بهینه سازی موتورهای جستجو seo یا رتبه در الکسا

بهینه سازی موتورهای جستجو یا رتبه الکسا - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

بهینه سازی موتورهای جستجو یا رتبه الکسا – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

زمانی که یک کسب و کار آنلاین را شروع می کنید مطمئنا موقعیت سایت شما در موتور های جستجو تاثیر زیادی در موفقیت در کسب و کار شما خواهد داشت از این رو بالا بردن رتبه سایت در موتور های جستجو برای شما از اهمیت بالای برخوردار خواهد بود. برای بالا بردن رتبه سایت میتوان به دو روش بهینه سازی موتور های جستجو seo و رتبه الکسا اشاره کرد.

در ادامه مطلب تفاوت این دو را در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش بررسی خواهیم کرد.

بهینه سازی موتورهای جستجو (seo) - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

بهینه سازی موتورهای جستجو (seo) – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

بهینه سازی موتور های جستجو ( SEO ) یک استراتزی برای جذب بازدیدکنندگان و مخاطبان از طریق موتور های جستجو به وب سایت می باشد. بهینه سازی موتور های جستجو فرایند پیچیده اید دارد و نیازمند علم و دانش مختص خود می باشد. الگوریتم های موتور های جستجو برای رتبه بندی، معیار های زیادی را مد نظر قرار می دهند که مهمترین آنها شامل :

سرعت لود صفحات سایت:  موتور های مانند یک بازدید کننده واقعی از صفحات سایت شما بازدید می کنند و در صورتی که لود صفحات از سرعت پایین برخوردار باشد تاثیر خوبی در رتبه سایت نخواهد داشت.

محتوای سایت: انتخاب محتوای غنی و غیر تکراری می تواند تاثیر خوبی بر رتبه سایت در موتور های جستجو داشته باشد.

استفاده از بک لینک: یکی از مهمترین روش ها برای بالا بردن رتبه سایت استفاده از بک لینک است البته باید توجه داشته باشید که از سایتهای معتبر و با رتبه بالا برای بک لینک استفاده نمایید.

استفاده از تصاویر بهینه شده در سایت: بهینه سازی تصاویر تاثیر زیادی در لود شدن صفحات سایت خواهد داشت سرعت لود صفحات همانطور که در بالاذکر شد تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت در موتور های جستجو خواهد داشت.

اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی: اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی می تواند بازدید کنندگان را به سایت شما هدایت کند و بازدید از سایت مطمئنا در رتبه سایت تاثیر خواهد گذاشت.

فعال بودن سایت:در صورتی که سایت شما مدتی غیر فعال باشد موتور های جستجو مثل گوگل برای آن رتبه منفی در نظر خواهد گرفت.

رتبه در الکسا - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رتبه در الکسا – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

الکسا یکی از زیر سایتها زیر مجموعه آمازون می باشد که در آن رتبه بندی سایتها بر اساس بازدید از طریق نوار ابزار مخصوص آن انجام می شود. الکسا به سایتهایی که فعالیت بیشتری دارند اهمیت نمی دهد و تاکید آن بر بازدید از سایت می باشد. و همین موضوع باعث شده که راههای زیادی برای بالا بردن رنک سایت وجود داشته باشد و شما می توانید در زمان کوتاه به رتبه الکسای بالایی دست پیدا کنید. حتی امکان ایجاد بازدید به صورت مجازی نیز در آن وجود دارد و این موضوع مطمئنا از اعتبار آن خواهد کاست. برای استفاده از الکسا فقط کافیست فقط نوار ابزار الکسا را نصب کنید.

استفاده از الکسا برای سایتهایی که به دنبال ترافیک و افزایش بازدید هستند می تواند مفید باشد مثل سایتهای خبری استفاده از آن برای سایتها و وبلاگ هایی که مطالب آن خاص باشد و برای تمامی بازدید کنندگان ممکن است مفید نباشد راه حل خوبی نیست.

توجه داشته باشید که سئو هیچ ارتباطی با رنک الکسا ندارد.

یکی از اشتباهاتی رایج در اینترنت وجود دارد هم معنی دانستن این دو است. در واقع موتور های جستجو تخصصی و کاربردی بودن محتوای سایت را ملاک قرار می دهند اما برای الکسا بازدید گسترده از سایت مهم است.

مطمئنا برای شما که صاحب یک کسب و کار هستید مهمترین گزینه نمایش سایت در موتور های جستجو می باشد. خریدارانی که به دنبال محصولی هستند اولین گزینه آنها برای جستجو ، موتور های جستجو می باشد. بنابراین موتور های جستجو می تواند نقش پررنگ تری در رونق کسب و کار شما ایفا کند.

بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *