۴ روش بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی

4 روش بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

به روز بودن برای موفقیت کسب و کارها در دنیای پر رقابت امروزی بسیار مهم و حیاتی است. از این رو چند سال قبل به روز ترین کار برای ورود به کسب و کار آنلاین داشتن سایت فروشگاهی بود. اما کم کم نیاز به داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی در کنار سایت نیز حس شد. زیرا با گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، بسیاری از کاربران اینترنت، از موبایل برای ورود به آن استفاده می کردند. یک کسب و کار آنلاین باید تمامی موارد برای بازاریابی موفق را کنار هم در نظر گرفته باشد تا بتواند به موفقیت برسد. در این مطلب به روشهای بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی اشاره می کنیم.

1- انتشار در مارکتهای اندرویدی

اولین مورد در بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی ، قابل انتشار در مارکتهای اندرویدی بودن است. اپلیکیشن فروشگاهی باید استاندارهای لازم را داشته باشد تا توسط مارکت های اندرویدی داخلی و خارجی تایید شود و در آن ها قرار گیرد. اگر اپلیکیشن شما در مارکت های بزرگ و پرمخاطب قرار نداشته باشد قطعا نمی تواند مخاطب زیادی نیز بدست بیاورد. برای داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی استاندارد لازم نیست هزینه ای سنگین بپردازید. سیستم اپلیکیشن ساز پوپش این مشکل را حل کرده و برای شما با کمترین هزینه اپلیکیشن فروشگاهی راه اندازی می کند که دارای استاندارد های لازم برای تایید در مارکت های مهم می باشد.

2- شناخت مشتریان و نیازهای آن ها

برای موفقیت کسب و کار آنلاین شناخت مشتریان بالقوه بسیار مهم است. شما به عنوان یک فروشنده باید مخاطبان خود را بشناسید و آنها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید که این کار را با بررسی ترافیک بازدیدکنندگان از صفحات وب سایت و اپلیکیشن می توانید انجام دهید با این کار بهتر می توانید نیازهای آنها را شناسایی ودر رفع آن بکوشید. هدف اصلی شما باید بیشترین و بهترین خدمت رسانی و امتیاز که از طریق اپلیکیشن می توانید به آنها ارائه دهید باشد. شما باید با مخاطبینتان یک ارتباط دو طرفه داشته باشید شما می توانید در صفحات اجتماعی اکانت داشته باشید و از نظریات آنها اگاه شوید و یا به آنها پیشنهادات وسوسه انگیز تخفیف ویژه ، بن خرید و … را بدهید با این اقدامات، اپلیکیشن  شما خیلی سریع رشد کرده و در بازار معروف می‌شود و در صدر لیست اپلیکیشن‌ها قرار خواهد گرفت.

3- به روز بودن روش های بازاریابی

باید سعی کنید مرتب از روش های جدید بازاریابی استفاده کنید. البته روش های قدیمی بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ را هم کنار نگذارید. داشتن یک لیست از ایمیل مشتریان بالقوه بسیار کاربردی است. در عین حال تلاش کنید که استراتژی های بازاریابی خود را ارتقا دهید برای این کار باید یکسری کارها انجام دهید مانند تیم های مدیریتی برای برنامه ها،ایجاد،تبلیغ و توسعه سرویس ها و خدمات تشکیل دهید و همچنین میتوانید پلتفرم های مناسب برای تبلیغات بر روی اپلیکیشن موبایل ایجاد کنید و اطلاعات مشتریان خود را بایگانی و مدیریت کنید.

همچنین باید دوره های زمانی مشخصی  و همچنین ابزارها و امکانات لازم برای فعالیت های توسعه ی بلند مدت و کوتاه مدت مشخص کنید . به این منظور باید برنامه ریزی دقیق و مناسب برای اجرایی کردن تکنیک های بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی خود داشته باشید.

4- ارسال پوش نوتیفیکیشن برای کاربران اپلیکیشن

یکی دیگر از روشهای بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربرانی که اپلیکیشن را نصب کرده اند  می باشد. شرکت ها و سایتهایی مثل چشمک هستند که امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن را فراهم می کنند  . همچنین از طریق چشمک می ‌توان با استفاده از امکانات موبایل فرد، از موقعیت مکانی او آگاه شد و پیغام‌های ارسالی را براساس محل کنونی حضور او،‌ متناسب‌ سازی کرد. البته در استفاده از پوش نوتیفیکیشن هم مانند پیام‌های متنی، باید مراقب بود که کاربران را با حجم و تعداد زیاد پیام ‌ها آزار نداد. در غیر این ‌صورت، نه‌ تنها ممکن است آنها از دریافت پیغام‌ های خود صرف نظر کنند، بلکه ممکن است به طور یک جا، اپلیکیشن شما را هم حذف کنند. برای اجتناب از چنین شرایطی، بازاریاب ‌ها باید قضاوت صحیحی از زمان و دلیل ارسال پیغام‌ها داشته باشند.

برای پیغام‌های حساس به زمان مانند یک خبر فوری یا ورود یک دوست نزدیک به یک رسانه اجتماعی، زمان بسیار مهم است و پیغام بلافاصله ارسال می ‌شود. برای موارد دیگری که حساسیت کمی به زمان دارند، مانند اطلاع‌ رسانی درباره یک بازی جدید برای موبایل با تغییرات در ویژگی‌های اپلیکیشن، معمولا روزها و زمان‌ هایی در نظر گرفته می ‌شود که احتمالا کاربران واکنش بهتری به پیغام نشان می ‌دهند.

وقتی اپلیکیشن شما تعدادی کاربر جذب کرد حال می توانید پیشنهادات ویژه را به صورت پیام از طریق پوش نوتیفیکیشن برای آن ها بفرستید. مثلا زمان های کوتاهی برای تخفیف در نظر بگیرید و به سرعت به آن ها اطلاع دهید تا از شما خرید کنند. این مورد از نظر روانی نیز مخاطب را بسیار به خرید علاقه مند می کند. در حقیقت از نظر روانشنانسی این یک تکنیک عالی روشهای بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *