راههای جذب مشتری از طریق اینترنت

راههای جذب مشتری از طریق اینترنت

زندگی در جهانی که در موازات پیشرفت علم و تکنولوژی پیش میرود برای همه لذت بخش خواهد بود. خوشبختانه امروزه دنیای اینترنت درهای امیدواری به روی همه ی صاحبان کار گشوده است. اینترنت یکی از راههای جذب مشتری است.امروزه میتوان از طریق اینترنت کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد و راههای جذب مشتری را گسترش داد.

برخی از افراد شاید نتوانند در جامعه و عرصه ی بازار پررنگ باشند و به صورت حضوری بازاریابی کنند. راههای جذب مشتری از طریق اینترنت میتواند کمکی باشد به این افراد برای پیشرفت در مهارت هایی که دارند.

همانطور که شاهد هستیم بسیاری از وب سایت ها به صورت تجاری در آمده و از طریق اینترنت فروش های خود را انجام میدهند. در واقع میتوان گفت که اینترنت، راه جذب مشتری را تقویت میکند و باعث دلگرمی میشود.

اپلیکیشن فروشگاهی یکی از راههای جذب مشتری

همه ی ما یک سری اپلیکیشن هایی روی گوشی هایمان داریم که به راحتی از آنها استفاده میکنیم. همان اندازه که استفاده کردن از آن برای ما راحت است برای طراحان سختی های زیادی دارد. طراحی اپلیکیشن ساده نبوده و نیازمند بررسی های دقیق و استفاده از هوش تجاری است.

کسانی که استفاده از اپلیکیشن را به عنوان یکی از روش های جذب مشتری انتخاب کرده اند باید قبل از اجرای آن مطمعن باشند که عملکرد درستی خواهد داشت و میتواند مدت ها برای کاربر مفید و  مورد استفاده باشد. با اپلیکیشن فروشگاهی میتوان به راحتی هزینه ی چاپ  بنرها و چاپ کارت های تبلیغاتی را کاهش داد.

اگر اپلیکیشن به روزرسانی شود این اعتماد در مشتری جلب میشود که محصولاتی که خریداری میکند به روز هستند و در خریدهای بعدی به روزترین کالاها را مشاهده خواهند کرد. برخی از افراد از طرح های تخفیف استقبال می کنند و اپلیکیشن های دارای این ویژگی مخاطبین بیشتری جذب می کنند.همچنین میتوان از آن به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کرد در این صورت کاربر مشکل خاصی با دسترسی اپلیکیشن نخواهد داشت.

خوشبختانه امروز همه از طریق موبایل میتوانند دسترسی به انواع  اپلیکیشن ها داشته باشند و برای خرید از آن استفاده کنند.در واقع داشتن اپلیکیشن فروشگاهی به یکی از راههای جذب مشتری  و ضرورت ها در بازار و تجارت تبدیل  شده است.

راههای جذب مشتری از طریق اینترنت

جذب کردن مشتری میتواند چالش بزرگی باشد. در هنگام افتتاح مشاغل مختلف شاید صاحبان کار استرس ادامه ی روند کارشان را داشته باشد.چه بسا افرادی که سالها کاری را شروع کرده اند که به علت بازاریابی نامناسب پیشرفتی نداشته اند. برای یادگیری روشهای جذب مشتری اینترنتی مهارت خاصی نیاز است و این مورد باید توسط هر مدیری برای بهبود کار تقویت شود.برخی از سازمان های تجاری باید یک کمپین برای راههای جذب مشتری و بازاریابی تشکیل بدهند.

اولین موردی که در راههای جذب مشتری باید تفکر شود این است که ببینیم وب سایت تجاری یا صفحه ای که از طریق اینترنت میخواهیم بازاریابی کنیم تا چه اندازه برای مشتری جذابیت دارد.پس طراحی فروشگاه اینترنتی یک امر مهمی است که نیاز به توجه زیادی دارد و باید زیبا و حرفه ای روی آن کار شود. حتی این مورد باعث جلب اعتماد مشتری نیز میشود.

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از راههای جذب مشتری است و امکان تبلیغ رایگان را برای همه فراهم میکند.رمز موفقیت در رسانه های اجتماعی ارائه ی مطالب شگفت انگیز است.مطالبی که  توجه خواننده را جذب

 

کند و افراد دلشان بخواهد که دنبال کننده آن باشد.برای تبلیغ در صفحات مجازی باید مطلب مورد نظر مدام تکرار بشود البته در قالب های مختلف که چشمگیر باشد.

استفاده از سئو سایت به عنوان یکی از راههای جذب مشتری

برای افزایش جذب مشتری و افزایش بازدید کاربران میتوان از سئو سایت استفاده کرد. در این مورد از روشهای جذب مشتری میتواند از طریق موتورهای جستجو انجام شود. زمانی که کاربری برای خرید کالای مورد نیاز سایتی را جستجو میکند در هنگام تایپ کردن عبارت مورد نظر در موتور جستجو ، سایتی که رتبه ی بالایی دارد برای مخاطب نشان داده میشود. استفاده از سئو سایت امتیاز خوبی برای فروشنذگان محسوب میشود و باعث بالا رفتن میزان تبلیغ میشود.این روش که یکی از پرکاربردترین راههای جذب مشتری است بسیار موفق بوده و طرفدار زیادی دارد.

استفاده از واژه ی های مناسب و قدرتمند نیز میتواند کمک کننده باشد. با قرار دادن قسمت نظر سنجی در سایت ها و شنیدن نظرهای مشتری نکته مثبتی است برای تبلیغ بالا، چون در این صورت به مشتری اعتماد داشته میشود که نظرشان مهم است و در بهبود هرچه بیشتر محصولات تلاش میشود.در هنگام نوشتن مطالب باید این را در نظر بگیرید که مشتری خیلی دوست ندارد مطالب طولانی را بخوانند برای همین بهتر است چکیده ی مطالب اما پرمحتوا استفاده شود.چک لیست ها هم گزینه ی مناسبی برای خلاصه ی مطالب هستند.

راههای جذب مشتری با استفاده از تبلیغات اینترنتی

یکی از راههای جذب مشتری راهنما و یا گزارش است.در این روش به صورت کامل در مورد خرید محصول برای مشتری توضیحاتی داده میشود و آموزش های مورد نیاز حتی به صورت تصویری در اختیار کاربر قرار میگیرد.یک موردی هم که مشتری را تشویق می کند تا خرید اینترنتی را با ذوق انجام دهد داشتن شرایط ویژه هنگام خرید است. مثلا میتوان تبلیغاتی برای ارسال رایگان محصولات انجام داد. شاید خیلی از افراد هزینه ی پستی را نخواهند متحمل شوند برای همین ارسال رایگان یک گام مثبتی است برای راههای جذب مشتری است.

یک موردی که این روزها هم بیشتر درفضای مجازی مورد توجه میکند داشتن مسابقه برای انواع محصولات است.بسیاری از صاحبان کار در دنیای مجازی فعالیت بیشتری دارند. به همین دلیل دنبال کننده های بیشتری را در صفحات خود دارند و همین امر باعث میشود مدام تبلیغات خود را به روز رسانی کنند. برای داشتن تبلیغ خوب نیاز است که  محتوای آن به صورت جذاب نگارش شود تا مورد توجه همگان قرار بگیرد.

یکی دیگر از ترفندهای جذب مشتری استفاده از ایمیل های تبلیغاتی است. بسیاری از شرکت هایی که از طریق ایمیل بازاریابی کرده اند بیشتر مورد توجه بوده اند و مردم نسبت به این شرکت ها نگرش مثبتی داشته اند. این روش اصلا هزینه ی زیادی را متقبل نمیشود. به عنوان مثال شرکتی که لیست مشتریان را در دست دارد میتواند باتوجه به آن مشتریانی که مدت زیادی از شرکت خرید نداشتند را انتخاب کند و در مورد محصولات جدید برای آنها ایمیل بفرستد. همین کار باعث میشود آنها مشتاق به خرید باشند و حتی برای تست از  فروشگاه مورد نظر دیدن فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *