افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز

افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز

با نزدیک شدن به نوروز و شروع سال جدید، خانواده های ایرانی به تکاپو می افتند و طبق آیین و سنت های باستانی به دنبال خرید های نوروزی شامل پوشاک و البسه ، انواع خوراکی ها مثل میوه، آجلیل و شرینی، برنامه ریزی برای مسافرت و دید بازدید و نظافت و خانه تکانی خواهند رفت از این رو در کشور میزان عرضه و تقاضا به شدت افزایش می یابد. این افزایش عرضه و تقاضا می تواند فرصتی بسیار ایده آل و مناسب برای کسب و کارها برای افزایش درآمد و رشد باشد.

اما دیده شدن در این هیاهو و بازار شلوغ، کاری دشوار و گاهی پر هزینه ای (تبلیغات) است. از طرف دیگر زمان آن بسیار محدود بوده و تا بخودمان بجنبیم فرصت آن از دست رفته است. بسیاری از کسب و کارها نیز فقط در همین ایام فعال می شوند و در ایام دیگر سال هیچ فعالیتی ندارند بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا در همین زمان محدود به سود و درآمد قابل قبول دست پیدا کنند.

اینترنتی بستری عالی و مناسب را فراهم کرده است که می توان به کمک آن بدون صرف هزینه های بالا، فروش را در نوروز افزایش داد و از طریق آن به درآمد قابل قبول دست پیدا کرد. در ادامه این مطلب ما ابزارهایی که به شما کمک می کند که از طریق اینترنت و بدون صرفه هزینه های بالا مشتریان بی شماری را به سمت کسب و کار هدایت و فروش خود در نوروز را افزایش دهید را معرفی خواهیم کرد.

استفاده از سایتهای آگهی و تبلیغات رایگان

خوشبختانه در کشور ما سایتهای بسیار بزرگی وجود دارد که همانند سایتهای معروف و بزرگ در جهان امکان فروش محصولات و یا درج آگهی بصورت رایگان را در اختیار کاربران قرار میدهد. می توان از این سایتها به عنوان روشی برای افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز استفاده کرد.در ادامه چند سایت فروش و ثبت آگهی رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از سایت و اپلیکیشن دیوار

سایت دیوار برنامه ای است که می توانید از طریق آن محصول و یا آگهی خود را بصورت کاملا رایگان قرار دهید. مراحل کار با آن بسیار ساده است کافیست به صفحه وب آن رفته و یا اپلیکیشن آن را نصب و در آن ثبت نام نمایید. پس از دریافت کد تایید هویت می توانید با توجه به دسته بندیی آگهی یا محصول خود را در آن قرار دهید. همچنین در این برنامه قابلیتی به نام نردبان وجود دارد که می توانید به مدت زمانی  آگهی خود را در بالای لیست نمایش دهید.

استفاده از سایت شیپور

سایت شیپور نیز یکی از سایتهای درج آگهی و نیازمندی ها است که امکان درج آگهی و محصول بصورت رایگان در آن وجود دارد. علاوه بر درج آگهی و نیازمندی ها در سایت شیپور امکان ساخت فروشگاه نیز وجود دارد. از سایت شیپور نیز می توان به عنوان روشی برای افزایش فروش در عید نوروز استفاده کرد. روش استفاده از آن نیز بسیار ساده است و فقط کافیست به وب سایت آن رفته و یا اپلیکیشن آن را نصب و در آن ثبت نام نمایید.

استفاده از سایت نیازروز

سایت نیازروز نیز یکی از سایتهای رایگان برای درج نیازمندیها، آگهی و تبلیغات اینترنتی می باشد که می توانید از آن برای درج محصولات یا خدمات خود استفاده نمایید و فروش خود از طریق اینترنت را در نوروز افزایش دهید.

از جمله سایتهای دیگر که امکان درج آگهی و تبلیغات اینترنتی رایگان دارند می توان به : نیازپرداز ، ایستگاه ، ایفروش ، وب سایت با ما (خرید فروش موتور و ماشین) و … نام برد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل نیز یکی از روش های بسیار مناسب برای افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز می باشد. بازاریابی ایمیلی به دلیل رایگان بودن یکی از روشهای بسیار محبوب در بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ می باشد. با داشتن یک بانک ایمیل، شما می توانید از طریق ارسال انبوه ایمیل محصولات و یا خدمات خود را به کاربران و مشتریان معرفی نمایید.به دلیل مشکلات اسپم استفاده از ایمیل معمولی برای ارسال ایمیل انبوه توصیه نمی شود، اما سرویس هایی وجود دارد که از طریق آنها می توانید ارسال انبوه ایمیل انجام دهید. یکی از این سرویسها، سرویس میلر لایت می باشد.

بازاریابی پیامکی

اگر چه این روش رایگان نیست و هزینه در بر دارد اما با توجه به اینکه معمولا همه کسانی که از گوشی موبایل استفاده می کنند پیامک های دریافتی را مطالعه می کنند بنابراین می توان گفت که روش نیز می تواند یکی از روشهای تاثیر گذار و زود بازده برای افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز باشد. سرویس ها و شرکتهایی وجود دارند که می توانید از آنها پنل تهیه و از طریق پنل بصورت انبوه ارسال و دریافت پیامک انجام دهید. می توانید با ارسال پیشنهاد تخفیف از طریق پیامک مشتریان را به سمت کسب و کار خود معرفی کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی راه حل ساده و رایگان

شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی امروز ما ایفا می کنند. امروزه بیش از ۷۰ درصد مردم با شبکه های اجتماعی سروکار دارند و روزانه بیش از ۱۰۰ دقیقه از زمان خود را در شبکه های اجتماعی صرف می کنند. از این رو می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار فوق العاده خوب و یکی از ترفندهای فروش اینترنتی ، معرفی خدمات یا محصولات و یا تبلیغات بصورت کاملا رایگان استفاده کرد. در ادامه چند شبکه اجتماعی که می توان از طریق آنها می توان به افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز دست پیدا کردن معرفی خواهیم کرد.

social-media

استفاده از اینستاگرام

همانطور که می دانید اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب می باشد که کاربران بی شماری مخصوصا در ایران دارد. برای افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز شما باید در شبکه اجتماعی اینستاگرام فالوور های زیادی جذب کنید و محصولات و یا خدمات و یا پیشنهادات خود را در استوری و یا پست های اینستاگرام به اشتراک بگذارید. در مورد فروش در اینستاگرام باید توجه داشته باشید، محتوایی که استفاده می کنید جذاب باشد و از ویدئو نیز بیشتر استفاده نمایید. با استفاده از محتوای جذاب احتمال دیده شدن پستهای شما توسط کاربران و اشتراک گذاری آنها بیشتر می شود.

instagram view

استفاده از Pinterest – پینترست

اما Pinterest – پینترست چیست؟ Pinterest – پینترست مانند یک بورد یا تخته مجازی است که می توانید تصاویر مورد نظر خود را در آن پین و یا سنجاق کنید. هدف اصلی پینترست متصل کردن کاربران به چیزهایی که برایشان جالب و مهم است می باشد و این امر می تواند به تبلیغات شما کمک و یکی از راهکارهای افزایش فروش آنلاین در نوروز  باشد چرا که محتواها و عکس هایی که منتشر می کنید،کاربران کنجکاو را به بازدید از تصاویر محصولات شما ترغیب می کند. کافیست تصاویر محصولات خود را در آن آپلود و آنها را پین نمایید.

Pinterest image

استفاده از فروشگاه ساز و راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از راههای افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز ، راه اندازی و ساخت سایت فروشگاهی می باشد که این روش نیز به عنوان یک روش عالی می تواند تاثیر بسیار زیادی در رشد و افزایش درآمد برای کسب و کار موثر واقع شود. با راه اندازی یک سایت فروشگاهی و پیاده سازی موارد مربوط به بهینه سازی سئو در آن، محصولات و خدمات شما در نتیجه جستجو موتورهای جستجو نمایش داده می شود و امکان دیده شدن کسب و کار شما از این طریق بیشتر می شود.

ساخت فروشگاه اینترنتی

راه اندازی سایت فروشگاهی نسبت به روش های دیگر بهتر و با پرستیژ تر به نظر می رسد، اما این روش دشواری های خاص خود را نیز دارد. راه اندازی یک سایت فروشگاهی نیاز به داشتن دانش فنی و تخصص بالا و یک تیم حرفه ای در زمینه برنامه نویسی می باشد. علاوه بر این اگر بخواهید به شرکتهای دیگر طراحی و ساخت سایت فروشگاهی را بسپارید علاوه بر اینکه زمانی زیادی را صرف خواهد کرد هزینه نسبتا بالایی را نیز محتمل خواهید شد. بنابراین ممکن است به عنوان روشی برای افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز به صرفه نباشد.

چگونه با کمترین هزینه یک وب سایت فروشگاهی بسازیم؟

اما روش های ساده تر ، کم هزینه تر و سریعتری نیز برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی وجود دارد. با استفاده از یک فروشگاه ساز شما می توانید فروشگاه اینترنتی خود را در کمترین زمان ممکن و بدون داشتن هیچ دانشی تخصصی از برنامه نویسی راه اندازی نمایید.

به کمک فروشگاه ساز پوپش در سریعترین زمان ممکن یک فروشگاه اینترنتی بسازید. کافیست یک دامنه انتخاب کنید. محصولات خود را بارگذاری نماید و صفحات سایت خود را ایجاد و از طریق ویرایشگر قالب بصورت drag&drop (جابجایی با موس) طراحی و نهایتا سایت خود را منتشر نمایید. علاوه بر این پنل مدیریت فروشگاه نیز به گونه ای است که کار کردن و مدیریت آن بسیار ساده و راحت باشد.

اگر سایت فروشگاهی فعال دارید می توانید از سرویس ترب (موتور جستجوی هوشمند محصولات) نیز استفاده نمایید. این موتور جستجو اطلاعات مربوط به محصولات فروشگاههای مختلف ثبت شده است که می توان آنها را باهم مقایسه کرد. اگر از این سرویس استفاده نمایید امکان دیده شدن محصولات شما بیشتر خواهد بود.

استفاده از اپلیکیشن ساز و راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی

امروزه بیش از ۸۰ درصد مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و اپلیکیشن های گوشی های هوشمند با توجه به اینکه کار کردن با گوشی های هوشمند بسیار راحتر و سریعتر است محبوبیت بسیار زیادی دارند. اپلیکیشنها روز به روز پیشرفته تر می شوند و سرعت توسعه و پیشرفت آنها نیز بیشتر می شود و قابلیت های و امکانات بیشتری را در خود جای می دهند. یکی از انواع اپلیکیشنهای پر کاربرد، اپلیکیشن های فروشگاهی هستند.

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

چگونه اپلیکیشن فروشگاهی می تواند عاملی برای افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز باشد؟

اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟ اپلیکیشن فروشگاهی برنامه ای است که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود و می توان از طریق آن بصورت آنلاین خرید انجام داد. با توجه به سریع بودن و سهولت در انجام سفارش، اپلیکیشن های فروشگاهی از محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران برخوردار می باشند بنابراین، می توان گفت که اپلیکیشن فروشگاهی نیز می تواند یکی از روشهای بسیار عالی افزایش فروش از طریق اینترنت در نوروز می باشد.

چگونه اپلیکیشن فروشگاهی بسازیم؟

اما شاید ساخت اپلیکیشن فروشگاهی نیز کار دشواری بنظر برسد اما با کمک اپلیکیشن ساز پوپش دیگر نگران دشواری ساخت اپلیکیشن نخواهید بود و به سادگی و در کمترین زمان ممکن می توانید اپلیکیشن فروشگاهی اندروید خود را بسازید و مدیریت نمایید.

اپلیکیشن ساز پوپش امکان ساخت اپلیکیشن فروشگاهی را با نام و آیکون دلخواه را در اختیار شما قرار می دهد و اپلیکیشن ساخته شده نیز امکان انتشار در مارکت های اندرویدی مثل کافه بازار و گوگل پلی را دارد. علاوه بر این اپلیکیشن فروشگاهی امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن را دارد که می تواند برای ارائه پیشنهادها و اطلاع رسانی ها به کاربران بسیار کاربردی و مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *