ساخت وبلاگ حرفه ای با دامنه اختصاصی و بدون تبلیغات

ساخت وبلاگ حرفه ای با دامنه اختصاصی و بدون تبلیغات

برای حضور در دنیای تجارت الکترونیک، کسب و کارها نیاز به پلتفرمی دارند که می تواند شامل وبلاگ، وب سایت و همچنین اپلیکیشن باشد. از طرفی برای داشتن این پلتفرم ها، باید هزینه انجام شود. ساخت وبلاگ حرفه ای ارزان ترین راه برای داشتن یک پاتفرم آنلاین به شمار می رود. اما حرفه ای تر است که یک کسب و کار برای خود حتما یک دامین مستقل به صورت یک سایت داشته باشد. در داخل سایت برای سئوی بهتر، لازم است یک وبلاگ تعریف شود که بتوان از این طریق تولید محتوای مناسب انجام داد و ورودی زیادی از موتورهای جستجو به سایت آورد. ساخت وبلاگ حرفه ای و ارزان یکی از دغدغه های افراد و کسب و کارهایی است که ارزش ورود به دنیای تجارت الکترونیک را دریافته اند. اما هزینه های سنگین طراحی و راه اندازی سایت را نمی توانند پرداخت نمایند.

راه حل بسیار مناسبی مانند استفاده از سیستم های سایت ساز می تواند بسیار کاربردی باشد و هزینه های طراحی و ساخت سایت و ساخت وبلاگ حرفه ای را به طور چشمگیری پایین آورده و سرعت طراحی را نیز به طور بسیار قابل توجهی بالا ببرند. در این مطلب به این سیستم ها اشاره کرده و به معرفی یکی از سیستم سایت ساز بنام پوپش می پردازیم. با ما همراه باشید.

وبلاگ چیست؟

در حقیقت وبلاگ به صفحات وبی گفته می شود که متعلق به افراد یا گروه هایی است و در آن بسته به موضوع مورد نظرشان پست ها و مطالب متوالی قرار می دهند. وبلاگ یا بلاگ که در ابتدا به معنی دفترچه خاطرات آنلاین معرفی شد، از دو واژه Web که شبکه جهانی اطلاعات معنی می شود و Log که به فایل هایی گفته می شود که تمام اتفاقاتی که در یک کامپیوتر می افتد را ثبت می کند . واژه بلاگ Blog توسط Peter Merholz ابداع شد . پس از آن Evan Williams که برنامه نویس مشهوری است، درسیستم وبلاگدهی مشهور گوگل واژه Blogger  را خلق کرد و پس از آن سیستم وبلاگ نویسی Blogger را نوشت.

برخی هنرمندان، ادیبان و شعرا از ساخت وبلاگ حرفه ای به منظور انتشار آثارشان استفاده می کنند. برخی صاحب نظران در زمینه های مختلف نیز عقاید خود را در وبلاگشان بیان می کنند. بعضا برخی افراد حتی برای ارائه مطالب آموزشی رایگان از وبلاگ سود می برند. برخی دیگر هم خاطرات خود مثلا خاطرات سفرهایشان را در قالب سفرنامه در وبلاگ قرار می دهند.

اما کاربرد دیگری نیز امروزه در سئو یا بهینه سازی سایت، برای وبلاگ ها در نظر گرفته شده است. در حقیقت برای هر سایت در سیستم های وبلاگ دهی مختلف وبلاگ هایی موازی می سازند  و مطالبی مربوط به آن را در آن ها انتشار می دهند تا بتوانند از این طریق بک لینک های زیادی هم برای سایت اصلی ایجاد نمایند.

سرویس های وبلاگدهی بسیاری این امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما میگذارند و شما هیچ پولی برای ساخت وبلاگ حرفه ای نمی پردازید. در حقیقت سرویس های وبلاگدهی از قراردادن تبلیغ به ویژه تبلیغات بنری در ۴ گوشه وبلاگ ها درآمد خود را بدست می آورند. از این رو برایشان صرف دارد که وبلاگ نویسان بتوانند مطالب بهتری در وبلاگ های خود منتشر کنند که پر بازدید بشود و در حقیقت برای دامین آن ها ارزش بیشتری ایجاد کنند تا بتوانند در ازای مبالغ بالاتری بنرهای تبلیغاتی را در صفحات وبلاگ ها قرار دهند.

در دنیا سرویس های وبلاگ دهی بسیار معروفی مانند بلاگر سال هاست به مردم از سراسر دنیا خدمت رسانی می کنند. خوشبختانه در کشور خودمان هم بیش از یک دهه است که وبلاگ دهی هایی وجود دارند. این سرویس های وبلاگ دهی همه ساله سعی دارند امکانات بیشتری برای کاربران خود فراهم کنند تا بتوانند کاربران بیشتری را برای خود جذب کنند و هم بتوانند از طریق داشتن وبلاگنویس های خوب، محتوای پربازدید بیشتری هم داشته و در واقع تبلیغات گران تری را در سایت خود قرار دهند.

تفاوت وبلاگ و وبسایت

کدام بهتر است وبلاگ یا وب سایت ، ساخت وبلاگ حرفه ای صرفا به منظور اطلاع رسانی انجام می شود. اما وب سایت اینگونه نیست . از وب سایت به منظور ارائه خدمات استفاده می شود. وبلاگ ها قابلیت این را ندارند که خدمات آنلاین را انجام دهند اما وب سایت ها به منظور ارائه خدمات و کاتالوگ های آنلاین ساخته می شوند. وبلاگ یک رسانه ای است که در بازه های زمانی کوتاه آپدیت می شود و در بازه های زمانی مشخص و یا نامشخص مطالب خود را به روز می کنند. اکثر سیستم های وبلاگدهی خودشان به شما امکان می دهند با خرید دامین بتوانید وبلاگ خود را به وبسایت تبدیل کنید و اکثرا این فروش دامین به شما را نیز خودشان انجام می دهند.

اهمیت ساخت وبلاگ حرفه ای برای سئو

در بخش های قبلی اسم از وبلاگ برده شد و لازم دیدیم لزوم وجود بخشی به نام وبلاگ را در هر نوع سایتی که مد نظر شما است ذکر کنیم. مهم نیست شما چگونه سایتی می خواهید سفارش دهید. سایت فروش بلیط، سایت فروشگاه کالا و هر نوع سایت دیگری برای سئوی بهتر و بهینه سازی مناسب در موتورهای جستجو به تولید محتوای به روز و مناسب نیاز دارد. این تولید محتوا در قسمت وبلاگ وبسایت انجام می گیرد. از این رو اگر می خواهید در جستجوی کلمات کلیدی اصلی سایتتان رتبه بهتری در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو داشته باشید، تولید محتوا در بخش وبلاگ وبسایت را هرگز کوچک نشمارید و آن را بشدت جدی بگیرید.

چون پنل مدیریت سایت شما که در سیستم پوپش ساخته می شود بسیار راحت و کاربردی است می توانید به راحتی وبلاگ خود را اداره کرده تولید محتوا را نیز انجام دهید و مطالب روزانه در وبلاگ خود قرار دهید. این مزیت برای شما بسیار صرفه اقتصادی دارد. زیرا می توانید خودتان کار تولید محتوا را انجام دهید و برای این کار برون سپاری نکرده و یا نیرویی استخدام نکنید. البته لازم است قبل از شروع این کار کمی با سئو آشنا شده و در نظر داشته باشید تولید محتوا کاری راحت و بی ارزش نیست. بلکه باید محتوای شما کپی نشده و ناب و دست اول باشد تا بتوانید رتبه خوبی در گوگل به دست آورید. یادتان باشد مطالب کپی نه تنها کمکی به سایت شما نمی کند بلکه سایت شما را مورد جریمه گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *