ساخت فروشگاه آنلاین کتاب یا کتاب فروشی آنلاین

ساخت فروشگاه آنلاین کتاب یا کتابفروشی آنلاین

آیا قصد دارید یک فروشگاه آنلاین کتاب را راه اندازی کنید؟ برای انجام این کار به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ آیا باید طراحان و برنامه نویسان حرفه ای را به کمک بطلبیم؟

شاید این موضوع در ابتدا بسیار سخت به نظر برسد. البته اگر بخواهید به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید مسلما مستلزم مراحل خاصی است. که توسط برنامه نویسان و طراحان حرفه ای سایت انجام می شود.

اگر در مراحل اولیه کار هستید می توانید برای ساخت فروشگاه اینترنتی کتاب خود از سایت ساز های رایگان استفاده کنید.

چگونه فروشگاه آنلاین کتاب خود را راه اندازی کنیم

شما باید در ابتدا برای رسیدن به هدف خود که طراحی فروشگاه اینترنتی کتاب است یک وب سایت طراحی کنید. لازمه یک فروشگاه و در این جا منحصرا فروشگاه آنلاین کتاب یک هاست است. در کنار آن داشتن یک دامنه نیز الزامی است. همان طور که می دانیم این خدمات توسط سایت هایی ارائه می شود که خدمات میزبانی را پوشش می دهند.

دسترسی به این سایت ها به سرچ کردن در گوگل به آسانی صورت می گیرد. خدمات به این شکل صورت می گیرد شما کافی است هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید شرکت مورد نظر خدمات اولیه را برای شما ارائه خواهد داد. برای اطلاع بیشتر باید بگوییم هاست فضای موجود در اینترنت است که شما باید فروشگاه آنلاین کتاب خود را بر روی آن قرار دهید.

هاست ها در فضای مجازی مانند مغازه ها در فضای واقعی عمل می کنند. از این مرحله به بعد آدرس اینترنتی یا دامنه به نوعی سردر فروشگاه آنلاین کتاب  شما خواهد بود. افراد با استفاده از این آدرس می توانند به فروشگاه آنلاین کتاب شما سر بزنند.

شما در مراحل اولیه راه اندازی کتاب فروشی آنلاین خود هستید و ممکن است بخواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید که می توانید در این مرحله از هاست های اشتراکی استفاده کنید. برای شروع می توانید از یک گزینه مناسب مانند هاست های اشتراکی لینوکس که در بیرون کشور هستند استفاده کنید.

ممکن است این نگرانی برای شما پیش بیایید که سرویس مورد نظرتان نسبت به نیاز شما پاسخ گو نباشد. در این جا نگرانی بی مورد است شما در هر کجا سرویس خود را خریداری کنید خدمات ارتقا بخشیدن به آن را نیز به شما ارائه خواهد کرد.

زمانی که شما هاست و دامنه را خریداری کردید به یک پنل مدیریتی که توسط شرکت میزبان ارائه شده دسترسی خواهید داشت. حال شما می توانید مدیریت محتوای فروشگاه آنلاین کتاب خود را در دست داشته باشید.

در ادامه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب خود هاست و دامنه را که فعال شدند نوبت به نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس خواهد رسید. حال نوبت نصب فروشگاه ساز می رسد، ورد پرس پلاگین های زیادی دارد یکی از مشهورترین پلاگین ها که شما در این قسمت می توانید از آن بهره بگیرید ووکامرس  (Woocommerce) است.

نگران نباشید کار سختی در پیش رو نخواهید داشت طریقه نصب سیستم فروشگاه ساز به سادگی نصب یک پلاگین یا افزونه ی ورد پرسی است.

استفاده از ووکامروس در عین سادگی به شما این اجازه را می دهد که شما سایت معمولی تان را به فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان که در این جا فروشگاه آنلاین کتاب است تبدیل کنید.

حال نوبت به این رسیده است که اطلاعات فروشگاه خود را وارد کنید برای این کار به صفحه ی پیکربندی در ووکامروس رفته و اطلاعات خود را وارد کنید. سپس صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که که با عنوان Shop  به همین سادگی شما صاحب فروشگاه خود شده اید.

نکات مهمی که در راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب باید رعایت کنید

ایجاد یک درگاه پرداخت اینترنتی از اولین ملزومات یک فروشگاه اینترنتی است. نکته ی قابل ذکر در ایجاد امکان پرداخت این است که شما برای داشتن این امتیاز باید روند اداری را طی کرده و همچنین شما باید مراحل عضویت و روند قانونی عضویت برای کسب و کار دیجیتال یا اینترنتی را گذرانده و در کنار آن مجوز نماد الکترونیک را دریافت کنید.

نکته ی قابل توجه در مورد راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب این است که خرید اینترنتی و سهولت آن ممکن است سرانه مطالعه را بالاتر ببرد.

در ابتدا باید کتاب ها را رده بندی کنید و در دسته های مختلف قرار بدهید پس از تعیین دسته ها زیر مجموعه ها را نیز لحاظ کنید.

کتاب های جدید و پرفروش و همچنین پر طرفدار را در صفحه ی اصلی بگذارید.

زمانی که کتاب ها به شکل دسته بندی در اختیار مشتریان قرار بگیرد آن ها بهتر می توانند در مورد خرید تصمیم گیری کنند.

در کنار کتاب های واقعی حتما امکان دانلود EBook را نیز فراهم کنید و آن ها را در فرمت های مخصوص کامپیوتر، موبایل و تبلت عرضه کنید. می توانید در کنار آن وسایل کمک آموزشی را نیز بگنجانید.

یکی دیگر از موارد مهم در ایجاد فروشگاه آنلاین کتاب ریسپانسیو بودن آن است تا مخاطبان و مشتریان شما بتوانند با هر دستگاهی الکترونیکی به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از موارد مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب ارسال آن برای خریداران است. می توانید برای جذب بیشتر مشتریان از ارسال رایگان بهره بگیرید بهتر است در این رابطه با پست وارد قرار داد شوید.

کتاب ها را قیمت گذاری کنید آن ها را با محصولات مشابه مقایسه نمایید کتاب های مرتبط را به مشتریان معرفی کنید.

امکان جستجو و افزودن به سبد خرید را فراموش نکنید. یکی دیگر از نکات مهم در فروشگاه کتاب اینترنتی این است که توضیحات، تعداد صفحات، انتشارات، نویسنده و همین طور محصولات دیگری که از این نویسنده را نیز به عنوان محصولات مرتبط معرفی کنید.

در هر دسته معرفی نامه کوتاهی از زیر مجموعه ها ارائه کنید.

برای جلب توجه کاربران از المان های واضح و بزرگ تر استفاده کنید تا کاربران بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

در ذیل هر کتاب موجود یا ناموجود بودن را ذکر کنید. همچنین امکان خبر دادن را در صورت ناموجود بودن کتاب به مشتریان ارائه بدهید.

برای داشتن یک فروشگاه آنلاین کتاب موفق برای کاربران خود امکان بحث و گفتگو را ایجاد می کند. همچنین انتقادات و پیشنهادات دسترسی به فروشگاه از طرق مختلف و همچنین حضور در شبکه های اجتماعی از ویژگی های یک فروشگاه کتاب اینترنتی موفق است. در صورت امکان می توانید کتاب های خود را شامل تخفیف کنید تا مشتریان بیشتری جذب کنید.

امروزه در دنیایی تجارت سرعت حرف اول را می زند کسب و کار اینترنتی این امکان را به شما خواهد داد که سریع عمل کنید.

مزایایی فروشگاه آنلاین کتاب

یکی از مزایای کتابفروشی آنلاین این است که کاربران می توانند در فرصت مناسب محصولات را مورد بررسی قرار دهند. برای خرید نمی خواهند زمانی را صرف کنند. همچنین شما می توانید با ایجاد صفحه ی تازه ها آن ها را از تازه ترین های نشر در ایران و جهان با خبر کنید.

برای افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی را تجربه کنند فروشگاه آنلاین کتاب می تواند یک استارت آپ مناسب باشد.

شما می توانید با استفاده از فروشگاه ساز پوپش نیز  انجام دهید و فروشگاه آنلاین حرفه ای خود را راه اندازی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *