فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای و ویژه گی های آن

فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای و ویژه گی های آن

در طی ده سال اخیر اگر شما قصد داشتید یک برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی اقدام کنید تقریبا باید پروسه ی پر هزینه و طولانی را سپری می کردید. به دلیل آن که ابزاری مانند فروشگاه ساز در اختیار شما نبود. امروزه با وجود ابزاری تحت عنوان فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای انجام این مهم آسان تر شده است. شما به وجود فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای می توانید در مدت زمان اندکی یک فروشگاه اینترنتی بسازید با تمام ویژگی ها و صفات یک فروشگاه اینترنتی خوب داشته باشید.

به لطف فروشگاه ساز ها تنها کاری که شما باید انجام دهید این می باشدکه محصولات خودتان را در لیست صفحات فروشگاه تان وارد کنید و آن ها را به مرحله فروش برسانید. اما شاید اطلاعات شما در رابطه با فروشگاه ساز کم باشد در این مقاله قصد داریم شما را با این مقوله آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید. مجموعه پوپش امروزه با به کارگیری متخصصین حوزه برنامه نویسی و تهیه ابزارهایی مانند فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز می باشد.

شاید اولین سوال مطرح شده در ذهن شما این باشد:

فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای چه ابزاری است و کاربرد آن چیست؟

فرض کنید شما یک فروشگاه دارید که قصد دارید برای ایجاد سیستم اینترنتی آن نیاز به یک سیستم مدیریتی دارید تا بتوانید محصولات را مدیریت کنید.یعنی چه؟ یعنی این که شما به یک سیستم نیاز دارید تا بدانید موجودی یک محصول چقدر است؟ سفارش ها چگونه اعمال و بررسی شوند؟ آیا وجود تخفیف برای یک محصول امکان دارد؟ و یا به طور مشخص بتوانید تمام محصولات خود را از هر لحاظ مدیریت کنید.

برای انجام این مهم شما به یک فروشگاه ساز نیاز دارید تا تمام امکاناتی که یک فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد را در اختیارتان قرار دهد. با کمک این نرم افزار فروشگاه ساز اینترنتی شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی منحصر بفرد داشته باشید و در حرفه ی خود به خوبی رشد و پیشرفت کنید. در این میان مسئله ای که شاید شما را دچار سردرگمی کند این است که شما تنها با یک گزینه مواجه نیستید و برای انتخاب یک فروشگاه ساز ممکن است ده ها انتخاب پیش روی شما باشد و شما ندانید باید از کدام فروشگاه ساز استفاده کنید.

یا اینکه برخی از فروشگاه ساز ها در حوزه ساخت فروشگاه فعالیت می کنند بدون آن که اطلاعات موثقی از آن ها در دسترس باشد. ما در این مقاله می خواهیم ویژگی های یک فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای خوب و کارآمد را به شما معرفی کنیم.

به طور کلی دو نوع فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند:

  • فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای کد باز یا اپن سورس
  • فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای اشتراکی

فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای اپن سورس

فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای اپن سورس فروشگاه ساز هایی هستند که به صورت رایگان موجود می باشند و چون شما می توانید به کد این فروشگاه ساز ها دسترس داشته باشید و آن را ویرایش یا ادیت کنید اصطلاحا به این نوع فروشگاه ساز ها اپن سورس می گویند. شما می توانید با دستیابی به کد فروشگاه ساز اپن سورس و ویرایش آن ها فروشگاه مورد نظر خود را بسازید البته لازم است بدانید ویرایش کد این دسته از فروشگاه ساز ها کار چندان راحتی نیست و مستلزم دانش برنامه نویسی و مهارت های خاص خود می باشد.

یا اینکه با صرف هزینه ای از کسی که در این زمینه تخصص دارد بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. اگرچه این فروشگاه ساز رایگان است اما به طبع هزینه هایی مانند خرید یک قالب متناسب و یا خرید یک درگاه از یکی از بانک های ایرانی و اموری از این دست دارد. بنابراین گمان نکنید که یک فروشگاه ساز ساده اپن سورس یک فروشگاه خوب و کارآمد را برای شما کاملا رایگان به وجود می آورد.

همچنین در استفاده از فروشگاه ساز اپن سورس تمام امور پشتیبانی فروشگاه به عهده ی خودتان خواهد بود و یا اینکه شما ناچارید شخصی را که مهارت این کار را دارد استخدام کنید تا امور پشتیبانی را برای شما انجام دهد که این مورد نیز نیازمند هزینه ای مضاف برای شما می باشد. در کشور ما نیز فروشگاه ساز اپن سورس به وفور یافت می شود! البته شایان ذکر است تمام فروشگاه ساز هایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند ترجمه شده نمونه ی خارجی می باشند.

فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای اشتراکی

همان طور که از نام این دسته از فروشگاه ساز پیداست این سیستم ها بر اساس اشتراک هستند. یعنی چه؟ یعنی اینکه شما با یک شرکت معتبر قرارداد می بندید و یک هزینه ی سالیانه به آن پرداخت می کنید و آن شرکت به مدت یک سال خدمات فروشگاه ساز را به شما ارائه می دهد و اجازه می دهد سایت شما در طی مدت قرارداد روی هاست سرویس اشتراکی باشد.

مزیت های فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای اشتراکی به شرح زیر است:

  • عدم وجود هزینه های جانبی مانند خرید قالب مناسب برای فروشگاه- عدم خرید افزونه مانند درگاه اینترنتی- عدم وجود استخدام طراح سایت برای ویرایش کد ها- عدم اجاره هاست و …
  • ساده بودن و روان بودن کارکردن با فروشگاه ساز اشتراکی
  • ارائه خدمات پشتیبانی برای فروشگاه تان توسط شرکت عرضه کننده فروشگاه ساز اشتراکی و پاسخگویی به تمام سوالات شما
  • راحت بودن توسعه و سئو سایت و فروشگاه

در واقع باید بگوییم اگر شما یک فرد مبتدی هستید و از برنامه نویسی و یا طراحی سایت دانش و اطلاعاتی ندارید بهترین گزینه برای شما فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای اشتراکی می باشد که می توانید از این طریق کسب و کار خود را رونق ببخشید. همچنین اگر قصد دارید فروشگاه ساز شما ویژگی ها و امکانات خاص مد نظرتان را نیز داشته باشد می توانید با شرکت عرضه کننده به توافق برسید.

فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای اپن سورس یا اشتراکی ؟

در این مقاله به شرح و بررسی هر دو نوع فروشگاه ساز پرداختیم و مزیت ها هر کدام را برای شما عزیزان شرح دادیم و اینکه بهترین فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای را انتخاب می کنید بستگی به توانایی و بودجه شما دارد. اما راه حل بهتر آن است که ببینید کدام یک از فروشگاه ساز ها نیاز ها و خواسته های شما را برآورده می کند و سپس با طیب خاطر انتخاب کنید. یکی از فروشگاه سازهای معتبر که می تواند به شما کمک کند فروشگاه ساز پوپش می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *