گواهینامه ssl – https چیست و چه مزیت هایی دارد.

https چیست و چه مزیت هایی دارد - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

https چیست و چه مزیت هایی دارد – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

امروزه هر کسب و کاری در دنیای مجازی وب سایت یا صفحه ای برای معرفی محصولات و خدمات خود دارد و از این طریق خدمات و محصولات خود را به فروش می رسانند. و به همین دلیل موضوع امنیت وب سایتها از اهمیت بالائی برخوردار میباشد. متاسفانه وب سایت ها خصوصا وب سایتهایی که در آنها بین کاربر و وب سایت اطلاعات مهم رد و بدل می شود. بانکها، سایتهای فروشگاهی، درگاههای پرداخت و … همیشه در معرض خطرات امنیتی هستند و احتمال دسترسی شخص ثالث به اطلاعات مهم وجود دارد؛ اما جای نگرانی نیست. شما می توانید یک لایه امنیتی را بر روی وب سایت خود فعال نمایید و اطلاعات را بین کاربر و وب سایت بصورت رمز گذاری شده رد و بدل نمایید. این لایه امنیتی Secure Sockets Layer یا اصطلاحا (گواهی ssl ) نام دارد که با  پروتکل انتقال Hyper Text Transfer Protocol یا اصطلاحا (HTTP)  ترکیب شده و HTTPS را بوجود می آورد. جهت آشنایی بیشتر ادامه مطلب را در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش مطالعه فرمایید.

در HTTPS نشانی اینترنتی با ( https: / / ) آغاز می‌شود و در آن از پورت ۴۴۳ برای برقراری ارتباط استفاده می‌ شود.

https در ابتدای آدرس

مزایای https - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

مزایای https – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

SEO : همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل می خواهد کاربران خود را برای ایمن سازی سایت ها هدایت کند و به همین منظور اتصال HTTPS را یکی از شاخص های رتبه بندی در نظر می گیرد. این بدان معناست که یک سایت با HTTPS  بالاتر از یک سایت بدون https رتبه بندی خواهد کرد.

توجه داشته باشید که HTTPS یک شاخص ردتبه بندی ضعیف برای موتورهای جستجو است. در حال حاضر، اجرای SSL تاثیر کمی بر رتبه بندی نتیجه جستجو دارد و برای موتورهای جستجو محتوای با کیفیت بالا خیلی مهم‌تر است.

اعتماد: در نهایت، قفل سبز secure نشان می‌دهد که شما امنیت را جدی می‌گیرید و به این وسیله سعی می کنید تا اعتماد کاربران را جلب کنید . اینکه آیا می‌خواهید HTTPS را روی سایت خود اجرا کنید یا نه، یک انتخاب شخصی و یا بسته به کسب‌وکار شما دارد. هیچ عیب و ایرادی واقعی وجود ندارد. برای بسیاری از سایت‌ها به خصوص سایتهای شخصی ضرورتی به امنیتی  بودن اطلاعات سایت نیست. مگر اینکه بخواهید از تاثیر آن در موتورهای جستجو استفاده نمایید.

تایید هویت: یک گواهی اطمینان از اطلاعاتی که مرورگر دریافت می کند در دامنه مورد انتظار ایجاد می شود. و این یک ضمانت برای ارسال اطلاعات حساس توسط کاربر به جای درست می باشد و نه به شخص ثالث.

صحت اطلاعات: اگر اطلاعات به صورت واضح ارسال شود، ممکن است یک شخص ثالث بین سرور و مرورگر قرار بگیرد و همۀ اطلاعات را بخواند، و از آن بدتر می‌توانند آنها را تغییر دهند. با دسترسی یک هکر یا شخص ثالث به اتصال شما، می‌تواند آنچه را که مرورگر درخواست کرده و سایت ارسال می‌کند را ببیند؛ و می‌توانند اطلاعات ارسال‌ شده توسط سایت را رهگیری کرده و قبل از ارسال آن به مرورگر، آنها را تغییر دهند و کاربر نیز هرگز متوجه نخواهد شد.

برای آشنایی با انواع گواهی های ssl – https می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

 

بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *