چالش‌های ساخت سایت با سایت ساز چیست؟

ساخت سایت با سایت ساز
ساخت سایت با سایت ساز

در سال‌های اخیر حتما متوجه این موضوع شده‌اید که بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها تلاش کرده‌اند که فعالیت خود را روی اینترنت و به‌صورت آنلاین نیز دنبال کنند؛ از این رو می‌توان گفت اهمیت ایجاد وب سایت کارآمد بیش از گذشته در هر حوزه‌ای نمایان شده است؛ البته همان‌طور که می‌دانید روش‌های متنوعی برای ساخت وب سایت وجود دارد که یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین آن‌ها، استفاده از سرویس‌های سایت ساز خواهد بود. چرا که بدون نیاز به دانش پیچیده برنامه‌نویسی یا مهارت خاصی می‌توانید به‌سادگی و با هزینه کم، تنها با چند کلیک، صاحب یک سایت تمام‌عیار برای خود شوید؛ اما چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد که تصمیم داریم در ادامه متن به آن‌ها بپردازیم. اگر شما هم به فکر داشتن یک سایت عالی هستید، ما را همراهی کنید تا با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

چرا باید در انتخاب سایت ساز دقت کنید؟

پیش از هر چیز بهتر است یک توضیح کوتاه در مورد سایت ساز‌ها بدهیم تا بیشتر با این سرویس و نحوه کار آن آشنا شوید. به طور کلی سایت سازها، سیستم‌هایی برای ساخت وب سایت با قابلیت‌های کاربردی و بدون نیاز به کدنویسی هستند. در حقیقت بسیاری از کسب‌و‌کارها به دنبال این هستند که خدماتشان را روی اینترنت معرفی کنند یا محصولاتشان را به‌صورت آنلاین بفروشند؛ اما دغدغه یادگیری مسائل پیچیده طراحی سایت را نداشته باشند.
از این رو شاید سایت ساز‌ها بهترین راهکار برای این منظور باشند؛ البته ممکن است با چالش‌هایی نیز در این روش روبه‌رو شوید که اگر از یک تیم حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید، خیالتان از بابت آینده سایتتان و پشتیبانی از آن راحت خواهد بود.

مشکلات و چالش‌های ایجاد وب سایت با سرویس سایت ساز‌ها چیست؟

بی‌تردید نمی‌توان هیچ سیستمی را در اینترنت برای طراحی سایت پیدا کنید که بدون نقص و کامل باشد. سرویس‌های سایت ساز نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو شوند؛ البته این موضوع دلیل بر این نخواهد بود که سایت ساز‌ها نسبت به سایر روش‌ها دارای عیب و ایراد بیشتری باشند، چرا که با انتخاب یک شرکت سرویس‌دهنده معتبر و حرفه‌ای در این زمینه، می‌توانید تمامی ضعف‌های این مسیر را برطرف کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از چالش‌های طراحی سایت با سایت سازها می‌پردازیم.

هزینه بالا برای استفاده از منابع بیشتر

به طور کلی سایت ساز‌ها، پلن‌های مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که هر کدام شامل امکانات خاصی به همراه دامنه رایگان و هاست با فضای ذخیره‌سازی محدود می‌شود. به همین دلیل به مرور زمان ممکن است این میزان فضا برای مدیریت سایت شما کافی نباشد و مجبور شوید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید. از این رو برای جلوگیری از بروز چنین هزینه‌هایی می‌توانید از همان ابتدا با یک مجموعه حرفه‌ای مشورت کرده و منابع متناسب با فعالیت کسب و کار خود را تهیه کنید.

وابستگی به سرویس سایت ساز‌ها

در واقع زمانی که شما برای ایجاد وب سایت از یک سایت ساز استفاده می‌کنید، یعنی به طور کامل به آن سیستم وابسته هستید. اگر مشکلی برای سرویس‌دهنده به وجود بیاید، سایت شما نیز با آن مواجه خواهد شد؛ به عنوان مثال اگر سیستم غیرفعال شود، وب سایت شما هم از دسترس خارج شده و تمامی تلاش‌هایی که تا به حال برای رشد سایتتان انجام داده‌اید، از بین خواهد رفت.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که شرکت‌های معتبر و با سابقه ارائه‌دهنده سیستم‌های سایت ساز و فروشگاه ساز را می‌توان از این قاعده مستثنی در نظر گرفت؛ چرا که علاوه بر این که مجوز‌های لازم را از نهادهای مختلف دریافت کرده‌اند، یک تیم حرفه‌ای به عنوان پشتیبان نرم‌افزار خود دارند تا از این گونه چالش‌ها جلوگیری کنند.

مشکل بهینه‌سازی سایت ساز‌ها

در حقیقت می‌توان مهم‌ترین چالش ساخت وب سایت با سیستم سایت ساز‌ها را بحث سئو آن عنوان کرد. برای دیدن شدن سایت در موتورهای جستجو و کسب رتبه‌های برتر در نتایج، باید یک سری فعالیت‌هایی در راستای بهینه‌سازی وب سایت انجام شود که به آن سئو می‌گویند.
در واقع برای بهینه‌کردن یک سایت باید در سه بخش مهم سئو خارجی، سئو داخلی و سئو تکنیکال فعالیت‌هایی را انجام دهید. در این مسیر برای سئو خارجی سایت خود چالشی پیش روی شما نخواهد بود؛ همچنین موارد مربوط به سئو داخلی را هم می‌توانید تا حدودی بدون مشکل پیش ببرید؛ اما در بحث سئو تکنیکال که به بهینه‌سازی کد‌های سایت و تغییراتی در هاست نیاز خواهد بود، قطعا دست شما بسته است. این موضوع را مدنظر قرار دهید که شرکت‌های متخصص و معتبر ارائه‌دهنده سرویس سایت سازها و فروشگاه سازها به‌صورت کاملا حرفه‌ای روی موارد سئو سیستم خود نظارت کرده و تیم پشتیبانی آن‌ها به‌خوبی مشکلات پیش‌آمده و تغییرات لازم برای بهبود سئو سایت را انجام می‌دهند.

کاهش سرعت سایت

به طور کلی در سیستم سایت سازها منابع به‌صورت مشترک بین سایت‌های مختلف تقسیم می‌شود، از این رو می‌توان یکی از مشکلات این سرویس‌دهنده‌ها را کندی سرعت سایت دانست. در حقیقت گاهی با افزایش ترافیک سایت به دلیل استفاده از منابع اشتراکی ممکن است سایتتان سرعت پایینی را تجربه کند.
همچنین اگر برای سایت‌های دیگر مشکلی پیش بیاید، وب سایت شما نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت؛ البته باز هم تأکید می‌کنیم که چنین چالش‌هایی را می‌توانید با انتخاب بهترین سایت ساز و استفاده از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی آن بر طرف کنید.

چالش توسعه‌پذیری برای آینده

ساخت سایت همیشه یک کار چالش‌برانگیز است، چرا که مانند هر کسب و کار دیگری باید به مرور زمان مطابق با نیاز بازار و کاربران توسعه پیدا کنید. از همین رو ممکن است با ایجاد وب سایت خود به کمک سرویس‌های سایت ساز، مجبور شوید برای تغییرات و اضافه‌کردن امکانات جدید، دوباره از اول طراحی سایت را انجام دهید یا از سرویس‌دهنده بخواهید ویژگی‌های موردنظرتان را به سایت اضافه کند؛ البته برای انجام این کار باید هزینه‌ای نیز پرداخت کنید.
در یک دید بلندمدت، این طور به نظر می‌رسد که توسعه وب سایت در این حالت می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که یک مجموعه حرفه‌ای با به‌روزرسانی‌های مداوم تلاش می‌کند تا سیستم سایت ساز خود را مطابق با نیاز‌های کاربران به‌روز کند و این گونه شما می‌توانید از ویژگی‌ها و امکانات جدید بر روی وب سایت خود استفاده کنید.

طراحی ساده و قالب‌های اندک

دیگر موردی که در این متن تصمیم به بررسی آن گرفته‌ایم، منعطف نبودن سایت ساز‌ها از نظر طراحی قالب و ظاهر سایت است. بسیاری از این سرویس‌دهنده‌ها فقط تعداد اندکی قالب از پیش طراحی شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از این رو کاربر برای تغییر ظاهر سایت خود به مشکل بر می‌خورد. به عنوان مثال اگر قصد ایجاد وب سایت مجهز برای کسب و کار خود را داشته باشید، نیاز به تغییرات و اضافه‌کردن امکانات جدید به قالب سایت دارید که در این حالت قالب‌های ساده سایت سازها جوابگو نخواهد بود.
برای حل این چالش، پیشنهاد می‌شود از سرویس‌دهنده‌هایی استفاده کنید که قالب‌های به‌روز و متنوعی داشته باشند یا با استفاده از تکنیک drag & drop و بدون نیاز به کد‌نویسی، فاکتورهایی را در اختیارتان قرار دهند تا به‌سادگی بتوانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید.

خدمات پشتیبانی ضعیف

پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم که برای ساخت وب سایت نیاز به دانش برنامه‌نویسی و برخی از مهارت‌های موردنیاز در این حوزه است. از طرفی سایت‌ها به دلایل گوناگون و در زمان‌های مختلف ممکن است دچار ایراد شوند. برای حل ایرادات پیش‌آمده یا باید خودتان دست به کار شوید که این موردنیاز به تخصص و دسترسی کامل به ویژگی‌های سایت دارد یا از پشتیبانی سایت ساز برای حل مشکل کمک بگیرید.
مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که چه تضمینی وجود دارد تا در سریع‌ترین زمان یا همان لحظه، تیم پشتیبانی سرویس‌دهنده مشکل وب سایت شما را بررسی و برطرف کند؟ در پاسخ باید گفت پیداکردن بهترین سایت ساز می‌تواند خیال شما را در مورد خدمات پشتیبانی و آینده سایتتان راحت کند. در واقع مجموعه‌های حرفه‌ای علاوه بر اینکه به‌صورت رایگان آموزش‌های لازم را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، در هنگام بروز مشکل برای وب سایت‌ها، تیم پشتیبانی مجموعه در سریع‌ترین زمان پاسخگو خواهد بود.

معرفی سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش
معرفی سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

گفتار پایانی، به‌راحتی آب خوردن سایت خود را طراحی کنید!

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، یکی از روش‌های ساده و کم‌هزینه ساخت سایت، استفاده از سرویس‌های معتبر سایت ساز است. در حقیقت با این روش بدون دانش تخصصی کدنویسی و طراحی سایت، می‌توانید تنها با طی‌کردن چند مرحله ساده، وب سایت شخصی خود را با تمام امکانات موردنیاز داشته باشید. در اینجا مروری داشتیم بر چالش‌های پیش رو برای استفاده از سایت ساز‌ها؛ اما نگران نباشید یک مجموعه حرفه‌ای و معتبر در این زمینه می‌تواند به شما کمک کرده تا با مشکلی در مسیر روبه‌رو نشوید.
برای این منظور می‌توانید روی کمک سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش حساب کنید. این مجموعه با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان و بهره‌مندی از یک تیم حرفه‌ای و متخصص در زمینه ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی به روش drag & drop و بدون کد‌نویسی فعالیت می‌کند. پس به‌سادگی و در کمتر از ۵ دقیقه سایت و فروشگاه اختصاصی خود را طراحی کنید. نظر شما در مورد سایت سازها چیست؟ آیا تجربه‌ای در این مورد داشته‌اید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

مطلب مرتبط: معرفی ۱۰ سایت سازو فروشگاه ساز برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *