۵ اشتباه رایج در مدیریت فروشگاه آنلاین

5 اشتباه رایج در مدیریت فروشگاه آنلاین

فروشگاه های اینترنتی امروزه به یک پلتفرم برای فروش کالا خدمات کسب و کارها تبدیل شده اند. اما ساخت یک فروشگاه اینترنتی به کمک یک فروشگاه ساز با وجود لازم بودن، اما برای نیل به موفقیت، کافی نمی باشد. بلکه باید روی تبلیغات و همچنین رساندن فروشگاه اینترنتی به صدر نتایج موتورهای جستجو تلاش بسیاری کرد. در واقع نباید هزینه زیادی روی طراحی سایت انجام گیرد. بهتر است این هزینه را روی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو خرج کرد تا بتوان ورودی زیادی از طریق موتورهای جستجو دریافت کرد. در حقیقت با این کار مشتریان بالقوه به سایت وارد می شوند. همچنین برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از انجام اشتباهات در مدیریت فروشگاه آنلاین پرهیز شود. در این مطلب به این اشتباهات رایج اشاره می کنیم.

تنها هدف قرار دادن موتورهای جستجو

مشکل بزرگی که بسیاری از افراد در هدف گذاری خود برای سایت دارند، این است که فقط سئو را هدف قرار دادن موتورهای جستجو می دانند و سایت را برای کاربر طراحی نمی کنند. باید در نظر داشت که گوگل نیز مرتبا الگوریتم خود را تغییر می دهد. در الگوریتم های جدید، گوگل نیز به کاربر محور بودن سایت ها اهمیت بیشتری داده است. از این رو باید سعی کنید سایتی با تجربه کاربری خوب برای کاربران و همچنین محتوای مناسب که کاربران را جذب کند داشته باشید. این موضوع خود به خود به بهینه سازی سایت شما هم کمک می کند. یک از اشتباهات رایج در مدیریت فروشگاه آنلاین این است که فقط سایت را از لحاظ موتور جستجو بهینه شود.

صرفا هدف قرار دادن جذب بازدید زیاد برای سایت

اگر شما فقط فکر جذب بازدید کننده زیاد برای سایت فروشگاهی را داشته باشید، لزوما به موفقیت نمی رسید و این نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در مدیریت فروشگاه آنلاین است. روش هایی در بازاریابی وجود دارد که نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را بالا می برد. باید حتما از این روش ها استفاده کنید. شما قرار است در سایت فروشگاهی، کالا بفروشید. پس موفقیت جذب بازدید کننده به تنهایی نیست. باید بتوانید درصد بیشتری از بازدید کنندگان سایت خود را به خریدار تبدیل کنید. البته برای سایت های بازدید محور فقط همین کسب بازدید کننده می تواند سودمند باشد. زیرا درآمد این سایت ها از بالا بودن آمار بازدید کنندگان است.

نمایش تصاویر محصولات با کیفیت پایین

ابتدا باید از خودتان بپرسید که اگر شما تصویر یک محصول یا خدمتی را نتوانید به درستی ببینید، آن را خریداری می کنید؟ سپس تصاویر فروشگاه خود را به خاطر آورید تا بتوانید به این سوال به خوبی پاسخ دهید. در واقع برای مدیریت فروشگاه آنلاین باید خود را جای مشتری قرار دهید.  امروزه با توجه به دوربین های فوق حرفه ایی موبایل ها، دیگر دلیل و بهانه ای برای کیفیت پایین عکس ها در فروشگاه های اینترنتی وجود ندارد. قابلیت هایی همچون بزرگ و کوچک نمایی تصویر دیگر راهی برای شما نمی گذارد جز این که عکس محصولات خود را حرفه ای نشان دهید.

اگر مشتری های فروشگاه شما نتوانند محصولات را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند ، چگونه باید به شما اعتماد کنند و خرید خود را نهایی کنند؟ این نکته بسیار مهمی برای فروشگاه های اینترنتی می باشد. به خصوص برای فروشگاه هایی که اقلامی مانند پوشاک را می فروشند اهمیت این موضوع بیشتر نیز می باشد. برای اینکه بتوانید فروش محصولات خود را بالا ببرید، باید داخل سایت خود چنان محصولات را نمایش دهید که مشتری به محض ورود، جذب محصولات شما گردد و توجه اش نسبت به خود فروشگاه کمتر از محصول نمایش داده شده، باشد.

عدم تلاش برای به روز بودن

در دنیای تجارت الکترونیک همه چیز به سرعت در حال تغییر است. برای مثال گوگل یک سایت بزرگ برای جستجو می باشد که از گذشته تا به امروز تغییراتی کرده است که شاید ما نتوانیم به راحتی شاهد آن باشیم. مانند تغییرات الگوریتم آن و … این که ما آن تغییرات را شاهد نیستیم دلیلی بر استقرار آن نیست. بلکه به قدری سریع در حال به روز شدن می باشد که فرصتی برای بررسی نخواهد بود . برای آنکه بتوانید در این محیط پر از تغییر جای خود را حفظ کنید و پیشرفت نمایید باید پویا باشد و خود را با تغییرات جدید وفق دهید و اگر ثابت بمانید خیلی سریع قدیمی شده و از چرخه رقابت خارج می شوید.

به عنوان مثال در سال های اخیر گوگل به محتوای یونیک و مخاطب محور بودن سایت بیش از همه چیز اهمیت می دهد و سایت هایی با نمره بهتر در این المان ها را رتبه بهتری می بخشد. سایت شما باید حتما تجربه کاربری خوبی برای بازدید کنندگان داشته باشد. از این رو باید به همه کاربران فکر کنید. مثلا کاربران موبایل اگر سایت شما نسخه موبایل مناسب نداشته باشد، از سایت شما خارج می شوند. پس واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن سایت بسیار مهم است. زیرا درصد بالایی از مردم از طریق موبایل و تبلت وارد سایت های اینترنتی می شوند.

همچنین محتوای سایت شما نباید کپی شده باشد. در مدیریت فروشگاه آنلاین بهتر است برای سئوی بهتر فروشگاه آنلاین، یک قسمت وبلاگ یا بلاگ ایجاد نمایید و محتواهای دسته اول و خوب بر اساس اصول سئو در زمینه های مرتبط به محصولاتتان در آن قرار دهید. این مورد باعث می شود ایندکس مطالب شما در گوگل بالا رود و بتوانید ورودی بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کنید. از یاد نبرید که محتوای کپی شده نه تنها ارزشی ندارد بلکه باعث می شود سایت شما مورد جریمه گوگل قرار بگیرد.

صرف هزینه گزاف در طراحی سایت

این اشتباه باعث اتلاف منابع مالی شما می شود. همان طور که عرض شد داشتن یک فروشگاه خیلی زیبا ولی بدون بازدید کننده ارزشی ندارد. مانند این است که شما بهترین فروشگاه با بهترین کالاها را وسط کویری بدون سکنه تاسیس نمایید. پس بهتر است به جای هزینه زیاد در طراحی سایت، هزینه را در تولید محتوا و سئوی سایت خود انجام دهید تا با رسیدن به صدر نتایج موتورهای جستجو، بازدید کننده و مشتری زیادی وارد سایت شما شود. بهتر است به جای هزینه زیاد در ساخت سایت ارزان از طریق امکانات یک سیستم سایت ساز مانند پوپش سایت خود را ارزان طراحی و با کمترین هزینه مدیریت فروشگاه آنلاین انجام دهید و هزینه اصلی را در زمینه تولید محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو صرف نمایید تا بازدید کننده و مشتری بیشتری جذب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *