چگونه سایتی زیبا طراحی کنیم(بخش پنجم) – کار با آیکونها

چگونه سایتی زیبا طراحی کنیم(بخش پنجم) - کار با آیکونها - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

چگونه سایتی زیبا طراحی کنیم(بخش پنجم) – کار با آیکونها – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

در این مطلب در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش درباره نحوه استفاده از آیکون ها در وب سایت‌ها را بررسی خواهیم کرد. آیکونها در ساخت سایت  وب سایت می‌توانند بسیار مهم باشند و طراحی وب سایت ما را بهبود بخشند و اگر به خوبی از آن‌ها استفاده شود، سایت شما ظاهر بهتری خواهد داشت. در واقع آیکونها قدرت بسیار خارق العاده در تعیین ظاهر و احساس یک وب سایت  را بطور کامل دارند ، اما استفاده ضعیف و نادرست از آیکون ها می‌تواند باعث گیجی و سردرگمی کاربران در هنگام استفاده شوند. یک دستورالعمل ساده و راحت برای استفاده از آیکونها وجود دارد که در ادامه مطلب در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش آن را شرح خواهیم داد.

استفاده از آیکون برای نمایش مراحل - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

استفاده از آیکون برای نمایش مراحل – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

شما می‌توانید در ساخت سایت  خود از آیکونها برای نشان دادن مراحل آینده و یا گام های بعدی در وب سایت خود و یا یک محصول یا خدماتی که یک کاربر باید برای رسیدن به هدف خود دنبال کند، استفاده کنید.به عنوان مثال نحوه سفارش دادن محصول در سایت.

نمونه استفاده از آیکون برای نمایش مراحل - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نمونه استفاده از آیکون برای نمایش مراحل – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

این یک روش قدرتمند و مدرن برای نشان دادن چیزی است که از طرف شما ارائه می‌شود. شما در واقع می‌توانید به کاربر کمک کنید تا به سرعت از یک صفحه بازدید کند و متوجه شود که هدف راهانداری آن صفحه از وب سایت چیست. بنابراین توصیه می شود که از آیکون ها در طراحی خود در این روش استفاده کنید.

استفاده از آیکون برای اکشن ها و لینک ها - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

استفاده از آیکون برای اکشن ها و لینک ها – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نمونه استفاده از آیکون برای اکشن ها و لینک ها - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نمونه استفاده از آیکون برای اکشن ها و لینک ها – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

می‌توانید از آیکون ها برای اکشنها و پیوندها استفاده کنید. سایت‌های معروف وب مانند فیس بوک یا یوتیوب دقیقا این کار را انجام داده اند . اما در این روش دو قاعده برای پیروی وجود دارد. اول اینکه آیکون باید به طور آنی قابل‌تشخیص و تفسیر باشد و دوم اینکه اگر فضای کافی داشتید بر روی آیکون حتما برچسب بگذارید چون در غیر این صورت ممکن است کاربران خود را گیج کنید.

آیکون ها نباید در یک جای سایت قرار بگیرند - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

آیکون ها نباید در یک جای سایت قرار بگیرند – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

در طراحی سایت هر کاری که با آیکونها انجام می‌دهید نباید صفحه سایت را شلوغ و یا تمامی آیکونها را در یک قسمت قرار دهید. قرار نیست تمام سایت از آیکونها پوشیده شود. مانند خیلی از سایتهای که از آیکونهای شبکه های اجتماعی به تعداد زیاد و کنار هم استفاده می کنند.

استفاده از آیکون با کیفیت - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

استفاده از آیکون با کیفیت – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نمونه استفاده از آیکون با کیفیت - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

نمونه استفاده از آیکون با کیفیت – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

از آیکونهای با کیفیت و شفاف استفاده نمایید تا آیکون کم اهمیت جلوه نکند. کیفیت پایین آیکون در صفحه نمایش های با وضوح بالا و در اکثر گوشی های هوشمند کاملا خود را نشان می دهد و این می تواند از اعتبار سایت شما بکاهد مخصوصا زمانی که می خواهید از آیکون به عنوان لوگو در سایت خود استفاده نمایید.

بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *