انواع گواهینامه های ssl – https

انواع گواهینامه های  ssl - https رایگان و پولی - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

انواع گواهینامه های ssl – https رایگان و پولی – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

گواهی‌ ssl به منظور بالا بردن امنیت برای صفحاتی که در آنها کاربران اطلاعات بسیار محرمانه ای را ارسال می کنند به کار برده می شود. به عنوان مثال‌ شامل فرم‌های پرداختی ( که به کاربران نیاز دارند تا اطلاعات کارت‌های اعتباری را ارسال کنند )، صفحات ورود به سیستم ( جایی که کاربر باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کند ) و خدمات امن مانند بانکداری اینترنتی. با توجه به اینکه گواهی ssl می تواند امنیت و اعتبار یک وب سایت و یا شرکت باشد به توجه به نوع خدمات از انواع مختلفی برخوردار می باشد. جهت آشنایی با انواع گواهی نامه های ssl ادامه مطلب را در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش مطالعه فرمایید.

 

۱- اعتبار سنجی دامنه یا (DV (domain validation : در این نوع گواهینامه فقط دامنه درخواست کننده گواهی را تایید می‌کند و هویت سازمان یا شخص درخواست کننده گواهی رو تایید نمی‌کند.

گواهینامه  Let’s Encrypt از نوع DV  :  این گواهی بصورت ۹۰ روزه ارائه می گردد و باید پیش از منقضی شدن تمدید گردد. و هیچ تفاوتی با گواهینامه پولی (DV (domain validation به غیر از مدت زمان تمدید ندارد. در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش فعال سازی این گواهی پس از خرید افزونه ssl-https از طریق بخش ارتقاء در تمامی بسته ها انجام می شود.

گواهینامه های SSL از نوع Let’s Encrypt برای seo و جستجوگرها کافی هستند و موتورهای جستجو و بخصوص گوگل به اینکه از چه نوع گواهی استفاده می کنید اهمیتی نمی دهند، آنها فقط به دنبال رمزگذاری و امنیت اطلاعات هستند.

۲-اعتبارسنجی سازمانی (OV (organization validation : در این نوع گواهی نامه علاوه بر تایید دامنه، هویت سازمان درخواست کننده را نیز تایید می‌کند. این نوع گواهی برای افراد حقوقی و سازمانها صادر می شود.

۳-  گواهینامه اعتبار سنجی (EV (Extended Validation : این نوع گواهی مانند گواهی ov می باشد اما جهت دریافت گواهی مدارک بیشتری مورد نیاز می باشد. مرورگر ها نیز در ابتدای نام دامنه نام شرکت اخذ کننده گواهی را درج می کنند بنابراین این نوع گواهی بسیار معتبر می باشد.

با استفاده از سایت های زیادی می توانید تایید ssl سایت و نوع آن را چک نمایید   symantec cryptoreport

تفاوت انواع گواهی نامه ssl

در تصویر زیر نوع نمایش دامنه سایت با انواع گواهینامه های ssl در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اسکپلورر مشخص می باشد.

نوع نمایش گواهینامه ssl در مرورگرهای مختلف

 

بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

4 thoughts on “انواع گواهینامه های ssl – https

  1. بازتاب: موارد مهم قبل خرید افزونه ssl-https | راهنمای سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

  2. بازتاب: گواهینامه ssl – https چیست و چه مزیت هایی دارد. | بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *