rss چیست؟

1

اینترنت جولانگاه برنامه نویسان و وبلاگ نویسان است بطوری که جزئی از زندگی روزمره آنها شده و از اعتیاد نیز فراتر رفته است. وبگردی یکی از رایج ترین کارها در اینترنت است خیلی ها به دنبال سرگرمی و بسیاری نیز به دنبال اخبار روز دنیا و بعضی ها به دنبال محصول دلخوه خود برای خرید هستند. مطمئنا هر چه بیشتر به وبگردی بپردازید تعداد سایتها مورد علاقه شما بیشتر خواهند شد و پس از مدتی پیدا کردن سایتهای مد شما از بین چندین سایت به منظور کسب اطلاع از بروز رسانی ها و مطلع شدن از اخبار جدید این سایتها کار بسیار دشوار و زمانگیری خواهد بود . خب راه حل چیست؟ چگونه در زمان کمی بدون سر زدن به سایتها از اخبار آنها مطلع شد؟پاسخ روشن است راه حل استفاده از فناوری rss می باشد.

در ادامه به بررسی بیشتر این مطلب در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش خواهیم پرداخت.

3

rss فناوری است که توسط میلیونها کار بر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. rss مخفف Really Simple Syndication و به معنی اشتراک بسیار ساده می باشد. به سادگی می توان گفت rss یک روش برای توصیف محتوای وب برای توزیع در مقیاس بزرگ برای کاربران می باشد. rss مبتنی بر xml است که عنواین سایتها و وبلاگ ها در آن قرار می گیرد. rss به شما این امکان را می دهد که بدون رفتن به سایتها از بروزرسانی ها و اخبار سایت مطلع شوید. بیشترین کاربرد rss در سایتهای خبری می باشد. rss در واقع  یک متن به زبان نشانه گذاری xml است که بمنظور توصیف محتوایی که قصد اشتراک گذاری آن را دارید بکار می رود. با استفاده از از rss فقط در سایتهایی عضو می شود که مطالب ارزشمند و خواندنی برای شما دارند و وقت خود برای پیدا کردن سایتها هدر نمی دهید.

2

rss reader های در واقع برنامه هایی هستند که امکان خواندن rss ها را فراهم می کنند. این برنامه ها را می توانید گاه در قالب برنامه دسکتاپ و گاه در قالب برنامه تحت وب در اختیار داشته باشید.بسیاری از مرورگر های جدید از قابلیت بهره مند هستند همچنین از سایتهای feed.mikle.com و mailerlite.com/ir نیز می توانید استفاده نمایید.در بخش تنظیمات بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش لینک rss بلاگ قرار دارد و شما می توانید آن را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهید.

توجه داشته باشید rss برای سایتهایی که در سال بیش از یک محتوا در آنها قرار نمی گیرد روش مناسب نیست و فقط برای سایتهای که بصورت روزانه و مکرر بروز رسانی می شوند و یا سایتهای خبری مناسب است.

ارائه شده توسط بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *