ساده ترین راه قرار دادن نقشه گوگل در سایت چیست ؟

ساده ترین راه قرار دادن نقشه گوگل در سایت چیست ؟

ساده ترین راه قرار دادن نقشه گوگل در سایت چیست ؟

زمانی که یک وب سایت راه اندازی می کنید، باید قرار دادن یک نقشه در سایت را نیز در نظر بگیرید چرا که اگر در کنار سایت ، محل فیزیکی را نیز مشخص نمایید، دیدن موقعیت شما در نقشه می تواند به بازدیدکنندگان احساس بهتری نسبت به شما بدهد. همچنین این روش یکی از راههای موثر در جهت گیری و ارتباط بهتر کاربران و مشتریان با شما می باشد. اما چگونه و با استفاده از چه ابزارهایی می توان نقشه را در سایت قرار داد. نقشه گوگل امروزه پیشرفته ترین و محبوب‌ترین خدمات نقشه‌برداری را دارا می باشد و طیف وسیع و گسترده‌ای از ابزارها و خدماتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از ابزارهای پرکاربرد آن‌ در سایت خود استفاده کنید.

نقشه گوگل ابزاری بسیار ساده و آسان است که به شما این امکان را می‌دهد، بدون نیاز به کدنویسی زیاد و وقت گیر از پتانسیل های کامل نقشه گوگل در سایت خود استفاده کنید.

در این آموزش می خواهیم نحوه قرار دادن نقشه گوگل مپ را در سایت به ساده ترین شکل آموزش دهیم. برای شروع می توانید به آدرس maps.google.com بروید و یا اینکه عبارتهای نقشه گوگل یا google map را در گوگل جستجو نمایید.

اولین قدم پیدا کردن و نشانه گذاری موقعیت در نقشه است. که می توانید با گرفتن و حرکت دادن نقشه موقعیت مورد نظر خود را بر روی نقشه پیدا کنید، و با استفاده از اسکرول موس می توانید نقشه را به حالت zoom in و zoom out در آورید. و یا اینکه با استفاده از کادر جستجو مکان مورد نظر خود را جستجو نمایید.

یافتن موقعیت

یافتن موقعیت

در مرحله بعدی در موقعیت مورد نظر بر روی نقشه راست کلیک کرده و از منو باز شده گزینه “چه چیزی اینجاست؟” یا (whats here)کلیک نمایید.

چه چیزی اینجاست؟

در پایین صفحه کادر کوچکی ظاهر می شود که در آن موقعیت جغرافیای محلی که بر روی آن رات کلیک کرده اید نمایش داده می شود.

چه چیزی اینجاست؟

بر روری موقعیت در کادر مشخص شده (عدد طول و عرض جغرافیایی) کلیک نمایید تا اطلاعات آن در پنل اطلاعات نمایش داده شود.

پنل اطلاعات موقعیت

با کلیک بر روی دکمه اشتراک گذاری یا share پنجره دیگری با می شود.

در پنجره باز شده در زبانه جاسازی نقشه یا Embed a map کد اسکریپتی قرار دارد که با کپی کردن کد بصورت کامل و قرار دادن آن در محل دلخواه در سایت می توانید نقشه گوگل را در سایت خود نمایش دهید.

اشتراک گذاری نقشه

تغییر اندازه کادر نقشه 

تغییر اندازه کادر نقشه

برای تغییر اندازه کادر نقشه کد اسکریپتی که کپی کرده بودید را در نوت پد ویندوز چسبانده و مقادیر width و height را به دلخواه و بر حسب پیکسل تنظیم نمایید.

تغییر اندازه نقشه

استفاده از دیگر خدمات دهندگان نقشه

یکی دیگر از سرویسهای خدمات دهنده نقشه، جستجوگر ایرانی پارسی جو می باشد که همانند گوگل خدمات نقشه ارائه می دهد و مدیران سایتها و وب مسترها می توانید از ابزار نقشه پارسی جو نیز در سایت خود استفاده نمایید. استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانی توصیه می شود.

قرار دادن نقشه گوگل در  سایت برای کاربران سایت ساز پوپش 

قرار دادن نقشه گوگل در  سایت برای کاربران سایت ساز پوپش

کاربرانی که از سیستم سایت ساز پوپش استفاده می کنند برای قرار دادن نقشه در سایت می توانند کد اسکریپت نقشه را با استفاده از ماژول اسکریپت در ویرایشگر قالب در سایت خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *