روش های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

روش های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

تقریبا تمامی صاحبان کسب و کارهای دریافته اند که برای عقب نماندن از رقبای هم صنف خود باید وارد تجارت الکترونیک شده و برای خود یک فروشگاه اینترنتی تاسیس کنند و همچنین علاوه بر ساخت فروشگاه بوسیله فروشگاه ساز ، اپلیکیشن فروشگاهی نیز ایجاد نمایند. اما بسیاری این را نمی دانند که صرفا داشتن یک سایت اینترنتی فروشگاهی ضامن موفقیت در تجارت الکترونیک نیست. بلکه باید برای جذب مخاطب و مشتری سایت فروشگاهی اینترنتی نیز برنامه بازاریابی خاص و افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته شود. از این رو در این مطلب قصد داریم به روشهای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی اشاره نماییم.

فرایند سئو یا بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

هر سایتی به ویژه سایت های فروشگاهی برای بهبود شرایط در نتایج موتورهای جستجو باید فرآیند سئو را طی کند. در این راه گرفتن لینک از سایت های دیگر یک مرحله مهم و البته هزینه بر است. اما راه هایی هم هست که کم هزینه بتوانید از سایت های دیگر لینک بگیرید. به عنوان مثال اگر شما با ارائه دهندگان سرویستان یا شرکای کسب و کارتان طرح همکاری بریزید، آنگاه یک منبع مورد قبول از پتانسیل لینک های بکر خواهید داشت. یافتن و ارتباط برقرار کردن با این ارائه دهندگان و تقاضای لینک از آنها بخش مهمی از کار است. با این روش شما فقط با صرف زمانی کم و بدون هزینه لینکهای خوبی دریافت می کنید.

باید سایت کسب و کار شما هر چه بیشتر دیده شود. از این رو یکی از راه های انجام این کار نظر گذاشتن در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر است. برای این کار باید این مراحل را طی کنید: شناسایی ۵ وب سایت و وبلاگ برتر در حیطه کارتان و سپس خواندن و نظر گذاشتن در وب سایت ها به صورت منظم. در این مسیر باید در نظر داشته باشید که نظرات بی ربط به مطلب آن سایت یا وبلاگ نگذارید که اثر منفی روی مخاطبان دارد.

از بازاریابی ایمیلی و شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

قطعا هنوز هم داشتن یک لیست از ایمیل های مشتریان بالقوه و فرستادن پیشنهادات ویژه برای آن ها و همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی برای معرفی کالا و خدماتتان به عنوان یکی از روشهای موثر افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی می تواند به سایتتان کمک نماید. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنگامی رخ می ‌دهد که یک کسب‌ و‌ کار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی به گروهی از افراد می ‌فرستد. اما اگر بخواهیم تعریف دقیق ‎تر Email Marketing را بیان کنیم خواهیم گفت به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود. این ایمیل‌ها معمولا محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و … دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند و باعث افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی می شوند

بازاریابی محتوایی و تولید محتوا را دستکم نگیرید.

باید سعی کنید محتوای مربوط و همچنین نیمه مربوط به خدمات و کالایی که ارائه می دهید را در سایتتان قرار دهید. این مقالات در گوگل و موتورهای جستجو ایندکس می شوند. در انتهای مطلب می توانید خدماتتان را نیز تبلیغ کرده یا بنر تبلیغاتی آن ها را در ساید بار سایتتان قرار دهید. از این رو داشتن یک قسمت به نام بلاگ برای قرار دادن مقالات و مطالب در سایتتان یک الزام است. محتوای کاربر پسند ورودی زیادی می تواند به سایت شما از موتورهای جستجو بیاورد و این یکی دیگر از روشهای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی است.

بهترین کار این است که ابتدا موضوع سایت خود را در نظر داشته باشید. مثلا یک سایت آژانس مسافرتی که بلیط هواپیما می فروشد، باید برای انتخاب مطالب وبلاگ سایت خود به سراغ معرفی جاذبه های گردشگری شهرهایی که به آن ها تور دارد یا اینکه بلیط سفر به آن ها را می فروشد، برود. فرضا فردی که دنبال سفر به کیش می گردد در مورد جاذبه های کیش در گوگل جستجو می کند. آن صفحه وبلاگ سایت که در مورد جاذبه های کیش نوشته شده برای وی نمایش داده می شود. این فرصت مناسبی برای این آژانس مسافرتی است که بتواند در داخل مطلب و به صورت تبلیغ بنری در کنار مطلب، تور ها و بلیط های خود را به وی معرفی نماید.

فروشگاهتان را برای مشتری جذاب طراحی کنید.

اول از همه در طراحی سایت باید در نظر داشت که سایت نباید کاربر را فراری دهد. مهم است که زمان بارگذاری سایت زیاد نباید و کاربر را عصبانی نکند. اگر سایت شما کند بارگذاری شود قطعا مخاطبان زود سایت شما را می بندند و از آن خارج می شوند. پس به گوگل سیگنالی ارسال می شود که این سایت مخاطب محور نیست. گوگل نیز در نتایج خود سایت شما را در رتبه ای نازل تر قرار می دهد.

مساله مهم دیگر ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت است. باید سایت شما برای سایز نمایشگر موبایل و تبلت و سایر دستگاه ها نیز نسخه مناسب داشته باشد. گوگل برای رتبه بندی سایت ها کاملا کاربر محور عمل می کند. وقتی سایتی برای کاربری بهتر بینندگان ارزش قائل شود، گوگل نیز رتبه ای بهتر به آن می دهد. از یاد نبرید بخش عمده ای از کاربران اینترنت، از طریق موبایل و سایر گجت ها وارد سایت ها می شوند. وقتی شما به کاربران موبایل اهمیت می دهید گوگل نیز کاربر محور بودن سایت شما را لحاظ کرده و رتبه بهتری به سایت شما می دهد و این مسئاله باعث افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی خواهد شد.

اما لازم نیست برای داشتن سایتی با این مشخصات، حتما هزینه ای سنگین جهت طراحی بپردازید. سیستم فروشگاه ساز پوپش برای شما عزیزان امکانی فراهم کرده که سایت فروشگاهی خود را بدون داشتن دانش برنامه نویسی و به راحتی هر چه تمام تر طراحی فرمایید. با این روش سایت شما کاملا منطبق بر سلیقه و خواست شما طراحی می شود. مساله مهم تر این است که با این کار صرفه جویی زیادی در هزینه های شما خواهد شد. می توانید با صرفه جویی در هزینه طراحی سایت از این طریق، هزینه بیشتری در تولید محتوا و سئو یا بهینه سازی سایت خود صرف کنید تا سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه ای بهتر از رقبا به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *