۹ روش جلب اعتماد مشتری در فروشگاه آنلاین

9 روش جلب اعتماد مشتری در فروشگاه آنلاین

9 روش جلب اعتماد مشتری در فروشگاه آنلاین

تصور کنید برای اولین بار به یک فروشگاه آنلاین جدید مراجعه می کنید و احتمالا در مورد مارک ، کیفیت محصولات آن یا رضایت مشتری چیزی نمی دانید.

مانند اکثر خریداران ، احتمالاً در جستجوی نظرات مشتریان قبلی بوده و به دنبال اثبات اینکه این تجارت نیازهای آنها را برآورده می کند ، می گردید.

اما وقتی فروشگاه اینترنتی شما جدید باشد و هنوز هیچ فروشی نداشته باشید – چگونه می توانید در مشتریان خود، حس اعتماد ایجاد کنید؟  این معضلی است که تقریباً هر کار آفرینی با آن روبرو می شود.

جلب اعتماد مشتری هنگامی که مشتری ندارید کار سختی است.

با این حال ، قبل از اینکه مشتری تصمیم به خرید از شما بگیرد ، باید اعتماد مشتری را جلب کنید.  خوشبختانه ، روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با غلبه بر این معضل حس اعتماد را به عنوان یک تازه کار در کسب و کار اینترنتی خود ایجاد کنید.

در این پست ، شما با نحوه جلب اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی خود را یاد خواهید گرفت.

۱٫ جنبه انسانی کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید

در نگاه اول ما به عنوان مصرف کننده به برندها بی اعتماد هستیم.  بالاخره هدف نهایی آنها کسب درآمد است.  اما به مردم بیشتر اعتماد میکنیم.

به همین دلیل یکی از راه های غلبه بر شک و تردید مصرف کننده ، نشان دادن جنبه انسانی برند شماست.  در نظر داشته باشید خود را به عنوان-حمایت کننده کسب و کارتان – به مشتریان  معرفی کنید ، خصوصاً اگر اگر کالاهایی را که خودتان می سازید میفروشید ، این امر به برند شما اعتبار میبخشد.

یک مکان عالی برای این کار در صفحه درباره ما در سایت شما است.  با تمرکز بر خود به عنوان صاحب مشاغل به جای فقط محصولات خود ، می توانید داستان خود و داستان برند خود را همزمان بگویید.  این به مشتریان کمک می کند تا شما را بیشتر بشناسند ، و این پایه و اساس آنها را برای اعتماد به تجارت شما نیز ایجاد می کند.

شما در این روش نه تنها با تجربه و تخصص شخصی صاحبان فروشگاه های اینترنتی اشنا میشوید ، بلکه  استدلال آنها در مورد قرار گرفتن در چنین شرایطی را نیز می خوانید.

این روش ارتباطی عاطفی با مشتری ایجاد می کند . دانستن اینکه از دانش بالایی برخوردار هستند و نیز افراد واقعی هستند – به ما کمک می کند تا در خرید از فروشگاه آنلاین آنها احساس بهتری داشته باشیم.

به همین ترتیب ، شما می توانید چهره ای انسانی به کسب و کار خود اضافه کنید ، داستان شخصی خود را با داستان مارک خود عجین کنید.

 ۲٫ ایجاد روابط از طریق بلاگ نویسی و نوشتن محتوا

محتوا ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با کاربران جدیدی است که نمی دانند شما چه کسی هستید و به شما فرصتی می دهد تا آرام آرام خود را به آنها معرفی کنید.

بلاگ نویسی به طور منظم می تواند نشان دهد که شما برای کسب و کارتان برنامه ریزی کرده اید ، که همیشه نشانه خوبی برای مصرف کنندگان است.

محتوا همچنین می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا با برند کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند ، به خصوص اگر حس قابل اعتماد بودن خود را نیز به اشتراک بگذارید و امانت دار بودنتان را نیز نشان دهید.  هر دوی این موارد شخصیت برند شما را نشان می دهد و به افراد کمک می کند احساس کنند واقعاً شما را می شناسند و می توانند به شما اعتماد کنند.

بحثهای هدفمند  به شما این  امکان را می دهد تا با مردم ارتباط برقرار کنید .  حتی اگر کاربران فقط یک نظر کوتاه بگذارند ، این فرصتی ارزشمند برای شما فراهم می کند تا با آنها یک به یک صحبت کنید ، از طریق صفحه نمایش با آنها ارتباط برقرار کرده و از آنها دعوت کنید تا دوباره به گفتگو بپردازند.

همچنین بخوانید مطلب ساخت وبلاگ حرفه ای با دامنه اختصاصی و بدون تبلیغات

بازاریابی محتوا نیز یک روش استثنایی برای نشان دادن تخصص شماست.  اگر مصرف کنندگان ببینند که شما به عنوان مالک فروشگاه اینترنتی ، واقعاً روی کار خود مسلط هستید ، آنها نیز به کیفیت محصولات یا خدمات ارائه شده شما اعتماد می کنند.

به عنوان مثال یک شرکت تشک مانند Casper می تواند از وبلاگ خود استفاده کند تا نشان دهد که آنها یکی دو چیز را در مورد استراحت شبانه خوب می دانند.

برای اینکه بازاریابی محتوا موثر باشد ، باید به طور منظم محتوایی با ارزش و با کیفیت بالا  تهیه کنید.

 ۳٫ به مشتریان نشان دهید که امنیت آنها اولویت شماست

دو استراتژی اول روی نشان دادن قابلیت اطمینان شما به عنوان یک کسب و کار متمرکز است.  این یک شروع مهم است.  اما شما می خواهید از قابل اعتماد به نظر رسیدن سایت تان نیز اطمینان حاصل کنید.

امنیت سایبری مسئله بزرگی است   بنابراین منطقی است که مصرف کنندگان نسبت به دادن اطلاعات کارت اعتباری به هرکسی احتیاط کنند.

یکی از راه های مقابله با این مسئله استفاده از برنامه های تقویت کننده امنیت است که نه تنها لایه محافظتی ایجاد می کنند ، بلکه با نمایش نشان های امنیتی در فروشگاه شما به مشتریان اطلاع  رسانی می کنند.

گزینه HTTPS  یک مثال عالی است.  این نه تنها به محافظت از اطلاعات کاربر کمک می کند ، بلکه بخش عمده ای از ارزش آن در مورد  قرار دادن نشان سبز رنگ کنار نام دامنه در سایت شما است که می تواند به بهبود تبدیل مشتری به خریدار کمک کند.  به همین ترتیب ، بخوانید مطلب گواهینامه ssl – https چیست و چه مزیت هایی دارد.

ارائه گزینه های پرداخت متعدد روش دیگری برای ایجاد احساس راحتی در مصرف کنندگان نسبت به خرید از شما است.  برخی از خریداران به سادگی روش های پرداخت خاص را به برخی دیگر ترجیح می دهند.

به عنوان مثال ،  درگاه های بانکی کشور به عنوان یک دروازه امن مالی عمل می کند که بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند از آن استفاده کنند ، زیرا احساس می کنند که این یک لایه محافظ  است.  حتی یک مطالعه نشان داده، در حالی که مشتریان به طور کلی به بانک های اصلی خود اعتماد دارند و دوست ندارند وجهی را به درگاههای واسط واریز کنند.  اگر می توانید گزینه های پرداختی را که کاربران بیشتر به آنها اعتماد دارند ، ارائه دهید ، آنها نیز به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

۴٫قوانین بازگشت محصول را برجسته کنید

اگر در حین انجام خرید در تنگنا بودید ، تنها چیزی که باعث می شود بلافاصله احساس خرید در شما بهتر شود چیست؟ شرایط بازگشت وجه

شرایط بازگشت  وجه به عنوان نشانه ای از کیفیت خدمات به مشتری تلقی می شود.  آنها نشان می دهند که شما تجربه مشتری را در اولویت قرار می دهید و از محصول خود اطمینان دارید ، به طوری که اگر مشتری آن را دوست ندارد ، می تواند آن را پس بفرستد.

شرایط بازگشت وجه بلافاصله، خطر خرید احتمالی مشتری شما را کاهش می دهد.  اگر بدون پرسش در مدت سی روز بازپرداخت رایگان ارائه دهید ،مردم تمایل بیشتری برای خرید از شما دارند.  اگر توانایی پرداخت بازده رایگان به همه مشتریان خود را ندارید ،  آن را فقط به اعضای ثابت خود ارائه دهید.

فقط داشتن شرایط بازگشت وجه کافی نیست ، اگرچه ، شما خواهان تبلیغ ان در سایت خود هستید:

صفحه ای ایجاد کنید که خط مشی بازگشت وجه کامل شما را مشخص کند (این همچنین می تواند بخشی از صفحه سوالات متداول شما باشد)

بخشی را به صفحه بازده محصول اختصاص دهید (مانند مثال بالا از مطبوعات)

برای برجسته کردن ضمانت های پس گرفتن پول ، یک نشان در سایت خود قراردهید

در پایین صفحه سایت خود به سیاست بازگشت وجه خود پیوند دهید.

 ۵- برای پاسخ به سوالات مشتری در دسترس باشید

مشتریانی که از برند کسب و کارتان اطمینان ندارند ممکن است از طریق چندین روش مختلف از جمله فرم تماس با سایت ، ایمیل و پروفایل های شبکه های اجتماعی با شما تماس بگیرند.  آنها ممکن است بخواهند درباره سیاست های بازگشت ، تاریخ حمل و نقل یا سایر محصولات شما بیشتر بدانند.

هرچه سریعتر و دقیقتر به این سوالات پاسخ دهید.

به چه کسی بیشتر اعتماد خواهید کرد: برندی که در عرض دو دقیقه به سوال شما پاسخ کامل می دهد یا برندی که یک روز طول می کشد تا پاسخ چهار کلمه ای ارائه دهد؟

در عصر امروز که جلب رضایت فوری خواسته های مصرف کننده اهمیت ویژه ای دارد ،سرعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  به همین دلیل ، در صورت امکان ، گفتگوی زنده را در سایت خود قرار دهید. دانستن اینکه آنها می توانند تقریباً یک پاسخ فوری دریافت کنند ممکن است مشتریان بالقوه را به ارسال سوال ترغیب کند و می توانید با آنها گپ بزنید تا نگرانی ها یا مخالفت ها را در همان زمان  برطرف کنید ، حتی سایر محصولات را  به فروش برسانید.

همچنین بخوانید مطلب نرم افزار چت آنلاین وب سایت و گفتگو آنلاین با مشتریان jivochat

گفتگوی زنده در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین روش ها در ارائه خدمات مشتری است.  این روش همچنین برای بسیاری از مشتریان، روش ارتباطی ترجیحی است ، ۹۲٪ اظهار داشتند که  خریداران هنگام استفاده از این ویژگی ، احساس رضایت بیشتری دارند و ۵۳٪ از مصرف کنندگان گفتگوی زنده را به روشهای دیگر در برقراری ارتباط با برندها ترجیح می دهند.

 ۶٫ اطلاعات دقیق محصول را ارائه دهید

هرچه مشتریان بیشتر در مورد آنچه که قصد خرید آن را دارند بدانند ، احتمالاً بیشتر ترغیب به خرید ان محصول میشوند.

خاص بودن کمک می کند – به جای گفتن “چرم” ، گفتن “چرم ووشه” بسیار بهتر به نظر می رسد.

برخی از مواردی که باید به توضیحات محصول خود اضافه کنید شامل موارد زیر است:

اندازه گیری دقیق محصول

وزن دقیق محصول

مواد تشکیل دهنده محصول / مواد تولیدی

اطلاعات گارانتی

ویژگی های منحصر به فرد محصول و مزایای بعدی آنها

همچنین به شما کمک می کند تا حد امکان از  تصاویر و فیلم ها برای نشان دادن کیفیت محصول و نحوه استفاده از آن ها استفاده کنید.  این به افراد کمک می کند تا آن را در زندگی خودشان تصور کنند ، و هرچه با وضوح بیشتری آن را ببینند ، احتمال اینکه باور کنند شما می توانید آنچه را که می گویید تحویل دهید ، بیشتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن توضیحات بهتر محصول ، حتماً مطلب چگونه توضیحات محصول عالی برای فروش بهتر بنویسیم را مطالعه کنید.

۷٫ دادن نمونه ها را در نظر بگیرید

یافتن آن چند مشتری اول برای فرصت دادن به شما و کمک به شما در جذب نیرو می تواند یک چالش باشد.

نمونه های محصول یا محصولات ارائه شده می توانند در کسب و کار شما ایجاد علاقه و جلب اعتماد کنند.  ارائه فرصت به مشتریان برای “امتحان قبل از خرید” برای هر شغلی مناسب نیست.  اما اگر محصولی را به فروش برسانید که توانایی پرداخت آن را در مقادیر کمتری دارید (مانند غذا) ، می توانید ابتدا اعتماد مشتری را نسبت به محصول جلب کرده و سپس با سهولت بیشتری آنها را به مشتری های پرداخت کننده تبدیل کنید.

چندین روش مختلف وجود دارد که می توانید محصولات خود را بصورت رایگان به بازار ارائه دهید تا نتایج واقعی به همراه داشته باشد.  این موارد شامل:

ارائه آنها به تعداد معینی از افراد و در عوض درخواست بازبینی و اعلام نظر .  به محض وجود چندین مورد از نظرات برای ایجاد اعتبار ، می توانید نظرات یا توصیفات را ضبط کرده و در سایت خود نمایش دهید.

محصولات خود را برای اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان بفرستید که می توانند هدف شما را به گوش مخاطبان برسانند.

با در نظر گرفتن اینکه افرادی که این محصول را دوست دارند بعداً به صورت آنلاین شما را جستجو می کنند .

به یاد داشته باشید که نمونه های محصول و محصولات ارائه شده ،راهی عالی برای شروع اعتماد سازی است اما برای اینکه این تلاش ها موثر باشد ، باید محصولات خود را در شرایط مناسب قرار دهید تا بازده خود را به حداکثر برسانید.

 ۸- برای رفع نگرانی های خرید از صفحه سوالات متداول استفاده کنید

از یک صفحه پرسش و پاسخ قوی می توانید چیزهای زیادی به دست آورید.

این روش می تواند به سوالات کاربران در مورد برند و محصولات شما پاسخ دهد ، تخصص شما را نشان دهد ، اطلاعات مربوط به محصول را ارائه دهد و نحوه اداره کسب و کار شما را به مشتریان نشان دهد.

این فقط یک روش دیگر است تا کاربران با برند شما بیشتر آشنا شوند و با خرید از شما راحت تر باشند.

صفحات سوالات متداول غالباً با هدف اطلاع رسانی به کاربران ، غلبه بر اعتراض ها و رفع هرگونه نگرانی در مورد خرید نوشته می شوند.  همچنین به شما فرصت بیشتری می دهد تا داستان برند خود را بیان کنید ، به کاربران یادآوری می کند چه چیزی شما را متفاوت می کند و به آنها نشان می دهد که چرا باید مشتری شما شوند.

به عنوان مثال در سایت Litographs هر سوالی  با صدای مشتری پرسیده می شود و به هر پاسخ توضیح مفصلی می دهد و بازدیدکنندگان را به سایر قسمتهای سایت جهت کسب اطلاعات بیشتر ارجاع می دهد.

صفحه سوالات متداول شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

اطلاعات مربوط به برند شما که در بخش “درباره من” یا صفحه اصلی سایت نمی گنجد

اطلاعات عمومی درباره کالاهایی که می دانید برای مشتریان مهم است (“بله ، محصولات ما ارگانیک ، بدون پارابن ، بدون گلوتن و بدون سویا هستند)”

اطلاعات مربوط به گواهینامه ها یا مجوزهایی که می توانند ایجاد اعتماد  کنند ، مانند یک گواهینامه کوشر

پاسخ به سوالاتی که به طور مداوم مشتریان از شما یا از رقبای شما می پرسند

 ۹٫ چیزهای کوچکی که اعتماد را از بین می برند برطرف کنید

فراموش نکنید که از طریق صفحه اصلی خود ، به فروشگاه آنلاین خود ، روی دسکتاپ و موبایل ، نگاه دقیق داشته باشید.

از همکاران و دوستان خود بپرسید آیا  برای خرید از سایت به ان اعتماد دارند؟  اگر چنین است ، چرا؟  در غیر این صورت ، چه چیزی باعث ایجاد این احساس ناراحتی می شود؟  آیا صفحه اصلی شما درباره کسب و کار شما نامشخص است؟  آیا زمان حمل و نقل شما به اندازه کافی شفاف نیست؟

شاید بدانید که صادق و قابل اعتماد هستید ، اما این بدان معنا نیست که مشتریان نیز چنین حسی دارند.

اشتباهات کوچک سایت خود را رفع کنید.  اگر در نسخه شما اشتباهات املایی یا دستوری آشکاری وجود دارد ، می توانید اعتبار خود را از دست داده و به نرخ تبدیل خود آسیب بزنید.

گرافیک های بی کیفیت غیرحرفه ای و ارزان به نظر می رسند.  این موارد ممکن است کوچک به نظر برسند اما می توانند در یک ثانیه موجب عدم اعتماد مشتری به شما بشود بنابراین این جزئیات را نادیده نگیرید.

اعتماد یک شرط لازم برای خرید است ، به ویژه در شرایط امروزی که خریداران با یک کلیک  گزینه های بی شماری پیش رو دارند.

هر صاحب کسب و کار اینترنتی باید از ابتدا شروع کند حتی از مراحل پایین که ممکن است موقتا فروشی نداشته باشد، با وجود این استراتژی ها ، امیدوارم که در موقعیت بهتری قرار داشته باشید تا در اولین فروش خود پیروز شوید و به شهرتی برسید که به طور مداوم اعتماد مشتری های رو به رشد را برانگیزد.

آماده ایجاد فروشگاه آنلاین خود هستید؟  در فروشگاه ساز پوپش ساخت فروشگاه اینترنتی خود را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *