۵ پرسشی که صفحه اول سایت شما باید به آن پاسخ دهد!

5 پرسشی که باید صفحه خانه سایت شما به آن پاسخ دهد.

صفحه اول یک وب سایت مهمترین قسمت هر سایت است. وقتی یک بازدید کننده وارد سایت شما می شود، اولین چیزی که می بیند صفحه اول است و آنچه در نگاه اول به چشم می آید فوق العاده مهم است. مخاطبان شما در اولین ورود به سایت معمولا سوالاتی در ذهنشان شکل خواهد گرفت که پاسخ به آنها در محتوا و گرافیک سایت شما باید گنجانده شود. در اینجا چند سوال مهم را خواهید دید.

در زیر تعدادی از سوالات مهم مشتریان آمده است آیا صفحه اول وب سایتتان جوابگوی این سئوالات هست؟


شما چه کسی هستید؟

وقتی مخاطبان شما برای اولین بار وارد صفحه خانه سایت شما می شوند، پاسخ به این سوال که شما “چه کی هستید؟” باید به صورت واضح و شفاف به مخاطب شما منتقل شود. اگر سایت مربوط به تجارت شماست، لوگو و نشان تجاری کسب و کار شما باید اولین یا حداقل دومین چیزی باشد که مخاطبان می بینند. به این سوال به شیوه مناسبی در سایت باید پاسخ داده شود زیرا در غیر این صورت باعث سردرگمی مخطبان خواهد شد.
حتما در انتخاب لوگو برای تجارت خود دقت کنید. در اینجا می توانید نمونه ایی از لوگو ها را ببیند.

فعالیت شما چیست؟

حتما به بازدید کنندگان خود بگویید که چه خدماتی را ارایه میدهید یا به زبان  ساده تر اینکه به آنها بگویید که هدف اصلی سایت شما چیست. مثلا اگر شما عکاس حرفه ایی هستید، عنوان شغلی شما عکاس هست . مهم نیست چه شغلی دارید و یا خدماتی ارایه میدهید حتما عنوان و یا موضوع متناسب با آن را مشخص نمایید و  مطمئن شوید این عنوان در مکان مناسبی در سایت ، مثلا در زیر نام خود و یا کنار لوگو نمایش می دهید.

چه اطلاعاتی را در اینجا می توانم پیدا کنم؟

بعد از این که به دو سوال بالا پاسخ بدهید، نوبت به ایستگاه بعدی در مسیر رسیدن ساخت یک صفحه خانه حرفه ایی رسیده. بر اساس حجم اطلاعات و شیوه ارایه این اطلاعات، انواع مختلفی از سایت ها وجود دارد. برخی اطلاعات را به صورت ساده و خلاصه ارایه میدهند در حالی که برخی دیگر نیازمند چندین صفحه متن ، عکس ، فیلم و …. هستند. حجم اطلاعات و محتوای شما و تعداد صفحات سایت به هر میزان که باشد ایجاد منویی که مخاطب را در پیمایش سایت یاری کند از اهمیت فراوانی برخوردار است. در نتیجه بازدید کنندگان به راحتی می توانند اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند در سایت شما بیابند.

چه چیزی شما را متفاوت میکند ؟

 اینجاست که کلمه برند وارد بازی می شود. ترس به دل خود راه ندهید،مثل یک احساس به آن فکر کنید. می خواهید چه چیز مخاطبین را با کسب و کار و یا سایت شما ارتباط دهد؟ از طراحی سایت خود ( نظیر انتخاب فونت، رنگ، آیکون، تصاویر با کیفیت و … ) که شما را در انتقال اطلاعات در سایتتان یاری می کند به بهترین شکل استفاده کنید. اگر از طراحی سایت چیزی نمی دانید می توانید از قالب های آماده سایت ساز پوپش استفاده کنید و فقط محتوا و تصاویر مرتبط با کار خود را در آن ها قرار دهید.

حالا چطور می توانم از خدمات شما استفاده کنم؟

وقتی که مخاطبین سایت شما اطلاعات لازم را در باره سایت شما دریافت کردند، ممکن است برای برخی از آنها این سوال مطرح شود که (  چطور می توان از خدمات شما استفاده کرد؟ )، حال زمان آن رسیده که آنها را به مقصد مورد نظر خود در سایتتان هدایت کنید. این که مقصد بعدی کجاست به این بستگی دارد که می خواهید چه چیزی به دست بیاورید. اما هر چه هست از دعوت آنها به تماشای آثارتان در گالری سایت ، محصولات در فروشگاه و …. شما نیاز دارید از  CTA   یا Call to Action ( همانطور که از ترجمه این عبارت مشخص است به معنی یک روش یا پیام یا شعار است که مخاطب شما را به انجام کاری دعوت می کند.)  مناسب استفاده کنید . شما می توانید CTA  را به شکل یک کلید یا متن و یا حتی عبارت (بیشتر بدانید!) (با ما تماس بگیرید ) و غیره در سایت خود قرار دهید اما به هر شکلی که هست این CTA  باید مخاطبان شما را به سمت هدفی که شما مد نظر داشته اید نزدیک کند .

اگر شما هم می خواهید تجارت آنلاین خود را آغاز کنید، همین حالا شروع کنید. سایت ساز پوپش شما را در ساخت سایت و یا فروشگاه آنلاین یاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *