شما هم تصمیم گرفته اید نوشتن در بلاگ را آغاز کنید؟

می خواهید وبلاگ خود را بسازید؟

این روزها همه یک وبلاگ برای انتشار محتوای خود ایجاد می کنند. اما شما چطور می خواهید در بین این همه و بلاگ دیده شوید؟

فرقی ندارد که این وبلاگ را برای کسب و کار کوچک و یا برای معرفی برند شخصی خودتان ایجاد کرده باشید در هر صورت نیاز است برخی راه روش های لازم برای موفقیت در راه اندازی وبلاگ موفق را بدانید.

خبر خوب این است که ما بعضی از این موارد را برای شما جمع آوری کرده ایم  که در ادامه آنها را با هم مرور می کنیم.

۱- موضوع و هدف بلاگ خود را انتخاب کنید.
انتخاب یک موضوع مناسب  برای وبلاگ مهمترین قدم در راه اندازی آن است. انتخاب موضوع از بین هزاران موضع مختلف ممکن است کار سختی باشد . برای این که موضع مناسبی را بیابید ابتدا هدف خود را در بازاریابی محتوا مشخص کنید،  سپس تمرکز خود را بر روی آن معطوف کرده، مخاطبین خود را جذب کنید تا در نهایت تعامل با بخشی از این مخاطبان را بدست آورید. البته تعامل با مخاطبین زمانی بدست خواهد آمد که محتوای شما بتواند آنها را درگیر خود کرده و آنها را مجدد به وبلاگ شما برگرداند.
برای مشخص کردن سمت و سوی خود در بازاریابی محتوا  بهتر است به پرسش های زیر پاسخ دهید:

درصورتی که وبلاگ در مورد کسب و کار شما می باشد : حتما در مورد بلاگ رقبای خود تحقیق کنید. آیا سئوال و مشکل پاسخ داده نشده ایی وجود دارد که شما می توانید به مخاطبین آن در بلاگ خود پاسخ دهید. آیا موضوعات متنوع و بسیار وجود دارد که شما بتوانید در مورد آن بنویسید زیرا یک وبلاگ فعال و به روز برای بازدید های مجدد مخاطبین بسیار مهم است.
درصورتی که وبلاگ شما  شخصی است: نوشتن عنوانی که شدیدا به ان علاقه دارید امری مهم است. در چه کاری متخصص هستید؟چرا می خواهید این دانش را با دیگران سهیم شوید؟ داشتن اطلاعات زیاد در مورد موضوعی که از ان لذت میبرید به شما کمک می کند تا پایان  کار با انگیزه تلاش کنید و ادامه دهید.

۲- نرم افزار مناسب را برای انتشار مطالب انتخاب کنید.
نرم افزار های مختلفی برای انتشار آنلاین مطالب وجود دارد که هر کدام توانمندی های و ویژگی های خاص خود را دارد، از جمله وردپرس ، جوملا … و یا سرویس های آنلاینی مانند بلاگفا ، میهن بلاگ و یا سرویس سایت ساز پوپش  . در نرم افزار های دسته اول شما نیاز به دانش برنامه نویس و هاستینگ دارید و لی در نمونه ای دسته دوم همه چیز به صورت پیش فرض آماده است تا شما تنها محتوای خود را در آن وارد کرده و منتشر کنید. البته در سرویس سایت ساز پوپش این امکان وجود دارد تا بدون هیچ گونه دانش کد نویسی فقط با موس خود ظاهر و قالب سایت و بلاگ خود را نیز ویرایش نمایید. به همین دلیل ممکن است برای شرکت ها و افرادی که می خواهند قالب اختصاصی برای سایت خود ایجاد کنند مناسب باشد.

۳- از چه المانهایی استفاده کنید؟
هدف نوشتن هر محتوایی ارایه اطلاعات است. پس باید در مطلب خود از المانهایی استفاده کنید که مخاطب راحتتر بتواند مطلب شما را درک کند، مانند :

اینفوگرافیک: مردم فقط ۱۰%از چیزی را که می شنوند و یا ۲۰%از چیزی را که می خوانند به یاد می اورند اما ۸۰% هر آنچه را که  می بینند و انجام می دهند به یاد خواهند داشت. اینفوگرافیک ها به دلیل این که برای ارایه اطلاعات مختلف آماری و یا نمایش روند یک اتفاق از اشکال و نماد ها استفاده می کنند درک آن را ساده تر و ارتباط مخاطب با آن را راحتتر می کند.

تیترها : تیتر هایی که برای مطلب و یا بخش های مختلف یک مطلب استفاده می کنید تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد . سعی کنید این تیتر ها را  واضح و مختصر  انتخاب کنید . ارزش این تیتر ها در زمان انتشار محتوای خود در شبکه های اجتماعی  بیشتر درک خواهید کرد.

طول نوشته : در پاسخ به این سوال که (که یک مطلب جذاب، حداکثر چه مقدار طولانی بوده؟) کاربران در سنین مختلف اکثرا بر این عقیده بودند که یک مطلب ۳۰۰ کلمه ایی طول مناسب برای یک محتواست .

طول مفید یک نوشته چقدر است؟

البته اینجا باید یادآوری کنیم ممکن است تعداد کلمات و میزان طول محتوا برای مطالبی که دارای تصاویر و اینفوگرافیک و دیگر المانهای بصری انتقال اطلاعات هستن کمی بیشتر از این میزان است.

۴-تکنیک تبلیغاتی تان را انتخاب کنید.
برای تبلیغ وبلاگ خود چندین روش وجود دارد که برخی از آنها در زیر آمده است :
–  به اشتراک گذاشتن مطالب  در شبکه های اجتماعی
– اگر می خواهید با وب سایت های دیگر همکاری کنید URL بلاگ تان را در امضای ایمیل تان و در بیوگرافی مولف تان بگنجانید.
– وبلاگ تان را به موتورهای جستجوگر معرفی کنید.
– بلاگ تان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
– در وبلاگ خود درباره بلاگ های دیگر نظر بدهید .

۵-ثابت قدم بودن را انتخاب کنید.
بزرگترین مشکل نویسندگان بلاگ تازه کار عدم به روزرسانی های به موقع وبلاگ است. شما ممکن است در شروع بسیار قوی شروع کرده باشید ولی بسیار مهم است تا در ادامه نیز به صورت منظم با یک برنامه مشخص مطالب جدید را در  بلاگ قرار دهید.
از طرفی مردم تنوع را دوست دارند ، اگر بلاگ شما براساس یک تقویم زمانبندی شده مطالب مفید و البته متناسب با هدف تعیین شده را منتشر کند ، بلاگ شما ساکن نخواهد ماند و شما خواهید توانست مخاطبان را برای دفعات بعد نیز به سایت خود برگردانید.

ما امیدواریم این راهنمایی ها اعتماد به نفس لازم را برای راه اندازی وبلاگ را به شما داده باشد. سئوالات خود را درباره راه اندازی وبلاگ می توانید در زیر برای ما ارسال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *