مزایای ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز ووکامرس

مزایای ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز ووکامرس

سال هاست در دنیا فروش اینترنتی رواج پیدا کرده و همه ساله رواج  بیشتری نیز می یابد. در ایران خودمان نیز چند سالی است که توجه به خرید و فروش اینترنتی بسیار زیاد شده و فروشگاه های اینترنتی سال به سال بیشتر شده و از طرف دیگر میزان خریدهای اینترنتی نیز بیشتر می شود. از این رو باید در نظر داشت که کسب و کارهایی که هنوز سنتی می اندیشند و اصلا با شرایط زمان خود را وفق نمی دهند آینده درخشانی ندارند. شاید در برخی صنوف امروزه سهم فروش اینترنتی از کل بازار زیر ۱ درصد باشد. اما با این روندی که فروش اینترنتی در حال گسترش است، شاید کمتر از ۵ سال طول بکشد که این سهم از ۲۰ درصد نیز بالاتر برود. پس کسب و کارهایی که ویترین آنلاین نیز برای خود در نظر می گیرند می توانند از آن درصد فروش اینترنتی نیز سهم خود را بدست بیاورند. در مقابل کسب و کارهایی که این کار را نکنند نه تنها بخشی از مشتریانشان کم می شود، بلکه کل سهم فروش اینترنی را نیز به رقبا واگذار می کنند. یکی از راه های ساده و کم هزینه برای ساخت سایت فروشگاهی ، استفاده از وردپرس و ساخت سایت فروشگاهی با وکامرس است. در ادامه مطلب بیشتر این مورد را خدمتتان توضیح خواهیم داد.

ساخت سایت فروشگاهی برای چه کسانی کاربردی است؟

ساخت سایت فروشگاهی برای کلیه کسب و کارهایی که به فروش کالا و خدمات می پردازند کاربرد دارد. در واقع هر کسب و کاری که کالایی می فروشد می تواند یک شعبه آنلاین برای فروشگاه خود نیز داشته باشد. همچنین حتی فروش خدماتی مانند بلیط هواپیما یا رزرو هتل نیز به نوعی سایت فروشگاهی حساب می شود. از طرف دیگر هر کسی که فایل به درد بخوری خود طراحی کرده می تواند با داشتن فروشگاه فایل، آن را بفروشد. مثلا مهندسان معمار می توانند نقشه هایی که می کشند را به عنوان فایل کمک آموزشی برای مهندسان و دانشجویان جوان برای فروش قرار دهند.

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی نیز تولید کننده یا فروشنده در فضای عادی نیستند. یعنی این ها صرفا برای فروش آنلاین طراحی می شوند. مثلا این ها با تامین کننده های کالا از صنوف مختلف قرارداد می بندند که بتوانند محصولات آنها را در ازای سهمی از مبلغ دریافتی از مشتری بفروشند. این مجموعه های بزرگ معمولا با تبلیغات گسترده و همچنین سئو و بهینه سازی عالی سایت برای موتورهای جستجو، بهترین رتبه ها را در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند و می توانند از این طریق بازدید کننده و خریدار را به سایت خود بکشانند.

هر چه این مجموعه ها بتوانند سبد محصولات موجود خود را گسترش دهند سود بیشتری به دست می آورند . از این رو استقبال می کنند که تامین کنندگان کالا از هر صنفی با آن ها همکاری نمایند. بعضا این فروشگاه ها سیستم همکاری در فروش را هم راه می اندازند تا بتوانند از طریق صاحبان سایت های دیگر نیز به بازاریابی کالاها بپردازند.

ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

می دانیم که سایت ساز های زیادی در دنیا وجود دارند که از آن جمله می توان به Wix، Webs، WordPress، Joomla، IMCreator، Weebly، Google Sites، Yola، Jigsy، WebNode و Drupal اشاره کرد. اصلا اغراق نخواهد بود که بگوییم محبوب ترین سیستم سایت ساز دنیا با قابلیت های بی نظیرش، وردپرس است. جالب است بدانید در کشور ما هم این سیستم سایت ساز بسیار محبوب و کاربردی است. وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم رایگان وبلاگ دهی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد. اما پس از استقبال کاربران و مورد توجه قرار گرفتن، به صورت یک CMS یا نرم افزار کد باز برای مدیریت محتوای سایت ها نیز معرفی شد.

یکی از قابلیت های بسیار عالی این سیستم وجود افزونه های پر تعداد و پر کاربرد است. افزونه ها یا پلاگین های متنوع وردپرس تقریبا برای هر کاربرد و امکان خاصی وجود دارند. شاید بسیاری از سایت ها که همه روزه به آن سر می زنیم از وردپرس بهره می برند و ما اصلا به این مورد توجهی نکرده باشیم. امکانات این سیستم واقعا بسیار زیاد و حتی می توان گفت نامحدود است. حتی این سیستم با وجود افزونه ووکامرس می تواند به عنوان یک فروشگاه ساز آنلاین نیز بکار برود. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

ساخت سایت فروشگاهی ووکامرس

همان طور کع عرض شد سایت ساز وردپرس، با داشتن افزونه ووکامرس می تواند به عنوان یک فروشگاه ساز آنلاین نیز بکار برود. در حقیقت این پلاگین به وردپرس امکان می دهد یک فروشگاه اینترنتی عالی برای فایل و کالا برای شما بسازد. شما با استفاده از افزونه ووکامرس وردپرس می توانید سایت وردپرس خود را به یک فروشگاه آنلاین قدرتمند و با امکانات کافی و بدون نیاز به هزینه های گزاف تبدیل نمایید. استفاده از قابلیت این افزونه شما را قادر می سازد به سادگی یک فروشگاه حرفه ای برای فروش و مدیریت محصولات خود که می توانند کالاهای فیزیکی یا فایل های دانلودی باشند، راه اندازی کنید. یعنی می توانید حتی فروشگاه فایل را نیز با این سیستم بسازید و مشتریان پس از پرداخت آنلاین می توانند فایلی که شما برای فروش گذاشته اید را دانلود کنند.

افزونه یا پلاگین ووکامرس برای وردپرس کاملا رایگان بوده و شما می توانید با نصب آن بر روی سایت وردپرس خود یک فروشگاه در کنار وب سایت و یا وبلاگ خود همراه با امکان اتصال به درگاه های آنلاین بانکی راه اندازی کنید. البته در کشور ما برای دریافت درگاه بانکی مستقیم در این مرحله نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت هم دارید تا بتوانید درگاهی مستقیم از بانک های معتبر گرفته و کارمزد درگاه های واسط را نپردازید و اعتماد مشتریان را بیشتر جلب نمایید. قابلیت افزودن به سبد خرید، قابلیت نقد و بررسی محصولات توسط کاربران، قابلیت تعیین و مشخص نمودن وزن محصولات، قابلیت دسته بندی محصولات، پشتیبانی درگاه های بانکی ایرانی و … از دیگر قابلیت های پر فایده افزونه ووکامرس است.

بسیاری از سایت های فروشگاهی آنلاین در کشور خودمان نیز در سیستم وردپرس و یاری افزونه ووکامرس ساخته شده و با هزینه کمی راه اندازی شده اند که همه ما اسمشان را شنیده و بعضا از آن ها خرید هم کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *