انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش

انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

می دانیم در موفقیت بازاریابی، تاثیر رنگ به اثبات رسیده است. به طور کلی روانشناسی رنگ ها به عاملی تبدیل شده که توجه به آن می تواند در موفقیت کسب و کارها بسیار یاری کننده باشد. در زمینه فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک نیز به همین صورت است. تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی بسیار زیاد بوده و می تواند در موفقیت سایت نیز حیاتی باشد. هر رنگ ویژگی هایی دارد و تاثر مثبتی روی دسته ای از مردم می تواند داشته باشد. باید ابتدا فعالیت کسب و کار خود را مشخص کرده و جامعه هدف مخاطبان و مشتریان احتمالی خود را تعیین کنید. سپس به انتخاب رنگی که احتمالا روی این دسته از افراد تاثیرگذار تر است بپزدازید.

اصول روانشناسی رنگ ها

اصول روانشناسی رنگ ها

تا به حال از خود پرسیده اید چرا پزشکان سفید می پوشند؟ چرا فست فودها دکوراسیونی با رنگ قرمز می سازند؟ و … این انتخاب رنگ ها به صورت هدفمند انجام شده است و پست آن مطالعات بسیاری نهفته است. برخی تحقیقات دانشگاهی اثبات کرده است که مشاهده رنگ ها با تاثیر گذاری روی بعضی از غدد داخلی بدن انسان، باعث ترشح هورمون های خاصی می شوند و این هورمون به شدت روی ذهن و عملکرد ما تاثیر می گذارند. به همین مثال های خودمان بر می گردیم.

لباس پزشکان سفید است زیرا رنگ سفید القا کننده بهداشت و تمیزی است و در عین حال در بیمار حس صداقت و اعتماد به پزشک را ایجاد می کند. رنگ قرمز نیر سریعا توجه افراد را به خود جلب می کند و این خاصیت رنگ های تند است. این رنگ متابولیسم بدن را زیاد کرده و اشتها را زیاد می کند و به همین دلیل در فست فودها استفاده می شود. تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی نیز مانند فروشگاه های فیزیکی کاملا ملموس و اثبات شده است.

تاثیر روانشناسی رنگ ها در فروشگاه های اینترنتی

تاثیر روانشناسی رنگ ها در فروشگاه های اینترنتی

در ساخت یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید خریداران و مخاطبان احتمالی سایت را شناخته و بر اساس علایق احتمالی آن ها به طراحی رنگ سایت اقدام شود. اگر شما از ابتدای کار به صورت علمی و حساب شده روی اصول روانشناسی رنگ ها کار کنید و از آن ها به صورت صحیح در طراحی محیط فروشگاهتان،بنر های تبلیغاتی،عکس های محصول و حتی رنگ بندی نوشته ها استفاده کنید.می توانید موفقیت خود را تضمین کنید. فروشگاه های اینترنتی بزرگ بین المللی خرج زیادی در زمینه توسعه فروش با استفاده از روانشناسی رنگ ها نموده اند و نتیجه ای بسیار عالی دریافت کرده اند.

هنوز بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در ایران به تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی توجهی ندارند و شما باید از این فرصت استفاده کرده و سایت خود را بر اساس اصل روانشناسی رنگ ها طراحی کرده و از رقبا پیشی بگیرید. اما آیا می توانید سایتتان را خودتان طراحی کنید؟ پاسخ بله است. ما سیستم سایت ساز پوپش را خدمتتان معرفی می کنیم که با آن خودتان می توانید سایتتان را طراحی کنید. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

اصول کلی رنگ بندی سایت

اصول کلی رنگ بندی سایت

یادتان باشد در  انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی نباید سایت شما رنگین کمان شود. نباید بیش از اندازه از رنگ های متنوع استفاده کنید. بهترین پیشنهاد استقاده از سه رنگ پایه است. به عنوان مثال می توانید از سه رنگ غالب سفید، مشکی و آبی و همچنین ترکیبی از این سه رنگ در طراحی قالب سایتتان استفاده کنید تا طراحی اصلی سایت فروشگاهی شما ایجاد شود. سفید مفهوم صداقت و پاکی را در ذهن مخاطبانتان تداعی می کند و متداول ترین رنگ برای پس زمینه ی سایت است. ازمحاسن دیگر رنگ سفید برای پس زمینه سایت این است که چشم کاربران از دیدن آن خسته نمی شود.

چه رنگ هایی برای جلب توجه کاربر مورد استفاده قرار دهیم؟

چه رنگ هایی برای جلب توجه کاربر مورد استفاده قرار دهیم؟

بر اساس نوع محصولی که دارید و نوع مخاطبان احتمالی سایت خود، می توانید با استفاده از رنگ های تند توجه بازدید کنندگان فروشگاهتان را به سمتی ببرید که می خواهید. به همین خاطر پیشنهاد می شود که در انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی سعی کنید از رنگ های تند که جلب توجه می کنند کمتر استفاده کنید تا اگر خواستید توجه کاربرانتان را به یک موضوع خاص جلب کنید بتوانید به سادگی با قرار دادن این رنگ ها در آن قسمت خاص، این کار را انجام دهید.

سایت خودتان را بر اساس روانشناسی رنگ ها طراحی کنید

سایت خودتان را بر اساس روانشناسی رنگ ها طراحی کنید

همین ابتدا عرض می کنم شما قرار نیست که کدنویسی کنید. پس به زبان های برنامه نویسی نیازی نخواهید داشت. اینجاست که امکانات بی نظیر سیستم پوپش به کار شما می آید. شما که قصد دارید سایتی بر اساس روانشناسی رنگ ها طراحی کنید، می توانید با مطالعه کافی در این زمینه، با ورود به سایت پوپش، با کمک سیستم سایت ساز و فروشگاه ساز سایت خود را طراحی کنید. مهم ترین حسن این سیستم صرفه جویی بسیار در هزینه های طراحی سایت نیز می باشد.

در حقیقت این مجموعه با کمک سیستم Drag & Drop به شما امکان می دهد خودتان با سلیقه خود و بدون داشتن دانش برنامه نویسی، سایت خود را طراحی کنید. این مکانیزم دقیقا با موس کامپیوتر اجرا می شود و شما هر المان خاصی از سایت را می توانید کشیده و در جای مورد نظرتان قرار دهید. در حقیقت به شما امکان می دهد متن، عکس و تصویر، ویدیو، منو، دکمه ها و تمام اجزای سایت را به آسانی با موس کشیده و با اندازه دلخواه در سایت قرار دهید.

همچنین پوپش سیستم اپلیکیشن ساز را نیز در اختیار شما قرار داده که با آن بتوانید اپلیکیشن فروشگاهی خود را با کمترین هزینه در اختیار گرفته و وارد تجارت الکترونیک شوید. حسن این اپلیکیشن ها داشتن استاندارد بالا است که موجب می شود در مارکت های معتبر داخلی و خارجی تایید شوند. در تهیه اپلیکیشن فروشگاهی نیز باید همین اصول روانشناسی که برای انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی به کار بردید را استفاده نمایید. تردید را کنار بگذارید و زودتر دست به کار شوید.

می توانید به سرعت با جدیت وارد این عرصه شده و با کار اصولی به رقابتی موفق با رقبای هم صنف خودتان در فروش آنلاین بپردازید. برای سفارش سایت و اپلیکیشن و همچنین دریافت مشاوره می توانید از راه های زیر با گروه پوپش تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *