چهار استراتژی کم هزینه بازاریابی که هر کسب و کاری باید بداند.

چهار استراتژی کم هزینه بازاریابی که هر کسب و کاری باید بداند. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

بیایید واقع بین باشیم. بازاریابی می تواند خیلی گران باشد. با چنین تاکید زیادی روی بازاریابی دیجیتال، این طور به نظر می رسد که تنها راه موفق شدن در این راه از طریق خرید تبلیغات و پرداخت برای سئو است. در حالی که هر دو راه برای بازاریابی یک کسب و کار ، سایت و یا فروشگاه بسیار محبوب و کاربردی هستند، استراتژی های بازاریابی نیز هستند که با هزینه ها کم یا بدون هزینه اجرا می شوند. این چهار استراتژی بازاریابی ترافیک واقعی برای سایت شما ایجاد می کنند و کسب و کار شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهند و همزمان توجه شان را روی اصلی ترین شاخص بازاریابی یعنی تمرکز رو مشتریان هدف قرار می دهند.

شبکه خود را بسازید . سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

شبکه سازی یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که هر کسی به آن دسترسی  دارد و راههای مختلفی برای انجام آن وجود دارد. یکی از اولین ها و مهمترین ها، استفاده از LinkedIn به عنوان یک پلتفرم اختصاصی شبکه سازی است. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید هر کسی که با او دست می دهید یا صحبت می کنید، شامل مشتریان، کسب و کار های مشابه، کسب و کارهای مکمل و غیر را در LinkedIn خود add کنید.

با ساخت یک برند شخصی در LinkedIn، شما می توانید برند کسب وکار ، سایت و یا فروشگاه خود را اشاعه دهید. برای راحتر کردن فرایند بازاریابی حتی می توانید یک صفحه گروهی برای کسب  وکار خود ایجاد کنید، یا به گروه های محلی بپیوندید و از طریق تعامل با کاربران و مخاطبان فعلی، کسب وکارتان را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید.

LinkedIn چیزی فراتر از یک شبکه است. شبکه سازی یک گرایش  و روشی است که در آن مردم را به جای موقعیت ها و کسب و کارها در اولویت قرار می دهد. با اهمیت دادن به مردم، شما به نیازهای آنها و کاری که برای رفع این نیازها می توانید انجام دهید پی می برید و از این طریق می توانید برای طیف وسیعتری از مردم و به شیوه موثرتر ( و به شیوه نامحسوس تری) بازاریابی کنید. بهترین قسمت راجب شبکه سازی این است که شما می توانید هر زمانی، هر مکانی و با هر کسی این کار را انجام دهید. آیا انجمن های محلی در رابطه با کسب و کار شما وجود دارد؟ اگر بله، در جلسات آنها شرکت کنید، آیا در شهر شما همایش بازاریابی در حال برگذاری است؟ در آن هم شرکت کنید و به طور کلی از هر فرصتی که شما را در معرض ارتباط با افراد جدید قرار دهد حداکثر بهره را ببرید.

شرکای خود را بیابید . سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

این ایده که ” کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من” یک تصویر غلط در دیدگاه ما ایرانی هاست، این تفکر را کنار بگذارید و با افراد در راه توسعه کسب و کار خود و آنها شراکت کنید. فرض کنیم شما یک تاجر خودرو هستید و یک تعمیر کار و سرویس کار خودرو هم در نزدیکی شما در حال کار کردن است. شما می توانید در سایت خود مردم را برای تعمیر و نگه داری خودروهایشان تشویق به استفاده از خدمات این سرویس کار کنید. مثلا با آنها تبادل لینک کنید و یا آنها را در وبلاگ خود توصیه کنید. در مقابل از  آنها بخواهید که در سایت و فروشگاه شما را معرفی می کنند.

با یافتن شرکای استراتژیک، شما می توانید بازارهای جدیدی برای کسب و کار ، سایت و یا فروشگاه خود، با استفاده از کسب و کار دیگران ایجاد کنید. مردم نسبت به توصیه هایی که از طرف کسب و کارهای مورد اعتماد آنها به آنها می شود پذیرا هستند، و شما از طریق  شراکت می توانید از این مزیت بهره مند شوید تا علاوه بر بهره مندی از یک روش ارزان بازاریابی، اعتبار خود را نیز افزایش دهید.

از مردم بخواهید تا محصولات شما را نقد کنند . سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

تنها چیزی که مردم بیشتر از آنچه که گوگل  راجب کسب و کار ، سایت و یا فروشگاه شما می گوید به آن اهمیت می دهند، نقد هایی است که مشتریان قبلی شما از محصولات شما انجام داده اند. در گذشته یکبار، یک منزل اجاره ای پیدا کردم که توجهم را به خودش جلب کرد. زمانی که شروع به جست جوی نقدها در رابطه به آژانس املاک مربوطه کردم، کل صفحه فیسبوک آنها را مملو از نقدها منفی درباره آنها بود.

از دیدن این همه نظرات منفی درباره کسب و کار ، سایت و یا فروشگاه آنها آنچنان وحشت زده شدم که نه تنها خودم، بلکه به دوستانم هم توصیه کردم که از خدمات آنها استفاده نکنند.

چیزی که مشتریان شما قبلی شما راجب محصولات و خدمات شما برای گفتن دارند بهترین راهنما برای مشتریانی آینده شما خواهد بود. با درخواست از کاربرانی که تجربه خوبی از خدمات شما داشته اند، برای نوشتن نقد های کوتاه در فیسبوک و سایر رسانه های اجتماعی می توانید اعتبار بیشتری برای خود کسب کنید. علاوه براین، اگر مشتری شما آنقدر از خدمات و محصولات شما راضی است که می خواد در نقد و بررسی  خود، کسب و کار شما را توصیه کند، پس احتمالا شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کند. و همه این ها بدون هیچ هزینه ای بدست می آیند.

براساس تحقیقات، مشتریان تقریبا همانطور که به توصیه دوستانشان اعتماد می کنند به نقد های آنلاین هم اعتماد می کنند. تشویق کاربران برای ارسال نقدها و نظراتشان در شبکه های اجتماعی و نشان دادن رضایتشان از شما یکی از ضروریات جوامع آنلاین امروزی است.

بلاگ خود را بسازید . سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

کمک کردن به مردم پیش از این که حتی از شما درخواست کنند یک استراتژی ارزشمند بازاریابی است. یک راه راحت برای این کار اضافه کردن صفحه بلاگ به سایت است. در صفحه بلاگ شما نکات ارزشمند، دیدگاه ها و مقالات مرتبط با کسب و کارتان را قرار می دهید و تنها هزینه ای که می کنید زمانتان است و با اینکار محیط دوستانه ای فراهم می کنید که علاقه و اعتبار سایت شما را برای مشتریانتان بالا می برد. در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش می توانید در بسته های ۲ و ۳ بلاگ خود را راهاندازی کنید برای راهاندازی بلاگ خود این مطلب را مطالعه فرمایید .

برای مثال، اگر شیرینی پزی دارید، چند تا از دستور پخت های آسان خود را در نزدیکی اعیاد در بلاگ خود منتشر کنید. با ارائه اطلاعات کاربردی به مشتریانتان، شما یک حس همکاری در مشتریان خود القا می کنید. و در این صورت مردم تمایل بیشتری به همکاری به شما خواهند داشت تا رقبایی که چنین مزیتی را ارائه نمی کنند.

ترجمه توسط واحد ترجمه : سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *