چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت ، وبلاگ و فروشگاه

امروز تصمیم داریم درباره انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت ، وبلاگ و فروشگاه در سئو صحبت کنیم. قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، باید تصمیم بگیرید که می خواهید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنید. اینها عباراتی خواهند بود که مردم با جستجوی آنها شما را خواهند یافت.

کار کردن روی سئو در واقع مثل داشتن تمرکزی لیزر مانند است، بنابراین انتخاب عباراتتان قبل از نوشتن خیلی ضروری است. در ادامه چند نکته برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب بیان شده است.

مطلب اول انتحاب کلمات کلیدی برای سایت و فروشگاه

این که عباراتی را انتخاب کنید که به اندازه کافی عمومی باشند که افراد زیادی برای آن جستجو انجام دهند بسیار مهم است، از طرفی به اندازه کافی محدود بودن به شما کمک می کند تا در جستجوی آن کلمات رتبه بالایی را کسب کنید (زیرا با افراد کمتری رقابت می کنید).

به عنوان مثال کلمه “اینترنت” زیادی عمومی است ولی ” راههای کسب موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی” یک مثال خیلی خوب است. به همین صورت، برای کلمه ” آفریقا” ویکی پدیا و سایت هایی از این دست معمولا جزو اولین گزینه های جستجو قرار می گیرند، در حالیکه ” بهترین تورهای سیاحتی در آفریقا” عبارت بسیار بهتری برای ایجاد تمرکز است.

 

مطلب دوم انتحاب کلمات کلیدی برای سایت و فروشگاه

سئو نیازمند تولید محتوا به صورت پی در پی و منظم است، به این معنی که به زمان و تلاش های مکرر نیاز است تا یک سایت در رتبه های بالای جستجو ظاهر شود.

بنابراین اگر تصمیم دارید که روی یک کلمه کلیدی رتبه بالایی کسب کنید و همچنین تصمیم دارید فقط یکبار راجب این کلمه کلیدی مطلب بنویسید، احتمال خیلی بالایی وجود دارد که شکست بخورید. بنابراین موضوع را انتخاب کنید که معمولا زیاد در مورد آن می نویسید.

به دسته بندی ها، عناوین مقالات و سایر محتوای سایتتان نگاه کنید. آیا کلمات کلیدی سایتتان در آنها تکرار شده است؟ اگر نه، سعی کنید اینکار را انجام دهید.

“اما من راجب همه چیز می نویسم…” . نه شما نباید اینکار را بکنید.

 آیا همزمان هم  در مورد موسیقی جاز در ابتدای قرن ۲۱ می نویسید و هم  جفت گیری غورباقه ها؟ شما نباید در مورد همه چیز بنویسید.مطالب شما باید متمرکز باشند. همیشه موضوعاتی هستند که شما به آنها علاقه دارید. روی همین موضوعات در حال نوشتن درباره آنها هستید تمرکز  کنید.

 

مطلب سوم انتحاب کلمات کلیدی برای سایت و فروشگاه

 

در مورد کلمه “تحقیقات” خیلی نگران نشوید. یکی از تحقیقاتی که می توانید براحتی  و بدون هزینه انجام دهید استفاده از خاصیت ” تکمیل خودکار” در قسمت جستجوی گوگل است.

زمانی که شما در حال تایپ کلمه ای برای جستجو هستید و گوگل به شما عبارات و کلمات جدید پیشنهاد می دهد، با این خاصیت پیشنهاد گوگل یا ” تکمیل حودکار” می گویند.

قبل از اینکه تایپ شما تمام شود، عباراتی به عنوان رایج ترین ها عبارت های را در یک پاپ آپ خواهید دید (گاهی ممکن است عبارت های احمقانه ای هم نشان داده شوند.) شما می توانید از این کلمات کلیدی برای کسب و کار خود الهام بگیرید.

 

مطلب چهارم انتحاب کلمات کلیدی برای سایت و فروشگاه

حالا که با اهمیت کلمات کلیدی و تاثیر آن در سئو سایت و نهایتا کسب و کار خود آگاه شدید، تاخیر جایز نیست، به محض اینکه کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را یافتید شروع به نوشتن مطلب و استفاده از کلمات کلیدی در صفحات مختلف سایت خود و همچنین وبلاگ خود کنید. توجه داشته باشید که ابزار وبلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش یکی از بهترین ابزارها برای بالا بردن سئو سایت شماست که با استفاده از آن می توانید مقالات و اطلاعات کسب و کار خود را به صورت مرتب و دسته بندی شده منتشر نمایید و علاوه به افزایش سئو سایت خود، کاربران خود را تشویق کنید که برای مقالات آینده باز هم به سایت شما مراجعه کنند.

سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

منبع

ترجمه شما توسط گروه سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

احسان ستوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *