عکسبرداری از محصولات فروشگاه اینترنتی

 آموزش عکاسی از محصولات تجاری

آموزش عکاسی از محصولات تجاری

عکسبرداری از محصولات فروشگاه اینترنتی  از موارد مهم در تاثیر بر مشتری شما در فروشگاه اینترنتی تان می باشد . تصاویر جذاب و خوب اجرا شده در فروشگاه اینترنتی ، عامل مهمی در فروش بوده است. مشتریان باید بتوانند کالای شما را از چند زاویه مشاهده کنند ، جزئیات را بررسی کنند ، گزینه های رنگ و اندازه را با یکدیگر مقایسه کنند و محصول را در زمینه های مختلف مشاهده کنند – بنابراین فروشگاه آنلاین شما تا آنجا که ممکن است باید یک تجربه خرید حضوری را القا کند.

این نکته بسیار مهم است که عکاسی از محصولات در خانه به خوبی روشن باشد تا محصول را تا حد ممکن واضح و دقیق ارائه دهد ، این در حالیست که سبک برند شما را نیز منعکس می کند. برای برخی مشاغل بهترین راه حل استخدام یک عکاس حرفه ای است. اما اگر بودجه کمی دارید ، تنها چیزی که برای گرفتن عکس با کیفیت از محصولات خود نیاز دارید ، تجهیزات نسبتاً ارزان و دانش اولیه از اصول عکاسی است.

در ادامه مطلب ترفندهای عکاسی از محصولات را در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش بخوانید:

 

تجهیزات عکاسی از محصول برای فروشگاه های اینترنتی

تجهیزات عکاسی از محصول

  • یک دوربین دیجیتال یا تک لنز (DSLR) یا تلفن هوشمند با حداقل وضوح ۱۲ مگاپیکسل
  • سه پایه
  • سطح برای قراردادن محصول خود (میز ، مانکن و غیره)
  • منبع نور طبیعی
  • اتاق یا محوطه اتاقی که می توانید به عکسبرداری اختصاص دهید
  • ابزارهای کنترل نور
  • بکگراند سفید
  • نرم افزار ویرایش عکس یا برنامه تلفن هوشمند

دوربین خود را بشناسید

وقت خود را صرف یادگیری ویژگی ها و تنظیمات دوربین خود کنید. چه از تلفن هوشمند خود استفاده می کنید و چه از یک دوربین SLR دیجیتال ، باید بدانید که ابزار شما چه توانایی هایی دارد و چگونه می توان عملکرد آن را به حداکثر رساند.

برای یادگیری در مورد نوردهی ، تمرکز و تعادل رنگ وقت بگذارید. اگر برای عکاسی از محصول با موبایل یا تلفن هوشمند کار می کنید ، برنامه ای را بارگیری کنید که به شما امکان کنترل دستی این تنظیمات را می دهد تا بتوانید تصاویر سازگار تری ایجاد کنید. راحت بودن با ویژگی های دوربین و یادگیری نحوه استفاده از تنظیمات متناسب با نوع عکس هایی که می گیرید ، نه تنها به شما در تولید تصاویر بهتر کمک می کند ، بلکه باعث سرعت بخشیدن به روند کار شما با کارآیی بیشتر می شود.

 

لنز مناسب را برای کار انتخاب کنید

اگر از دوربین DSLR استفاده می کنید ، حداقل یک لنز استاندارد ۳۵ میلی متر و یک لنز ماکرو ۱۰۰ میلی متر برای عکس های با جزئیات لازم دارید. همچنین تولیدکنندگانی هستند که لوازم جانبی لنز را برای تلفن های هوشمند تولید می کنند. بسته به نیاز خود ، می توانید لنزهای ماکرو ، تله فوتو ، زاویه دید گسترده و آنامورفیک را به تلفن هوشمند خود اضافه کنید تا به بهبود کیفیت تصاویر کمک کند.

 

بزرگترین اندازه فایل ممکن را بگیرید

همیشه می توانید عکس های خود را کوچک کنید ، اما اگر آنها را با وضوح پایین بگیرید ، نمی توانید وضوح و کیفیت آنها را افزایش دهید. ممکن است بخواهید از عکسهای خود برای چاپ در تراکتها . برای بازاریابی یا تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید. این تصاویر برای نمایش خوب در این زمینه ها باید وضوح بالاتری داشته باشند ، بنابراین همیشه بهتر است با بزرگترین اندازه فایل ها  شروع کنید و در صورت لزوم نسخه های کوچکتر ایجاد کنید.

اگر دوربین SLR دیجیتال دارید ، با فرمت RAW عکس بگیرید و نسخه های ویرایش شده را به صورت jpgs ذخیره کنید. اگر از تلفن هوشمند استفاده می کنید ، برای ضبط با کیفیت ترین تصویر از دوربین پشتی استفاده کنید و مطمئن شوید که تنظیمات شما در بزرگترین اندازه فایل تنظیم شده است.

 

از سه پایه استفاده کنید

هیچ کس عکس تار را دوست ندارد. یک سه پایه، دوربین شما را کاملاً ثابت نگه می دارد تا تصویر شما بیشتر واضح و متمرکز باشد. برای هر زاویه ای که عکاسی می کنید ، سه پایه خود را در موقعیتهای ثابت تنظیم کنید. موقعیت های سه پایه خود را علامت گذاری کنید تا بتوانید هر بار دقیقاً به همان ترتیب ان را تنظیم کنید. حفظ زاویه های ثابت و فواصل عکاسی در تمام محصولات به مشتریان شما کمک می کند تا هنگام مرور وب سایت بتوانند مقایسه خوبی انجام دهند.

 

با پسزمینه کاغذی سفید بدون حاشیه ،عکسبرداری کنید(اصطلا حا sweep گفته میشود)

اگر با sweep  آشنا نیستید ، به معنی این است که، یک پس زمینه یکپارچه است که پس زمینه ای تمیز و بدون شکست را برای عکاسی از محصول شما فراهم می کند. تنظیم یک محصول در پس زمینه با گوشه سخت (جایی که صفحات افقی و عمودی به هم می رسند) باعث ایجاد خط و سایه می شود. جارو کردن این مشکل را برطرف می کند. در حالی که می توانید با مواد متنوعی sweep ایجاد کنید ، یک ورق بزرگ کارت سفید یا رول کاغذ سفید مقرون به صرفه ترین گزینه است.

پرده سفید قوس دار یا sweep

برای محصولات کوچک ، می توانید یک سر کاغذ خود را به دیوار و قسمت دیگر را به کف میز بچسبانید ، مطمئن شوید که یک منحنی تدریجی روی کاغذ وجود دارد. همچنین اطمینان حاصل کنید که کاغذ شما به اندازه کافی بزرگ است و می تواند محصول شما را در فضای سفید و بدون پس زمینه بیرونی در عکس قرار دهد. همیشه می توانید پس زمینه هایی را که در شرایط اجتناب ناپذیر در کادر ظاهر می شوند ، خارج کنید – مانند عکسبرداری از مبلمان بزرگ – اما به حداقل رساندن پس زمینه اضافی در تصاویر ، ویرایش را بعداً آسانتر می کند.

Sweep ها می توانند رنگ های متنوعی داشته باشند ، اما بیشتر عکس های محصول در زمینه های سفید گرفته می شوند زیرا:

بیننده تمرکز خود را بر روی محصول حفظ می کنند. پس زمینه سفید و تمیز باعث قطع دید می شود و توجه مشتری را به ویژگی های محصول شما معطوف می کند.

به راحتی می توانید در ادیت عکس برش و جداسازی انجام دهید. آنها اجازه می دهند تا جسم به راحتی از پس زمینه بریده شود و با تصاویر دیگر جابجا شود یا ترکیب شود.

آنها قوام رنگ را حفظ می کنند. استفاده از همان رنگ سفید برای همه محصولات شما مفید خواهد بود رنگ های خود را ثابت نگه دارید. sweep رنگی ،رنگ خود را بر روی اشیایی که از آن عکس گرفته می شود نشان می دهد و اگرچه سرگرم کننده هستند ، اما می توانند تصویر نادرستی از رنگ واقعی محصول شما ارائه دهند.

آنها اندازه خحم عکس را به حداقل می رسانند. اگرچه می توانید و باید همه عکس های خود را قبل از افزودن به وب سایت خود بهینه کنید ، اما یک پس زمینه سفید نیز به کوچک نگه داشتن حجم کمک می کند.

بخاطر داشته باشید که هنگام عکسبرداری از sweep سفید ، نتیجه شما سفید واقعی نخواهد بود. بیشتر اوقات ، پس زمینه شما خاکستری کم تا متوسط ​​نشان می دهد – بسته به نور و نوردهی شما – و سایه به سمت لبه های تصاویر ایجاد می شود. اگر یک رنگ سفید خالص می خواهید ، می توانید از نرم افزار ویرایش تصویر برای انتخاب و حذف پس زمینه استفاده کنید.

 

از روشنایی مختلط خودداری کنید

هم استفاده از نور طبیعی و هم مصنوعی را انتخاب کنید ، باید یکی را انتخاب کنید و ثابت قدم باشید. منابع نور دارای دمای رنگی مختلفی هستند و می توانند رنگ های مختلفی را بر روی سوژه شما ایجاد کنند. اگر از یک چراغ LED در یک طرف یک جسم و یک لامپ رشته ای از طرف دیگر استفاده می کنید ، نتایج رنگی نادرستی دریافت خواهید کرد که تصحیح آن دشوار است. اگر می خواهید نور اضافی را روی یک شی b پرتاب کنید ، استفاده از صفحه بازتابنده یا REFLECTOR را در نظر بگیرید.

 

فلاش دوربین خود را خاموش کنید

فلاش روی دوربین ، اگر به درستی استفاده شود ، می تواند نتایج خاصی را برای انواع خاصی از عکاسی ایجاد کند. اما اگر در عکاسی تازه وارد  هستید ، بهتر است فلاش دوربین را خاموش کرده و از منابع نوری متناوب استفاده کنید که با سهولت بیشتری می توانید کنترل کنید. استفاده از فلاش روی دوربین می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند:

تابش خیره کننده و بازتاب ناخواسته

سایه های سخت

مسائل مربوط به نور

عمر باتری کمتر

به جای استفاده از فلاش روی دوربین ، دیافراگم ، ISO و سرعت شاتر را به صورت دستی تنظیم کنید یا از فوکوس خودکار ، نوردهی خودکار و تعادل خودکار سفید استفاده کنید. تنظیمات خودکار ممکن است کاملاً دقیق و سازگار با انجام تنظیمات دستی نباشد ، اما اگر با تنظیمات دستی راحت نیستید ، آنها بهترین گزینه بعدی شما هستند.

 

با استفاده از نور طبیعی و صفحه بازتابنده در داخل خانه عکاسی کنید

ساده ترین و کم هزینه ترین گزینه برای روشنایی محصولات شما استفاده از نور طبیعی و صفحه بازتابنده است – ساخته شده از رنگ سفید میباشد . با کمی پول بیشتر می توانید یک بازتابنده تاشو خریداری کنید. نگهداری آنها آسان است ، قابل حمل است و برخی مانند بازتابنده های ۵ در ۱ دارای چندین پوشش برای پخش یا انعکاس نور به روش های مختلف هستند.

استفاده از نور طبیعی در فضای بسته از طریق پنجره مزایای زیادی نسبت به عکسبرداری در فضای باز دارد. در حالی که عکسبرداری در یک روز ابری می تواند نور بیشتری ایجاد کند ، بودن در محیط داخلی به شما کنترل بیشتری بر شدت و جهت نور می دهد. شما می توانید با تنظیم فاصله بین پنجره و محصول خود و استفاده از پرده سفید و شفاف ، نور شدیدتری را پخش کنید تا از تابش خیره کننده کاسته و سایه ای نرم و طبیعی ایجاد کنید. همچنین ، لازم نیست نگران باد یا باران  باشید.

از آنجا که این نوع نورپردازی یک جهته خواهد بود ، توجه به این نکته مهم است که شی شما در طرف مقابل سایه ایجاد کرده است. بسته به میزان توانایی فیلتر کردن نور ، ممکن است در طرف مقابل سوژه خود سایه های سنگین تری نسبت به آنچه ترجیح می دهید داشته باشید.

این  جا ،جایی است که بازتابنده وارد می شود. بازتابنده ی خود را در سمت مقابل محصول قرار دهید ، رو به منبع نور. این باعث بازگشت نور به محصول و ایجاد نور بیشتر می شود. شما می توانید با موقعیت بازتابنده خود بازی کنید تا جلوه مورد نظر خود را بدست آورید ، سپس موقعیت صفحه بازتابنده خود را علامت گذاری کنید تا بتوانید از موقعیت یکسان برای هر محصول استفاده کنید.

یک کیت روشنایی ارزان قیمت خریداری کنید

اگر نور طبیعی گزینه ای برای شما نیست یا با سبک برند شما سازگار نیست ، همیشه می توانید یک باکس نور ارزان قیمت خریداری کنید. برای محصولات کوچک ، جعبه های روشنایی بالای میز وجود دارد که به طور خاص برای عکاسی از محصولات طراحی شده اند. برای محصولات بزرگتر ، ممکن است بخواهید در یک چیدمان ساده و ارزان نورپردازی استودیویی ، از جمله پایه های سبک با چراغ های ثابت ، سافت باکس ، نگهدارنده پس زمینه sweep سرمایه گذاری کنید.

 

تصاویر خود را از نظر وضوح ، رنگ و نوردهی بررسی کنید

قبل از اینکه صدها عکس بگیرید و آنها را در رایانه خود بارگذاری کنید ، هنگام دیدن تصاویر آنها را از نظر وضوح بررسی کنید. آنها را از نزدیک در دوربین خود بررسی کنید و مطمئن شوید که ویژگی های محصول شما واضح و متمرکز هستند. نوردهی و تعادل رنگ سفید خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید تصاویر بیش از حد در معرض نور قرار نگرفته اند و از نظر رنگی به طور مساوی متعادل هستند.

 

از چند زاویه عکس برداری کنید

نمایش محصول از چند زاویه به درک بهتر مشتری کمک می کند. در یک فروشگاه واقعی، می توانید یک مورد را بردارید و قسمت جلو ، عقب ، بالا ، پایین و داخل را بررسی کنید. در فروشگاه اینترنتی آنلاین خود ، باید سعی کنید همان تجربه را به بازدیدکنندگان بدهید.

 

برای نمایش جزئیات محصول از نزدیک عکسبرداری کنید یا از لنز ماکرو استفاده کنید

به برداشتن یک عکس اعتماد نکنید که برای نمایش جزئیات محصول شما مناسب است. اگر شما نیاز به بزرگنمایی جزئیات بسیار کوچک ، مانند پارچه بافی دارید ، به احتمال زیاد تصاویری بسیار تار خواهید رسید.

اگر از یک تلفن هوشمند بدون لنز اضافی استفاده می کنید ، کافی است تا جایی که می توانید به محصول خود نزدیک شوید در حالی که هنوز می توانید وضوح تصویر را حفظ کنید. در صورت استفاده از لنز ماکرو ممکن است نتوانید به همان جزئیات برسید ، اما باز هم بسیار بهتر از این است که  عکس را از فاصله دورتر بگیرید و سپس با نرم افزار ویرایش خود بزرگنمایی کنید.

اگر از دوربین DSLR استفاده می کنید یا گزینه افزودن لنز به تلفن هوشمند خود را دارید ، لنز ماکرو را انتخاب کنید تا واضح ترین تصویر را با بهترین سطح جزئیات دریافت کنید.

 

ترکیب بندی عکس را درنظر بگیرید

برای عکسهای که از چند المان بعلاوه محصول شما ( عکسهای سبک زندگی  و …) استفاده شده است به ترکیب خود دقت کنید. برای عکس های محصول sweep  سفید خود ، مطمئن شوید که سوژه شما در بیشتر عکس هایی که کل محصول را نشان می دهد ، تمرکز بر روی سوژه باشد با قراردادن متن بر روی تصاویر خود می توانید گزینه های متنوعی از ترکیب را بدست آوری ولی همیشه به خاطر بسپارید که تمرکز نباید از سوژه اصلی خارج شود .

 

از یک نرم افزار یا برنامه ویرایش عکس استفاده کنید

مهم نیست که عکسهای شما چقدر کامل هستند ، تقریباً همیشه می خواهید یک نوع ویرایش انجام دهید. حتی اگر این فقط برای از بین بردن یک تکه گرد و غبار روی یک محصول است ، ایجاد یک زمینه یا از بین بردن موهای بهم ریخته یک مدل.

برنامه های مختلفی برای ویرایش عکس وجود دارد که از رایگان تا پولی را شامل می شود. Adobe   Photoshop  ، Photoshop Elements و Lightroom   شناخته شده ترین محصولات ویرایش عکس هستند و می توان آنها را بصورت اشتراک از طریق Adobe Creative Cloud خریداری کرد. GIMP یک ویرایشگر تصویر رایگان و منبع باز است که به طور گسترده ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد. گزینه عالی دیگر Pixlr است که مبتنی بر مرورگر است و شامل برنامه هایی برای Android و iPhone است.

 

عکس گرفتن از سبک زندگی را در نظر بگیرید

عکس های محصول روی زمینه سفید برای شفافیت و اهداف اطلاعاتی عالی هستند ، اما عکس های سبک زندگی نیز می توانند محصول شما را بفروشند. آنها عملکرد را نشان می دهند و به مصرف کننده کمک می کنند تصور کند چگونه ممکن است از آن در زندگی خود استفاده کنند. تصاویر سبک زندگی نیز داستان برند شما را بازگو می کنند و ارتباط عاطفی برقرار می کنند.

 

قبل از  ازعکسبرداری موارد زیر را در نظر بگیرید ، در اینجا چند قانون کلی وجود دارد:

از زمینه های شلوغ پرهیز کنید. پس زمینه هایی با شلوغی بصری و الگوهای پیچیده و کنتراست بالا ، ممکن است محصول شما را از بین ببرد و هرگونه  متنی را که می خواهید در تصویر استفاده کنید ، محدود می کند.

از چندین جهت عکسبرداری کنید. از تصاویر سبک زندگی خود به صورت عمودی و همچنین از کالای قرار گرفته در سمت راست ، مرکز و چپ عکس بگیرید. با این کار انتخاب بهتری از عکس ها برای استفاده در موقعیت های مختلف در هنگام ویرایش در اختیار شما قرار می گیرد.

محیط ها و وسایلی را انتخاب کنید که مقیاس را نشان دهند و همچنین نشاندهنده ی احساس برند شما باشد.

از فروشگاه ساز های استفاده نمایید که امکان قرار دادن چندین تصویر را پشتیبانی میکنند و محدودیتی در تعداد ندارند و همچنین پهنای باند مصرفی نامحدودی ارائه می نمایند . فروشگاه ساز پوپش از این دست میباشد .

روند کارخود را مستند کنید

هنگامی که سبک نور ، موقعیت دوربین ، زاویه های محصول و ظاهر کلی و عکاسی خود را در تعیین کردید ، وقت خود را صرف مستند کردن جزئیات آن فرایند کنید. برای هر نوع عکس، محل قرارگیری سه پایه ، منابع نور ، میزها و صفحه های بازتابنده را مشخص کنید. اگر تنظیمات مختلف زیادی ندارید ، می توانید از نوار چسب رنگی استفاده کنید.

از آن ها و سایر جزئیات مربوط به هر تنظیم برای ایجاد یک راهنمای فرآیند استفاده کنید تا بتوانید کارآمدتر کار کنید و نتایج سازگار داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند وظیفه عکاسی از محصول را به کارمند دیگری محول کنید. در صورت امکان ، از تنظیمات خود عکس بگیرید تا یک مرجع بصری در راهنمای فرآیند خود قرار دهید.

 

تحقیق و تمرین

بهترین راه برای دستیابی به عکسهای با کیفیت بالا استفاده از تجهیزات مناسب ، نکات و تکنیک های تحقیقاتی و تمرین است. اگر به نتیجه دلخواه خود نرسیدید ، به جستجوی آموزشهای YouTube بپردازید (B&H دارای یک مجموعه رایگان فیلم آموزشی مبتدی برای عکاسی از محصول است) یا برای یک دوره آنلاین از منابع آموزش الکترونیکی معتبر استفاده کنید.

2 thoughts on “عکسبرداری از محصولات فروشگاه اینترنتی

  1. حسن محمد شیرازی

    باسلام ازسایت پوپش بابت قراردادن مقاله و دستور عمل آموزش عکاسی وعکس برداری محصولات درسایت که قابل استفاده برای اکثر اعضاء می باشد کمال امتنان و تشکر را دارم باکمال احترام شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *