نحوه ارتباط با مشتریان – crm و تاثیر آن در فروشگاه آنلاین

نحوه ارتباط با مشتریان - crm و تاثیر آن در فروشگاه آنلاین - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نحوه ارتباط با مشتریان – crm و تاثیر آن در فروشگاه آنلاین – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

سایت های اینترنتی امروزه بخش قابل توجهی از خرید و فروش را از بازار فیزیکی خارج کرده و به خود اختصاص داده اند. پس دیگر داشتن یک سایت فروشگاهی اصلا لوکس به شمار نرفته و کاملا ضروری به نظر می رسد. حتی برای بهتر ظاهر شدن در این عرصه اپلیکیشن فروشگاهی نیز بسیار لازم می نماید. اما کاربر پسند بودن سایت و اپلیکیشن بسیار مهم می باشد. زیرا کاربران باید به شما اعتماد پیدا کنند تا از شما خرید کنند. از این رو نحوه ارتباط با مشتریان در فروشگاه آنلاین بسیار امری مهم به نظر می رسد. در این مطلب به این مورد اشاره می کنیم و این مورد را نیز گوشزد می کنیم که ارتباط با مشتری حتما باید در ساخت سایت گنجانده شود.

به طور کلی ارتباط با مشتری چیست؟

به طور کلی ارتباط با مشتری چیست؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کلان برای تمام کسب و کار است که با هدف بهینه کردن سود، درآمد و رضایت مشتریان به کار گرفته میشود و برای محقق کردن این هدف، همه ی فعالیتهای کسب و کار را حول گروه های مختلف مشتریان سامان میدهد و میکوشد رفتارهایی را در کسب و کار ایجاد کرده و توسعه دهد که نهایتا به رضایت بیشتر مشتریان منتهی شود.

این یک توضیح کلی و یک استراتژی بالا دستی می باشد. اما کسب و کارها برای عملی کردن این استراتژی معمولا از روش های مختلفی استفاده می کنند. اولین مساله مهم در این زمینه ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مشتریان است. هر چه بیشتر موفق شوند راه های ارتباط با مشتری را در اختیار داشته باشند می توانند در فروش های بعدی موفق تر باشند. از یاد نبرید که کسی که یک بار از شما خرید کند هم پتانسیل خریدهای دیگر را دارد و هم می تواند خرید از شما را به نزدیکانش توصیه کند.

راههای ارتباط مشتری با کسب و کار آنلاین

راههای ارتباط مشتری با کسب و کار آنلاین

در مورد کسب و کارهای اینترنتی به طور اختصاصی سایت ها و اپلیکیشن های فروشگاهی بحث کمی خاص می شود. در مورد این پلتفرم ها حتما باید در مرحله طراحی فکری برای نحوه ارتباط با مشتریان با سایت انجام شده باشد. بسیاری از سایت ها پشتیبانی آنلاین در اختیار دارند. یعنی در بخشی از سایتشان به عنوان مثال فیلدی برای نوشتن پرسش توسط مخاطبان سایت قرار داده شده و در بالای فیلد نوشته شده پشتیبان آنلاین در خدمت شماست. هر سوالی که فرد بپرسد را پشتیبان در لحظه جواب می دهد. البته این برای شرکت های بزرگ تر که پرسنل کافی در اختیار دارند عملی است. وگرنه این گونه نحوه ارتباط با مشتریان می تواندبسیار هزینه بر باشد.

اما حداقل کاری که باید در هر سایتی برای نحوه ارتباط با مشتریان انجام شود، قرار دادن قسمت تماس با ما است. در این صفحه شما می توانید فیلدی قرار دهید که مشتری با نوشتن ایمیل و نام خود، متن سوالش را نیز بنویسد و همانجا ارسال کند. در بالای همین قسمت بهتر است آدرس ایمیل پشتیبانی خود، شماره تماس و شبکه های اجتماعی و پیام رسان هایی که دارید را نیز درج کنید تا مشتری با هر کدام از وسایلی که راحت تر است با شما تماس بگیرد. این گونه نحوه ارتباط با مشتریان انگیزه خرید را در خریداران تقویت می کند.

این موضوع برای شما محاسن زیادی دارد. اولا ممکن است یک خریدار مردد با پرسیدن سوالش و گرفتن پاسخ از شما خرید کند. همچنین ممکن است یک مشتری قبلی در زمینه محصولی که از شما خریده سوالی بپرسد و اگر پاسخ خوب دریافت کند رضایتش بالا رفته و به خریدهای بعدی ترغیب شده و دیگران را  نیز به خرید از شما تشویق کند.

همچنین وقتی مشتری از طریق ایمیل یا شماره اش با شما تماس می گیرد، شما نیابد این اطلاعات را بی ارزش بدانید. باید ایمیل و شماره مشتریانتان را جمع کنید و یک بانک اطلاعات بزرگ از مشتریانتان بسازید و هنگامی که فروش ویژه یا پیشنهاد ویژه ای دارید به این افراد خبر دهید. ممکن است محصول جدیدی تولید کرده یا ارائه دهید. این افراد یا خودشان می توانند خریدار شما باشند یا در صورت رضایت از شما، محصول شما را به دیگران پیشنهاد کنند.

سایت خود را با در نظر گرفتن امکان ارتباط مشتری طراحی کنید

سایت خود را با در نظر گرفتن امکان ارتباط مشتری طراحی کنید

همان طور که عرض شد باید حتما در طراحی سایت صفحه تماس با ما قرار داده شده و امکان ارسال نظر توسط مشتریان و همچنین راه های تماس با کسب و کارتان در این صفحه قرار داده شود. حتی آدرس فیزیکی کسب و کارتان را نیز در این صفحه قرار دهید. می توانید شماره تماس، ایمیل آدرس و آدرس دفتر خود را در فوتر سایت نیز قرار دهید. همچنین اگر امکان این موضوع برایتان وجود دارد پشتیبان آنلاین برای سایتتان قرار دهید. همچنین بسیار مناسب است که بخشی به اسم پاسخ به سوالات متداول در سایت خود قرار دهید تا بسیاری از سوالاتی که ممکن است برای هر یک از مشتریان پیش بیاید پاسخ داده شود.

اما خود شما آیا می توانید سایتتان را طراحی کنید یا باید حتما این موارد را از یک طراح بخواهید که برایتان انجام دهد؟ احتمالا نمی توانید باور کنید، اما خود شما بدون داشتن دانش برنامه نویسی و بدون نیاز به کدنویسی می توانید یک سایت شکیل و با امکانات برای کسب و کار خود طراحی کنید و نحوه ارتباط با مشتریان در فروشگاه آنلاین را در آن به خوبی رعایت کنید. سیستم سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش این امکان را به شما می دهد که بدون کدنویسی سایت خود را طراحی نمایید.

هر صفحه ای که بخواهید از جمله همین صفحه تماس با ما را هم می توانید از این طریق در سایت خود قرار دهید. همچنین در این سیستم می توانید برای کسب و کار خود اپلیکیشن فروشگاهی استاندارد که در مارکت های معتبر تایید می شود را سفارش دهید و آن را با کمترین هزینه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *