چند نکته مهم در ساخت سایت واکنشگرا

چند نکته مهم در ساخت سایت واکنشگرا - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

چند نکته مهم در ساخت سایت واکنشگرا – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

امروزه بسیاری از کاربران فضای مجازی از طریق موبایل و تبلت وارد اینترنت می شوند و سایت ها را باز می کنند. از این رو باید سایت ها برای دستگاه های مختلف و انواع گجت ها نسخه مناسب سازی شده داشته باشند. در حقیقت ابعاد قالب های آن ها برای هر دستگاه باید بتواند به تناسب تغییر کند. ساخت سایت واکنشگرا در حقیقت یعنی احترام به کاربرانی که از طریق دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت وارد سایت می شوند. هر روزه استفاده کنندگان از موبایل های هوشمند زیادتر شده و کاربران اینترنت از طریق موبایل بیشتر نیز می شوند. پس برای حفظ مخاطبان سایت باید ریسپانسیو بودن طراحی حتما لحاظ شود.

اگر فردی وارد سایت شما شود و ببیند سایت شما برای موبایل نسخه مناسب ندارد به سرعت سایت شما را ترک می کند. این ترک سریع سایت توسط کاربران سیگنالی به گوگل می فرستد که سایت شما مطالب جذابی ندارد و سایت شما در نتایج جستجوی گوگل افت خواهد کرد.

مزیت های ساخت سایت واکنشگرا 

مزیت های ساخت سایت واکنشگرا

سایتی که به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو طراحی می شود، با سایز های نمایشگر های مختلف مانند موبایل ها، تبلت ها و لپ تاپ ها و … سازگار بوده و در مرورگرهای اینترنت در دستگاه های مختلف نیز به خوبی نمایش داده می شود. اگر سایتی واکنش گرا طراحی شود، هزینه ای به مراتب کمتر از طراحی نسخه جدا برای موبایل خواهد داشت. همان طور که در بخش قبل هم عرض کردیم سایتی که واکنش گرا است کاربران زود آن را ترک نمی کنند. پس گوگل هم آن ها را ارزشمند شمرده و در موتورهای جستجو مانند گوگل ارزش بیشتری پیدا خواهند کرد.

تشخیص سایت های واکنشگرا

تشخیص سایت های واکنشگرا

یک راه این است که با موبایل و تبلت سایت را باز کنیم. اگر نسخه مناسب ابعاد آن ها بود یعنی ساخت سایت واکنشگرا  است. اما اگر موبایل و تبلت در دسترس نبود، سایت را در لپ تاپ یا کامپیوتر باز کنید و عرض مرورگر را به آهستگی کم و زیاد کنید. اگر سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا باشد مشاهده خواهید کرد که اندازه و چیدمان اجزاء آن مطابق با تغییر عرض صفحه تغییر می کند. در غیر این صورت سایت واکنش گرا نیست.

اشتباهات در طراحی سایت واکنشگرا

اشتباهات در طراحی سایت واکنشگرا

برخی طراحی های سایت های واکنش گرا دارای ایراداتی هستند که به اختصار اشاره می نماییم. اولین مورد اشتباه در ساخت سایت واکنشگرا به کار بردن متن های طولانی است. زیرا متن های طولانی در موبایل سخت خوانده می شود. کاربران موبایل با صفحه نمایش کوچکتری سر و کار دارند. از این رو برای رفتن تا ته متن باید چندین بار صفحه را لمس کنند. فونت ریز و نامناسب نیز کاربران موبایل را اذیت می کند. پس باید از این موارد اجتناب کنید.

حتما دیده اید که برخی وب سایت ها در بالای صفحه وب سایت خود، شماره تماس خود را درج می کنند. این شماره گاها یک تصویر و یا یک نوشته است. در نسخه موبایل وب سایت شما ضرورت ایجاد دکمه تعاملی تماس با دستگاه موبایل کاربر اهمیت پیدا میکند. استفاده از لینک تماس تلفن در این شماره تلفن ها میتواند به تماس راحت تر کاربر با شما کمک نماید.

ساخت سایت واکنشگرا با سایت ساز پوپش

ساخت سایت واکنشگرا با سایت ساز پوپش

سایت ساز پوپش یک سیستم طراحی سایت است که بدون داشتن دانش برنامه نویسی امکان طراحی سایت را به کلیه متقاضیان داشتن سایت به ویژه صاحبان کسب و کارها می دهد. از بهترین ویژگی های طراحی سایت با سایت ساز پوپش، ساخت سایت واکنشگرا بصورت کاملا حرفه ای است که باعث می شود سایت شما در جذب مخاطبان موبایل نیز موفق شده و در موتورهای جستجو نیز رشد رتبه پیدا کند. حال بیشتر به سایت ساز پوپش اشاره می نماییم تا با خدمات این سیستم بیشتر آشنا شوید.

مکانیزم سایت ساز پوپش بدین صورت است که امکان طراحی سایت را به هر کسی بدون داشتن دانش برنامه نویسی می دهد. بدین صورت که با کمک روش Drag & Drop طراحی سایت، توسط خود شما انجام می شود. Drag & Drop یعنی ساخت سایت فقط با جابجایی المانها در صفحه بوسیله کار با موس انجام می شود. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم در واقع تمامی قسمت هایی که در صفحه سایت شما باید قرار بگیرند مانند متن، عکس و تصویر، ویدیو، منو، دکمه ها و تمام اجزای سایت را می توانید به آسانی با موس کشیده و در هر جای سایت که خودتان تشخیص می دهید قرار دهید. در این روش سایتی کاملا مطابق با ایده ها، نیازها و سلیقه شما طراحی می شود. حسن دیگر آن نیز صرفه جویی در هزینه های بالای طراحی سایت است.

امکانات ارائه شده در سیستم سایت ساز پوپش

امکانات ارائه شده در سیستم سایت ساز پوپش

این سیستم امکانات دیگری نیز خدمت شما عزیزان ارائه می نماید. اولین مورد تعداد زیادی قالب طراحی شده و آماده است که رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته تا در سایت خود قرار دهید. همچنین می توانید در این قالب ها تغییرات مورد نظر خود را هم اعمال کنید. همان طور که عرض شد این سیستم در کاهش هزینه های شما بسیار موثر است. یکی دیگر از نمونه های این مطلب این است که هر گونه تغییر در سایت برای شما به راحتی و توسط خودتان انجام می گیرد. اما اگر شرکت های طراح کار سایت شما را انجام داده باشند، هر تغییری با دریافت هزینه سنگین فقط توسط این شرکت ها انجام می پذیرد. همچنین در لیست قالبهای آماده قالب با قابلیت واکنشگرایی نیز موجود می باشد.

این سیستم بسیار پیشرفته و کاربردی، فکر دوره پس از طراحی و  راه اندازی سایت شما را نیز کرده است. شما در دوره کاربری سایت باید پست های روزانه و محصولات فروشگاه اینترنتی خود را در سایت قرار داده و مرتب سایت را بروز رسانی کنید. اگر پنل مدیریتی سایت پیچیده باشد، کاربران به راحتی نمی توانند خودشان سایت خود را اداره کنند. از این رو پنل ساده و کاربردی سیستم پوپش یک مزیت بسیار عالی به شمار می رود. امکان مدیریت تصاویر و عکس ها و اسلاید شو نیز به ساده ترین شکل ممکن برای عزیزان اولین موردی است که در پنل مدیریت پیش بینی شده است. از طریق سایت اینترنتی این مجموعه و همچنین شماره های تماس آن می توانید ساخت سایت مد نظر خود را سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *