راههای افزایش فروش رستوران – چطور فروش رستوران را بالا ببریم؟

راههای افزایش فروش رستوران - چطور فروش رستوران را بالا ببریم؟

یک کسب و کار جهت افزایش فروش احتیاج دارد مقدار بیشتری مشتری جذب نماید. رستوران ها هم از این مورد مستثنی نمی باشند. از پایه ای ترین راههای افزایش فروش رستوران ، بالا رفتن میزان مشتری است.

 یک رستوران چطور می تواند مشتری بیشتری را جذب نماید؟

تبلیغات یکی از راههای افزایش فروش رستوران

یکی از بهترین راههای افزایش فروش رستوران تبلیغات است. درک اینکه بهترین مکان و روش جهت تبلیغات برای افزایش فروش رستوران چیست نیز به عهده خود مدیران و مالکان رستوران است. باید قبل هر کاری تعیین نمایند که مشتریان آن ها دارای چه مشخصاتی می باشند و سپس بر طبق ویژگی های آن ها پیام تبلیغاتی مناسب را به آن مکانی که آن مشتریان امکان حضور را دارا می باشند، برسانند.

ویژگی های مشتریان به ترتیب زیر می باشد:

مقدار سن مشتریان

مشتریان رستوران عموما در چه بازه سنی می باشند ؟

آیا بیشتر آن ها جوان و مجرد ما بین ۲۰ الی ۲۵ سال سن دارند؟

و یا آن خانواده هایی که در آن سن زن و مرد معمولا ما بین ۴۰ الی ۵۰ می باشد؟ و این که آیا در این خانواده نیز فرزند کوچک وجود دارد یا خیر ؟

نوع جنسیت در مشتریان

جنسیت مشتریان نیزچه می باشد؟ بیشتر آن ها آقایان می باشند و یا خانم هستند؟

میزان تحصیلات مشتریان در راههای افزایش فروش رستوران

مشتریان رستوران معمولا به چه میزانی دارای تحصیلات می باشند؟

علایق مشتریان

باید تعیین شود که مشتریان رستوران نیز دارای چه علایقی می باشند و آیا آن ها بیشتر طرفدار چیز های سنتی می باشند و یا مدرن

چه موقع هایی به رستوران می آیند؟

مشتریان اکثرا در چه موقعی به رستوران می آیند؟

و این که آیا زیرا محل کارشان و یا منزلشان به رستوران نزدیک می باشد، ناهار و یا شام به سمت رستوران می آیند؟

و یا این موضوع که اکثرا اگر مشتریان مراسم و یا جشن خاصی داشته باشند به رستوران مراجعه می نمایند؟

پس از این که شما در جهت شناخت استراتژی فروش در رستوران به طور کامل مشخصات مشتریان رستوران خودتان را یادداشت نمودید باید که این سوال را نیز از خودتان بپرسید که این مشتریان در چه مکانی حضور دارند تا این که شما بتوانید پیام تبلیغاتی را از جانب خود به سوی آن ها برسانید.

اگر مشتریان شما بیشتر کسانی می باشند که خانه شان حوالی شما می باشد پس باید که از راه تبلیغات چاپی مانند بروشور و یا از طریق مجله های تبلیغاتی، رستوران خود را نیز به آن ها معرفی نمایید و یا شاید که قشر خاصی را تحت عنوان مشتری مورد نظر دارید.

برای مثال قشر ورزشکار. در این شرایط باید که شما به باشگاه ورزشی رفته و از این طریق نیز رستوران را به مشتریان خود معرفی کنید. به هر حال این تصمیم هم با شما می باشد که مشخص نمایید مشتریان رستوران شما چه ویژگی هایی دارند؟ پس از تعیین کردن مشخصات هم باید متوجه باشید که این افراد با این مشخصات در چه مکانی حضور دارند؟

تعیین نمودن راه ارتباط از راههای افزایش فروش رستوران

وقتی شما پیام بازاریابی و نیز تبلیغاتی خودتان را نیز به مشتری می فرستید باید که حتما یک پیشنهاد خوب و غیر قابل نپذیرفتن را هم ارائه نمایید و از مشتری درخواست کنید که در برابر این پیشنهاد نیز اطلاعات تماس خودش را نیز به شما عرضه کند تا شما باز بتوانید که از راه ارتباط برقرار کردن بعدی آن ها را به حضور در رستوران دعوت کنید.

برای مثال اگر که شما در یک مجله تبلیغاتی نیز آگهی می دهید، شما می توانید که پیشنهاد کنید که اگر فرد مشتری به آن شماره ای که قبلا اعلام کرده اید نیز یک پیام کوتاه ارسال کند می تواند که یک کد تخفیف را دریافت کند و در زمان خرید نمودن از رستوران نیز با همان کد تخفیف بر روی کل حساب خودش ۵۰ درصد تخفیف دریافت نماید.

 چند کانال جهت دریافت نمودن مجموعه اطلاعات تماس

  • از طریق ایمیل
  • عضویت در یک کانال تلگرام
  • عضو شدن در صفحه اینستاگرام رستوران
  • تلفن زدن به شما
  • ارسال کردن پیام کوتاه
  • اپلیکیشن

جلب اعتماد از راههای افزایش فروش رستوران

برای بالا بردن فروش رستوران نیز شما باید اعتماد مشتریان رستوران را جلب نمایید تا آن ها نیز مشتری دائمی رستوران شما شوند و علاوه بر آن تبلیغ کننده ای برای شما باشند.

میزان کیفیت در غذا و خدمات

شما اگر که به مشتری خودتان کیفیت و خدمات عالی را ارائه دهید حتما که توانسته اید که اعتماد مشتری را جلب کرده و نیز سبب افزایش میزان فروش خودتان بشوید.

نمایش دادن نظرات مثبت از طرف مشتریان راضی

یکی دیگر از ایده های جذب مشتری برای رستورانها این است که شما بتوانید یک سیستمی را ایجاد کنید تا که مشتریانی که راضی هستند، بتوانند که نظرات خودشان را در جایی ثبت نمایند و البته شما هم نیز امکاناتی را آماده نمایید تا سایر مشتریان هم این نظرات مثبت را دیده تا هم اعتمادشان نیز به رستوران شما بیشتر شده و البته که رستوران شما هم بیشتر می تواند بفروشد.

شما باید که مشاور باشید و نه صرفا فروشنده

شما باید تلاش کنید که بیشتر فرد مشاور باشید و نه فروشنده تا اگر که مشتری یک انتخابی داشت که از آن  سودی نمی برد حتما باید به او نیز بگویید.

باید بدانید که اگر مدیر و یا نیز صاحب یک رستوران باشید هم با استفاده  کردن از همین چند تکنیک ساده و البته کاربردی در راههای افزایش فروش رستوران نیز می توانید که مقدار مشتری بیشتری را جذب نمایید و میزان فروش بیشتری را هم شما می توانید که داشته باشید.

ساخت اپلیکیشن از راههای افزایش فروش رستوران

علاوه بر راههای افزایش فروش رستوران که در بالا ذکر شد، راههای دیگری هم برای افزایش فروش برای یک رستوران وجود دارد و یکی از مفید ترین و پرکاربرد ترین این روش ها استفاده از یک اپلیکیشن فروشگاهی برای سفارش غذا می باشد. اپلیکیشن این امکان را می دهد که مشتری شما بتواند تمامی محصولات را مشاهده کند و از راه دور نیز سفارش غذا انجام دهد. همچنین با ارسال پوپش نوتیفیکیشن از طریق اپلیکیشن نیز می توانید مشتریان را از مناسبتهای خاص مطلع کنید و یا اینکه برای آنها کد تخفیف ارسال کنید.

با استفاده از سیستم اپلیکیشن ساز پوپش شما می توانید براحتی و با کمترین هزینه اپلیکیشن رستوران خود را ایجاد و فروش رستوران خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *