسال شدن سوال یا تغییر گزینه انتخابی، میخواستم بدونم چنین مشکلی آیا ایراد از خود کاربر و دانش آموز بوده است یا طراحی لینک آزمون بنده، ممنون میشم اگه پاسخ سوالم رو بدهید چون در چند هفته آینده تعدادی آزمون خواهم گرفت و این مشکل برای بچه ها ممکن از ایجاد مشکل کنه،

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      خیر اشکال مربوط به آزمونی که طراحی کرده اید است. برای جلوگیری از ارسال سوالهای بدون پاسخ شما باید گزینه ضروری را برای سوال فعال کنید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای ورود بجز لینک گوگل راه دیگری وجود ندارد، اما اگر فرم محدود به یک پاسخ باشد کاربر برای تکمیل فرم حتما باید با حساب گوگل خود لاگین کرده باشد.

  67. کریمی

    با عرض سلام و ادب. من آزمون رو ساختم بعضی دانش آموزان گفتند کلمه سابمیت یا ارائه براشون نمیاد اشکال از کجاست؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام

      چنین حالتی مربوط به زمانی است که یکبار فرم تکمیل شده باشد و فرم محدود به یک پاسخ باشد در اینصورت دیگر دکمه submit یا ارائه نمایش داده نخواهد شد.

  68. زینب

    با سلام
    هفته پیش ک دخترم آزمون داشت، من لینک را برای خودم فرستادم و شروع به پاسخگویی کردم بعد هم در قسمت اسم نام الکی زدم. فقط نام را باید وارد می کردند و آدرس ایمیل نخواسته بود
    معلم دخترم، گفته بود چند نفر دوبار امتحان دادن و اسامی رو می دونم
    میخوام بدونم که بدون اینکه ایمیل بخواهد این امکان وجود داره ک بصورت خودکار ، ایمیل از طریق گوگل فرستاده بشه برای معلم..چون لینک آزمون از گوگل بود و دخترم ک نام خودش را نوشته بود و مشکلی نبود..ولی گوشی که من باهاش امتحان دادم جی میل به نام دخترم بود. و اگه جی میل بصورت خودکار فرستاده بشه معلم دوبار اسم دختر من رو دریافت کرده..

    ممنون

    حالا ترسم از اینه که به عنوان متقلب به ما نگاه کنه، در صورتی که من به دخترم اصلا کمک هم نکردم و برای رفع بیکاری این کار را کددم.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر با حساب گوگل خود لاگین کرده باشید بله آدرس ایمیل بصورت خودکار در نتیجه آزمون برای سازنده فرم نمایش داده می شود.

  69. رعنا

    با سلام.
    من آزمون رو ساختم و لینکش رو برای اینکه ببینم کار می کنه یا نه در صفحه شخصی خودم در پیام رسان داخلی گذاشتم اما وقتی از طریق گوشی می خوام وارد آزمون بشم بدون فیلتر شکن وارد نمیشه ناگفته نماند که با کامپیوتر مشکلی نداره .چجوری میشه این مشکل رو حل کرد؟. با تشکر از شما.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای مشاهده آزمون نیازی به فیلتر شکن نمی باشد. ممکن است با تغییر آی پی در موبایل مشکل رفع شود. اما اگر رفع نشد ممکن است مشکل از طرف پیام رسان باشد.

  70. مریم

    سلام وقتی فرم را برای دانش آموز ارسال می کنم کنار مجموع امتیازها علامت سوال میاد ومی نویسه”امتیاز نهایی تایید نشده” مشکل کجاست؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      آیا گزینه تبدیل به آزمون شود را فعال کرده اید؟
      پس از تکمیل فرم ، با کلیک بر روی دکمه مشاهده امتیاز علاوه مشاهده همان لحظه ، نمره و نتیجه به ایمیل آزمون دهنده نیز ارسال می شود.

      1. پـوپـش نویسنده

        با سلام
        آیا امتیاز ها را منتشر کرده اید؟ برای انتشار کافیست در بخش خلاصه بر روی دکمه اعلام امتیاز کلیک کنید.

  71. سمیرا

    سلام من لینک آزمون رو توی گوشیم فرستادم بعد برا امتحان بعد از چند دقیقه گزینه دیگر پاسخ نمی پذیرد را فعال کردم در صورتی که دکمه ارسال را نزده بودم. دیگر نمیشد که جواب را فرستاد. شاید دانش آموزی متوجه اتمام زمان نباشد اگر اینطور شد دیگر نمیشود پاسخ های قبلی را ارائه داد؟ اگر اینطور هست چطور دانش آموز را باید متوجه کرد که تا زمان تمام نشدده پاسخ را ارسال کند که به همچنین مشکلی برنخورد؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در صورت که گزینه پاسخ نمی پذیرد را غر فعال کنید امکان فعال سازی مجدد آن وجود دارد. شما باید یک بازه زمانی مشخص برای آزمون مورد نظر خود تعیین نمایید و به آزمون دهندگان خود اطلاع رسانی کنید(از روش های موجود مثل تماس، پیامک یا پیام رسانها) که بازه پاسخ گویی فقط در زمان تعیین شده امکان پذیر می باشد.

  72. سارا

    سلام من آزمون طراحی کردم وارد درایو میشم صفحه پاسخ ها وارد میشم میخوام بازخورد تکی به پلسخ ها بدم اما صفحه تار میشه و پنجره بازخورد باز نمیشه مشکل چی هست؟

  73. huss

    با سلام
    من لینک فرم رو برای شاگردام فرستادم ولی براشون باز نمیکنه وبعد از یه مدتی برای خودم هم باز نمیکنه وپیام میده که این لینک اکسپایر شده در حالیکه من محدودیت زمانی هم براش اعمال نکردم

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      احتمالی که وجود دارد این است که یا آزمون زمان دار بوده و یا اینکه گزینه عدم پذیرش پاسخ را در قسمت پاسخ ها غیر فعال کرده باشید.

  74. زهرا

    ایا این برنامه قابلیت تنوع در ازمون رو داره؟ یعنی میشه نمونه سوال مختلف قرارداد که مشابه نباشه و امکان تقلب رو از بین ببره؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای اینکار شما می توانید چند آزمون بطور همزمان طراحی نمایید. و یا اینکه اگر فقط یک آزمون طراحی کرده اید می توانید از گزینه بر زدن سوالات در تنظیمات فرم استفاده نمایید.

  75. رضا کامرانی

    سلام
    لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید به چه شکلی میتونم از یک فونت فارسی دیگه در نظر سنجی استفاده کنم
    امکان تغییر فونت فارسی وجود دارد؟

  76. S.h

    با سلام آیا ممکنه مثلا چند دسته سوال مختلف رو قرار بدیم در سایت و به هر دانش آموز ، یک دسته سوال مختلف بیفته؟
    آیا گوگل فورم چنین قابلیتی داره؟

  77. javad

    با سلام
    ۱.آیا میشه برای هر شرکت کننده سوال ها جابجا باشد؟
    ۲.آیا امکان دارد مثلا ۲۰سوال طراحی و به صورت رندوم ۱۰ سوال برای هر دانش آموز نشان داده شود؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      خیر گوگل فرم چنین قابلیتی را ندارد، اما می توانید چند آزمون طراحی و همزمان در اختیار آزمون دهندگان قرار دهید.

  78. سمیر

    با سلام، پرسشنامه ای از طریق گوگل فرم تنظیم کردم، بعد از چند وقت، صفحه برای کاربر باز نمیشه و خطای(این صفحه در دسترس نمی باشد) رو میده، در صورتیکه گزینه ی پاسخگویی روشن هستش، لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      پیشنهادی که خود گوگل مطرح کرده این است که یک پرسش دیگر در فرم ایجاد نمایید، ممکن است مشکل رفع شود.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      گوگل فرم چنین قابلیتی را ندارد اما پیشنهاد می شود چند آزمون طراحی و برای هر شرکت کننده ارسال کنید.

  79. Sina

    سلام مجدد
    ممنون از پاسخگوییتون
    من آزمون رو با یکی از همکاران اشتراک گذاری کردم و ایشون تو سیستم خودشون کلید سوالات رو وارد کرد و مجموع امتیازات هر فرد خودکار محاسبه شد!!!
    در واقع تو سیستم من امتیازات پریده بود و کلیدسوالات بود و برای ایشون که ارسال کردم کلید سوالات نبود و امتیازات بود!!!

  80. شیما

    سلام وقت بخیر .
    ایا این امکان در ساخت ازمون انلاین وجود دارد که گزینه خروج به ان اضافه شد .
    ازمون ساخته شده و دانش اموز پاسخ داده .اما هنگام خارج شدن با مشکل مواجه شده و نتوانسته از ازمون خارج شود

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در انتهای فرم یا آزمون دکمه ارائه یا sumit قرار گرفته که برای خاتمه آزمون باید حتما کاربر تکمیل کننده فرم بر روی آن کلیک کند. پس از کلیک بر روی این دکمه پیغام ثبت پاسخ به کاربر نمایش داده می شود که نشان دهنده خاتمه آزمون می باشد.

  81. Sina

    سلام وقتتون بخیر
    من آزمون رو طراحی کردم و بعد از اینکه دانش آموزان آزمون دادن متوجه شدم امتیاز سوالات پریده ومجموع امتیازاتشون حساب نشده
    الان میشه کاری کرد؟ ممنون

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در بخش تنظیمات فرم می توانید فرم را محدود به یک دریافت یک پاسخ نمایید اما اینکه در ورود دوم نتایج آزمون نشان داده شود، در حال حاضر گوگل فرم چنین قابلیتی را ندارد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      امکان ویرایش پرسش نامه وجود دارد، اما اگر منظور شما پاسخ هایی که ثبت شده است می باشد خیر پاسخ های ثبت شده قابل ویرایش نمی باشد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر فرم را محدود به یک پاسخ کرده باشید از هر ایمیل (جیمیل) فقط یک پاسخ پذیرفته می شود اما پیشنهاد می شود.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      پس از انتشار امتیاز،در ایمیل ارسالی به کاربر علاوه بر نمایش امتیاز، لینکی وجود دارد که در آن پاسخ ها نمایش داده می شود.

  82. نرگس نجفی

    سلام. من از دانش آموزان آزمون گرفتم و آزمون هر نفر رو تصحیح کردم و بازخورد دادم. حالا چه جوری باید برای هر دانش آموز پاسخ نامه ی آزمون خودش رو ارسال کنم تا ببینه و متوجه اشکالاتش بشه؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      با در بخش پاسخها یا Responses و در قسمت فردی Individual و با کلیک بر روی انتشار امتیاز یا Release score میزان امتیاز کسب شده برای کاربر (از طریق ایمیل) ارسال می شود.

  83. یحیی

    سلام چطور می توانیم دسترسی به شرکت کنندگانی داشته باشیم که اسامی آنها نامرتبط است و با اسم های مجازی وارد شده اند در آزمون؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در بخش Responses یا پاسخها و در زبانه Individual یا فردی می توانید پاسخ های ثبت شده هر فرد و اسامی نامرتبط را مشاهده نمایید.

  84. نرگس سلیمی

    خوب بود ولی نمیشه برای یک سوال دوتا نمره گذاشت مثلا اگر گزینه ی الف رو انخاب کرد ۴ نمره بگیرد و اگر گزینه ی ب را انتخاب کرد۱نمره بگیرد

  85. Mobina

    سلام من میخوام برای هر دانش آموزم یک سوالهای متفاوت طرح کنم یعنی من یک سایت بزارم وبرای بچه ها هر کدوم سوال های متفاوت و شبیه به هم نباشد بیاید میشه آیا این کارو کرد🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در مورد سایت می توانید از cms های آماده مثل سایت ساز پوپش استفاده کنید، اما در مورد آزمون باید برای هر دانش آموز آزمون جداگانه ای را طرح نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      ما موردی مبنی بر هک فرمساز گوگل مشاهده نکرده ایم، اما جهت بررسی بیشتر خود شما نیز می توانید در اینترنت جستجو و در مورد آن تحقیق نمایید.

  86. فینا.ع

    سلام وقت بخیر
    در زیر سوالاتی که وارد کردیم میشه پاسخ رو هم وارد کرد. در صورتیکه اون قسمت رو پرکنم شرکت کننده ها میتونن جوابو ببینن؟؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در زیر هر پرسش دکمه ای با عنوان answer key یا کلید پاسخ وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید پاسخ صحیح و میزان امتیاز به پرسش را مشخص نمایید. و در صورتیکه پاسخ را در این بخش مشخص نمایید امکان مشاهده آن توسط تکمیل کننده آزمون وجود نخواهد داشت.

  87. مريم

    با سلام ایا این امکن وجود داره که شماره تلفنی که از طریق اون وارد لینک ازمون میشیم برای طراح سوال ارسال یادقابل تشخیص باشه؟

  88. مریم

    سلام
    با گوگل فرم یک نمونه آزمایشی ساختم به فرم آزمون در آوردم و جهت امتحان لینک را برای خودم و شخص دیگری ارسال کردم ولی متاسفانه با آن لینک اصلا وارد مرورگر هم نمی شود شد، و صفحه ای نمی آید، مشکل از کجا است

  89. آروین

    سلام وقتتون بخیر
    آیا این امکان وجود داره ک آزمونهایی ک توسط گوگل فرم ساخته شده رو برای تمرین دانش اموزان و داشتن تنوع سوال در گوگل سرچ کنم و یا آزمونهای طرح شده توسط خودم در گوگل قابل مشاهده باشه
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر منظور شما نمایش فرم در نتیجه جستجوی موتور جستجو است، خیر فرم ساخته شده توسط گوگل فرم امکان ایندکس شدن در موتور جستجوی گوگل را ندارد. برای اینکه آزمونهای طراحی شده توسط شما در گوگل قابل مشاهده باشد می توانید ساخت سایت را امتحان کنید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      گوگل فرم قابلیتی برای نمایش آی پی تکمیل کنند فرم ندارد. اما در بخش تنظیمات فرم می توانید این قابلیت را فعال کنید که برای تکمیل فرم کاربر باید حتما با حساب کاربری گوگل خود لاگین کرده باشد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      خیر گوگل فرم قابلیتی برای نمایش آی پی تکمیل کنند فرم ندارد. اما در بخش تنظیمات فرم می توانید این قابلیت را فعال کنید که برای تکمیل فرم کاربر باید حتما با حساب کاربری گوگل خود لاگین کرده باشد.

  90. محمد

    من بعد از اینکه سوالات انلاین رو درست کردم
    گزینه ارسال رو انتخاب کردم و ادرس سایت رو کوتاه کردم
    بعد از کپی آدرس و سرچ اون برا خودم بالا میاره ولی وقتی برا کسی ارسال میکنم برا اون شخص بالا نمیاره. حتی تو گروه هم ارسال می کنم همین اتفاق میفته.
    میخواستم بدونم چجوری این مشکل رو رفع کنم؟؟

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر از نرم افزار واتساپ برای انتشار لینک استفاده می کنید لینکهای کوتاه شده گوگل فرم توسط واتساپ پشتیبانی نمی شود و باید لینک اصلی را ارسال نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر از کوتاه کننده لینک استفاده کرده باشید، لینکهای کوتاه شده گوگل فرم توسط واتساپ پشتیبانی نمی شود و باید لینک اصلی را ارسال نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      احتمالا این را بطور کامل درج نکرده اید. برای ساده تر کردن لینک می توانید از کوچک کننده لینک که در همان بخش ارسال وجود دارد استفاده نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      قابلیتی برای افزودن نام و نام خانوادگی قبل از ورود به آزمون وجود ندارد. اما می توانید در خود فرم گزینه های نام و نام خانوادگی را اضافه و آنها را اجباری نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در انتهای هر پرسشی که اضافه می کنید یک گزینه به نام کلید پاسخ یا Answer key وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید پاسخ صحیح و در قسمت امتیازها یا points می توانید میزان امتیاز یا نمره پرسش را تعیین نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      خود فرم را می توانید به هر زبانی ایجاد نمایید اما در مورد آیتمهای فرم ، مربوط به تنظیمات زبان در حساب گوگل شما می شود. برای تغییر زبان در تنظیمات حساب گوگل کافیست در صفحه اصلی بر روی آیکون منوی اصلی main menu کلیک کنید و در پنجره باز شده بر روی گزینه setting کلیک کنید. در صفحه باز شده در قسمت Language بر روی زبان انگلیسی کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود بر روی گزینه Add another language کلیک و زبان فارسی را اضافه نمایید.

  91. فاطمه

    سلام. ازمون ریاضی رو دارم مینویسم اما نمیتوانم از علایم ریاضی استفاده کنم مثل رادیکال و توان و …چگونه و از کدام برنامه میتونم بارگذاری کنم چون از word نشد

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      خود گوگل فرم قابلیتی برای افزودن علائم ریاضی ندارد، اما پیشنهادی که خود گوگل جهت درج علائم ریاضی،توابع و … اعلام کرده این است مسئله را بصورت تصویر اضافه نمایید. به اینصورت که مسئله را در نرم افزار ورد یا هر نرم افزار دیگر ایجاد و از آن تصویر اسکرین شات تهیه نمایید و سپس در بخش پرسش در فرم گوگل تصویر را اضافه نمایید.
      برای بررسی بیشتر پیشنهاد می شود این لینک را نیز مشاهده نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      بطور کلی نباید مشکلی در مشاهده فرم وجود داشته باشد، باید ببینید از چه دستگاهی برای مشاهده فرم استفاده می کنند. ممکن است دستگاهی که از آن استفاده می کنند فونت فارسی را پشتیبانی نمی کند.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای افزودن پاسخ صحیح، در انتهای هر پرسشی که اضافه می کنید یک گزینه به نام کلید پاسخ یا answer key وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید پاسخ صحیح و همچنین میزان امتیاز پرسش را مشخص نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در بخش تنظیمات فرم و در زبانه آزمون ها یا Quizzes ، و در قسمت گزینه های آزمون یا Quiz options گزینه بعداً پس از بازبینی دستی یا Later, after manual review را انتخاب و ذخیره نمایید. در اینصورت پس از بازبینی و پس از اعلام شما نتیجه و امتیاز به ایمیل آزمون دهنده ارسال می شود.

  92. م

    سلام
    آزمون را ساختم و ارسال کردم چند نفر می گویند روی گزینه ها که می زنند فعال نمی شوند و نمی توانند گزینه ها را انتخاب کنند. لطفا بگویید مشکل از کجاست؟
    با تشکر
    خدا قوت

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      باید بپرسید که از چه دستگاهی برای تکمیل آزمون استفاده می کنند، اما به طور کلی نباید مشکلی در انتخاب گزینه ها باشد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      گوگل فرم این قابلیت را ندارد اما اگر در بخش تنظیمات کلی فرم گزینه محدود به یک پاسخ را فعال کرده باشید کاربر برای تکمیل آزمون اول باید با حساب گوگل خود لاگین نماید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای افزودن پاسخ صحیح، در انتهای هر پرسشی که اضافه می کنید یک گزینه به نام کلید پاسخ یا answer key وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید پاسخ صحیح و همچنین میزان امتیاز پرسش را مشخص نمایید.

  93. محمدرضا

    با سلام
    من آزمون رو طراحی کردم و برای آزمایش لینکش رو در پیام رسان «بله» ارسال کردم اما وقتی خواستم با گوشی خودم وارد لینک بشم بدون فیلتر شکن وارد نشد . میشه آیا کاری کرد که بدون فیلتر شکن هم وارد آزمون شد.
    با تشکر از شما

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای مشاهده آزمون نیازی به فیلتر شکن نمی باشد. ممکن است با تغییر آی پی در موبایل مشکل رفع شود. اما اگر رفع نشد ممکن است مشکل از طرف پیام رسان باشد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      بله – در نوار بالای فرم ساز آیکون سه نقطه وجود دارد که با کلیک بر روی آن منویی نمایش داده می شود که با کلیک بر روی گزینه همه همکاران یا Add collaborators پنجره ای نمایش داده می شود که امکان افزودن همکارن به فرم هم از طریق لینک و هم از طریق حساب گوگل وجود دارد.

  94. محمدرضا

    با سلام.
    من آزمون رو ساختم و لینکش رو برای اینکه ببینم کار می کنه یا نه در صفحه شخصی خودم در پیام رسان داخلی گذاشتم اما وقتی از طریق گوشی می خوام وارد آزمون بشم بدون فیلتر شکن وارد نمیشه ناگفته نماند که با کامپیوتر مشکلی نداره .چجوری میشه این مشکل رو حل کرد؟. با تشکر از شما.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای مشاهده آزمون نیازی به فیلتر شکن نمی باشد. ممکن است با تغییر آی پی در موبایل مشکل رفع شود. اما اگر رفع نشد ممکن است مشکل از طرف پیام رسان باشد.

  95. مینا

    سلام من آزمون را ساختم و لینکش هم دادم دانش آموزانم. ولی الان که وارد صفحه م میشم نمی تونم جواباشون را ببینم چکار کنم؟ ی فرم بدون عنوان برام باز میشه

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      اگر از مرورگر موبایل استفاده می کنید ضمن ورود به فرمساز فرم جدید ایجاد می شود و دیگر فرم قبلی قابل مشاهده نیست که برای مشاهده و ویرایش فرم قبلی می توانید از طریق گوگل درایو خود فرم را انتخاب و ویرایش نمایید.

  96. صادقی

    سلام
    آیا این آزمون قابلیت ورود با نام کاربری و رمز رو داره ؟ اگر نه ، شما چه پیشنهادی برای پایین آوردن احتمال تقلب توی این آزمون میدید؟
    مرسی از پاسخگویی شما

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      خود فرم بصورت مستقل خیر اما اگر در بخش تنظیمات فرم پاسخ را محدود به یک پاسخ کرده باشید در آن صورت کاربر باید حتما با حساب گوگل خود لاگین کرده باشد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در نوار بالای صفحه فرم ساز بر روی دکمه ارسال یا send کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود بر روی آیکونی پیوند (آیکونی که به شکل زنجیر است) کلیک کنید و لینکی که در بخش پیوند قرار گرفته را کپی و از هر طریقی که مد نظر شماست(شبکه های اجتماعی و …) به اشتراک بگذارید.

      ارسال فرم

  97. حامدرضا

    با سلام، پرسشنامه من قسمتی داره که کاربر باید فایل را آپلود نماید. زمان استفاده از این قسمت، کاربر حتما نیاز به لاگین با اکانت گوگل دارد. چطور می شه این محدودیت را از بین برد. لازم به ذکر که فایل ها بر روی گوگل درایو سازنده ذخیره می شه. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      به دلیل سیاستهای امنیتی گوگل، برای فرم هایی که قابلیت آپلود فایل داشته باشند کاربر باید حتما با حساب گوگل خود لاگین کرده باشد و فایلهای آپلود شده نیز به حساب درایو سازنده فرم منتقل می شود و در حال حاضر امکان رفع این محدودیت وجود ندارد.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در صورتی که فرم شما از نوع quiz یا آزمون باشد در بخش پاسخ ها یا Responses که در مطلب توضیح داده شده امتیاز و نمره هر شخص قابل مشاهده می باشد.
      برای اینکه بتوانید فرم را به صورت quiz یا آزمون در آورید کافیست در نوار بالای صفحه فرمساز بر روی آیکون تنظیمات یا setting (آیکون چرخ دنده) کلیک نمایید. در پنجره باز شده در آخرین زبانه، quizzes یا آزمون ها با فعال کردن گزینه “Make this a quiz” یا “به آزمون تبدیل شود” می توانید فرم خود را به آزمون تبدیل نمایید.

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      در صورتی که فرم شما از نوع quiz یا آزمون باشد در بخش پاسخ ها یا Responses که در مطلب توضیح داده شده امتیاز و نمره هر شخص قابل مشاهده می باشد.

  98. معلم ریاضی

    سلام
    لطفا راهنمایی کنید؛
    چطور می تونم پرسشنامه ی درست شده را به کوئیز تبدیل کنم آیا راهی وجود دارد یا از اول دوباره باید شروع کنم

  99. خانم معلم

    سلام یه سوال دیگه من ازمون رو ساختم لینک رو برای دانش اموزام فرستادم ولی بعضیاشون میگفتن برام باز نمیشه ایا حتما باید جیمیل داشته باشن

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      خیر نیازی به اینکه حتما از سرویس جی میل استفاده شود نیست و می توان هر ایمیل دیگری را ثبت کرد. البته اگر فرم را محدود به دریافت یک پاسخ از کاربر کرده باشید برای تکیمل فرم باید حتما کاربر با حساب جیمیل خود لاگین کرده باشد.

  100. خانم معلم

    سلام ، دوتا سوال داشتم
    اول اینکه ایا میشه دانش اموز قبل از ورد به ازمون نام و نام خانوادگیشو بنویسه اصلا این قابلیت رو داره یا نه؟
    دوم اینکه حالا که مثلا دانش اموزان ازمون رو جواب دادن من چجوری برم جواب هارو ببینم و همون صفحهدبرام باز بشه،چون وقتی میرم دوباره سایت گوگل فرم ،ساخت فرم نگار جدید رو بهم پیشنهاد میده من چجوری میتونم برم تو همون صفحه ای که فرم ساختم و اونجا پاسخ هارو مشاهده کنم؟
    ممنون

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      مورد اول، قبل از ورود خیر اما می توانید در خود فرم فیلدهایی را برای دریافت نام و نام خانوادگی ایجاد نمایید.
      مورد دوم، برای مشاهده پاسخ ها در هر صورت باید وارد فرم مورد نظر شوید. می توانید صفحه فرم را به bookmark های مرورگر خود اضافه نمایید

  101. سپیده

    سلام من آزمون آنلاین طراحی کرده ام ولی وقتی آزمون انجام میشه امکان پاسخگویی مجدد فعال هست که من میخوام فعال نباشه چه باید بکنم

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      امکان محدود کردن کاربر به یک پاسخ وجود دارد اما در اینصورت کاربر باید حتما با حساب گوگل خود لاگین کند.
      در نوار بالا در فرم ساز گوگل بر روی آیکون تنظیمات(آیکون چرخ دنده) کلیک کنید. در پنجره باز شده در زبانه یا تب کلی گزینه محدود به یک پاسخ را فعال نمایید.

  102. فارا

    فرم آزمون رو در گوگل فرم ساختم و لینکش هم به اشتراک گذاشتم. حالا از کجا بفهمم که این فرم تکمیل شده مربوط به کدام دانش آموز است. یعنی دانش آموز در کجا باید اطلاعاتش را وراد کند لطفا راهنمایی بفرمائید ممنونم

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      می توانید فیلدی را برای گرفتن نام و نام خانوادگی از کاربر در فرم اضافه و آن را ضروری نمایید.
      همچنین با کلیک بر روی آیکون تنظیمات(آیکون چرخ دنده) در نوار بالای فرم ساز پنجره ای باز می شود که در زبانه یا تب کلی تیک گزینه جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل را فعال نمایید تا ضمن تکمیل فرم، آدرس ایمیل کاربر نیز از وی خواسته شود.

  103. محمد

    من می خواهم زمان ازمون را خودم تعیین کنم که مثلا این ازمون در مدت ۲۰دقیقه زمان داردوبعد از مدت ۲۰ دقیقه تمام شود چگونه باید این کار را انجام دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *