۴ نکته مهم که باعث افزایش اعتماد به فروشگاه اینترنتی می شود

4 نکته مهم که باعث افزایش اعتماد به فروشگاه اینترنتی می شود

تا چند سال قبل هنوز فرهنگ خرید از فروشگاه اینترنتی در کشورمان جا نیفتاده بود. بسیاری از مردم حتی کوچکترین اعتمادی به خرید اینترنتی نداشتند. در واقع اعتماد به فروشگاه اینترنتی یکی از موارد اصلی است که می تواند موجب افزایش میزان خریدهای اینترنتی شود. اما با توسعه این کسب و کارها در کشور، اطلاع رسانی بهتری نیز به مردم ارائه شد.

الان دیگر همه می دانند که فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند قطعا تحت نظارت بوده و مشتری در صورت عدم دریافت کالا به صورت عنوان شده توسط فروشگاه می تواند مراتب را پیگیری نماید. از طرف دیگر امروزه بسیاری از مردم با اطلاع رسانی های به موقعی که انجام شده از آدرس های درگاه های بانکی معتبر آگاه هستند و مشکلاتی این گونه کمتر برای آن ها به وجود می آید. در ادامه به مواردی که نشان دهنده امنیت در فروشگاه های اینترنتی است و موجب جلب اعتماد مشتریان می شود خصوصا اگر از یک سیستم فروشگاه ساز مثل پوپش استفاده می کنید اشاره خواهیم کرد.

اهمیت اینماد در اعتماد به فروشگاه اینترنتی

در کشور برای خرید های اینترنتی، نیاز به یک نماد که به منزله داشتن مجوز توسط فروشگاه محسوب می شود بسیار حس می شده و خوشبختانه چند سالی است که این نماد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت های اینترنتی داده می شود و باعث اعتماد خریداران به فروشگاه اینترنتی می شود. در واقع فروشگاه هایی که دارای این نماد هستند دارای مجوز فعالیت بوده و قابل اعتماد هستند. در واقع کاربری که از یک سایت دارای اینماد خرید می کند می تواند مطمئن باشد که کالایی با همان مشخصات موجود در سایت را دریافت می کند. اما اگر سایتی تخلف کند، مشتری می تواند از طریق همین نماد اعتماد الکترونیک اعلام شکایت کرده و پیگیری کند. سایت های دارای اینماد برای اینکه نمادشان باطل نشود معمولا سعی در رضایت مشتریان و افزایش اعتماد به فروشگاه اینترنتی خود دارند.

از این رو واقعا می توان گفت درصد بسیار بالایی از این سایت ها قابل اعتماد هستند.باید این نماد در سایت قابل کلیک کردن باشد. وقتی روی آن کلیک می کنید، نام صاحب سایت و آدرس فروشگاه اینترنتی و شماره تماس و همچنین تاریخ اعتبار نماد اعتماد الکترونیک باید به شما نشان داده شود. سایتی که نماد اعتماد دریافت می کند می تواند درگاه بانکی مستقیم از بانک های معتبر کشور دریافت کند که کارمزدی ندارند. اگر این کار را نکند باید از درگاه های واسط بهره ببرد که کارمزدی از سایت دریافت می کنند. همچنین سایت دارای اینماد با داشتن این نماد می تواند با شرکت پست قرارداد بندد و یک سیستم منسجم ارسال کالاها برای مشتریان را داشته باشد.

درگاههای معتبر جهت پرداخت های آنلاین

در ساخت سایت فروشگاهی باید از درگاههای معتبر جهت پرداخت های آنلاین استفاده شده باشد. اگر از سیستم فروشگاه ساز مانند پوپش استفاده می کنید این فروشگاه ساز به شما امکان می دهد که برای سایت فروشگاهی خود از درگاه های بانک های ملی، ملت، پارسیان و همچنین درگاه های واسط pay.ir و زرین پال استفاده نمایید. بهتر است برای جلب اعتماد مشتریان خود یک لحظه را نیز از دست ندهید و به سرعت برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید و آن را در سایتتان قرار دهید تا با داشتن اینن نماد معتبر و استفاده از درگاه های بانکی معتبر، مشتریان به راحتی به امنیت و صداقت سایت شما اعتماد کنند و از سایت فروشگاهی شما خرید اینترنی نمایند.

گواهینامه ssl – https برای امنیت اطلاعات خریداران در سایت

یکی از مواردی که مرتب توسط مسئولین فضای مجازی تذکر داده می شود دقت به این است که سایت های درگاه های بانکی از گواهینامه ssl – https استفاده می کنند. اما بسیاری اصلا نمی دانند گواهینامه ssl – https چیست و چگونه باعث امنیت کاربردان اینترنت می شود. در واقع پروتکل اس اس ال به صورت خلاصه، یکی از پروتکل‌ های استاندارد جهت انتقال داده‌ ها بین سرویس دهنده یا Server و سرویس گیرنده Client به صورت رمزنگاری شده است. در واقع این سه حرف مخففی از سه کلمه انگلیسی Secure Socket Layer به معنای لایه امن پروتکل هستند.

اکثر سرویس دهندگانی که اطلاعات و داده ‌های حساس مانند اطلاعات کارت‌ های بانکی مثلاا در شبکه بانکی کشور، کارت‌ های شناسایی، رمزهای عبور مهم و … را بین خود و سرویس گیرنده رد و بدل می‌ کنند، از پروتکل‌ های امنیتی مانند SSL استفاده می ‌کنند. پس باید دقت کرد که درگاه های بانکی دارای این پروتکل باشند.اما چگونه می توان فهمید که یک سایت دارای پروتکل اس اس ال است؟ وب سایت ‌هایی که از پروتکل امن SSL جهت رمزگذاری داده‌ ها استفاده می‌ کنند، معمولا از طریق پروتکل HTTPS به جای حالت عادی و غیر امن آن یعنی HTTP با سرویس گیرنده‌ها ارتباط برقرار می‌ کنند.

به صورت ساده تر می توان بیان کرد که آدرس این گونه سایت ها در آدرس بار مرورگر، ابتدا با HTTPS آغاز می شود.در مرورگرها، این گونه وبسایت‌ ها معمولا با علامت قفل سبز به معنای ارتباط امن سالم نشان داده می‌ شوند. وقتی از یک فروشگاه خرید می کنید و پس از سفارش به درگاه بانک وصل می شوید این موارد را باید در صفحه درگاه بانک مشاهده فرمایید. حتی برخی از فروشگاه های اینترنتی معتبر خودشان هم از این پروتکل برای اعتماد به فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنند.

امکان برقراری ارتباط سریع با مدیر سایت

همان طور که می دانید ممکن است ضمن خرید اتفاقات بسیار زیادی رخ دهد که باعث بد گمان و یا منصرف شدن خریدار از خرید شود. وجود یک سیستم پرسش و پاسخ در سایت مثل یک ابزار و یا نرم افزار چت آنلاین وب سایت و یا وجود اطلاعات تماس معتبر در صفحه تماس با ما و یا ارتباط با ما جهت ارتباط با مدیر سایت، به خریدار اطمینان می دهد که در صورت بروز هر گونه اشکال، سیتمی برای پاسخگویی وجود دارد و یا اینکه سفارش او قابل پیگیری است و این می تواند اعتماد به فروشگاه اینترنتی را بیشتر کند.

همچنین می توانید در صفحه تماس با ما موقعیت فیزیکی کسب و کار خود را بر روی نقشه نمایش دهید. اطلاع از موقعیت فیزیکی کسب و کار شما نیز می تواند در خریدار حس اعتماد به فروشگاه اینترنتی را بیشتر کند و او را برای خرید های بعدی از شما ترقیب کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *